Clomifen + Terolut kokemuksia?

2015

Hei! Kerron nyt alkuun oman tarinani lapsettomuudesta.
Olen 24-vuotias, lopetin pillereiden käytön vähän vajaat 2v sitten. Ensimmäiset kuukautiset tulivat vasta 7kk niiden lopettamisen jälkeen. Sen jälkeen kierron pituus oli hyvin epäsäännöllistä, n. 30-50kp välillä.
Vuoden yrityksen jälkeen tulin raskaaksi. Ensimmäisessä ultrassa alkion mittauksen perusteella olin raskausviikolla 6 5 ja sykekin löytyi. Raskausoireita ei pahemmin ollut missään vaiheessa, ainoastaan rintojen arkuutta. Ja mikä nyt ei kait raskausoire olekaan, niin näin painajaisia. Rv 11 yhtenä iltana alkoi sykäyksittäin kovat krampit alavatsassa ja vähän ajan päästä runsas verenvuoto. Muutama päivä myöhemmin ultrassa kohtu todettiin täysin tyhjäksi. Keskenmeno tapahtui 15.8.2014 ja la olisi ollut 5.3.2015.
Keskenmenon jälkeen kävin yksityisellä gynellä, jossa ultrassa huomattiin toisessa munasarjassa ainakin lievää PCOta, toinen puoli näytti normaalilta. Lääkäri määräsi minulle Clomifenit 50mg kp5-8 ja Terolutit kp15-24.
Ensimmäisellä kierrolla en ovulaatiotesteillä ovista bongannut ja lääkäri nosti Clomifen annostusta 100mg:en. Toisessa kierrossa en ovista vieläkään bongannut kun testasin sitä kp 18 asti. Kolmannella kierrolla bongasin oviksen vasta kp21, eli kun olin syönyt jo 7pvä Teroluteja. Nyt menossa kp 37 ja raskaustesti näytti negatiivista ja oireet/olo viittaa siihen että kuukautiset olisivat alkamassa. En siis usko että olisin raskaana vaikka ihan 100% varmaa se ei vielä olekaan.

Onko normaalia tai onko kellään muulla teistä ollut ovulaatio vasta noin myöhään kierrossa (kp21) varsinkin kun terotkin käytössä? Yleensä ovulaatio on kait siinä ennen terolutien aloittamista, mutta mitä vaikutusta sillä on jos ovulaatio vasta noin myöhään? Kannattaisiko Terolutit aloittaa vasta ov jälkeen vai jättää kokonaan pois?
Muita kokemuksia?

1

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 85

      moi mulle määrättiin 5v sitte tota clomifen 50mg munasolun irtoamista varten,koska en oo tullu raskaaksi.mut lopetin sen kesken koska ero tuli.

      edes auttaako clomifen mukamas raskaaksi tulemista vähäänkä osaatko sanoo mul nyt 1,4 v uus mies ja yritetty lasta mut ei....surullista...

      ois kiva saaha joku kene kans jutella asiasta...mieki sain sillo aikoinaa keskenmenon .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe