Haaste IOKlaisille!

Jumalan lapsi

Heippa kaikille minunkin puolesta ja oikein runsasta & rakkaudellista uuttavuotta!
Näin vuodenvaihteessa monet summaa elämiää ja niin tein minäkin.
Huomasin, että olin taas unohtanut yhden tärkeän ja hyödyllinen tavan ja päätin muistuttaa siitä itseni lisäksi myös Teitä Rakkaat Ystäväni.
Esitän vuodenvaihteen haasteen, toivotaan, että mahdollisimman moni äityy osallistumaan!
Etsi kotoasi tyhjä vihko tai hanki sellainen paperikaupasta.
Istu alas, hengitä syvään ja kirjoita KAIKKI asiat joista olet kiitollinen juuri nyt....
esim. mun kädet toimii, mun jalat toimii, mä näen, oon terve, mulla on läheisiä, ruokaa, ystäviä, olen kaunis (kaikki me olemme), olen löytänyt rauhaa jo, tänään paistoi aurinko, kaunis biisi soi päässäni yms.
Nyt perustelen miksi.
Kun meidän ajatukset ohjaa meidän toimintaa ja luo tätä unta jota kutsumme elämäksi, se mitä meidän mielessä on - se kasvaa jatkuvasti
tällä tavalla voi TIETOISESTI ohjata omia kokemuksiaan
ja kasvattaa niitä kokemuksia joista on kiitollinen.
Kun tekee säännöllisesti, ei kulu aikaakaan kun on luonut itselleen, omaan kokemukseen niin paljon asiota joista kiittää, että meinaa pakahtua!
Olin taas itsekkin unohtanut tämän, mutta tein uudenvuuodenlupauksen, että alan tehdä taas kun tiedän, miten hyvin se toimii.
Kokeile, et meneä mitään.
Voi hyvin

2

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastetta on

Ihan riittävästi on haastetta tuossa IOK-kirjan lukemisessakin...

• 1+8

"Kun meidän ajatukset ohjaa meidän toimintaa ja luo tätä unta jota kutsumme elämäksi, se mitä meidän mielessä on - se kasvaa jatkuvasti
      tällä tavalla voi TIETOISESTI ohjata omia kokemuksiaan
      ja kasvattaa niitä kokemuksia joista on kiitollinen."

Positiivisuudesta on varmasti hyötyä siinä mielessä, että huomaamme enemmän myönteisiä asioita ja onnellisuus lisääntyy sitä kautta.

Mutta emme kovinkaan paljon saa muutettua elämämme asioita ja tapahtumia pelkällä positiivisuudella, koska kaikki heijastuu kokonaan mielen tiedostamattomasta osasta, toiselta tasolta käsin. Siksi vetovoiman laki-kaltainen ajattelu ei yleensä toimi, koska jokaista elämää kohden on jo olemassa käsikirjoitus valmiina. Jos se näyttää toimivan, johtuu se siitä, että nuo ajatukset ja asiat ovat kuuluneet käsikirjoitukseen jo ennakolta.

Gary Renardin Rakkaus ei ole unohtanut ketään -kirjassa mainitaan kuitenkin, että ikäänkuin dvd-elokuvissa, joissa katsoja voi valita erilaisia loppuratkaisuja, voi elämässäkin eri valintoja tekemällä saada erilaisen lopputuloksen aikaan, mutta nuokin "äänitykset" on jo tehty valmiiksi.

Joskus vaikkapa todellisen anteeksiannon seurauksena voi olla, että koemme miellyttävämmän nauhoituksen, koska alitajuinen syyllisyys vähenee.

Pyhän Hengen anteeksiantosuunnitelman tarkoituksena onkin ensimmäiseksi lopettaa kaikki elämään liittyvä kärsimys mielen tasolla. Jos muutoksia näyttää tapahtuvan fyysisellä tasolla, tätä tulisi pitää vain lisäetuna. Jos yritämme antaa anteeksi sillä varjolla, että haluamme asioiden muuttuvan fyysisellä eli seurauksen tasolla, asioilla on yhä valta satuttaa meitä.

Mutta miksei tuollaista kiitollisuus-listaa voisi tehdä, hyvähän se on välillä muistuttaa itseä siitä, että yleensä elämässä on paljon kiitollisuudenaiheitakin, vaikka mieli usein takertuu niihin negatiivisiin asioihin. Ehkäpä silloin anteeksiantokin onnistuu helpommin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe