Haaste IOKlaisille!

Jumalan lapsi

Heippa kaikille minunkin puolesta ja oikein runsasta & rakkaudellista uuttavuotta!
Näin vuodenvaihteessa monet summaa elämiää ja niin tein minäkin.
Huomasin, että olin taas unohtanut yhden tärkeän ja hyödyllinen tavan ja päätin muistuttaa siitä itseni lisäksi myös Teitä Rakkaat Ystäväni.
Esitän vuodenvaihteen haasteen, toivotaan, että mahdollisimman moni äityy osallistumaan!
Etsi kotoasi tyhjä vihko tai hanki sellainen paperikaupasta.
Istu alas, hengitä syvään ja kirjoita KAIKKI asiat joista olet kiitollinen juuri nyt....
esim. mun kädet toimii, mun jalat toimii, mä näen, oon terve, mulla on läheisiä, ruokaa, ystäviä, olen kaunis (kaikki me olemme), olen löytänyt rauhaa jo, tänään paistoi aurinko, kaunis biisi soi päässäni yms.
Nyt perustelen miksi.
Kun meidän ajatukset ohjaa meidän toimintaa ja luo tätä unta jota kutsumme elämäksi, se mitä meidän mielessä on - se kasvaa jatkuvasti
tällä tavalla voi TIETOISESTI ohjata omia kokemuksiaan
ja kasvattaa niitä kokemuksia joista on kiitollinen.
Kun tekee säännöllisesti, ei kulu aikaakaan kun on luonut itselleen, omaan kokemukseen niin paljon asiota joista kiittää, että meinaa pakahtua!
Olin taas itsekkin unohtanut tämän, mutta tein uudenvuuodenlupauksen, että alan tehdä taas kun tiedän, miten hyvin se toimii.
Kokeile, et meneä mitään.
Voi hyvin

2

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastetta on

      Ihan riittävästi on haastetta tuossa IOK-kirjan lukemisessakin...

    • 1+8

      "Kun meidän ajatukset ohjaa meidän toimintaa ja luo tätä unta jota kutsumme elämäksi, se mitä meidän mielessä on - se kasvaa jatkuvasti
      tällä tavalla voi TIETOISESTI ohjata omia kokemuksiaan
      ja kasvattaa niitä kokemuksia joista on kiitollinen."

      Positiivisuudesta on varmasti hyötyä siinä mielessä, että huomaamme enemmän myönteisiä asioita ja onnellisuus lisääntyy sitä kautta.

      Mutta emme kovinkaan paljon saa muutettua elämämme asioita ja tapahtumia pelkällä positiivisuudella, koska kaikki heijastuu kokonaan mielen tiedostamattomasta osasta, toiselta tasolta käsin. Siksi vetovoiman laki-kaltainen ajattelu ei yleensä toimi, koska jokaista elämää kohden on jo olemassa käsikirjoitus valmiina. Jos se näyttää toimivan, johtuu se siitä, että nuo ajatukset ja asiat ovat kuuluneet käsikirjoitukseen jo ennakolta.

      Gary Renardin Rakkaus ei ole unohtanut ketään -kirjassa mainitaan kuitenkin, että ikäänkuin dvd-elokuvissa, joissa katsoja voi valita erilaisia loppuratkaisuja, voi elämässäkin eri valintoja tekemällä saada erilaisen lopputuloksen aikaan, mutta nuokin "äänitykset" on jo tehty valmiiksi.

      Joskus vaikkapa todellisen anteeksiannon seurauksena voi olla, että koemme miellyttävämmän nauhoituksen, koska alitajuinen syyllisyys vähenee.

      Pyhän Hengen anteeksiantosuunnitelman tarkoituksena onkin ensimmäiseksi lopettaa kaikki elämään liittyvä kärsimys mielen tasolla. Jos muutoksia näyttää tapahtuvan fyysisellä tasolla, tätä tulisi pitää vain lisäetuna. Jos yritämme antaa anteeksi sillä varjolla, että haluamme asioiden muuttuvan fyysisellä eli seurauksen tasolla, asioilla on yhä valta satuttaa meitä.

      Mutta miksei tuollaista kiitollisuus-listaa voisi tehdä, hyvähän se on välillä muistuttaa itseä siitä, että yleensä elämässä on paljon kiitollisuudenaiheitakin, vaikka mieli usein takertuu niihin negatiivisiin asioihin. Ehkäpä silloin anteeksiantokin onnistuu helpommin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe