Facebookin pfrofiili ilmianto

vivi.

Facebook profiilini on ilmianttettu jo 5 kertaa ja minun piti todistaa 4 kertaa, se että minä olen minä.

Minä tunnistuaduin uudestaan ja se aina onnistui.
Ymmärsin myöhemmin että kyse on silkasta kiusanteosta.

Nyt 5:llä kerralla en millään tunnistanut, erään ystäväni "taulua" kyseessä oli todella taideteos ja tilini on lukittu turvallisuuden takia jo ollut 2 päivää.

Olen lähettänyt sinne "jonnekkin" passistani valokuvan ja tämäkin hiukan arvelutti, eli lähetän jollekkiin tuntemattomalle minun henkilökohtaisen sosiaaliturvatunnuksen.
Kyseesshän on täysin amerikalainen ylläpitäjä ja siten tuo systeemi on vaikka mitään turvaa.

Sinne jäi kaverit ja toisaalla asuvat sukualaiset, toki pidän heihin yhteyttä muullakin tavoin.

Huomasin tänään etten pysty kirjautumaan Huutonet palveluun, koska olin yhdistänyt siihen tuon tilin ja minulla on siellä tavaraa ja olen myös itse huutajana.

Miten saan tilini jälleen haltuuni? koska en halua saada huonoa mainetta ostajana tuonne huutonettiin, ja samoin olin yhdistänyt myös käytössä olevan Twitteri tilinkin.
Minulla oli myös myynnissä siellä kosmettikkaa joihin olin saanut huutoja ja huudot sulkeutuu kohta.

Olen ollut tosi "sinisilmäinen" kun menin ne kaikki yhdistämään ja nyt kaikki on kiinni.
Kun ja jos saisin sen tilini vain haltuuni muutttaisin heti huutonetin ja twitterinkin asetukset pois ja tyhjennän sieltä kaikki kuvani myös.
Aion jatkossa sulkea tämän tilin kokonaan pois, koska en halua samaa kokea.
Olin myös 6 eri ryhmän yp, jotka olivat yleishyödyllisiä terveyteen ja ravitsemukseen liittyviä aiheita.
Yhdessä ryhmässä oli liki 800 jäsentä, miten näiden ryhmien on käynyt, kun minut on ns. "bannattu"

Tämä taitaa olla uusi hitti, kun ihmiset alkaa ilmiantaa syyttä facebook profiileita.

12

2993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fänrikki

Semmoistahan se on, kun ei huolehdi tietoturvasta.

• stoori ei ole tosi.

Keksitty tarina. Jo tuo, että lähettelee kertomansa mukaan passikuvia ja henkilötunnuksia - no, mietipä sitä, mitä se nyt yleensäkään hyödyttää lähetellä kuvia kun ei kukaan takaa että se kuva esittää juuri sitä lähettäjää.
        Keksitty stoori koko juttu!

Itse olen miettinyt, miten facebookissa voi esiintyä jollakin aivan keksityllä nikillä. Vaikkapa laardiperse laardi. Eikö siellä pidä esiintyä omalla nimellä. Mielelläni ottaisin itsekin jonkin nikin, sillä silloin minua ei varmaankaan kukaan sellainen löydä, jonka en halua löytävän. Ainoa jolla itseni paljastaisin olisi juuri se, mitä kuvia laitan,,, jos nimittäin olen ryhmässä ja joku epätoivottava on samassa ryhmässä.

• send your ID
        stoori ei ole tosi. kirjoitti:

Keksitty tarina. Jo tuo, että lähettelee kertomansa mukaan passikuvia ja henkilötunnuksia - no, mietipä sitä, mitä se nyt yleensäkään hyödyttää lähetellä kuvia kun ei kukaan takaa että se kuva esittää juuri sitä lähettäjää.

Itse olen miettinyt, miten facebookissa voi esiintyä jollakin aivan keksityllä nikillä. Vaikkapa laardiperse laardi. Eikö siellä pidä esiintyä omalla nimellä. Mielelläni ottaisin itsekin jonkin nikin, sillä silloin minua ei varmaankaan kukaan sellainen löydä, jonka en halua löytävän. Ainoa jolla itseni paljastaisin olisi juuri se, mitä kuvia laitan,,, jos nimittäin olen ryhmässä ja joku epätoivottava on samassa ryhmässä.

Yritin tuossa huvikseni tehdä feikkiprofiilin facebookiin. Uusi, vastikään tekaistu sähköpostiosoite, nimi, syntymäaika ym. sisään ja menoksi... mutta sitten vaadittiin todennusta puhelimen avulla. Samaa puhelinnumeroa ei voi käyttää kuin yhden tilin todentamiseen, joten päätin jättää välistä. En ole antanut puhelinnumeroani facebookille oikeaan tiliini liittyen enkä aio sitä ikinä heille antaakaan, ennemmin poistun facebookista. No, joka tapauksessa, tuo puhelimen avulla tapahtuva varmistus on mahdollista ohittaa. Klikkasin sitä vaihtoehtoa, ja seuraavaksi minua pyydettiin lähettämään skannattu kuva henkilöllisyystodistuksestani. Eli kyllä FB saattaa ihan oikeasti pyytää tuollaista.

• on se tosi
        stoori ei ole tosi. kirjoitti:

Ainoa jolle on kerrottava oikea nimesi on sun isä ja äiti. Muille voit sanoa vaikka Pentti Hiltonen. Poliisillekin jos kerrot väärän nimen, saat vain 'soo soo, ei saa valehdella, soo soo'.

Miks kukaan antais oikeita tietoja instansseille jotka on vain ja ainoastaan sitä varten jotta saavat rahaa myydäkseen sun tiedot mille tahansa taholle joka on valmis maksamaan. Typerää ja naurettavaa.

Ja jos tarina on sun mielestä keksitty se kertoo vaan sun tietämättömyydestä. Yksi tapa selvittää facebookille oikea henkilöllisyytesi on kopio passista tai muusta hlötodistuksesta.

• joo, lähetä vaan ID
        send your ID kirjoitti:

Yritin tuossa huvikseni tehdä feikkiprofiilin facebookiin. Uusi, vastikään tekaistu sähköpostiosoite, nimi, syntymäaika ym. sisään ja menoksi... mutta sitten vaadittiin todennusta puhelimen avulla. Samaa puhelinnumeroa ei voi käyttää kuin yhden tilin todentamiseen, joten päätin jättää välistä. En ole antanut puhelinnumeroani facebookille oikeaan tiliini liittyen enkä aio sitä ikinä heille antaakaan, ennemmin poistun facebookista. No, joka tapauksessa, tuo puhelimen avulla tapahtuva varmistus on mahdollista ohittaa. Klikkasin sitä vaihtoehtoa, ja seuraavaksi minua pyydettiin lähettämään skannattu kuva henkilöllisyystodistuksestani. Eli kyllä FB saattaa ihan oikeasti pyytää tuollaista.

Etköhän jo lopeta valehtelemisen.

• ihan oikeestiko
        on se tosi kirjoitti:

Ainoa jolle on kerrottava oikea nimesi on sun isä ja äiti. Muille voit sanoa vaikka Pentti Hiltonen. Poliisillekin jos kerrot väärän nimen, saat vain 'soo soo, ei saa valehdella, soo soo'.

Miks kukaan antais oikeita tietoja instansseille jotka on vain ja ainoastaan sitä varten jotta saavat rahaa myydäkseen sun tiedot mille tahansa taholle joka on valmis maksamaan. Typerää ja naurettavaa.

Ja jos tarina on sun mielestä keksitty se kertoo vaan sun tietämättömyydestä. Yksi tapa selvittää facebookille oikea henkilöllisyytesi on kopio passista tai muusta hlötodistuksesta.

Oot sä oikeesti kipee?

• vasemma jala saapas
        ihan oikeestiko kirjoitti:

Oot sä oikeesti kipee?

en, mutta sä oot tyhmä kuin saapas

• Katsoppapeiliin

Vihakirjoitus on kakka juttu !!!

• dio nysos

Kas, joku kiltti teki sulle palveluksen, et huomaa sitä ennenkuin vähän ajan kuluttua. En moiti sua millään lailla, mutta kirjautuminen mihin tahansa (huutonet, spotify, netflix or whatever jossa täytyy olla oikeana itsenään) facebookin välityksellä on tyhmintä mitä voi tehdä. Sama kuin pääsisit omaan kotiisi vain kun siivousfirma käy avaamassa sulle oven.

Ota yhteys huutonetin tukeen ja poista facebook yhteys, tee sama kaikelle muullekin ja sen jälkeen ala facebookin kuten niin monet muutkin eli oikeasti vain ja ainoastaa feikkitilillä :D.

• Susihukka160

Näyttä olevan yllättävä muoti-ilmiö että tehdään asiaton kuvakaappaus ja sitten ilmiannetaan että rasistia...Lopetan kyllä tion paskayhtiön tilin kokonaan...

• Turbo-Urpo

Mihinkä Facebookin palvelua tarvitaan ?

• Uhrina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe