Turboahdettu arki

Otsikko lainattu YLE.fi

Minulla ei oikein ole.
Hanki elämä, nosta pyllysi penkiltä, näppisi näppäimiltä.
Minä olen tehnyt tuon kaiken jo paljon aikaisemmin.
Montakin kertaa.
Mitähän saavuttaisi, jos nostaisi kierroksia vielä kerran?
Lisääntyisivätkö usko, toivo ja rakkaus?
Vai romahtaisko sitä naurusta romuksi lattialleen?
Hihitellen...kaikkea sitä...vanha, korkeasti oppinut ihminen.

H.

77

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oksetus alkaa

Ja turbolällätys käynnistyi jälleen.

• YLE aloitti.

H.

• eppu2

Älähän nyt heti hermostu, kun Hunksi kerrakin kirjoittaa selko-kieltä.

• eppu2 kirjoitti:

Älähän nyt heti hermostu, kun Hunksi kerrakin kirjoittaa selko-kieltä.

Hehe....minäkin melkein ymmärsin.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Hehe....minäkin melkein ymmärsin.

"Paloma.se.co"

Aina sää tota minä, minä minä.
        Onneksi minä tykkään sinä, sinä, sinä.
        Tyylikkäästä piikittelystäsi.
        Käännä ainakin tässä asiassa turbo-ruuviasi tiukemmalle :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Aina sää tota minä, minä minä.
        Onneksi minä tykkään sinä, sinä, sinä.
        Tyylikkäästä piikittelystäsi.
        Käännä ainakin tässä asiassa turbo-ruuviasi tiukemmalle :)

H.

Ruuvit on paikallaan ja sopivan tiukilla. Tai sopivan löysillä. Kaikki kuitenkin vielä tallessa.

Mä vaan komppasin tota eppua. Oli kiva päästä niinkun hieman heti jyvälle mistä puhut. Siis minäminäminä. Oletan että sinäsinäsinä on itse jyvällä siitä mitä omat sormet napsuttelee näppäimille.

Mutta joo...kaikkihanme täytämme elämämme tyhjiöitä asioilla joista pidämme. Makuasia mitä kutsuu elämäksi. Joillekin se on nettinettinetti, joillekin se on pelkkää politiikkaa, joillekin pelkkää ohjastusta ylemmästä rapusta. Minulle se on kaikkea suloisessa sekamelskassa tuskin ehdin itse mukaan.

• Aina kun joku sivullinen alkaa söpöttämään ,elämän hankkimista ja oman elämän sankariksi ryhtymistä ärsyynnyn suunattomasti.
      Näillä kilometreillä pystyy jo itte päättämään mitä se roppa kaipaa , yleensä romantiikkaa.

• "koti-kiusattu"

Romantiikka on aina hyvästä.
        Olet varmaan huomannut että paljon saa sillä kommentteja.
        Sanoisinpa jotta tajuttomasti.

H.

• romantiikan tähden?
        hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

H.

Sen vuoksiko musiikkialoituksia teet.

• turbo eläjä

Olen viimeksi käynyt ulkona, siis kaupassa 22.12.2014 ja sitä ennen olin kotimiehenä pari viikkoa lapseni luona. Siellä tosin jouduin pyykit viemään koneeseen erilliseen saunarakennukseen ja tietenkin myös ne hakemaan sieltä.

Ajattelin yrittää ennätystä siitä, koska on pakko lähteä kauppaan ja nyt on lähellä se päivä, mutta ei vielä huomenna.

Näin olen minä hankkinut rauhallisen elämän itselleni.

• romantiikan tähden? kirjoitti:

Sen vuoksiko musiikkialoituksia teet.

"romantiikan tähden?"

En usko aiheesi liittyvän tähän aiheeseen.
        Tämä aihe kun ei koske unelmia sillee.
        Vaan elämää tällee.

H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

H.

Pikkasen filunkilla yritin ponssata ketjuusi kirjotuksia.

• toistaen
        hunksz kirjoitti:

"romantiikan tähden?"

En usko aiheesi liittyvän tähän aiheeseen.
        Tämä aihe kun ei koske unelmia sillee.
        Vaan elämää tällee.

H.

Toistoa kuitenkin, usko toivo ja rakkaus.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Pikkasen filunkilla yritin ponssata ketjuusi kirjotuksia.

"koti-kiusattu"

Tattis!

Pah! Ei Palomakaan mulle koskaan kirjoittele.
        Oikeestaan ihan kiva.
        Sitten tulisi kiukkuinen akka-laumakin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Tattis!

Pah! Ei Palomakaan mulle koskaan kirjoittele.
        Oikeestaan ihan kiva.
        Sitten tulisi kiukkuinen akka-laumakin.

H.

Hunksil
        Silloin kun mies on jumalan lahja Suomen naisille sen on oltava ankaran tasapuolinen.
        Hienoa kun olet ymmärtänyt asemasi oikein.

• niinettä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Hunksil
        Silloin kun mies on jumalan lahja Suomen naisille sen on oltava ankaran tasapuolinen.
        Hienoa kun olet ymmärtänyt asemasi oikein.

Onko hän sun mielestä tasapuolinen? Mun mielestä ei ole, luvkin laitetaan vain harvoille ja valituille.

• niinettä kirjoitti:

Onko hän sun mielestä tasapuolinen? Mun mielestä ei ole, luvkin laitetaan vain harvoille ja valituille.

En mä sitä sanot et se olis sanoin et pitäis olla ja sanoihan hunksi et hän on huolissaan kun yhrelle lepertelee niin muut hyökkää kimppuun.
        Pikkasen jourun nyt teoriapohjalta puhumaan kun en moista suosiota olekoskaan osakseni saanu.

• niinettä
        koti-kiusattu kirjoitti:

En mä sitä sanot et se olis sanoin et pitäis olla ja sanoihan hunksi et hän on huolissaan kun yhrelle lepertelee niin muut hyökkää kimppuun.
        Pikkasen jourun nyt teoriapohjalta puhumaan kun en moista suosiota olekoskaan osakseni saanu.

Mut sä sanoit et on ymmärtänyt asemansa oikein, kun ei ole. Ja eiks yksi hyvä ole parempi kuin lauma keskinkertasii. ;)

• niinettä kirjoitti:

Mut sä sanoit et on ymmärtänyt asemansa oikein, kun ei ole. Ja eiks yksi hyvä ole parempi kuin lauma keskinkertasii. ;)

On on kaikilla aloilla on huippunsa,onhan se ymmärtänyt mut osaako käyttäytyä niin ,se onkin eri juttu.
        Meiän viisaimpien homma on koittaa opastaa kaikkia hairahtaneita oikeille raiteill.

• niinettä
        koti-kiusattu kirjoitti:

On on kaikilla aloilla on huippunsa,onhan se ymmärtänyt mut osaako käyttäytyä niin ,se onkin eri juttu.
        Meiän viisaimpien homma on koittaa opastaa kaikkia hairahtaneita oikeille raiteill.

Mä tarkotin sua, etkö tykkää et sulla on yks hyvä eikä isoo laumaa huonompii ;)

• niinettä kirjoitti:

Mä tarkotin sua, etkö tykkää et sulla on yks hyvä eikä isoo laumaa huonompii ;)

Jaa ,mää vai? on tietenkin ain olen laatuun satsannut.

• niinettä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Jaa ,mää vai? on tietenkin ain olen laatuun satsannut.

Sää ootkin viisas mies etkä mikään tuuliviiri ;) kyl määkin susta tykkään.

• henrjii

Uskon vapaasti hengittävään. Monen venttiilin sijasta voisi olla neljä isompaa pakoventtiliä, ja neljä isompaa imuventtiliä

• mimmimummi*

Minullakaan ei ole turboahdettua arkea...en ole kiireinen... mutta jos ajatellaan lapsiperheitä...joihin kai tuossa viitattiin.... niin vanhemmat vievät lapsiaan tosi moniin harrastuksiin ja elämyksiin... vaikka ehkä se paras olo olisikin kotona...jossa vanhemmat olisivat vain läsnä.....yhdessäoloa...siis todellista läsnäoloa.
      Itselleni en halua enää mitään pakottavia menoja.....en sellaisia harrastuksia joihin on mentävä silloin ja sillä kellonlyömällä....haluan olla vapaa...mennä jos haluttaa.

• Ei ole turboahdettua elämää.
      Joskus iskevät ähkyt.
      Ne on helppo tunnistaa ja purkaa.
      Jouluähky meni jo.
      Seuraava ehkä pääsiäisen tienoilla.
      Viimeistään juhannuksena.

Miksi ähkyni riivaavat pitkissä pyhissä.
      Liikaa suunnitelmia.
      Liikaa unelmia.
      Liikaa toiveita.

Pitäisiköhän täyttää eläkepaperit.
      Ei onneksi tarvitse vielä.
      Ähkytön elämä olisi varmaan tylsää.

• Hei kun keikuskelen

Hitto kun rasittaa lukea, jos joku kirjoittaa "Hanki elämä".
      Ensteks käskee hankkia elämän, mutta ei sitte selitä, että mimmosen elämän pitäisi hankkia. Kaiketi kirjoittaja haluaisi toisen hankkivan samanlaisen elämän, kuin itsellään, mutta ehei ei ei, eihän se niin mene.
      Jonkun elämä tuntuu mahdottoman epäsopivalta mulle ja tulisin pöyrööksi jo muutamassa päivässä.

Joululoma on nyt kohdallani häipynyt taka-alalle. Työt alkaneet ja se lohkaisee aika ison vinkaleen päivästä. Äiteemuorin hommiin menee aikaa siihenkin ja muihin juttuihin.

Ja kun minä tahtoisin pikkuusen lorviakin. Joka päivä, joko aamusella tai illalla nyppäsen itselleni lorvimisajan. Ei se aina onnistu muiden hommien takia, mutta kaikkeni yritän.

Mitään turboahdettua päivää ei ole. Minullakin semmoset turbot on takanapäin.
      Ja hyvä niin. Kuhan ny jotenkin köpsytelen askareesta askareeseen.
      Nyt tarttee vaan odotella urheilulomaa, niin saa sitte viikon möllöttää.

• Mulla on kyllä tällä hetkellä niin turboahdettua (mitä se nyt sitten tarkoittaneekaan) että ei tahdo riittää tunnit vuorokaudesta. Sen takia en ole ehtinyt kauheesti näitä ketjujakaan seuraamaan, vaikka onkin mieleisin harrastukseni. Just nyt tuntuu että velvollisuudet täyttävät kaikki vuorokauden tunnit, siis valveillaolotunnit.

Tosiasiassa temponi on hitaampi ja saan huomattavasti vähemmän aikaan kuin nuorempana. Väsyn nopeammin ja taidan ajatellakin hitaammin. Huomasi sen eilen kun olimme siivoamassa ja tyhjentämässä Lutusen talon keittiötä. Siellä oli edesmenneen tavarat vielä kaikki hyllyissä ja niitä ei oo vähän. Mä en tiedä mitä niille tekisin. Toisaalta en osaa pula-ajan lapsena ja vaatimattomasta kodista lähtöisin olevana heittää mitään ehjää ja kunnollista kamaa menemään, itsellä pursuu jo kaapit kaikesta omasta, vanhasta, uudesta , peritystä, ostetusta, löydetystä, kerätystä, kirppareilta on jotain tarttunut käteenvaikka en periaatteessa ole mikään kirppari-ihminen,

Kaikki edelleen kaupitteleminen tuntuu työläältä ja vasta-hakoiselta (tytär on luvannut laittaa nettiin myyntiin huonekaluja jne. tilpehööriä, mutta sitten on vielä tavaraoiden valkkaus ja muuttokin kesken, kun poika (Lutusen lapsi) ei osaa päättää, kun sillä ei ole aikaa mennä katsomaan ja kun se ei jaksa. Mitään ei saa toisaalta myöskään heittää menemään eikä viedä mihinkään ennenkuin hän on antanut luvan.

Kunhan tää ruljanssi on ohi ostatan kyllä Lutusella parin viikon matkan jonnekin ihan vain rentoutumaan. Ilman lapsia ja taloja, lapsenlapsia ja hamstereita (ai niin, saamme nyt hamsterit meille kun lapsenlapsi onkin allerginen), ilman lämminvesivaraajia, putkiremonttia, autonkatsastuksia, tyttären auton akunvaihtoja....nojaa, itsehän olen halunnut "elämää" ympärilleni. Nyt menoxi, palataan ja blogataan.

• hihi hiiii

Minä hihittelen kun ovat huomanneet että metsässä käyminen on niiiin terveellistä.
      Olen ikäni käynyt metsissä, sekametsissä, koivumetsissä, kuusimetsissä, sademetsissä, ym. metsissa, pusikoista puhumattakaan.

• Laskinpa pyllyni penkille ja alan turbottamaan aloitustani.
      Muissa aloituksissa turboaa niin liurusti.
      Karsean tuntuista vuotoa.
      Minä sentään raastoin aamulla autoni ikkunat.
      Jäisin sormin irroitin sisä-lämppärin piuhan.
      Ajastin-kello ei ollut kohillaan.
      Ostan känny-ohjattavan.
      Palellen ajoin 2,5 km. lähimpään isoon kauppaan.
      Että ei sitä aina päätteellä olla.

Minua otti pattiin.
      Katselin Suomennettua luonto-dokumenttia, jonka "selostaja" luki papereista
      ulkoa.
      Taitaa mennä samaan suuntaan kuin ohjelmien tekstitykset.
      Ei hyvää, mutta halpaa.
      Koko ajan sitä luonnon-suojeluakin tungetaan noissa dokumenteissa..
      Eihän se vuokratun selostajan vika ole että hän ei osaa.
      Suomessa on pari-kunta naista ja yksi mies, sekä yksi mies-ehdokas jotka osaavat hommansa.
      Minun mielestäni.
      Tavallaan kuin palstallammekin.

H.

• €ero

Vierailu ketjussasi !
        Palstan ketjut elää kuin pitääkin vaikka karmeaakin laissa palstan lain mukaan mennään., ei syytä huoleen eri tasoisia huolineen.
        Hyväkun kun sait tojotojotasi käyntiin annoitko ryypyn vai otitko irsekkin.

• €ero kirjoitti:

Vierailu ketjussasi !
        Palstan ketjut elää kuin pitääkin vaikka karmeaakin laissa palstan lain mukaan mennään., ei syytä huoleen eri tasoisia huolineen.
        Hyväkun kun sait tojotojotasi käyntiin annoitko ryypyn vai otitko irsekkin.

"€ero"

Eihän se minun vikani ole, jos sinusta ei tykätä.
        Ei sekään, että minusta tykätään.
        Harmi on vaan se että epä-toivoa on niin paljon.

H.

• vai niin.....
        hunksz kirjoitti:

"€ero"

Eihän se minun vikani ole, jos sinusta ei tykätä.
        Ei sekään, että minusta tykätään.
        Harmi on vaan se että epä-toivoa on niin paljon.

H.

Tykätään?

Oletkos IHAN varma?

(luulet vaan kylmässä tojotassa istuessasi ryyppy päällä)

• ent. siivoojaparka

hunksz

Joka niitä luontodokumentteja on tarpeeksi kauan suomentanut, niin ei hänen tarvitse paperiin kuin vilkaista ja aivot rekisteröivät laaja-alaisemmin. En usko, että se pariin naiseen jää, jotka sen homman osaavat. Saahan sitä luulla.

Onko luonnonsuojelussa muuten jotain vikaa? Eikö se ole mielestäsi ihan mukava asia?

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

hunksz

Joka niitä luontodokumentteja on tarpeeksi kauan suomentanut, niin ei hänen tarvitse paperiin kuin vilkaista ja aivot rekisteröivät laaja-alaisemmin. En usko, että se pariin naiseen jää, jotka sen homman osaavat. Saahan sitä luulla.

Onko luonnonsuojelussa muuten jotain vikaa? Eikö se ole mielestäsi ihan mukava asia?

"ent. siivoojaparka"

Juurihan minä niin kirjoitinkin.
        Arvostelemani henkilö ei osannut.

Luonnon-suojelu sopii minullekin.
        Kunhan se on vapaa-ehtoista, ei vaadi toisten rahaa, eikä häiritse yhteis-kunnan
        toimintoja mitenkään.
        Kaikki liikenevät rahat on kohdistettava ihmis-kunnan suojeluun ilmaston
        muuttuessa.
        Koska ilmasto muuttuu, teki ihminen mitä tahansa.
        Ihmis-suojeluksi en katso mitään MUTU-tutkimusta enkä oletuksia.

Katselin aamulla dokumentin, jossa Norjalaisat hakkasivat kiven-palasia irti
        Huippu-Vuorilla todeten:
        Tässä on ollut joskus 600 metriä jäätä.
        Mietin, jaahas no mitä sitten?
        Alkakaa nyt suunnitella miten ihminen selviää tulevista helteistä.
        Onneksi ainakin nuo tuntuivat ajattelevan sitäkin.

H.

• No jatketaan nyt vaikka tähän tätä blogaamista. Ihan pakko vaan tulla kertomaan että keskellä lumimyrskyä kävimme tänään hakemassa pikkuisen hamsterin meille kotiin elätiksi. Mitenkä siinä nyt näin kävi? Nokun....pienempi poika onkin allerginen ja sen silmät tuli ihan punasiksi ja ne päätti antaa hamsterit jotka he olivat saaneet meiltä joululahjaksi pojille pois hyvään kotiin. Hyvässä kodissa (pienemmän pojan koulukaverin luona) kissa söi Milianin ja Max jäi ilman kaveriaan ja tytär otti eloonjääneen hamsterin takaisin ja me haettiin se meille.

Täällä todellakin tulla tupruttelee lunta niin paljon että tv lakkasi näyttämästä kuvaa ja piti mennä puhdistamaan antennin päät. Takkaan kohta tuli ja tonkka pöydälle. TV:ssä Midsommer Murders illemmalla.

• "Paloma.se.co"

Meinasi jäädä huomaamatta tämä murhaava arvostelu lahjojani kohtaan.
        Tämä ei ole blogi, ei lähelläkään.
        Lähinnä tämä on herjaus kaikille, jotka sanovat "hanki elämä"
        Peekele!
        Ihan kuin olisimme joitain muumioita siteissä.
        Raskasta se on työ teevee-tarkkaamossakin.
        Olehan varovainen sen Marsun kanssa, muista mistä päin osa kulttuuri-taustaasi on kotoisin.

"Hur vore det en hamster
        med vinägrat skivad lax.

I doft av gröna örter
        nödtvunget är klimax"

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Meinasi jäädä huomaamatta tämä murhaava arvostelu lahjojani kohtaan.
        Tämä ei ole blogi, ei lähelläkään.
        Lähinnä tämä on herjaus kaikille, jotka sanovat "hanki elämä"
        Peekele!
        Ihan kuin olisimme joitain muumioita siteissä.
        Raskasta se on työ teevee-tarkkaamossakin.
        Olehan varovainen sen Marsun kanssa, muista mistä päin osa kulttuuri-taustaasi on kotoisin.

"Hur vore det en hamster
        med vinägrat skivad lax.

I doft av gröna örter
        nödtvunget är klimax"

H.

Marsvinen smakar allra bäst grillad med gräddsås med rosmarin, salvia och timjam eller a la provencale med rödvin och franska örter eller "a la buena mujer" med lök, champisar och bacon...men jag skulle inte vilja äta up Max för han är en hamster :))
        Blogaaminen on kaiken keskustelun perusta. Omista kokemuksista, omasta elämästä ne keskustelun aiheet aina löytyy. Toiset vain tykkää kertoa juurta jaksaen, toiset vain viitaten kevyesti elämänsä tyhjiöihin. Riippuen siitä onko "elämä" vai ei.

Marsvinen smakar allra bäst grillad med gräddsås med rosmarin, salvia och timjam eller a la provencale med rödvin och franska örter eller "a la buena mujer" med lök, champisar och bacon...men jag skulle inte vilja äta up Max för han är en hamster :))
        Blogaaminen on kaiken keskustelun perusta. Omista kokemuksista, omasta elämästä ne keskustelun aiheet aina löytyy. Toiset vain tykkää kertoa juurta jaksaen, toiset vain viitaten kevyesti elämänsä tyhjiöihin. Riippuen siitä onko "elämä" vai ei.

"Paloma.se.co"

Mars-Svin och bacon...
        Då Så...
        Allt i världen härren min.
        Marsupilami...

Minä ammuin kerran Oravaa niin monta kertaa että pudotessaan viimeinkin, oli se
        ihan verissään yltä-päältä.
        Pikku-sormia poikki ja nenä vinossa.
        Sen jälkeen ammuin vain rumia eläimiä.

Kyllä minä tykkään sinusta juuresta jaksainkin, vaan en jaksa, jos palsta täytyy
        moisesta minä-jorinasta.
        Minä kun en koskaan.
        Korppiksen idea olisi hyvä.
        Pulinat pois muualle, tänne vain lyhyt, kuivahko viittaus sinne päin.
        Tai...hetkinen.
        Jos kaikki alkaisi alkaa: Kuten blogissani eilen kerroin...
        Tuokaan ei toimi hyvin.
        Huoks...

H.

• -.-

Olet "Paloma" ruotsalaistunut, kun tunnut tykkäävän dekkarisarjoista. Ruotsissa kirjoitetaan paljon dekkareita, ja osa ihan hyviä, kun ei sotketa liikaa sosiaalipolitiikkaa mukaan. Omat suosikkini ovat G.W.Persson ja Jens Lapidus.

• Olen lukenut myös jonkunverran ruotsalaisia dekkareita, mm. mainitsemaasi GW. Perssonia, mutta katselen mielelläni näistä dekkareista tehtyjä filmejä TV:stä, etenkin Millenium Trilogiasta tykkäsin kovasti (kuuntelin äänikirjana ensin, sitten katsoin sekä ruotsalaiset että amerikkalaiset versiot) ja Wallanderit ja Beckit tietenkin (englantilainen Wallander on oikeesti parempi kuin ruotsalainen :) ja Lisa Marklundin kirjat mulla on varmaan melkein kaikki. Onhan ne ajanvietettä.

Kai se on sitä ruotsalaistumista. Muita ruotsalaisia TV-ohjelmia en juuri katso ja älkää edes puhuko minulle kuninkaallisista, evvk.
        Politiikka on alkanut nyt vanhempana kiinnostaa enemmän ja enemmän. Ruotsinkin politiikka.

• Noomi-fani
        Paloma.se.co kirjoitti:

Olen lukenut myös jonkunverran ruotsalaisia dekkareita, mm. mainitsemaasi GW. Perssonia, mutta katselen mielelläni näistä dekkareista tehtyjä filmejä TV:stä, etenkin Millenium Trilogiasta tykkäsin kovasti (kuuntelin äänikirjana ensin, sitten katsoin sekä ruotsalaiset että amerikkalaiset versiot) ja Wallanderit ja Beckit tietenkin (englantilainen Wallander on oikeesti parempi kuin ruotsalainen :) ja Lisa Marklundin kirjat mulla on varmaan melkein kaikki. Onhan ne ajanvietettä.

Kai se on sitä ruotsalaistumista. Muita ruotsalaisia TV-ohjelmia en juuri katso ja älkää edes puhuko minulle kuninkaallisista, evvk.
        Politiikka on alkanut nyt vanhempana kiinnostaa enemmän ja enemmän. Ruotsinkin politiikka.

Millenium Trilogia oli tosi hyvä. Ekstrakiitos Noomi Rapacelle joka teki loistavan roolityön. Katsoin leffat ja luin kirjat. Bravo!

• Noomi-fani kirjoitti:

Millenium Trilogia oli tosi hyvä. Ekstrakiitos Noomi Rapacelle joka teki loistavan roolityön. Katsoin leffat ja luin kirjat. Bravo!

Olen kanssasi täysin samaa mieltä Noomi Rapacen roolitulkinnasta. Paljon taitavampi kuin amerikkalainen vastineensa. Ainoa ja oikea Lisbeth Salander.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä Noomi Rapacen roolitulkinnasta. Paljon taitavampi kuin amerikkalainen vastineensa. Ainoa ja oikea Lisbeth Salander.

"Paloma.se.co"

Ruotsalaiset suksii...
        Ei Paloma tietenkään.
        On se niin väärin että Suomesta ei saada myydyksi muuta kuin lapsille Natseja.
        Miksi ei Vexi Salmi, tai Jukka Virtanen ala kirjoittaa tarinaa kundista joka
        nousee sankariksi juoppo-hulluna mielen-pahoittajana?

Tässä aloitus käsi-kirjoitukseen:

Räkäsen silloin-tällöin tyttö-ystävä Mulkukka nousi Aulangon katolle ja putosi.
        Parin parantavan jälkeen Räkänen pystyi taas ajattelemaan.
        Mulkukka ei osunut piippuun.
        Kaikki ei ole nyt kohdallaan.
        Mulkukan kuolema ei voi olla puhdas.
        Päättäväisesti Räkänen tilasi kolmannen....

Ruotsalaisista näyttelijöistä puheen ollen...
        Madde pilasi paljon kaunista viimeisessä roolissan.
        Den käraste min.

H.

• odotetusti
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Ruotsalaiset suksii...
        Ei Paloma tietenkään.

Den käraste min.

H.

Tämä on taas sitä hukszin typerää kommenttia viestiin, kuin viestiin.

• odotetusti kirjoitti:

Tämä on taas sitä hukszin typerää kommenttia viestiin, kuin viestiin.

"odotetusti"

Eikä ole!
        On kommentti mukavalle ihmiselle.
        Huumorin-tajuiselle kultturilliselle.

H.

• Noomi-fani
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Ruotsalaiset suksii...
        Ei Paloma tietenkään.

Den käraste min.

H.

Maddelle olisi kyllä toisenlaisen naaman omaava puoliso sopinut paremmin. Turvonnut on tämän naama. Kotirouvaprinsessan rooli on Vickanilla onnistuneempi.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Ruotsalaiset suksii...
        Ei Paloma tietenkään.

Den käraste min.

H.

Jaa tää on tätä uutta suomalsista proosaa...tyyppi:

"Heidän johtava elokuvantekijä, Aki Kaurismäki, tekee ominaisuuksia niin "hellittämättä nyrpeä he tekivät [Ingmar] Bergman näyttää Mr. Bean", kertoo Booth."

"Their leading filmmaker, Aki Kaurismaki, makes features so “unremittingly morose they made [Ingmar] Bergman look like Mr. Bean,” reports Booth."

http://nypost.com/2015/01/11/sorry-liberals-scandinavian-countries-arent-utopias/

Jaa tää on tätä uutta suomalsista proosaa...tyyppi:

"Heidän johtava elokuvantekijä, Aki Kaurismäki, tekee ominaisuuksia niin "hellittämättä nyrpeä he tekivät [Ingmar] Bergman näyttää Mr. Bean", kertoo Booth."

"Their leading filmmaker, Aki Kaurismaki, makes features so “unremittingly morose they made [Ingmar] Bergman look like Mr. Bean,” reports Booth."

http://nypost.com/2015/01/11/sorry-liberals-scandinavian-countries-arent-utopias/

"Paloma.se.co"

Minä taidankin alkaa ahtaa arkeeni kirjailijan-uraa.
        Vanhalle ihmiselle tekee varmaan hyvää odotella huraa! tai kuraa.
        Telkkarissamme on kirja-viisaatkin.

Tätä tuotostani en uskaltanut/kehdannut Googlettaa kielillä.
        Mutta toivottavasti moni tekee niin.
        Piristää aivoja ja on muutenkin hauska ja elin-voimainen.
        Kuten kielen-käyttö yleensäkin.
        Ei kieli ole pelkästään jäätelöä varten.
        Tämä jää viimeiseksi Englannilla, vaikka se katsotaankin kolmanneksi koti-
        maiseksi.
        Nuoriso on niin holtitonta nykyään.
        Kerro sitten, annoitko tarinani lastesi käsiin.
        Olitko niin rohkea ja nuorekas :)

Räkänen felt better.
        Koskis is never in vain.
        Incidentally he thought of starting booze as former Leo Jokela is said he did.
        Instead of that, he opened his laptop and ordered a ticket to Fårö.
        His instinct told him, to be close with the spirit of Bergman, will solve
        everything.
        Bergman knew of women.
        Through Räkänen's mind, flew a shadow of Mulkukka, naked on the bed...
        Not covered with smut.
        Covered with black markings of blood.
        Not flowing any more.
        Dalarna have to wait.

yst.
        To Be Contiuned

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Minä taidankin alkaa ahtaa arkeeni kirjailijan-uraa.
        Vanhalle ihmiselle tekee varmaan hyvää odotella huraa! tai kuraa.
        Telkkarissamme on kirja-viisaatkin.

Tätä tuotostani en uskaltanut/kehdannut Googlettaa kielillä.
        Mutta toivottavasti moni tekee niin.
        Piristää aivoja ja on muutenkin hauska ja elin-voimainen.
        Kuten kielen-käyttö yleensäkin.
        Ei kieli ole pelkästään jäätelöä varten.
        Tämä jää viimeiseksi Englannilla, vaikka se katsotaankin kolmanneksi koti-
        maiseksi.
        Nuoriso on niin holtitonta nykyään.
        Kerro sitten, annoitko tarinani lastesi käsiin.
        Olitko niin rohkea ja nuorekas :)

Räkänen felt better.
        Koskis is never in vain.
        Incidentally he thought of starting booze as former Leo Jokela is said he did.
        Instead of that, he opened his laptop and ordered a ticket to Fårö.
        His instinct told him, to be close with the spirit of Bergman, will solve
        everything.
        Bergman knew of women.
        Through Räkänen's mind, flew a shadow of Mulkukka, naked on the bed...
        Not covered with smut.
        Covered with black markings of blood.
        Not flowing any more.
        Dalarna have to wait.

yst.
        To Be Contiuned

H.

Continued

heevetti...

H.

• -.-

Ruotsalainen Rolf Lassgård on kyllä yliveto Wallanderin roolissa, aivan huippu!
      Kuninkaalisista en itsekään juuri piittaa, mutta Madde oli hyvännäköinen kimuli, ennenkuin nyrjähti siihen seipään nielleeseen mieheensä.

• att2

Turboahtaus oli Suomessa ja Norjassa matkassa hyvin kesti koska on näin vanha-- aika noin 2010 alku 2011.

Lääkäri kyllä varoitteli oli nuori poika.

• eppu2

Koneeni sanoi ´´sivua ei löydy´´

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Joo, linkin loppu-osa on mustautunut.
        Jako-viivan vuoksi.:)

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/13/nero-vai-idiootti-seitseman-kysymysta-alykkyydesta

H.

Ihan mielenkiintoinen.
        Tuli mieleeni dokumentti, missä lapsi oli kasvanut eläinten kanssa viidakossa.
        Kun hänet ihmistenilmoille löydettiin, hän kyllä oppi joitakin taitoja.
        Jos sama lapsi olisi kasvanut hyvässä virikkeellisessä ympäristössä. mikähän olisi ollut tulos.
        Se varmaan pitää paikkansa, että ääripäihin sijoittuneilla vaikuttaa eniten elämään.
        Kuin myös, yhdellä voi olla yhdenlaista neroutta ja toisella toista.

Oli myös maininta, että vanhemmiten älykkyys vähenee, mielessäki kävi kuitenkin, että vaikka älykkyys vähenee niin viisaus kasvaa.

• eppu2 kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen.
        Tuli mieleeni dokumentti, missä lapsi oli kasvanut eläinten kanssa viidakossa.
        Kun hänet ihmistenilmoille löydettiin, hän kyllä oppi joitakin taitoja.
        Jos sama lapsi olisi kasvanut hyvässä virikkeellisessä ympäristössä. mikähän olisi ollut tulos.
        Se varmaan pitää paikkansa, että ääripäihin sijoittuneilla vaikuttaa eniten elämään.
        Kuin myös, yhdellä voi olla yhdenlaista neroutta ja toisella toista.

Oli myös maininta, että vanhemmiten älykkyys vähenee, mielessäki kävi kuitenkin, että vaikka älykkyys vähenee niin viisaus kasvaa.

"eppu2"

Sanoilla on mukava leikkiä.
        On sanottu että jotkut apina-lapset kehittyvät ihmis-lapsen kanssa jonnekin 2V-
        nurkille.
        Siinä vaiheessa jommalta kummalta lopuu äly.
        Asiaa voisi kuvata sana-leikillä:
        Toinen lähtee ravintolaan, toinen snagarille.
        Toinen oppi-kouluun maisteroimaan, toinen amikseen soittelemaan lehdillä ja
        skitoilla.

H.

• Hei kun keikuskelen

Luin artikkelin joo. Geenit on vekkuleita. Jos äiteellä (ja isällä) on älykkyysgeenejä roppakaupalla, niin kun pikkuruinen vauvanalku lähtee kohdussa kasvamaan, niin nää geenit änkee ihan väen väkisin lapsenalun sisään. Hyvä on semmosen lapsen kypsänä ponnahtaa ihmisten ilmoille. Ja jos pikkuusenkin antaa lapselle tilaa ajatella niillä omilla älyillään, niin kiva on vanhempien kahtella jälkikasvunsa kasvua.

Jaa, huomenna tulis telkkarista tommosta. Mielenkiintoista.
        Mutku kiiruusti oon ajatellut töistä kiirehtiä tv:n äärelle kattelemaan/kuuntelemaan The Voicea. Älyttömästi menee ohjelmat päällekkäin.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Sanoilla on mukava leikkiä.
        On sanottu että jotkut apina-lapset kehittyvät ihmis-lapsen kanssa jonnekin 2V-
        nurkille.
        Siinä vaiheessa jommalta kummalta lopuu äly.
        Asiaa voisi kuvata sana-leikillä:
        Toinen lähtee ravintolaan, toinen snagarille.
        Toinen oppi-kouluun maisteroimaan, toinen amikseen soittelemaan lehdillä ja
        skitoilla.

H.

Monimuotoista on elämä.

• eppu2 kirjoitti:

Monimuotoista on elämä.

"eppu2"

Frank Capran elo-kuva ei koskaan ole väärässä.
        Tarzaneita vähän epäilen.
        Bundolo...peehele.

H.

• Nyt olisi ollut turbolle käyttöä, kun hiihdin paksussa hangessa.
      Upotti melkein nivusia myöten, helkkarin hankalaa.
      Kierroksia yritin nostaa, mutta ei onnistunut, kun lumi pakkautui suksenpohjiin, meni tallustamiseksi.
      Mutta näin jäniksen, laskettakoon se myönteiseksi kokemukseksi, hän säikähti enemmän.

• "Anceli"

Korkoja tehdään monoillekin.
        Hanki siis muutakin elämää, kuin hangen-pintaa.
        Nosta pääsi, seppelöimä suurten korpien.
        Oi katso ankki, voi ei hankki voittaa...
        Sun päiväs koittaa...mun armahin...

Mukaellen: V.A.Kosken-niemi

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Korkoja tehdään monoillekin.
        Hanki siis muutakin elämää, kuin hangen-pintaa.
        Nosta pääsi, seppelöimä suurten korpien.
        Oi katso ankki, voi ei hankki voittaa...
        Sun päiväs koittaa...mun armahin...

Mukaellen: V.A.Kosken-niemi

YH.

hunksz

Höpöhöpö taas ja toistamiseen, korkokenkämonot, älä naurata. Niillähän mie varsinkin pystyssä pysyisin.
        Joku oli tehnyt traktorin perälevyn kanssa "hiihtoväylää" pellolle. Tappaako se yrittää, maata oli näkyvissä ja yhesti meinasi käydä köpelösti, kun suksi tökkäsi heinätupsukkaan.

Tiedätkö miksi mäyräkoiralla on niin lyhyet jalat? Noh, jos ne olisivat pitemmät, ne tulisivat selästä läpi.
        Vanha vitsi, ei tarvitse nauraa.
        Miulla on vähän samaa ongelmaa, jos olisi pitemmät jalat, niin yltäisivät vyötäröön saakka.

Mutta mukaelma oli ihan kohtuullisen hyvä.

YP.

• todella nivusissa

Anceli

Tuo "melkein nivusissa" toi mieleeni erään Joulun, kun lähdimme kuusen hakuun. Lunta olikin lopuksi niin paljon, että nivusiin ylti ja hädin´tuskin pääsin sieltä pois. Saaperin veljeni!

Onneksi minä näen yöllä rusakon, joka loikkii aina tässä rivitalon edustalla. Olen joskus heitellyt porkkanoita, mutta ei kelpaa?

• todella nivusissa kirjoitti:

Anceli

Tuo "melkein nivusissa" toi mieleeni erään Joulun, kun lähdimme kuusen hakuun. Lunta olikin lopuksi niin paljon, että nivusiin ylti ja hädin´tuskin pääsin sieltä pois. Saaperin veljeni!

Onneksi minä näen yöllä rusakon, joka loikkii aina tässä rivitalon edustalla. Olen joskus heitellyt porkkanoita, mutta ei kelpaa?

Minulla olisi montakin juttua "nivusista", se on siskoni mieheltä peräisin oleva sana, hän käyttää sanontaa "nivusvaiva", älä vaan kysy mikä se on.. :).

Liiketunnistimella toimiva pihavalomme syttyy usein yöllä, jos joku sattuu hereillä olemaan ja näkemään.
        Mikäli on lunta maassa näkyy aamulla paljonkin jänisten jälkiä.
        Saattavat käydä lintujen ruokintapaikalla vilkaisemassa olisiko heille sopivaa syötävää tarjolla.

• Aamu-teeveessä oli taas paljon heitä, jotka eivät halua maailman muuttuvan.
      Ainakaan siten että itse joutuvat maksamaan/ponnistelemaan enemmän.
      Hyvin heitä ymmärrän.
      Itsekin olisin vihainen nuori.
      Muistanhan aikoja jolloin oli töitä, ihmisiä, joilla veroja maksettiin
      paljon.
      Nyt ei ole töitä eikä maksajia.
      Miksi nuortenkin järjen-juoksu jatkaa vanhojen uomassa?
      Miksi eivät hekään ymmärrä, että arki turboaa edelleen, mutta uusia lenkkareita
      ei enää saa helpolla.
      Varsinkaan ilmaiseksi.

H.

• Näin talvella tuli mieleeni valkoinen valhe.
      Mäki-hyppääjältä kysyttiin rinne-ravintolassa: Osaatko sinä hiihtää?
      Osaan minä, sanoi hyppääjä.
      Ylös tultua hyppääjä lainasi sukset ja sauvat ja kiersi malliksi pienen lenkin.
      Kukaan ei huomannut katsoa hänen monojaan.

Yhä enemmän valheita jaellaan nykyään.
      Kunnes velka-neuvonta tulee uudeksi uskonnoksi.
      Arki käy monella yhä enemmän ala-mäeksi.
      Oma feikki lyö omaan naamaan kuin suksi.
      Ala-mäki vie, sitä ei enää hallitusti lasketa.
      Yletön turbotus alkaa turvottamaan.

H.

• On niin surullista, että joidenkin arki on palstalaisten addiktio nettinsä
      metrisiin vyötäröihin.
      Onhan tuokin jonkin-laista turbo-ahdettua arkea.
      Elämisen sietämätön keveys ehkä estää paneutumasta vakavempiin aiheisiin.

Toisaalta...
      Onko 60 ihmiselle enää tarvetta mihinkään vakavaan?
      Nostaa vain hyvin ansaittua eläkettä/palkkaa ja pahee haisemaan sen mukaisesti?
      Harvallahan meistä hyvin pärjänneistä on mitään syytä hävetä aikaan-
      saannoksiamme.
      Silkkimme on kylläkin himmentynyt Sametiksi, mutta haitanneeko tuo, hissukseen
      taas koteloituessamme.

En tietenkään MITENKÄÄN viittaa tässä kevyiden ketjujen pituuteen.
      Saati niihin kirjoittaneisiin :)
      Enkä...

H.

• .siilimuori

Ehkä elämän keveys on pää-asiassa täällä netissä.

• ei ole valittamista

hunksz

Aivan uskomatonta, että luettuani kirjoituksiasi, joita ennen suorastaan inhosin, niin nyt olen löytäviväni niistä omia mielipiteitäni.

Tietenkään niihin ei voi vastata, koska olet sen jo sanonut, mutta?.....no, olkoon.

• ei ole valittamista kirjoitti:

hunksz

Aivan uskomatonta, että luettuani kirjoituksiasi, joita ennen suorastaan inhosin, niin nyt olen löytäviväni niistä omia mielipiteitäni.

Tietenkään niihin ei voi vastata, koska olet sen jo sanonut, mutta?.....no, olkoon.

"ei ole valittamista"

Olen lämpimästi ilahtunut henkisestä kasvustasi.
        Kiitollinen elämälle, jos vähänkin olen voinut olla osa sinusta.

Saa minulle vastata aina.
        Kehuen, kunnioittaen...
        Haukkuen, halventaen...
        Kiusaten, kiusoitellen...
        Oneasti oksennellen...
        Lempeästi hymhymhymhym...

H.

• ent. siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

"ei ole valittamista"

Kehuen, kunnioittaen...
        Haukkuen, halventaen...
        Oneasti oksennellen...

H.

Lempeästi hymyilen.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Lempeästi hymyilen.

"ent. siivoojaparka"

Oleks sää kk:ooo?

H.

• vino hymy
        hunksz kirjoitti:

"ent. siivoojaparka"

H.

Hän on "ei valittamista".

• ent. siivoojaparka
        vino hymy kirjoitti:

Hän on "ei valittamista".

Tavallaan oikeassa olet. Ei minullakaan valittamista. Ei ainakaan nyt tule mieleen. Odotas, jahka tässä kunnolla herää.

• ei ole valittamista
        hunksz kirjoitti:

"ei ole valittamista"

Kehuen, kunnioittaen...
        Haukkuen, halventaen...
        Oneasti oksennellen...

H.

kiitos, että vastasit hunksz

Kerrankin ilman pilkkaa, että tästä olen jo kirjoittanut, koska minähän hieman kehuin sinua.

Tuo "henkinen kasvuni", olisi mukamas sinun ansiosta on kuitenkin liioiteltu sanonta. Sorry vain, mutta ei se niin mene ainakaan minun kohdaltani.

Ehkä joku "korvesta" tuntee itsensä "henkisesti" kasvaneen näillä palstoilla ja oppineen itsestään jotain, mutta kovin matkii sanontojasi, koska haluaakin olla "hipsteri", tajuamatta, mitä se tarkoittaa?

Itse en pysty mukautumaan näihin köyhyys valituksiin, tai ottamaan niihin kantaa, koska olemme 60 palstalla. Meillä oli silloin mahdollisuus ja minä käytin sen hyväkseni, kuten sinäkin.

• ei ole valittamista kirjoitti:

kiitos, että vastasit hunksz

Kerrankin ilman pilkkaa, että tästä olen jo kirjoittanut, koska minähän hieman kehuin sinua.

Tuo "henkinen kasvuni", olisi mukamas sinun ansiosta on kuitenkin liioiteltu sanonta. Sorry vain, mutta ei se niin mene ainakaan minun kohdaltani.

Ehkä joku "korvesta" tuntee itsensä "henkisesti" kasvaneen näillä palstoilla ja oppineen itsestään jotain, mutta kovin matkii sanontojasi, koska haluaakin olla "hipsteri", tajuamatta, mitä se tarkoittaa?

Itse en pysty mukautumaan näihin köyhyys valituksiin, tai ottamaan niihin kantaa, koska olemme 60 palstalla. Meillä oli silloin mahdollisuus ja minä käytin sen hyväkseni, kuten sinäkin.

"ei ole valittamista"

Voinhan minä olla finni, josta ei koskaan tullut valmista.
        Mukanasi kuitenkin.
        Mistäpä me sen voimme koskaan tietää.
        Paljon pienemmätkin asiat siirtyvät ihmisestä toiseen.

Minä en koskaan osoittele ketään.
        Korkeintaan olen vain kipuna kiivaana.
        Tuo siis sinulle tärkeistä nimareista.

Kuten aina olen sanonut, minun avullani ei pidä viittailla toisiin.

H.

• ent. siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

"ent. siivoojaparka"

H.

Eilen olin kk (kyläkiusattu). Miten minä olenkin jaksanut joskus niitten omien sydämen peilieni kanssa enemmän kuin päivän yhtäkyytiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      259
      2864
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      105
      2368
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1980
    4. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      73
      1473
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      85
      1434
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1320
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1148
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      994
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      983
    Aihe