Pyykinpesukoneen vuotoallas

riskit pienemmiksi

Kumpi käytännössä hankkii pyykinpesukoneen alle vuotoaltaan, vuokralainen vai vuokranantaja?

Pyykinpesukone on vuokralaisen.

Miten asiaa valvotaan ja kannattaako laittaa tämä vuotoallasvaatimus soppariin siinä missä kotivakuutuksenkin hankinta.

9

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokranantaja94949

      Sehän on ihan sopimuskysymys. Halpojahan ne ovat, pari kymppiä maksaa kappale. Yleensä olen nähnyt vuotoaltaan kylmälaitteen tai astianpesukoneen alla mutta kai semmoista voi käyttää pyykinpesukoneen alla sitä jos sijoituspaikassa ei ole lattiakaivoa ja kaakelointia. Ainoa asia mikä mietityttää tuossa että pysyykö pyykinpesukone paikoillaan kun alla on muovinen kaukalo.

      Jos haluat että vuokralainen varmasti hankkii vuotoaltaan niin kirjoita se vuokrasopimukseen

    • asunnonvälittäjä

      Pyykinpesukone asennetaan viemäröityyn tilaan. Laittamalla vuokrasopimukseen vaatimuksen vuotoaltaasta et ainoastaan anna lupaa laittaa pesukonetta viemäröimättömään tilaan vaan myös määrittelet miten se tehdään ja mikä on riittävä suojaus. Sitten jos vahinko tulee niin vuokralaisen on hyvä sanoa että on tehnyt juuri niin kuin on vaadittu ja vahinkojen maksaja olet sinä.

      • isännöitsijä

        Aina ei ole mahdollista asentaa pyykinpesukonetta viemäröityyn tilaan, jos siihen ei yksinkertaisesti ole tilaa.
        Pyykinpesukoneen saa asentaa tilaan, jossa on pesukoneliitäntä ja viemäri. Aivan samoin kuin astianpesukoneen.


      • isännöitsijä

        Kun tässä puhutaan viemäreistä, asunnonvälittäjä ilmeisesti puhuu lattiakaivosta ja minä isännöitsijä ns. pystyviemäristä.


    • asunnonvälittäjä

      Siis pyykinpesukoneen voi laittaa tilaan jossa ei ole lattiakaivoa. Mielipiteeni kuitenkin on ettei pyykinpesukonetta pidä laittaa vuokra-asunnossa kuivatilaan. Jos nyt ihan pakko olisi niin sitten sellaisessa tilanteessa että talossa ei ole pesutupaa ja vuokralaiset ovat varmasti niin fiksuja ja luotettavia että osaavat käyttää turvallisesti pesukonetta ja varmasti pitävät vakuutuksen voimassa. Hiukan olisin myös varovainen siinä mitä sopimukseen laitetaan, voi olla eri asia olla kieltämättä jotakin kuin antaa lupa tehdä jotakin.

      • khjf

        Sellaisia vanhoja taloja ihan oikeasti on, joissa pyykinpesukoneen paikka on keittiössä, kun kylppäriin ei mahdu.

        Itse kiertäisin sellaiset kohteet kaukaa, mutta nehän on nimenomaan asuntosijoittajan unelmakohteita - asuntoja, jotka ei omistusasujalle kelpaa, mutta joku vuokralainen huolii, kunhan vuokra on muutaman euron vähemmän kuin paremmassa kämpässä.

        ... sanoisin, että kun pyykinpesukone on vuokralaisen, niin myös allas on hänen hoidettava. Toisaalta vuokranantaja voisi halutessaan turvata omaisuuttaan hommaamalla altaan - mutta riippuu vähän onko tuollaiset altaat yleismalleja vai kuinka tarkkoja siitä minkälaisen koneen päälle laittaa?


      • sijainti ratkaisee
        khjf kirjoitti:

        Sellaisia vanhoja taloja ihan oikeasti on, joissa pyykinpesukoneen paikka on keittiössä, kun kylppäriin ei mahdu.

        Itse kiertäisin sellaiset kohteet kaukaa, mutta nehän on nimenomaan asuntosijoittajan unelmakohteita - asuntoja, jotka ei omistusasujalle kelpaa, mutta joku vuokralainen huolii, kunhan vuokra on muutaman euron vähemmän kuin paremmassa kämpässä.

        ... sanoisin, että kun pyykinpesukone on vuokralaisen, niin myös allas on hänen hoidettava. Toisaalta vuokranantaja voisi halutessaan turvata omaisuuttaan hommaamalla altaan - mutta riippuu vähän onko tuollaiset altaat yleismalleja vai kuinka tarkkoja siitä minkälaisen koneen päälle laittaa?

        Asuntosijoittajan unelma on Helsingin keskustan pienet asunnot!


    • Ei ongelmia

      Miten hitossa yhdestä pyykinpesukoneesta voidaan tehdä tuollainen ongelma? Mulla on ollut kone keittiössä, eteisessä, kylppärissä, kerran jopa navetassa ja laittaisin vaikka komeroon, jos muuta paikkaa ei satu olemaan. Suomalaisilla on joku käsittämätön päähänpinttymä siitä, että pyykkäri pitää olla aina kylppärissä.... miksi ihmeessä muka?!

    • märkä.lattia

      On turha puhua mistään vuotoaltaasta, eihän se ole oikea allas, edestä vedet valuu lattialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1711
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1452
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      975
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      956
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      42
      790
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      681
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      681
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      656
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe