Jatkuva vessahätä

Hämmentynyt

Juu elikkäs olen alle 20v mies ja tossa lokakuussa alkoi vaiva, jatkuva kusihätä. Ei tihentynyt, vaan sellainen joka ei mene ohi milloinkaan. Lääkäreillä käynyt varmaan n. 10 kertaa. Aluksi epäili virtsaputken tulehdusta, testi oli negatiivinen. Sitten epäiltiin eturauhasta, terveyskeskus lääkäri ei huomannut mitään erikoista urologin mukaan tulehtunut, ei kuitenkaan mitään kovia kipuja oo ollut kyseisellä alueella, lähinnä loppumaton hätä. Ultraääni tutkimuksessa ei havaittu mitään poikkeuksellista. Tosin samassa testissä lääkäri sanoi että rakko tyhjenee hyvin vaikka olen täysin varma että ei tyhjene ja se näkyi myös virtsa päiväkirjassa. Kipuja välillä alavatsassa ja alaselässä, myöskin kusemisen lopussa joskus leviää polttava tunne rakossa. Selvin kipu on häpyluussa joka on hyvin kipeä koskettaessa. Vaiva jatkunut jo yli kolme kuukautta. En pysty käymään treeneissä ja tuhonnut sosiaalisen elämän. Mikä ihme tää oikeen vois olla?

67

16643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmentynyt

      Vähän lisäystä urologi määräsi viikon antibioottikuurin, ei muuttunut tapasin tämän jälkeen vielä toisen urologin joka taas sanoi että hänen mielestään kyseessä ei ole eturauhaseen liittyvä vaiva. Yritäppä sitten saada oikeaa diagnoosia.

    • en osaa kertoa diagnoosia tuohon vaivaan. Virtsaamisen ongelmat voivat johtua niin monesta syystä. Antibioottikuuri kuitenkin määrättiin, joten jonkunlainen tulehdus on täytynyt olla jossain kuitenkin koska antibiootteja ei määrätä "varmuuden vuoksi".
      Sen enempää asiaa pohtimatta suosittelen, että kokeilisit löytää hyvän eturauhasen hierojan, sellaisen joka todella osaa tehdä sen. Siitä ainakaan ei voi olla sulle mitään haittaa ja se on todella vaaraton / haitaton ja kokeilemalla vasta tiedät auttaako se vaivaasi vai ei.

    • weedee..

      Hämmentynyt: Minkä antibiootin lääkäri määräsi?

      • Hämmentynyt

        En muista kumpi on antibiootti määräsi kaksi lääkettä. Naprometin 500mg ja Ciproxin 500mg


      • Hämmentynyt
        Hämmentynyt kirjoitti:

        En muista kumpi on antibiootti määräsi kaksi lääkettä. Naprometin 500mg ja Ciproxin 500mg

        Juu toi Ciproxin 500mg oli antibiootti


    • hoitsukundi

      naprometin on kipulääke ja ciproxin virtsatieinfektion hoitoon tarkoitettu antibiootti.

    • eturauhanen

      Vaikuttaa ainakin minusta eturauhasen oireilulta.
      Juotko normaalisti nestettä, ettei virtsa ole liian vahvaa että virtsaputki siitä ärtyisi?
      Onko sinulle erektio vielä hyvä vai sattuuko erektio?

    • eturauhanen

      Onko oireesi helpottuneet vai vieläkö on sama tilanne?

    • Opettele sietämään

      Mikäli yhtään lohduttaa, niin et ole ainut, mulla on ollut samanlaisia ongelmia noin 10 vuotta eikä loppua näy. Ikää nyt 39v, eli alkoi alle kolmekymppisenä...

    • kokenut40

      Ahdistus ja "stressi" saattavat aiheuttaa tihentynyttä virtsaamisen tarvetta ja/tai jatkuvaa virtsaamisen tarvetta. Nuo aiheuttavat myös tarvetta nauttia nesteitä tavallista runsaammin (suun kuivuminen) joka ei millään tavalla vaivaa helpota. Samat henkiset asiat saattavat olla merkittävä osatekijä myös eturauhasvaivojen syntyyn ja kroonistumiseen. Kannattaa tarkkailla tuleeko nämä vaivat esille kun olet rentoutunut, jos siihen tilaan pääset.

      • app1

        Kuulostan jo rikkinäiseltä levyltä, mutta...

        Ei kannata ottaa Ciprofloxacinia tai muita fluorokinoloniantibiootteja (Avelox, Siprion, Ciproxin, Tavanic, Tarivid jne) vaikka urologi/lääkäri niitä tyrkyttäisi. Tuon myrkyn takia olen kärsinyt yli 7kk helvetillisestä nilkkakivusta ja ihon polttelusta. Hyvin vakavat, hyvin tunnetut ja yleiset haittavaikutukset. Google "fluoroquinolone toxicity".

        Pidempi oma kokemukseni täällä:

        http://m.suomi24.fi/node/13130751

        Kannattaa pyytää tilalle jokin ei-fluorokinoloniantibiootteihin kuuluva lääke. Antibiootteja on maailma täynnä. Et halua ottaa riskiä päätyä fluorokinolonien takia krooniseksi kipupotilaaksi monen muun joukkoon.


      • Hämmentynyt
        app1 kirjoitti:

        Kuulostan jo rikkinäiseltä levyltä, mutta...

        Ei kannata ottaa Ciprofloxacinia tai muita fluorokinoloniantibiootteja (Avelox, Siprion, Ciproxin, Tavanic, Tarivid jne) vaikka urologi/lääkäri niitä tyrkyttäisi. Tuon myrkyn takia olen kärsinyt yli 7kk helvetillisestä nilkkakivusta ja ihon polttelusta. Hyvin vakavat, hyvin tunnetut ja yleiset haittavaikutukset. Google "fluoroquinolone toxicity".

        Pidempi oma kokemukseni täällä:

        http://m.suomi24.fi/node/13130751

        Kannattaa pyytää tilalle jokin ei-fluorokinoloniantibiootteihin kuuluva lääke. Antibiootteja on maailma täynnä. Et halua ottaa riskiä päätyä fluorokinolonien takia krooniseksi kipupotilaaksi monen muun joukkoon.

        Oireet jatkuvat mutta olen oppinut sietämään niitä joissain määrin aion olla edelleen lääkäriin tai lääkäreihin yhteydessä kunnes asialle tapahtuu jotain. Kipu alaselässä ja häpyluussa jatkuu. Argh!


      • Hämmentynyt

        Suu ei ole kuiva ja juon melko vähän, vaiva kyllä ahdistaa ja ärsyttää aivan törkeästi koska ei pysty elämään normaalia elämää. Epäilen itsekin että vaiva ei ole eturauhaseen liittyvä vaan rakkoperäinen sillä yhteisiä elementtejä esim. Eturauhasen tulehduksen kanssa ei juurikaan ole.


      • Kokeile juoda lisää
        Hämmentynyt kirjoitti:

        Suu ei ole kuiva ja juon melko vähän, vaiva kyllä ahdistaa ja ärsyttää aivan törkeästi koska ei pysty elämään normaalia elämää. Epäilen itsekin että vaiva ei ole eturauhaseen liittyvä vaan rakkoperäinen sillä yhteisiä elementtejä esim. Eturauhasen tulehduksen kanssa ei juurikaan ole.

        Ehkä kyse on liian vähäisestä juomisesta, eli virtsa muuttuu niin väkeväksi, että se kirvelee....?


    • kökölkö
    • kökölkö
      • Hämmentynyt

        Niin siis toi mulle taidettiin diagnosoida jo kerran mutta sitä on myöhemmin vedetty takaisin eli urologi totesi että ymmärtää miksi kollega on sen diagnosoinut mutta on saattanut olla hieman hätiköity diagnoosi tai jotain vastaavaa. Siis eturauhasen tulehdus


    • ......

      Mulla on ollut sama vaiva jo neljä vuotta, kaikki on tutkittu mutta mitään oikeaa vikaa ei ole löytynyt. Lääkkeistä ei oo (pl. vesicare) ollut mitään erityisempää hyötyä. Mitään mausteista ruokaa ei voi syödä ja kofeiini/alkoholi on 100% pannassa. Mukavaa kaiken kaikkiaan.. :)

    • ethrtyh

      voi johtua myös korkeasta verensokerista varsinkin jos janottaa ja väsyttää samaan aikaan.

    • viljatonna

      Minulla oli kaikki nuo oireet, ei kuitenkaan löytynyt vikaa. Lukuisia antibioottikuureja jne.

      Johtui viljoista, ei ole allergiaa mutta oudosti oireet tulee takaisin jos niitä syö.
      Määrä josta oireet tulevat on naurattavan pieni.

    • imetyksestä_apu
    • Doc

      Voi olla eturauhasen tulehdus, mutta veikkaisin liikaa estrogeeniä joka sotkee hormoonitasapainoa. Itsellä oli sama ongelma joka diagnosoitiin etu-tulehdukseksi. Huomasin että oireilu alkoi pian sen jälkeen kun muija alkoi käyttämään ruuanlaitossa soijajauhoja. Soija imitoi vahvasti estrogeeniä ja sotkee hormoonitasapainon. Sama vaikutus on maitotuotteilla joissa on itse estrogeeniä hyvin paljon. Samaten alkoholi sotkee, sillä se estää maksaa hajoittamasta estrogeenejä. Onko sinulla mitään muita oireita, kuten turvotusta, hikoilua, lämpöilyä, mielialojen vaihtelua, alakuloisuutta yms.? pelittääkö alakerta normaalisti?

    • mullanäin

      Kertokaa mistä vaivanne sai alkunsa? Oliko kyseessä satunnainen seksijuttu josta sitten alkoi oireet. Ja millaiset oireet? Millaisen ajan kuluttua?

      • hav.2

        Minulla oli sama vaiva. Urologi sanoi heti, että se johtuu stressistä. Kun sain diagnoosin vaiva hellitti ja aloin miettiä mistä sitä stressiä tulee ja miten siitä pääsee eroon.
        Totta kai asia tutkittiin, ettei ole mitään muuta syytä jatkuvaan vessahätään.


    • sainavunnäillä

      Pyydä oikeat lääkkeet eli Doxidykliiniä. Siitä on monta tuotenimeä kuten Doximed, Dosyklin jne.
      Vaiva lähtee taatusti ja jos on vakkari seksikumppani niin hälle kanssa kuuri tai muuten saat oireet uudestaan ja uudestaan.

    • Kusetusta

      Mulla sama vaiva. Alle 30v mies ja alkanut ilman mitään selkeetä syytä. Urologille asti en oo ehtinyt. Peruslääkärissä todettu, että kusinäytteet ok. Kiinnoistais tosiaan itteeniki, että onko tavallinenki vaiva ja mikähän vois auttaa? Ja oire on tosiaan helvetin ärsyttävä jatkuva kusihädän tunne. Ei kummempia kipuja tai muuta. Jatkuvaa painetta vaan.

    • jos tuo virtsavaivasi vielä jatkuu, luulen itse että kyseessä on ns. vahva virtsaisuus eli virtsasi on jostain syystä normaalia väkevämpää. Yksi keino jota voisit kokeilla on juoda päivittäin karpalomehua 1-2 lasillista. Karpalon sisältämä happo edistää virtsateiden hyvinvointia ja poistaa epäedullisia taudinaiheuttajia sieltä. Juotko riittävästi päivittäin? Onko verensokeriasi koska tarkistettu? Voi olla esim alkava diabetes. Myös munuaisissa saattaa olla jotain häiriötä. Oletko koskaan loukannut alapäätäsi jollain tavalla esim onnettomuudessa? Jos olet, yksi syy voi olla virtsarakon kaulan vaurio joka ei sulkeudu normaalisti jaa päästää koko ajan virtsaa hitaasti valumaan virtsaputkeen (siihen viittaa tuo häpyluun alueen kipu). Toivottavasti näistä vinkeistä olisi sulle jotain apua.

      • tavis22

        Kokemusperäinen juttu: Minulla oli myös tuo sama vaiva, että virtsaamisen tarve ei mennyt pois, vaikka tyhjensi rakon.
        Löytyi sitten yksi sellainen lääkäri, urologi, joka teki oikean diaknoosin. Hän sanoi, että vaiva johtuu stressistä. Kun sain tuon diaknoosin, vaiva hellitti heti ja varsinkin sen vuoksi, ettei tarvitse turhaan pelätä jotain salaista tautia.
        Minulla oli tosiaan stressiä erilaisista ongelmista ja vaiva tulee jonkinasteisena aina päälle ongelmien myötä.


    • lääkärijohn

      alzheimerin ensioireita on jatkuva pissahädän tunne kun se alkaa virtsarakon muistikatkoksina tiedän tämän ammattini puolesta

    • hämmästynyt

      Eipä oo vähään aikaan tullu kirjoteltua. Vaiva jatkuu vähän jo hellittänyt virtsarakon tähystykses todettiin et melko varmasti eturauhasperänen. Voin sanoo et en oo ikinä tuntenut sellasta kipua mikä iski tähystyksen jälkeen. Ei hyvää päiväääääääää

      • haittarauhanen

        Tuliko tähystyksen jälkeen vielä kipeämmäksi?


      • Anonyymi

        Tämä on ongalma etu rauhssyöpä ei ann pahoja oireita ja lääkärit on vähän ulkona itse, kokenut


    • older

      aktiivinen virtsarakko hoito vesigare lääke kuuri

    • RAL

      Jos virtsaa erittyy tavallista enemmän niin se voi johtua liian korkeasta verensokerista.
      Onko tutkittu mahdollista diabetestä? Jos virtsaa tulee normaali määrä, mutta pieninä erinä niin se voi liittyä eturauhaseen.

      • JarTah

        Jos sinulla on ollut mahdollisesti virtsaputkivamma nuorempana, tangolle tippuminen pyörällä, tai vastaava voi johtaa virtsaputken ahtautumaan ja pahimmillaan virtsaumpeaan. UCG-tutkimus selvittää onko uretrassa striktuurioita. Inhottava vaiva, toivottavasti saat asian hoidettua.


      • asdfghjdfsgh
        JarTah kirjoitti:

        Jos sinulla on ollut mahdollisesti virtsaputkivamma nuorempana, tangolle tippuminen pyörällä, tai vastaava voi johtaa virtsaputken ahtautumaan ja pahimmillaan virtsaumpeaan. UCG-tutkimus selvittää onko uretrassa striktuurioita. Inhottava vaiva, toivottavasti saat asian hoidettua.

        Ei kuulemma tuollaisesta tule mitään pysyviä vammoja, tuo todettiin joskus lähes 20 vuotta sitten, kun epäilin, että omat miehuuden poikkeavuudet jne olis seurausta esimerkiksi toistuvista pahoinpitelyistä lapsuudessa, rattikelkan kanssa tulleesta vahingosta, tms... tuo oli tarkotus tähystää sittemmin eräässä toisessa yhteydessä, mutta sillon oli taas toinen lekuri ja jätti tähystyksen tekemättä. Sen koommin en ole enää asiaa yrittänyt selvitellä.


    • montakertaa

      Samoin täälä. Minun eturauhaseni on tutkittu ja pieni on. Saatan käydä tunnin aikana kolmekin kertaa pissillä. Ja sitä tulee sen verran paljon että yli kupillinen aina.
      Esimerkiksi kun lähden kauppaan käyn veskissä. Kun tulen kaupasta äkkiä vessaan ?

    • ureaanipropaani

      Mulla on ollut jo vuosia sellaisia ongelmia että tuntuu kuin rakko ei tyhjentyis kunnolla, välillä tuntuu kuin virtsarakko ois tulessa. Melko usein tulee myös sellaista pakollista virtsaamisen tunnetta. Lisäksi tuntuu että milloin vain pystyn jonkun verran virtsaamaan. Muutenkin tuntuu kuin nesteet soljahtais vartalon läpi aika nopeasti. Pidätyskyky on selvästi heikentynyt vuosien mittaan, ei jaksa kauan olla ilman wc:tä.

      Testeissä olen käynyt virtsatulehdusepäilyjen vuoksi, koskaan ei ole todettu.
      Viime testissä hoitaja sanoi että virtsani oli erittäin hapanta, ph arvo siis.
      Lääkärille olen yrittänyt avautua useaan otteeseen asiasta, koskaan en ole saanut palautetta muuta kuin epäuskoista silmienpyörittelyä, ehkäpä juuri ikäni vuoksi joka on siis 24 v. Erektio tuntuu myös heikentyneen

      Mitä tämä voisi olla? vähän samoja oireita vissiin?

      • Threadin-aloittaja

        Entiiä mikä tän aiheuttaa mutta itellä tuntuu auttavan melko paljon ku käy max kolmen tunnin välein vessassa. Ensimmäisen kerran ku pakottaa pidätteleen sen ajan nii se kyl menee siitä lähtien ainaki mulla. Toivottavasti paranee sulla


    • laihdutappas

      Jos on kovasti ylipainoinen niin se pahentaa asiaa.

      • Threadin-aloittaja

        Sori ei oo tarvetta pudottaa painoo, massakausi vois olla iha kohdallaan :D


    • sdfdssfsf

      Eturauhasvaivat aiheuttaa kaikenlaista häikkää, kannattaa pukeutua kunnolla ja pistää suosiolla myös ne pitkät kalsarit. Tuo vaiva tulee olemaan loppuiän riesa, jos ja kun sen kertaalleen saa - siinä vaiheessa on enää myöhäistä haukotella.

    • 30vMies

      Harmi että muillakin on sama vaiva, mutta siitä huolimatta on mukava kuulla etten ole yksin.

      Minulla vaiva on jatkunut nyt vuoden.

      Kävin urologilla joka sanoi asiantuntevasti että olen liian nuori eturauhasongelmiin ja määräsi antibiootit jotka eivät auttaneet.

      Löysin netistä (tänään) kirjoituksen joka kuulosti oikein lupaavalta ja oireita kuvaavalta: http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/taas-pissahata-mitapa-jos-lukisit-taman-ensin/3200074

      Kirjoituksessa mainittiin että seuraavat harjoitukset auttavat vaivaan:
      1. Virtsan pidättäminen (minimissään 3-4 tunnin vessavälit; kasvattaa virtsarakkoa)
      2. Lantionpohjanlihasten vahvistaminen

      Toivottavasti näistä on apua - mitään menetettäväähän meillä ei enää ole...

      • ddsadsdsaddD

        Opiskeluaikoina eräs opettaja mainitsi, että miesten kannattaa tyhjentää rakko aina kun mahdollista, naisten puolestaan olisi syytä pyrkiä pidättämään. Näiden perusteet miesten kohdalla on eturauhasvaivojen välttäminen ja naisten kohdalla pidätysongelmien välttäminen.


    • WalleWalle

      Mulla oli samat oireet, oletko tutkinnut lantion pohjan jännitys tila. Kannattaa lukea "headache in the pelvis" kirjan. Mä kävin Purna Joogassa kaksi kertaa viikossa kahekn kuukauden ajan ja oireet menivät kokonaan pois. Tyhämänä lopetin sen sitten ja oireet tulivat takaisin, nyt aloitan joogamaan taas kunnolla, katotaan miten menee.

    • Ihmehomma

      Itellä ollu nyt joku 6kk jatkuva kusihädän tunne vaikka ois just käyny. Hätä on ensin sietämätön, mutta jos onnistuu pidättelemään puol tuntia tai tunnin ni helpottaa hieman ja jatkuu hieman lievempänä hätänä, kunnes taas 2-3h päästä käyn kusella ni sama rumba uudelleen. Välillä tuntuu myös paineentunnetta alavatsassa vasemmalla puolella juuri lantioluun yläpuolella. Minulla ei ole mitään kipuja. Olen käynyt lääkärissä ja monien virtsanäytteiden ja verikokeiden jälkeen tokas vaan, että kyllä se taitaa olla eturauhaustulehdus, ota tosta antibioottikuuri ja käy vielä varmuudeks ultraäänessä ni kattovat et virtsarakko tulee kans tyhjäksi. Söin antibiootit ja kävin ultrassa, missä se ultraaja tokas, että en mä nää mitään poikkeavaa tuolla, taitaa vika olla sun korvien välissä. Siihen loppus kiinnostus lääkärissä juoksemiseen ja vaivat senku jatkuu...

    • Arghhh

      Mulla on ollu samaa vaivaa nyt 4 vuotta, ei koko ajan mutta usein. Nyt on ollu hieman flunssaa niin tullu taas oireita, kusettaa ihan koko ajan :/ todella rasittava vaiva. Testeissä käyny useita kertoja ja aina negatiivinen tulos, urologilla käyny 2 kertaa ja molemmilla kerroilla teki virtsaputken tähystyksen. Mitään ei löytynyt, jokin kohta oli kuulemma hieman ahdas mutta ei pitäisi vaikuttaa. Sanoi että jos oireet jatkuu/pahenee täytyy harkita leikkausta. Ja olen 29v

      • pksaökla

        Oliskohan ihan vaan eturauhasvaivaa, se ei millään leikkauksilla kummene. Muutenki leikkauksiin kannattaa suhtautua varauksella, haitat on useimmiten pahempia kuin hyöty, jota ei välttämättä edes saavuteta. Haittoja ei yleensä kerrota edes etukäteen... jälkikäteen sitten viisastellaan, että ne vaan kuuluu asiaan.


    • zeuzeriot

      Täytyy ihmetellä miten hukassa lääkärit vieläkin Suomessa on tuon eturauhastulehduksen kanssa. Useimmitenhan siinä itse rauhasessa ei edes ole mitään vikaa; ainakaan primaaristi. Se on sellainen sijaiskärsijä.

      Sen sijaan syyllisiä voivat olla ovat kireät lantionpohjan lihakset, jotka aiheuttavat ylimääräistä painetta eturauhseen ja virtsarakkoon ja voivat ärsyttää alueella olevia hermoja. Mekanismi noissa oireissa on melko monimutkainen ja syyt taustalla voivat olla moninaiset.

      Itsellä kohta kaksi vuotta takana vaihtelevaa virtsahädäntunnetta, paineen tunnetta ja erilaisia kiputuntemuksia. Diagnoosina tuo krooninen eturauhastulehdus, testit kuitenkin puhtaat ja missään tutkimuksissa ei rakenteellista poikkeamaa. Lantionpohjanlihakset kuitenkin todettu tosi kireiksi ja selkeitä triggerpisteitä sieltä löytyy. Itsellä myös usean vuoden historia selkävaivoista ja jalkaongelmista ja luulen että tämä vaiva liittyy samoihin taustatekijöihin. Jonkinlainen häiriötila lantion alueella ja huono lihasten hallinta keskivartalossa, niin soppa on valmis.

      Fysioterapian kautta tuota ongelmaa pitäisi nyt lähteä avaamaan. Omien kokemusten pohjalta liikunta ja venyttely on jonkin verran helpottanut oireita; tosin välillä myös provosoinut. Liika istuminen ja yleensäkin paikoillaan olo on pahasta. Selkeitä ruoka-aineista johtuvia flare-vaiheita ei itselläni ole ollut kuin välillisesti (ilmavaivoja aiheuttavat ruoka-aineet).

      En toki usko, että kaikilla vaiva olisi lihaksista johtuvaa, mutta mielesfä liikaa keskitytään noihin elimellisiin syihin näissä vaivoissa. Stressi on myös syytä muistaa, sillä ainakin itselläni se lisää oireilua. Vastaavasti olen huomannut, että ainakin satunnaisesti käytettynä Diapam helpottaa oireita; se onkin ainoa lääke jolla selkeästi on ollut jotain vaikutusta. Muilla säännöllisesti käyttämilläni lääkkeillä, Xatral, Noritren ja Voltaren, eitunnu merkittävää vaikutusta. Voltaren toki toimii ajoittaiseen selkäkipuun.

      Paras juttu tietysti olisi että pääsisi noista tableteista eroon. Pari vuotta sitten kärsin melko kovista iskias tyyppisistä kivuista ja mikään ei oikein tuntunut auttavan. Tramalia sai kiskoa että sai pakolliset jutut tehtyä. Sitten olikin sellaisessa pienessä pöllyssä koko ajan.
      Kävin sitten muutaman kerran omt-terapiassa, jossa käsiteltiin faskioita useista eri kohtaa. Kokemus oli ehkä yksi kivuliaimmista. Muutaman kerran jälkeen kivut kuitenkin katosivat ja lääkkeet sai jättää pois. Sitä perimmäistä syytä ei tuolloinkaan löydetty, mutta helpottihan se elämistä huomattavasti. Tuolloinkaan eivät lääkärit osanneet sanoa juuta eikä jaata (semmoista joka olisi auttanut).

      Olenkin tullut siihen tulokseen, että mikäli vaivaan ei pillerillä tai puukolla löydy ratkaisua, niin lääkäri on väärä asiantuntija kenen puoleen kääntyä.

      • kriitikko2931989

        "Olenkin tullut siihen tulokseen, että mikäli vaivaan ei pillerillä tai puukolla löydy ratkaisua, niin lääkäri on väärä asiantuntija kenen puoleen kääntyä."

        Sinällään kirjoituksesi oli 100 % asiaa, mutta kyllä lääkärien pitäisi osata tätäkin hoitaa, kun kaikenmaailman muitakin vaivoja hoitavat oikein antaumuksella. Suuri osa "eturauhastulehduksista" on vaarattomia ja viattomia parin viikon mitälie pissaoireiluita. Invalidisoivimmista vaivoista kärsivät omaavat usein tällaisen lihasperäisen vaivan, jonka olemassaoloa ei tunnusteta eikä sitä varsinkaan hoideta vaan hulluksi leimataan. Minunkaan eturauhanen ei ole koskaan tutkiessa aristanut, päinvastoin oli juuri samanlaista selkävaivaa taustalla jota venytellessä tuntui että lantionpohja tuli vaikea revähdys. Mutta kuvissa ei kuulemma näkynyt mitään. Sen sijaan vahvoja antibiootteja määrätään kyllä jokaiselle pari päivää vähän tihentyneestä pissaamisesta valittajalle.


    • Tällaista1

      Kokeilepa Evonia AntiGrayhair pillereitä jota saa ihan marketista. Kuullostaa kummalta kun eivät ole kyseiseen vaivaan tarkoitettuja mutta auttoi myös mun eturauhasvaivoihin!!! Ei maksa paljoo joten kannattaa kokeilla. Heti eka pilleristä huomasi vaikutuksen:

    • evonia

      Nämä evoniat oli hyviä. Vaikutus alkoi tuntua jo kävellessä kassalle.

      • eeiei

        Niin väärä viestiketju heittää huulta...


    • tervehtynyt29

      Sairastin kroonistunutta eturauhastulehdusta noin vuoden ajan. Mitkään hoidot eivät tuntuneet parantavan tautia kokonaan. Kokeilin kahta antibioottikuuria, lämmitettyä kauratyynyä, soijajauhoja, karpalot ym. Lopulta tauti parani pitämällä iltaisin kylmää pyyhettä alavatsalla n.10min ennen nukahtamista. Kastelin pyyhkeen kylmällä vedellä, ja puristin niin kuivaksi kuin sain. Aluksi pelotti kokeilla, kun tuntui, että kaikki kylmä on pahasta. Mutta kannatti kokeilla. Tauti parani kylmillä pyyhkeillä parissa viikossa.

    • Jappe52

      Jatkuvan kusihädän takia minäkin odottelen pääsyä sairaalaan ja tutkimuksiin. Kai se voi johtua monestakin asiasta. Täällä yksi hyvä idea on alzheimer. Vaihtoehtolääketiede tunnustaa, että elohopea on myrkyllistä ja että se aiheuttaa esim. tiheävirtsaisuutta (ja vaikuttaa alzheimerin puhkeamiseen). Teillä nuorillakin voi olla elohopeaa kehossa, sillä sitä tulee ruoassa, rokotteissa ja ikävä kyllä sikiöaikana jos äidillä on amalgaamipaikkoja. Itse poistatin lopulta amalgaamit biohammaslääkärissä ja odottelen nyt vielä tämän oireen hidasta parantumista.

    • iruppit

      Ettei vaan oli tippuri?

    • Kehonemästasapaino

      Kukaan ei yleensä kiinnitä huomiota virtsan happamuuteen. Se voi kuitenkin aiheuttaa kipua ja tulehduksia. Eli olisi juotava kolme kuppia päivässä sitruunalla maustettua vettä, johon laitetaan hiukan suolaa. Lisäksi olisi juotava ainakin pari litraa muita nesteitä mieluummin hedelmä-, kookos-, kasvis juomia tai vettä.

      Ruoka pitäisi olla pääsääntöisesti alkaalista/emäksistä eli kasviksia, hedelmiä ja täysjyväviljaa. Etenkin lihaa ja valkoisia jauhoja tulisi välttää, myös kahvia. Pari viikkoa kun tätä diettiä noudattaa niin monet muutkin kehon happamuudesta johtuvat sairaudet lievittyvät, kuten reuma, syöpä, selkä yms vaivat.

      En suosittele soodaveden juomista vaikka se auttaakin tehokkaasti, mutta ainakin pitemmän päälle voi tulla ongelmia.

      Jos ei mikään muu auta niin homeopatiaa kannattaa kokeilla.

    • Anonyymi

      Noh. Kun kukaan muu ei vielä kommentoinut, niin huono sisäilma voi tehdä jatkuvan kusihädän.

      Sisäilman myrkkyjä tiivistyy pissaan elimistöstä pois vietäväksi. Nämä voivat saada ärsytystä aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Näin on käynyt


    • Anonyymi

      Juu elikkäs niin.

    • Anonyymi

      Juu elikkäs! Ei ne pitkät kalsarit muuten ole sen paremmat kuin lyhyetkään paitsi polvien ja nilkkojen lämmitykseen. Tietysti jos rakko roikkuu jossain polvien välissä. Juu elikkäs sillon.

      • Anonyymi

        Miten rakko voisi roikkua polvien välissä?


    • Anonyymi

      EI kannta kaikkia lääkäreitä kuunella itsellä oli sama on gtelma lääkäri vain otti näytteitä kunnes itse kuolio eturuhassyöpään menin keskussiraalaan siellä sanottiin älä mene sinne enään. Tämä on kansanuntauti lääkäreissä lääkäreissä eturauhas potilaita ei ohjata hoitoon riittävän ajoissa minulla o monta tuttava jotka on menhtyneet tämän takia

    • Anonyymi

      Vieläkö jatkuu?

    • Anonyymi

      Toisilla saattaa sisäinen stressi aiheuttaa myös sitä että yhtä,itää pitää juosta vessassa

    • Anonyymi

      Perinnöllistä. Oliko vanhemmilla?

    • Anonyymi

      Huono sisäilma juoksuttaa itteäkin vessassa. Polttelua myöskin. Aikanaan kun asuttiin homepommissa niin jopa kustiin miehenkaa jatkuvasti unissaan housuun (nuoria silloin), nyt homeinen työpaikka ja alkanut jatkuva virtsaamisen tarve (enkä kovin vanha vieläkään). Voi juosta 8krtaa/h vessassa. Tukka lähtee, iho kuivuu ja muita vittumaisia oireita homeesta. Mut no can do jos ei parempaakaan työpaikkaa löydy😔.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe