Hei! Olen tässä ainakin vuoden verran haaveillut hamsterista ja nyt alkaa olemaan sellaisen pienen kaverin hankkimisen ajankohta käsillä. Joten muutama kysymys, otsikossa onkin se, mitä eniten olen miettinyt: oman ruokasekoituksen tekeminen hamsterille. Kuinka suurissa % osissa viljaa, siemeniä, pähkinöitä ja eläinproteiinia? :)
Kuinka paljon tuoreita kasviksia/hedelmiä/marjoja? Luin jostakin, että liialla tuoreruuan syöttämisellä hamsterille saattaa tulla märkähäntä. Entä jos kasvikset on kuivattuja?
Voiko hamsterille laittaa heinää sellaiseen häkin kattoon ripustettavaan "metallipalloon" vai onko vaarana että hamsteri jää kiinni sen pallon pinnojen väliin?
Kiitos vastauksista etukäteen. :)
Oma ruokasekoitus hamsterille? :)
3
226
Vastaukset
- Loveya
Tuosta ruoasta en nyt osaa vastata. Jos syöttää liikaa tuoretta, niin ei siitä mitään sairautta voi tulla. Eli liiallisella tuorenruoan syöttämisellä voi kyllä hamsterille tulla ripuli, mutta ei märkähäntä.
Märkähäntä on sairaus. Ja älä miuluiten hanki sitä metallipalloa jos on pienikin riski, että hamsterisi juuttuu kiinni. Hanki turvallinen systeemi eläinkaupasta.
Onnea hamsterin etsintään! :)
P.S Ostathan hamsterin kasvattajalta? - Hamsuttaja
Kannattaa lukea huolellisesti tämä, ja kaikki muutkin täältä löytyvät ruokinta-artikkelit, ennen kuin lähdet itse sekoittelemaan siemenseosta. Hyvillä pohjatiedoilla itse tekeminen onnistuu kyllä.
http://hamsterit.net/johdatus-hamsterin-ruokintaan/
P.S. Minulla on kyllä niitä metallisia salaattipalloja, eikä kukaan ole koskaan niihin kiinni jäänyt. Ne on periaatteessa suunniteltu pienjyrsijöillekin turvallisiksi. - Anonyymi
Siemen sekoituksessa pitäisi olla proteiinia 17-22% kuitua 8-10% rasvaa4-15%
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268