Vakavan valmennuskurssi Opeksi verkossa?

tietääkökukaan

Tietääkö joku tästä enemmän? Meillä kävi lukiolla joku puhumassa ja mainitsi ton kurssin. Olis tarkotus hakea Jyväskylään ja Joensuuhun luokanopettajaksi, mihin on se Vakava-pääsykoe. Kirjotusten jälkeen voi olla oma lukuinto vähä hukassa, nii varmaan johonki valmennuskurssille pitäis mennä.

Vähä kattelin tätä ja esim eximiaa ja valmennuskeskuksen kursseja nii tää on kyllä halvimmmasta päästä, onko kellää kokemuksia vai onks tää joku uus juttu..

24

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abi2014

      VAKAVA on helppo nakki kunhan vain jaksaa lunea. Luet vaan sitä materiaalia uudestaan ja uudestaan muistiinpanoja tehden ja alleviivaillen niin hyvä tulloo. Itse pääsin sisään luokanopettajaksi Joensuuhun viime vuonna mutta päädyin toiselle alalle joka tosin sijaitsee samassa kampuksessa. Luin kaksi tuntia päivässä kuukauden ajan eli n.60h yhteensä saaden 96 pistettä kun raja seuraavaan vaiheeseen oli 93. 60 tuntia on kuitenkin liian vähän ja siksi kannattaakin vähintään tuplata tuo minun lukuaikani. Yliopistoon päässeet lukevat yleensä pääsykokeisiin 150-300h alasta ja sen kilpailusta riippuen.

      Kai olet tietoinen kuinka koe toimii? Samalla VAKAVA-kokeella voit hakea kolmeen paikkaan ja halutessasi eri yliopistoihin. Voit halutessasi tehdä kokeen jopa toisessa yliopistossa. Koe on monivalintaa joissa vääristä vastauksista lähtee pisteitä ja aikaa on hyvin vähän. Voit jättää joitakin kohtia tyhjäksi eikä siitä aina lähde pistettä tehtävänannosta riippuen. Koe itsessään on aika nippelitietoa ja siinä on vaikeaa yliopiston sanastoa. Kokeeseen lukiessa kannattaakin ensin panostaa pääpointteihin ja sitten vähitellen siirtyä opiskelemaan yksityiskohtia kuten käsitteitä ja taulukon lukuja (kysyttiin ainakin minun kokeessa, mutta en osannut yhtään). Toinen vaihe menikin sitten vähän paremmin ja sain lähes täydet pisteet siitä.

      Kannattaa myös harkita Savonlinnaan hakua. Itse laitoin sen kolmanneksi vaihtoehdoksi, koska siellä pisterajat ovat niin matalat (77 minun hakiessa). Sieltä saat pääaineen osalts täsmälleen saman opetuksen kuin Joensuussa .

      • tietääkökukaan

        Mä haluaisin Jyväskylään kaikista mieluiten ja sinnehän on aika korkeet pisterajat...?

        300 h on kyllä aika paljon :o en mä aatellu että siihen noin paljon tartteis, mutta kai se riippuu ihmisestäki sitte niinku sanoit... Ja just ton takia mä varmaan jonkun valmennuskurssin valihen, kun ei muuten tule luettua niin paljoa.


      • Abi2014
        tietääkökukaan kirjoitti:

        Mä haluaisin Jyväskylään kaikista mieluiten ja sinnehän on aika korkeet pisterajat...?

        300 h on kyllä aika paljon :o en mä aatellu että siihen noin paljon tartteis, mutta kai se riippuu ihmisestäki sitte niinku sanoit... Ja just ton takia mä varmaan jonkun valmennuskurssin valihen, kun ei muuten tule luettua niin paljoa.

        Tuo 300h on pitkälti vain lääkikseen ja muuhun vastaavaan hakeville ja kuten sanoin pääsin sisään 60 tunnin lukemisella mutta en ottanut paikkaa kun haluan aineenopettajaksi.

        Jyväskylään on tosiaan korkeammat pisterajat ja siksi harkitsisin sinuna tällaista. Laita kolme paikkaa hakuun lempi järjestyksessäsi. Nähtävästi se menisi 1.Jyväskylä 2.Joensuu 3.jokin muu, mieluiten alhaisen pisterajan yliopisto. Itse ehdottaisin Savonlinnaa tai jopa Oulua viimeiseksi vaihtoehdoksi. Voit siis hakea kaikkiin näihin yhdellä kokeella ja pääset sen yliopiston toiseen vaiheeseen johon sinun pisteet riittävät. Tärkeää on vain että laitat yliopistot lemppari järjestykseen, sillä se määrää mihin pääset toiseen vaiheeseen ensisijaisesti.

        Syy siihen miksi Jyväskylän pisterajat ovat niin korkeat piilee opiston historiassa. Jos oikein opetuksesta muistan, Jyväskylän yliopistoa edeltäneessä opistossa koulutettiin ensimmäisenä Suomessa opettajia 1860-luvulla ja sen historian takia Jyväskylän luokanopettajien koulutusta arvostetaan. Myöhemmin Jyväskylään muodostui yliopisto kyseisen koulutuksen ympärille. Korkeat pisterajat johtuvat siis arvostuksesta. Älä luulekaan että pisterajat korreloivat opetuksen laadun kanssa. Yhtä hyvää opetusta saa muista yliopistoista.


      • minnnns
        Abi2014 kirjoitti:

        Tuo 300h on pitkälti vain lääkikseen ja muuhun vastaavaan hakeville ja kuten sanoin pääsin sisään 60 tunnin lukemisella mutta en ottanut paikkaa kun haluan aineenopettajaksi.

        Jyväskylään on tosiaan korkeammat pisterajat ja siksi harkitsisin sinuna tällaista. Laita kolme paikkaa hakuun lempi järjestyksessäsi. Nähtävästi se menisi 1.Jyväskylä 2.Joensuu 3.jokin muu, mieluiten alhaisen pisterajan yliopisto. Itse ehdottaisin Savonlinnaa tai jopa Oulua viimeiseksi vaihtoehdoksi. Voit siis hakea kaikkiin näihin yhdellä kokeella ja pääset sen yliopiston toiseen vaiheeseen johon sinun pisteet riittävät. Tärkeää on vain että laitat yliopistot lemppari järjestykseen, sillä se määrää mihin pääset toiseen vaiheeseen ensisijaisesti.

        Syy siihen miksi Jyväskylän pisterajat ovat niin korkeat piilee opiston historiassa. Jos oikein opetuksesta muistan, Jyväskylän yliopistoa edeltäneessä opistossa koulutettiin ensimmäisenä Suomessa opettajia 1860-luvulla ja sen historian takia Jyväskylän luokanopettajien koulutusta arvostetaan. Myöhemmin Jyväskylään muodostui yliopisto kyseisen koulutuksen ympärille. Korkeat pisterajat johtuvat siis arvostuksesta. Älä luulekaan että pisterajat korreloivat opetuksen laadun kanssa. Yhtä hyvää opetusta saa muista yliopistoista.

        Pisterajat riippuvat täysin hakijoiden tasosta. Jyväskylään hakee paljon ihmisiä joten pisterajat on korkeammat, sillä ne paikat täyttyvät nopeammin. Esimerkkinä jos ette ymmärtänyt:

        Jyväskylään hakee 5 opiskelijaa, joista 2 otetaan sisään. Hakijat saavat pisteitä 100, 96, 93, 73, 40. Eli sisään pääsevät ne joilla oli 100 ja 96, jolloin raja on 96.
        Ouluun hakee 4, joista 2 otetaan. Saavat pisteitä 89, 80, 72, 50. Sisään valitaan 89 ja 80 jolloin raja on 80.

        Heitin hatusta nuo luvut mutta ymmärtänette idean.


    • Epätoivo

      Mulla ei ollut mitään tietoa miten kokeeseen kannattaisi lukea! Eipä sitten onnistunut koekaan enkä päässyt sisälle. Perkeleen kalliita nuo kaikki valmennuskurssit, suoraan sanottuna se vituttaa kun siitä vois olla ittelle hyötyä.

      • tietääkökukaan

        Ajattelitko hakee vielä? Mä mietin ihan samaa, voihan sitä lukee sitä tekstiä mutta että mitä siitä kannattaa muistaa... sillä mä vähän kyselin tosta opeksi jutusta kun niillä on vissiin ihan opetusta ja ei maksa ku 129? Ne tekee jotain kouluprojektia samassa niin sillä se kai on niin halpa.


      • Epätoivo
        tietääkökukaan kirjoitti:

        Ajattelitko hakee vielä? Mä mietin ihan samaa, voihan sitä lukee sitä tekstiä mutta että mitä siitä kannattaa muistaa... sillä mä vähän kyselin tosta opeksi jutusta kun niillä on vissiin ihan opetusta ja ei maksa ku 129? Ne tekee jotain kouluprojektia samassa niin sillä se kai on niin halpa.

        Jaa kaippa sitä täytys yrittää uudestaan... Sikäli hyvä tilanne kun töitä ja vielä kiinnostavalta alalta. Ajattelikko osallistua tuohon opeksi kurssille? Sivut näytti sikäli hyviltä että voisi olla ittelle mahdollinen mutta onneks on aikaa miettii viäl.


      • tietääkökukaan
        Epätoivo kirjoitti:

        Jaa kaippa sitä täytys yrittää uudestaan... Sikäli hyvä tilanne kun töitä ja vielä kiinnostavalta alalta. Ajattelikko osallistua tuohon opeksi kurssille? Sivut näytti sikäli hyviltä että voisi olla ittelle mahdollinen mutta onneks on aikaa miettii viäl.

        Ei se yrittäminen mitään maksa :) Joo kyllä mä aattelin varmaan osallistuu, nyt sen sais kai halvemmallaki ku varais tammikuussa.


    • kata-3

      Itse luin puolisen tuntia-tunnin joka päivä VAKAVAn ilmestymisestä ja ei se ole niin vaikea, kuin jotkut sanovat. Kaksi kertaa kahlasin aineistot läpi tehden muistiinpanoja ja kolmannen kerran luin vielä ajatuksella. Pääsin sisään. Enemmän stressaisin soveltuvuuskokeista. En kyllä alkaisi millekään valmennuskursseille menemään tuon takia.

      • Saaaaraz

        Soveltuvuuskokeisiin pääsyhän riippuu vakavan pisteistä ja siitä mihin hakee. Alimmat pisterajat taitaa olla viime vuoden perusteella 49,95/192 Savonlinnan käsityönopettajan koulutukseen. Alin luokanopettajaksi oli Lapin yliopistoon 77,85/192. Korkein pisteraja oli 128,3/192 jyväskylän yliopiston erityispedagogiikkaan. Aika hurjat erot mun mielestä. Alimman ja korkeimman välinen ero kuitenkin melkein 79 pistettä.


    • Lto opiskelija

      Oli pakko tulla kommentoimaan kun aiheesta on sanottavaa. Täytyy muistaa et ihan jokainen lukee omalla tavallaan, toinen tarvii enemmän tukea ja ohjausta kuin toinen. Vakava aineisto on lyhyt, mutta voi olla vaikeaselkoista luettavaa sellaiselle joka ei tieteellistä tekstiä ole lukenut. Kun tulevaisuus on pelissä niin voi olla ihan hyvä osallistua jonkun tasoselle kurssille jos kokee ettei ehkä itse selviä niin hyvin.

      Itselläni on kokemusta kolmesta vakava aineistosta. Ekalla kerralla luin itsekseni enkä osannut etsiä oleellisia asioita enkä päässyt sisään. Tokalla kerralla osallistuin valmennuskurssille ja siellä olleista asioista oli hyötyä. Kokeen tosin mokasin liialla taktikoinnilla. Nyt kolmannella kerralla osallistuin verkkovalmennukseen. Tieteellinen teksti oli tuttua jo tässä vaiheessa joten valmistelin vain. Enää en maksaisi valmennuskurssista monia satasia vaan yrittäisin selvitä halvemmalla versiolla.

      Tutkin mielenkiinnolla ton opeksi kurssin sivuja kun on uusi kurssivaihtoehto ja ilmeisesti tarjoaa useampia paketteja. Jos ajatellaan jo soveltuvuuskokeita niin luulisin että heiltä voisi niistäkin kysellä(ovat opiskelijoita ja päässeet vähän aikaa sitten). En kyllä varmaksi mene sanomaan mutta vois olla iha ok vaihtoehto jos kurssia etsisin.

    • Vakavissaan?

      Ni eipä noi nykyään niin kalliita ole noi hyvätkään kurssit. Itekin voi pärjätä tietty. Opeksi verkossa näyttää olevan ihan uus juttu, opiskelijoiden pyörittämä. Voi toimiakin. Samalla tavalla verkossa on toi Verkkovalmennus https://www.verkkovalmennus.com/, se on kai ollu jo pidempään ja on taas ammattiopen pitämä juttu. Kaikille löytyy jotakin.

      • manses

        Mä olin viime vuonna Tampereella luokanopettajaopiskelijoiden valmennuskurssilla. Hyvin he osasi asiat vaikka olivat opiskelijoita! Ei noilla kursseilla päähän kaadeta sitä tietoa valmiiks, joten jos tietää asiasta nii samapa tuo kai on onko se ammattiope vai opiskelija joka sua opettaa ja neuvoo. Aineisto voi aueta paremmin opiskelijalle tai päinvastoin riippuen aineistosta tietty.


      • vakavissaan

        Ammattiopen? Mä olin viime vuonna eximian valmennuskurssilla ja vaikka miten oli ammattiope niin ei osannu yhtään opettaa. Osaan kysymyksistä vastas niin ympäripyöreesti ja tieteellisesti ettei mitään rajaa. Mä ainakin olisin tarvinnu paljon enemmän konkreettisia selityksiä. Jos jotain artikkelin kohtaa ei tajuu niin ei siihen auta ammattiopen selitys, jos se selittää sen kohdan vaan vähän eri järjestyksessä tai eri sanoilla. Kun tästä asiasta sille sanottiin niin eipä muuttanut yhtään tyyliään opettaa. Vika kerta kun menen ammattiopen pitämälle kurssille jos opetus on niin ammattimaista ja menee täysin yli.


      • opejoo
        vakavissaan kirjoitti:

        Ammattiopen? Mä olin viime vuonna eximian valmennuskurssilla ja vaikka miten oli ammattiope niin ei osannu yhtään opettaa. Osaan kysymyksistä vastas niin ympäripyöreesti ja tieteellisesti ettei mitään rajaa. Mä ainakin olisin tarvinnu paljon enemmän konkreettisia selityksiä. Jos jotain artikkelin kohtaa ei tajuu niin ei siihen auta ammattiopen selitys, jos se selittää sen kohdan vaan vähän eri järjestyksessä tai eri sanoilla. Kun tästä asiasta sille sanottiin niin eipä muuttanut yhtään tyyliään opettaa. Vika kerta kun menen ammattiopen pitämälle kurssille jos opetus on niin ammattimaista ja menee täysin yli.

        Eipä ollu kummonenkaan ammattilainen. Opettamisessa meinaan. Mut mistä mä tietäisin kun en oo ite nähny. Eri ihmisille toimii eri jutut. Mut kyl kokenu ope osaa tehdä asiat ymmärrettäväks monella tavalla. Opiskelija tai "ammattiope" voi olla kummatkin hyviä. Mut kuulijan on joskus vaikee erottaa et mikä vaan kuulostaa ymmärrettävältä ja mikä oikeesti soveltaa hyvin sitä vaikeeta teoriaa. Noi vakavan tilastotieteelliset sun muut jutut vaatii aika kovaa asiantuntemusta ja opetustaitoa.


    • lukutoukka100

      Mäkin oon kuullu, että tuo Tampereen kurssi oli ihan passeli. Kaikille valmennuskurssi ei oo ollenkaan tarpeellinen, joillekin se on ihan tosi hyvä tuki lukemiseen. Itse en ehkä mene :)

    • siniiidamaria

      Toi verkkovalmennushan on ihan huijausta?! Mainostetaan et 49euroa mut todellisuudes jos haluu koko valmennuksen nii joutuu maksaa 147euroa... Olin aikasemmin ajatellu mennä sille, nyt etsin tietoo tarkemmin ja petyin.

      En oo uskaltanu ottaa vielä selvää valmennuskursseista kun kirjotukset vielä eessä ja pari ainetta missä saatan päästä just läpi. Nyt vähän harmittaa kun toi Opeksi verkossa alennuskampanja meni ohi. Mut kai niitä vielä tulee.

      • siniiidamaria

        Niin ja eihän toi verkkovalmennus oo samanlainen kun opeksi verkossa? Jos oikein ymmärsin nii opeksi verkossa ne pitää ihan oppitunteja mut verkon kautta. Ja harjotuskokeita on mm.


      • Kettukarkkki
        siniiidamaria kirjoitti:

        Niin ja eihän toi verkkovalmennus oo samanlainen kun opeksi verkossa? Jos oikein ymmärsin nii opeksi verkossa ne pitää ihan oppitunteja mut verkon kautta. Ja harjotuskokeita on mm.

        Itse törmäsin facebookin kautta heidän sivuihin myös ja ymmärsin juurikin et pitävät verkon kautta tunteja. Ihan varteenotettava vaihtoehto kyllä, hinnalta varsinkin!


      • lukija55
        siniiidamaria kirjoitti:

        Niin ja eihän toi verkkovalmennus oo samanlainen kun opeksi verkossa? Jos oikein ymmärsin nii opeksi verkossa ne pitää ihan oppitunteja mut verkon kautta. Ja harjotuskokeita on mm.

        147 euroa maksava valmennus hintahuijausta? Mietippä vähän tuota. Niillä on varmaan niin paljon osallistujia, että se on sen takia noin älyttömän edullinen. Opeksi Verkossa taas on edullinen varmaan siksi kun se on opintoihin liittyvä projekti eikä pyri edes tuottamaan voittoa.

        Mut Verkkovalmennus mainostaa nimenomaan että alkaen 49euroa ja kun katon ton ostosivun ni siellä voi ostaa erilaisia yhdistelmiä mitä ite haluu. Just niinku luvattiin. Ilman tota jotain lisäkysymysjuttua ei hinnaks jää paljoakaan. Ethän sä ruokakaupastakaan kaikkia tuotteita osta, vaan sen mitä tarttet ja mihin on varaa. Onneks näitä uusia valmennusjuttuja on ruvennu tulemaan. Näyttäis aika rehelliseltä menolta verrattuna noihin ökyhintasiin.


      • siniiidamaria
        lukija55 kirjoitti:

        147 euroa maksava valmennus hintahuijausta? Mietippä vähän tuota. Niillä on varmaan niin paljon osallistujia, että se on sen takia noin älyttömän edullinen. Opeksi Verkossa taas on edullinen varmaan siksi kun se on opintoihin liittyvä projekti eikä pyri edes tuottamaan voittoa.

        Mut Verkkovalmennus mainostaa nimenomaan että alkaen 49euroa ja kun katon ton ostosivun ni siellä voi ostaa erilaisia yhdistelmiä mitä ite haluu. Just niinku luvattiin. Ilman tota jotain lisäkysymysjuttua ei hinnaks jää paljoakaan. Ethän sä ruokakaupastakaan kaikkia tuotteita osta, vaan sen mitä tarttet ja mihin on varaa. Onneks näitä uusia valmennusjuttuja on ruvennu tulemaan. Näyttäis aika rehelliseltä menolta verrattuna noihin ökyhintasiin.

        Niin?? Mainostaa sitä suomen halvimpana kurssina mitä se ei ole. Kun joutuukin ostamaan erilaisia paketteja ja yhteishinnaks tulee kuitenkin noin paljon. En kyllä tiedä mitä valmennuskursseista ajattelisin. Kamalaa rahastusta. Siitä että voin kysyä hankalasta kohdasta jonkun valmennuskurssin kautta joutuu maksamaan 50 euroa kun kaveri kertoi että joku on pitäny blogia mistä voi käydä kysymässä ihan mitä vaan ja on neuvottu ilmaiseksi.


      • MarianneMiettinen
        siniiidamaria kirjoitti:

        Niin?? Mainostaa sitä suomen halvimpana kurssina mitä se ei ole. Kun joutuukin ostamaan erilaisia paketteja ja yhteishinnaks tulee kuitenkin noin paljon. En kyllä tiedä mitä valmennuskursseista ajattelisin. Kamalaa rahastusta. Siitä että voin kysyä hankalasta kohdasta jonkun valmennuskurssin kautta joutuu maksamaan 50 euroa kun kaveri kertoi että joku on pitäny blogia mistä voi käydä kysymässä ihan mitä vaan ja on neuvottu ilmaiseksi.

        Mitä blogia? Vastaillaanko siellä vieläkin kysymyksiin?


      • S4m
        MarianneMiettinen kirjoitti:

        Mitä blogia? Vastaillaanko siellä vieläkin kysymyksiin?

        En yhtään muista tätä blogin pitäjää, mutta oli ainakin 1 blogi joka lopetti muistaakseni vuoteen 2016 sen pitämisen.


    • Anonyymi

      Itse olin verkkovalmennuksen VAKAVA-valmennuksissa kahtena edellisenä vuotena. Oli todella hyvä hinta-laatu suhteeltaan, valmennuspaketti sisälti niin paljon valmentavaa ja oikeasti hyödyllistä materiaalia. (Tämän vuoksi mietin jälkeenpäin, että olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin valmentautuminen, mutta pääsin kuitenkin tämän valmennuksen avulla kouluu!)

      https://www.verkkovalmennus.com/vakava-soveltuvuuskoe-sales

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe