Aseksuaalia juttuseuraa?

tomaattiveitsi

Saisiko jtn keskustelua aikaiseksi? Sen verran vähemmän tunnettu asia kuitenkin niin musta olisi ainakin kiva välillä jutella samanlaisten ihmisten kanssa :)

30

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipuliveitsi

Hei

• Hui ui, tulisin mielelläni juttelemaan mutten ole aseksuaali, vaan olen hyperseksuaalinen. Joten, ei kai sitten, ois kyl mielenkiintosta jutella.

• Aseksuaali ilmoittautuu!

Oletteko koskaan kertoneet asiasta ihmisille ja millaista palautetta olette saaneet?

Ne muutamat, joille itse olen asiasta maininneet eivät ole reagoineet mitenkään erityisen kiinnostavasti. Yksi totesi, että elämä ilman parisuhteita on paljon yksinkertaisempaa. Netissä sen sijaan saa kuulla kaikenlaista kuraa (aseksuaalibingosta saa aika hyvän käsityksen).

Tässä yksi monista: http://www.asexuality.org/en/topic/43705-new-asexy-bingo-card/

Kasvotusten suomalaiset onneksi yleensä pitävät turpansa kiinni, mutta netti on täynnä em. sankareita. Välillä tuntuu, että aseksuaaleja vainotaan vielä enemmän kuin homoseksuaaleja, näitä kommentteja kun tulee myös seksuaalivähemmistöiltä. Myös esimerkiksi SETA syrjii aseksuaaleja, emme ole sinne tervetulleita. Setan mielestä aseksuaalisuus ei ole seksuaalinen suuntautuminen. Anteeksi nyt vaan, mutta mitä helevettiä?

En varmaan ole ainoa, joka kokee iskuyritykset ahdistaviksi (jos niitä ylipäätään sattuu huomaamaan).

Oce, voit sinä ihan hyvin osallistua keskusteluun, aseksuaalin on välillä vaikea ymmärtää seksin ympärillä pyörivää maailmaa ja vastakohdathan muutenkin täydentävät toisiaan. Tarvitsemme tänne tulkin.

• Ihanaa :333333333333333333333333

• Mulla olisikin tässä kysymys, josta haluaisin lisää mielipiteitä.

Joskus väänsin (muistaakseni) biologin kanssa kättä aiheesta, voivatko nainen ja mies olla ystäviä ilman seksuaalista halua? Itse tietenkin hallitsen tämän puolen, mutta entä heteroseksuaalit? Ahdistaa vieläkin näkemys, jonka mukaan eivät voi ja että miehillä on aina seksi mielessä. Minulla on paljon jätkäkavereita ja ajatus iljettää edelleen.

En myöskään voi olla ajattelematta, että kaikki nyt luulevat, että minulla on suhde yhden jätkän kanssa, koska hengaamme paljon yhdessä. Miten kovasti te seksiä ajattelevat ihmiset tulkitsette? Itsehän olen sen verran naiivi, etten yleensä hoksaa ihmisten olevan pariskuntia ellei se ole poikkeuksellisen ilmiselvää (nuoleskelua ei oikein voi olla huomaamatta).

Oikeasti, maailma on hämmentävä paikka.

• No siis kyllä mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman seksuaalista halua. Oon monen jätkän kans hyvä kaveri, ilman mitään haluja. EI miehillä aina ole seksi mielesä. Wtf.... siis ei tosiaan.

Hyvin monesti ihmiset eivät ajattele niin pitkäle ja tuumaisivat että nuohan ovat vain kavereita... Yleensä heti ajatellaa että ovat pari. Valitettavasti.

• Tähän olisi tosin kiva saada myös miesnäkökulmaa, voihan se olla, että naiset vain haluavat ajatella näin. Tai sitten minä vain teen kärpäsestä härkäsen.

• santiny kirjoitti:

Tähän olisi tosin kiva saada myös miesnäkökulmaa, voihan se olla, että naiset vain haluavat ajatella näin. Tai sitten minä vain teen kärpäsestä härkäsen.

JOo se ois kiva kuulla. Ite kyllä tiedän tämän mahdolliseksi...

• Siiliö
        ocetherunq kirjoitti:

JOo se ois kiva kuulla. Ite kyllä tiedän tämän mahdolliseksi...

Miehen mielipiteen halusitte ja sen myös saatte. Mies ja nainen voivat olla kavereita ilman seksuaalisia haluja. Itse olen sellainen, jolla käy harmillisen usein mielessä, olisiko jotain naispuolista kaveria kiva nussia. On kuitenkin tullut vastaan tilanteita, joissa vastaus on aina ja joka kerta kieltävä.

• tomaattiveitsi

Itellänikin on tullut sellanen kuva että aseksuaaleja ei välttämättä pidetä edes terveinä ihnisinä, kun kaikkienhan pitäisi haluta seksiä. Itselläni tuli mahtavan rohkaisevaa kommenttia kun ensimmäisen kerran asiasta puhuin, mutta sen jälkeen hycin passiivista tai passiivis-agressiivista, eli ei oikein osattu sisäistää / hyväksyä asiaa. Miten teillä on otettu asia vastaan kun olette kertoneet?

• tomaattiveitsi

Tulipas pirusti typoja.

• Itse en tosiaan kovin monelle ole siitä sanonut, koska aseksuaalisuus on ihmisille vielä absolutismiakin hankalampaa ymmärtää. En todellakaan käsitä, miten kaikille on ongelma, etten minä juo tai harrasta seksiä. Miten ihmeessä se, etten minä tee mitään voikin olla niin loukkaavaa? Parhaassa tapauksessa reaktio on vain äärimmäinen hämmennys, en ole vielä yksiinkään kannustaviin kommentteihin törmännyt. Homoseksuaalit kyllä saavat kannustusta, mutta aseksuaalit eivät. Me saamme oudoksuvia katseita ja "Et ole vielä löytänyt sitä oikeaa" -kommentteja. Tehdäänpä yksi asia selväksi: Minun ei tarvitse löytää sitä oikeaa tietääkseni, etten halua seksiä tai minun tapauksessani edes romanttista suhdetta.

• tomaattiveitsi
        santiny kirjoitti:

Itse en tosiaan kovin monelle ole siitä sanonut, koska aseksuaalisuus on ihmisille vielä absolutismiakin hankalampaa ymmärtää. En todellakaan käsitä, miten kaikille on ongelma, etten minä juo tai harrasta seksiä. Miten ihmeessä se, etten minä tee mitään voikin olla niin loukkaavaa? Parhaassa tapauksessa reaktio on vain äärimmäinen hämmennys, en ole vielä yksiinkään kannustaviin kommentteihin törmännyt. Homoseksuaalit kyllä saavat kannustusta, mutta aseksuaalit eivät. Me saamme oudoksuvia katseita ja "Et ole vielä löytänyt sitä oikeaa" -kommentteja. Tehdäänpä yksi asia selväksi: Minun ei tarvitse löytää sitä oikeaa tietääkseni, etten halua seksiä tai minun tapauksessani edes romanttista suhdetta.

⬆ Ihan loistava! muita kokemuksia?

• Minä en tiedä olenko minä aseseksuaali, en varmaankaan. Mutta en koe nykyisiä seksuaalinormejakaan omakseni. Saattaa olla, että tuntemukseni johtuvat vain ujoudesta ja itsetunnon puutteesta.

- Olen seksuaalinen olento, mutta seksuaalinen haluni harvoin kohdistuu kehenkään, se on vain se tunne. Lauseet "vähän tolla on seksikäs perse" ja "oooh, tota haluun panna" on minulle ihan vieraita.
      - Haluan parisuhteen ja haluan perheen. Tietääkseni ihan normaalia aseseksuaaleille, mutta jotkut näyttävät olevan yksinäisiä susia...
      - Tunnen kiihotusta ehkä noin kerran tai pari kuukaudessa ja tälläiset "kolme kertaa viikossa seksiä!" -hommat ahdistaa... Miksei vaikka kaksi kertaa kuussa?
      - Olen ollut elämäni aikana vain kerran kunnolla ihastunut, enkä edes tiedä oliko se kunnolla. Tarkoitan kunnon ihastumisella sitä, mitä tyttöjen lehdet tuputtaa sen olevan. Minulle ihastuminen on enemmänkin sellaista: "Hän on kiva ja ystävällinen ja pitää minusta. Meillä olisi hieno yhteinen tulevaisuus yhdessä."

Aka, en tiedä miksi parisuhteen perustamisen pitäisi olla juuri siitä suuresta, intohimoisesta rakkaudesta kiinni, kun minä osaan enemmänkin rakastaa hellällä tavalla, olla kumppani ja uskollinen. Silleen, "nyt me ollaan perhe ja sillä sipuli, me rakastamme toisiamme, koska se on vaan niin helppoa". Minulle ainakin se on helppoa.

En myöskään ymmärrä miksi pitää erota heti kun suhteesta loppuu säpinä...

Eli siis en ole aseseksuaali, mutta tämä maailman yliseksuaalisuus ahdistaa.

• HAHAHHHA, opimpas muuten tänään että se on aseksuaali, ei ASE-SEKSUAALI :DD

"Mikä vitun ase...?"

• Aseksuaalinen yhteisö näkeekin (a)seksuaalisuuden pikemminkin harmaiden sävyinä, toisin sanoen myös vähemmän seksuaaliset kelpaavat joukkoon. Johan sen lipustakin näkee, on mustaa, valkoista, liilaa ja harmaata. Itse olen sieltä mustasta päästä ja oce on yhtä selvästi vitivalkoinen :D Yleensä kannan opiskelijabileissä aseksuaalien tunnusta, mustaa sormusta oikean käden keskisormessa. Lähinnä siinä toivossa, että sitten saa olla rauhassa. Ei toimi, tietoisuutta pitää siis lisätä.

http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=The_asexual_flag

Avenilta löytyy paljon laatutietoa seksuaalisuuden sävyistä. (englanniksi)

• tomaattiveitsi
        fnfn kirjoitti:

HAHAHHHA, opimpas muuten tänään että se on aseksuaali, ei ASE-SEKSUAALI :DD

"Mikä vitun ase...?"

Pakko myöntää että itsellänikin meni pari vuotta että tajusin sen olevan pelkkä "a" :DD

Mut juu, itsekin haluan perheen ja terveellisen parisuhteen, koska rakkauteenhan sen suhteen pitäisi perustua. Musta melkein tuntuu että usein seksiä harrastamalla parisuhde löystyy nopeammin kun se jääkin se läheisyys siihen.

Itsekkään en koskaan ole osannut sanoa "daaamn ompa kuuma" "panisin" "mun poikaystävä näyttäis tältä", ja tajusin kaikki nää merkit jo varhaisnuoruudesta vasta vähän aikaa sitten.

Heitänkin seuraavaksi kysymyksen, jota (luullakseni) monet aseksuaalit ovat pohtineet - harrastavatko aseksuaalit seksiä kumppaninsa mieliksi, tyydytätkö vain muuten vai eletäänkö vain romanttisessa suhteessa?

• tomaattiveitsi
        santiny kirjoitti:

Aseksuaalinen yhteisö näkeekin (a)seksuaalisuuden pikemminkin harmaiden sävyinä, toisin sanoen myös vähemmän seksuaaliset kelpaavat joukkoon. Johan sen lipustakin näkee, on mustaa, valkoista, liilaa ja harmaata. Itse olen sieltä mustasta päästä ja oce on yhtä selvästi vitivalkoinen :D Yleensä kannan opiskelijabileissä aseksuaalien tunnusta, mustaa sormusta oikean käden keskisormessa. Lähinnä siinä toivossa, että sitten saa olla rauhassa. Ei toimi, tietoisuutta pitää siis lisätä.

http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=The_asexual_flag

Avenilta löytyy paljon laatutietoa seksuaalisuuden sävyistä. (englanniksi)

Kumma kun ei kouluissa puhuta kuin parista seksuaalisesta suuntautumusesta.. entä aseksuaalit, bi, pan... mitä kaikkea nyt onkaan! Joudun selittämään 17-vuotiaallekin mitä aseksuaalisuus tarkoittaa ja mitä se on. Kumma juttu, vaikka homojen etuja ajetaan hulluna, niin entäs me? Miksei meistä tiedä kukaan?

• tomaattiveitsi kirjoitti:

Pakko myöntää että itsellänikin meni pari vuotta että tajusin sen olevan pelkkä "a" :DD

Mut juu, itsekin haluan perheen ja terveellisen parisuhteen, koska rakkauteenhan sen suhteen pitäisi perustua. Musta melkein tuntuu että usein seksiä harrastamalla parisuhde löystyy nopeammin kun se jääkin se läheisyys siihen.

Itsekkään en koskaan ole osannut sanoa "daaamn ompa kuuma" "panisin" "mun poikaystävä näyttäis tältä", ja tajusin kaikki nää merkit jo varhaisnuoruudesta vasta vähän aikaa sitten.

Heitänkin seuraavaksi kysymyksen, jota (luullakseni) monet aseksuaalit ovat pohtineet - harrastavatko aseksuaalit seksiä kumppaninsa mieliksi, tyydytätkö vain muuten vai eletäänkö vain romanttisessa suhteessa?

Sen perusteella, mitä olen lukenut, osa jopa nauttii seksistä, eivät vain koe halua sitä harrastaa. Jotkut nauttivat siitä, että voivat tehdä kumppaninsa onnelliseksi. Jotkut itsetyydyttävät. Sitten on tietysti romanttisia suhteita ja aromanttiset aseksuaalit saattavat myös elää platonisessa suhteessa.

Platonisen suhteen määrittelystä käydään näemmä palstoilla vääntöä, mutta tässä platonisella suhteella tarkoitan, että kyseessä on toki syvä välittäminen jne. toisesta henkilöstä, mutta edes pussailua tai muita sellaisia ei-seksuaalisia hellyydenosoituksia ei suhteessa välttämättä harrasteta.

Sitten on tällaisia aromanttisia epäsosiaalisia aseksuaaleja kuten minä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa. Ihmiset ovat niin pirun vaikeita. Mutta puhuvan tietokoneen voisin ottaa (siis samanlaisen kuin Iron Manin Jarvis).

Näitä tukaillessani törmäsin aseksuaalie deittisivustoon. Aika mielenkiintoinen ajatus :D
        http://www.asexualitic.com/

• tomaattiveitsi kirjoitti:

Kumma kun ei kouluissa puhuta kuin parista seksuaalisesta suuntautumusesta.. entä aseksuaalit, bi, pan... mitä kaikkea nyt onkaan! Joudun selittämään 17-vuotiaallekin mitä aseksuaalisuus tarkoittaa ja mitä se on. Kumma juttu, vaikka homojen etuja ajetaan hulluna, niin entäs me? Miksei meistä tiedä kukaan?

Aseksuaalit on niin helppo unohtaa, koska mehän ei edelleenkään tehdä mitään. Suurin ongelma on kuitenkin se, ettemme ole tarpeeksi äänekkäitä. Pitäisi olla yhteydessä opetusministeriöön ja kouluihin, valistaa itse aktiivisesti. Suurin ongelma lienee se, että aseksuaaleilta puuttuu asiaa ajava järjestö, setaan kun emme kelpaa ja oman yhdistyksen perustaminen on edelleen foorumikeskustelujen tasolla, ollut jo useamman vuoden. Aseksuaalisuudesta ei myöskään ole olemassa hyviä opetusmateriaaleja, eikä oikeastaan juurikaan tietoa edes suomeksi. Jonkun pitäisi ottaa sydämenasiakseen avenin esitteiden kääntäminen, niiden avulla valistaminen olisi paljon helpompaa.

No yksi, mikä on itselläni ollut kehitysasteella vuosikaudet on prideen osallistuminen. En vain ole ikinä saanut kerättyä rohkeutta, koska läheiseni eivät edelleenkään asiasta tiedä, vaikka muuten kerron asiasta ihan avoimesti. Tai siis entä jos kuva sitten päätyykin johonkin lehteen, sitten kaikki tietävät!

• santiny kirjoitti:

Aseksuaalit on niin helppo unohtaa, koska mehän ei edelleenkään tehdä mitään. Suurin ongelma on kuitenkin se, ettemme ole tarpeeksi äänekkäitä. Pitäisi olla yhteydessä opetusministeriöön ja kouluihin, valistaa itse aktiivisesti. Suurin ongelma lienee se, että aseksuaaleilta puuttuu asiaa ajava järjestö, setaan kun emme kelpaa ja oman yhdistyksen perustaminen on edelleen foorumikeskustelujen tasolla, ollut jo useamman vuoden. Aseksuaalisuudesta ei myöskään ole olemassa hyviä opetusmateriaaleja, eikä oikeastaan juurikaan tietoa edes suomeksi. Jonkun pitäisi ottaa sydämenasiakseen avenin esitteiden kääntäminen, niiden avulla valistaminen olisi paljon helpompaa.

No yksi, mikä on itselläni ollut kehitysasteella vuosikaudet on prideen osallistuminen. En vain ole ikinä saanut kerättyä rohkeutta, koska läheiseni eivät edelleenkään asiasta tiedä, vaikka muuten kerron asiasta ihan avoimesti. Tai siis entä jos kuva sitten päätyykin johonkin lehteen, sitten kaikki tietävät!

Googlekin näköjään kieltää aseksuaalien olemassaolon:

"Tarkoititko: seksuaalisuus"

Ei, en tarkoittanut.

• santiny kirjoitti:

Älä lehdistä hermoile; minä päädyin saman päivän aikana uutisiin kaksi kertaa kommunistilipun kanssa, eikä kukaan tuttuni nähnyt sitä.

• santiny kirjoitti:

Meillä muuten koulussa ainoa maininta aseksuaalisuudesta saatiin kun sitä erityisesti pyysin. Opettaja ei sitten viitsinyt sanoa mitään kiinnostavaa, totesi vain, että on okei olla haluamatta seksiä. Ihanko tosi? Tuon minäkin olisin osannut sanoa. Välillä kyllä pistää miettimään, mistä maikoille lukiossa oikein maksetaan.

• Tuskin minäkään aseksuaali olen, mutta en kyllä mitenkään ajattele ihmisistä "Tuota haluaisin panna" XD Ja joo, ei minullakaan mitään kunnon ihastumisia ole ollut (paitsi nyt, mutta tavallaan sitä ei voisi laskea, hyvin pitkä tarina)

En sinänsä käsitä, mitä kummallista on aseksuaaleissa. En ainakaan tunne ketään IRL, mutta heitä varmasti on. En minäkään mitään perhettä ole mitenkään suunnitellut (lapset ovat kyllä kivoja, mutta olen hiukan hajuyliherkkä, meinaan oksentaa haistaessani ulostetta tai oksennusta tms, ja niitähän pienellä vauvalla pukkaa joka paikasta!) Että jooh.

• Minä inhoan lapsia! Okei sitä on vaikea sanoa vakavalla naamalla, mutt ainhoanpahan kuitenkin. Vaippojen vaihtaminen on aika tasan "tämän haluan tehdä" -listallani viimeisellä sijalla. Lapset metelöi ja haisee, ei kiitos. Tietysti äidit rakastavat pieniä mölyapinoitaan, mutta kun se rakkauspalikka vaan kertakaikkiaan puuttuu niin tuskin lasten saaminen asiaa miksikään muuttaisi. Lisäksi kaipaan paljon omaa rauhaa, eikä lasten kanssa sitä kyllä saisi.

Ylipäätään jokaisen lasta harkitsevan kannattaa joskus käydä apteekissa katselemassa nuhapumppuja ja sen jälkeen todeta kondomien ostamisen mukavammaksi vaihtoehdoksi. En usko, että ikinä voisin rakastaa mitään niin paljon, että olisin valmis imemään sen räkää letkulla. Ei olisi pitänyt ajatella tuota, nyt oksettaa.

• santiny kirjoitti:

Minä inhoan lapsia! Okei sitä on vaikea sanoa vakavalla naamalla, mutt ainhoanpahan kuitenkin. Vaippojen vaihtaminen on aika tasan "tämän haluan tehdä" -listallani viimeisellä sijalla. Lapset metelöi ja haisee, ei kiitos. Tietysti äidit rakastavat pieniä mölyapinoitaan, mutta kun se rakkauspalikka vaan kertakaikkiaan puuttuu niin tuskin lasten saaminen asiaa miksikään muuttaisi. Lisäksi kaipaan paljon omaa rauhaa, eikä lasten kanssa sitä kyllä saisi.

Ylipäätään jokaisen lasta harkitsevan kannattaa joskus käydä apteekissa katselemassa nuhapumppuja ja sen jälkeen todeta kondomien ostamisen mukavammaksi vaihtoehdoksi. En usko, että ikinä voisin rakastaa mitään niin paljon, että olisin valmis imemään sen räkää letkulla. Ei olisi pitänyt ajatella tuota, nyt oksettaa.

Minä en ole koskaan edes pystynyt seuraamaan vaipanvaihtoa saatika toteuttamaan sitä. Säälittävää? Hyh, kun minut pakotettiin joltain kaksivuotiaalta pyyhkimään, kun oli käynyt paskalla. -.- Yrjösin lähes tulkoon.

• santiny kirjoitti:

Minä inhoan lapsia! Okei sitä on vaikea sanoa vakavalla naamalla, mutt ainhoanpahan kuitenkin. Vaippojen vaihtaminen on aika tasan "tämän haluan tehdä" -listallani viimeisellä sijalla. Lapset metelöi ja haisee, ei kiitos. Tietysti äidit rakastavat pieniä mölyapinoitaan, mutta kun se rakkauspalikka vaan kertakaikkiaan puuttuu niin tuskin lasten saaminen asiaa miksikään muuttaisi. Lisäksi kaipaan paljon omaa rauhaa, eikä lasten kanssa sitä kyllä saisi.

Ihan sivuhuomautuksena: Tietyn ikäryhmän inhoaminen kuulostaa korviini omituiselta. Paskan keräily tieltä viidentoista asteen pakkasessa ei ole minun lempihommaani, mutten sentään inhoa koiria.

• icepicked kirjoitti:

Ihan sivuhuomautuksena: Tietyn ikäryhmän inhoaminen kuulostaa korviini omituiselta. Paskan keräily tieltä viidentoista asteen pakkasessa ei ole minun lempihommaani, mutten sentään inhoa koiria.

Kuten sanoin rivien välistä; en inhoa lapsia, he ovat kivoja siinä missä muutkin (toiset enemmän, toiset vähemmän), mutta minulla ei olisi valmiuksia hoitaa sellaista, joka tarvitsee ihan vaipanvaihtoe jne. Eli lapsenvahdiksin en käy kovin pienelle (no mielelläni en menisi, mutta kyllä sitä jos ei ketään muuta.).

• fnfnfn

Awww, minä haluan lapsia. En ole mitenkään erityisen lapsirakas tällä hetkellä (koska lapset ovat ihan vitun outoja, siis jos jollekkin random kakaralle sanoo "Moi! :)" niin se saattaa vaan tuijottaa takaisin... öh. Mutta sitten jotkut lapset on ihanan avoimia ja tutut lapset, niitten kanssa on kiva leikkiä) mutta uskon, että omat lapset on ne parhaat lapset. Ja ei kakkavaipat ja oksennuksetkaan oikein houkuttele, mutta toisaalta...

a. Kuten Trotski sanoi, kerään koirankakkaa pussiin lähes joka päivä... Paras muistoni on kun oli 25 astetta pakkasta enkä ollut avannut kakkapussia ja yritin kohmeisilla käsillä aukaista sitä, samalla kun koira vetää hirveässä hengen hädässä kotiin päin
      b. Koiramme kakkanokare on juuttunut hänen peräpäähäsä ja olen joutunut sekä paperilla putsaamaan sitä sekä pesemään sen. Oli minulla kyllä suojahanskat.
      c. Olen astunut koiramme kakan päälle, kun se pentuna oli vääntänyt tortut yöllä minun huoneeseeni enkä huomannut...
      d. Huoneeni ilmeisesti toimi sen vessana kun se oli pentu...
      e. Olen putsannut koiran oksennusta nukkamatolta. Hieno ja rentouttava kokemus, kun se sinne maton syövereihin uppoaa.

Ja silti rakastan sitä niin paljon ja haluan myös oman koiran joskus :)

Okei, keskustelu siirtyi aseksuaalisuudesta kakkaan.

Summa summarum: 4-8 -vuotiaana lapsi on parhaimmillaan:

- Osaavat yleensä hoitaa vessahommat itse, tai ainakin opettelevat siihen...
      - Osaavat puhua jo varsin mukavasti
      - Leikit parhaimmillaan
      - Eivät vaadi koko ajan tarkkailua, voi kääntää päätäänkin välillä
      (minut ne kyllä kadotti ulkomailla 8-vuotiaana kun lähdin tutkimusretkelle, heh heh)

-Fnfn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe