Voiko neitokakadulle antaa tonnikalaa purkista?
Tällanen kysymys
5
389
Vastaukset
- taru
no ei todellakaan voi.äly hoi.linnulle tonnikalaa.tai..kokeile.kerro sitten kuin käy.äly hoi älä jätä..
- -M-
Kannattaisiko ensin itse vähän ottaa asioista selvää ennen toisen teilaamista?
Kalahan on monelle linnulle ihan pääravintoa, joten ei tuo kysymys sinällään mitenkään kummallinen ole.
Vaikka papukaija toki lähinnä kasvissyöjä on, niin ei pieni määrä eläinproteiineja silloin tällöin mitenkään pahaa tee, päinvastoin esim kanamunaa tai raejuustoa kannattaa tarjota silloin tällöin linnuille lisäravinnoksi. Moni papukaija kaluaa innoissaan lounaalta jääneitä kanan tai kyljyksenluitakin, eivätkä ole mitenkään herkkiä "väärälle" ravinnolle niin kuin vaikka kani. Liikaa suolaa ja rasvaa kannattaa tietysti vältellä kun linnuille antaa maistiaisia ihmisten ruoista. - Tiipura
Joo, kokeilen toki. Tuskinpa tirppa siihen kupsahtaa, on se palvikinkkuakin palasen maistanut. *silmien pyöritys*
- -M-
Jos kelpaa niin ihan pikkuisen voi hyvin antaa maistiaisiksi (ja maalaisjärkeä kuunnellen melkein kaikkea ihmisten ruokaa). Aika suolaistahan purkkitonnikala on ja etenkin öljyyn säilötty versio rasvaistakin, joten kovin paljoa ei kannata kerralla antaa.
- Tiipura
Lintu yllätti minut aikaisemmin popsimasta tonnikalaa ja tuntui ihastuvan tähän herkkuun kovasti, joten kiva että voin vähän hemmotella sitä vastakin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416