vapaaehtoisesti työtön

pirautanko juristille

Eli etävanhempi päätti jättää elatusavut maksamatta ( enemmän kuin elatustuki). Laitoin Kelan kautta. Mies ilmoitti jääneensä työttömäksi koska työt ei huvita. Nyt kitisee elstusavun pienentämistä. Ei varmaan tarvitse suostua sopimuksen muutokseen. Oikeudessakin luulis painavan se että on,vapaaehtoisesti jäänyt töistä pois. Palkkaanko juristin?

11

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti olla

      Ei kannata, saat kelasta elatusavun, se peritään meihetlä suoraan palkasta ja ellei pysty, niin sitten ei, mutta lapsi saa kuitenkin sen elatusavun ilman muuta. Se oon miehen asia ja ongelma miten hoitaa velvollisuutensa,.

      Minäkin sain kelan 139 e ja risat lapsesta kun mies ei mkasanu.. lapsi ei jää paitsi hänelle kuuluvista eduista.

      • Elari pakoilijoita

        Olisi ollut parempi olla vapaaehtoisesti lapseton kuin tehdä yhteiskunnalle elättejä.

        Mikä ihmeen moraalittomuus vaivaa nykyajan ihmisiä kun vastuuta lapsistaan ei otettaisi enää eron jälkeen.

        Suurin osa suhteista kariutuu ja sen jälkeen vaan kaikki yhteiskunnan piikkiin. Kuinka näin henkisesti kypsymättömät tekevät lapsia ylipäänsäkkään. Ei kai se ero ole yhteiskunnan vika että sen jälkeen voi siitoksensa laskuttaa toisilla.

        Pakkotyöhön nämä luuserit korvaamaan yhteiskunnalle aiheuttamansa laskut. On se niin väärin että muut maksaa. Alkaa näitä lusmuja oleen kohta jo niin paljon täällä ettei maksajia enää riitä.


    • Isä

      Saahan suomessa jäädä ihan vapaaehtoisesti työttömäksi jos haluaa. Ja jos silloin maksukyky laskee, niin kyllähän se myös elatusmaksuja laskee.

      Palkkaa vain juristi, hän kertoo saman laskun kera.

      • kylmää vettä niskaan

        Valitettavasti Kelan sivuilla mainitaan maksukyvyn lasku joka ei riipu itsestä. Siispä jos töitä olisi ja työsuhde olisi jatkunut niin silloinhan työsuhde ei ole katkennut itsestä riippumattomista syistä eli maksukyvyn lasku on itse aiheutettu.


      • v..tun urpo

        Ai jaa...kukas sen lapsen elättää jos lähivanhempikin päättää ettei työnteko huvita eli sossuko? Eihän pakko ole itse lastaan elättää jos ei huvita, eihän?


      • Isä
        v..tun urpo kirjoitti:

        Ai jaa...kukas sen lapsen elättää jos lähivanhempikin päättää ettei työnteko huvita eli sossuko? Eihän pakko ole itse lastaan elättää jos ei huvita, eihän?

        Sossun ja kelan maksettavaksihan silloin kaikki jää.
        Monet käyttävät näitä porsaanreikiä, mutta en nyt tietenkään menisi suosittelemaan sellaista.

        Minua on turha syyttää urpoksi lainsäätäjien työn tuloksista. Voin vakuuttaa etten ole ollut säätämässä lakeja.


      • sossupaholainen

        Ei se automaattisesti elatusmaksua laske. On tehtävä uusi sopimuspimus, jos halutaan laskevan tai haettava oikeuden päätös. Kela maksaa korkeintaan sen 155,17 vaikka elatusapu olisi sovittu 300 euroksi, lopun se perii elatusvelvolliselta ja jos ei ole mistä periä, niin mistään ei erotusta saa.
        Ap;n kannattaa odottaa, että mies vie asian oikeuteen ja sillloin hankkia juristi.


    • Haist.a wittu

      ja painu vittu.un kommentteinesi, jotka ei sulle kuulu sossupaholaisääliö

      • voi kuule

        Siis tämähän on keskustelupalsta. Eihän nämä asiat kuulu sinullekaan mitenkään.


    • Isä

      Niin päättikö hän vaan jättää maksamatta, ilman sopimusmuutosta?
      Kyllä hän siinä tapauksessa joutuu ne takautuvasti maksamaan, viimeistään ulosoton kautta.

    • Jos on mahdollisuus hankkia tuloja, kuten terveellä ihmisellä on, ei silloin ole oikeutettu alempaan elatusmaksuun. Maksamattomat eurot menevät automaattisesti ulosottoon. Ei tietenkään saada ulosmitattua, jos ei ole mista ottaa. Eli sinun tilanne saajana ei tuo paranna, mutta saat maksajalle ison velkataakan, josta et tule mitään hyötymään. Saat välinne tulehtumaan loppuiäksi. Tämä ei ole lapsenkaan etu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1280
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      52
      962
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      844
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      750
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      662
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      53
      648
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe