Bee?

vanhuspa

Muistaako kukaan enää tietokonetta nimeltään Bee? Tai kai se oli MicroBee...joskus kun ensimmäistä tietokonetta olin ostamassa niin käyttöjärjestelmiä oli pilvin pimein...mitä muita harvinaisia merkkejä muistatte? Siis sellaisia joilla oli oma käyttöjärjestelmä.

11

1011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TohtoriSykerö

      Ei kyl tuu mieleen

    • freedailsy4
    • ihateubuntu
      • ÅÄÖåäö

    • ampiainendw

      Muistan hyvin Been... logona oli ampiainen =)

    • PC-lerssi

      Mulle tuli ensin mieleen BeBox ja sen käyttis BeOs mut taidatkin puhua eri laitteesta? BeOs on unix-sukuinen käyttis joka tehtiin vartavasten BeBox-koneille.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/BeBox

    • Teinkö_virheen

      Kaappaan ketjun:

      Mikäs kone oli sen lahtelaisen Bebek-putiikin myymä CP/M-kone, jota eräs nörtti yritti tyrkyttää kuusnepan sijaan? Värejä ei ollut, mutta oli Pascal!

      Mahdollisesti SpectraVideo SV-328?

      No ostinkin kitaran...

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tietokonetta entiedä, mutta oli aikoinaan BeOS, joka muistutti linuxia, mutta oli paljon siistimpi kuin aikaiset linuxit.
      Käytin sitä joskus vanhassa windows koneessa.

      Vahinko, ettei se yleistynyt. Siinä oli ainakin neljä työpöytää, jota voi esisäätää eri tarkoituksiin eri resollakin ja vaihto tehtiin alapalkin painikkeista, kuten linuxissa.

      • Anonyymi

        BeOS yritettiin herättää henkiin Haiku-projektin toimesta ja itse asiassa sitä on käytetty ns. selainpäätteenä messuilla: Uteliaat ei osaa muuttaa asetuksia, mutta selain toimii kuten muissakin koneissa. Ongelmana lähinnä taisi olla liian pieni kehittäjäyhteisö joka aiheutti kroonisen ohjelmapulan. Haikua olen kokeillut mutta mitään erityistä siinä ei mielestäni ollut pl. se, ettei sitä osaa käyttää ilman harjoittelua, kun se toimii hiukan eri tavalla kuin kaikki muut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe