Bee?

vanhuspa

Muistaako kukaan enää tietokonetta nimeltään Bee? Tai kai se oli MicroBee...joskus kun ensimmäistä tietokonetta olin ostamassa niin käyttöjärjestelmiä oli pilvin pimein...mitä muita harvinaisia merkkejä muistatte? Siis sellaisia joilla oli oma käyttöjärjestelmä.

11

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TohtoriSykerö

Ei kyl tuu mieleen

• freedailsy4
    • ihateubuntu
      • ÅÄÖåäö

• ampiainendw

Muistan hyvin Been... logona oli ampiainen =)

• PC-lerssi

Mulle tuli ensin mieleen BeBox ja sen käyttis BeOs mut taidatkin puhua eri laitteesta? BeOs on unix-sukuinen käyttis joka tehtiin vartavasten BeBox-koneille.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/BeBox

• Teinkö_virheen

Kaappaan ketjun:

Mikäs kone oli sen lahtelaisen Bebek-putiikin myymä CP/M-kone, jota eräs nörtti yritti tyrkyttää kuusnepan sijaan? Värejä ei ollut, mutta oli Pascal!

Mahdollisesti SpectraVideo SV-328?

No ostinkin kitaran...

• Anonyymi

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tietokonetta entiedä, mutta oli aikoinaan BeOS, joka muistutti linuxia, mutta oli paljon siistimpi kuin aikaiset linuxit.
      Käytin sitä joskus vanhassa windows koneessa.

Vahinko, ettei se yleistynyt. Siinä oli ainakin neljä työpöytää, jota voi esisäätää eri tarkoituksiin eri resollakin ja vaihto tehtiin alapalkin painikkeista, kuten linuxissa.

• Anonyymi

BeOS yritettiin herättää henkiin Haiku-projektin toimesta ja itse asiassa sitä on käytetty ns. selainpäätteenä messuilla: Uteliaat ei osaa muuttaa asetuksia, mutta selain toimii kuten muissakin koneissa. Ongelmana lähinnä taisi olla liian pieni kehittäjäyhteisö joka aiheutti kroonisen ohjelmapulan. Haikua olen kokeillut mutta mitään erityistä siinä ei mielestäni ollut pl. se, ettei sitä osaa käyttää ilman harjoittelua, kun se toimii hiukan eri tavalla kuin kaikki muut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe