Furstendömet Åland

blågul

mitäs jos Åålannista tulisi ruhtinaskunta jota suojelee
Ruotsin kuningaskunta ja Suomen tasavalta
niin kuin Andorra, Liechtenstein tai Monaco.

monarkiat on stabiileja maita ja saa paljon julkisuutta.

ruhtinaaksi ruotsin prisessa Christinan poika Oscar!

12

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä unta näe

      Vieläkö pitäisi elättää ruhtinashovikin. Ruotsilla on jo hovi, jota läheskään kaikki ruotsalaisetkaan eivät kannata

    • ax-info

      kuningaskunta on Halvempi
      kuin tasavalta

      ruotsin kuningas maksaa paljon Vähemmän
      kuin Suomen presidentti. päälle tulee
      kalliit vaalit ja eläkeläispressat.

      ahvenanmaa saisi ilmaista mainosta
      matkailuunsa.

      monarkia on järkeä.

      • Ei hyvä ei

        Täyttä paskaa ruveta palvelemaan jotain aisankannattajaa joka mitä ilmeisemmin on jonkun tallirenkin jälkeläinen?


    • ax-info

      ei ruhtinasta mitenkään palvella tai palvota. ruhtinas edustaa
      maataan ja kansaansa niissä rajoissa mitä kansa pitää
      sopivana. niin se toimii nykyisissä monarkioissa.

      monet pitää naurettavana, toiset seuraa elämää mielenkiinnolla.
      Ruotsissa ihmiset on kuka mitäkin mieltä kuninkaasta, mutta hän on
      silti kaikkien kuningas. mitä se haittaa jos on tallirengin jälkeläinen.
      Ruotsin kuningas on syntynyt edustamaan maataan ja
      tekee sen niin hyvin kuin osaa.

      kaikki vaihtoehdot kuninkaalle olisivat huonompia kuin nykytilanne.

    • neuvo sinulle

      Otas ne lääkkeesi.

      • Lääkkeenoton jälkeen

        voit funtsia, tuoko se ruhtinaasi kansansa mukanaan. Julistaa Ahvenanmaan itsenäiseksi voidakseen edustaa maataan. Nykyiset ahvenanmaalaiset ajetaan evakkoon. Mikähän olisi sopiva evakkopaikka, no Ruotsipa tietenkin. Eiköhän Tukholman siirtolaisvaltaisiin esikaupunkeihin tuollainen vajaan 29 000 hengen joukko mahdu sukkelasti muslimien kanssa.
        Rupeapa hommaamaan sitä ruhtinasta, mannersuomalaiset kannattavat lämpimästi ajatustasi. Jos et löydä joutilasta ruhtinasta, pyydä tsaari Putin apuun. Sillähän on jo residenssi valmiina siellä saarillanne. Saat armeijankin saman tien.


      • ax-info
        Lääkkeenoton jälkeen kirjoitti:

        voit funtsia, tuoko se ruhtinaasi kansansa mukanaan. Julistaa Ahvenanmaan itsenäiseksi voidakseen edustaa maataan. Nykyiset ahvenanmaalaiset ajetaan evakkoon. Mikähän olisi sopiva evakkopaikka, no Ruotsipa tietenkin. Eiköhän Tukholman siirtolaisvaltaisiin esikaupunkeihin tuollainen vajaan 29 000 hengen joukko mahdu sukkelasti muslimien kanssa.
        Rupeapa hommaamaan sitä ruhtinasta, mannersuomalaiset kannattavat lämpimästi ajatustasi. Jos et löydä joutilasta ruhtinasta, pyydä tsaari Putin apuun. Sillähän on jo residenssi valmiina siellä saarillanne. Saat armeijankin saman tien.

        eikäku ahvenanmaan kansanedustuslaitos
        päättää itsenäisyydestä ja neuvottelee niiden
        maiden kanssa jotka ovat nyt takaamassa ahvenanmaan
        demilitarisointia -- ja tietty Suomen kanssa.

        Ahvenanmaalla on jo puolue, joka ajaa itsenäisyyttä.
        Pohjoismaissa Färsaaret ovat vähän samassa tilanteessa,
        itsenäisyyttä harkitaan.

        sitten jos päädytään valtiomuotona ruhtinaskunnaksi, kuten
        Liechtenstein ja Monaco, niin valitaan valtionpäämieheksi
        ja ruhtinasdynastian perustajaksi joku sopiva henkilö, jolla
        on edellytykset menestyä hommassa. Niin teki Ruotsi 1810-luvulla
        kun ensimmäinen Bernadotte tuli maahan ja niin teki Suomi
        1910-luvulla kun Hessenin Karl valittiin kuninkaaksi. ei vaikeaa.


      • ax-info

        onko sulla paljonkin kokemusta pohjoismaisesta
        monarkiasta? suurin osa pohjoismaista on hyviä
        monarkioita. tanskassa muutama vuosi sitten
        kansanäänestyksessä muutettiin kruununperimyslakia
        naisperijöiden hyväksi.

        suomalaiset ovat vain täysin pihalla näistä asioista.
        ei ole monarkian vika.


    • ax-info

      Norjassa uuden kuningassuvun valinta vahvistettiin
      kansanäänestyksellä, kun maa irtosi itsenäiseksi
      Ruotsi-Norjasta 1900-l alussa. Fiksua. Eipä heillä
      ole ollut katumista monarkiassaan.

    • Isis valtaan heti

      Isis olisi hyvä johto Ahvenanmaalle ja kansalaisilla hyvä tahto.

    • Pakkoruotsittajana
    • ax-info

      Åålannin itsenäistyminen ruhtinaskunnaksi
      muuttaa Suomen kielipolitiikan perustuslaillista
      kuviota. Nyt Suomi on sitoutunut toimimaan
      Åålannin kanssa vain ruotsiksi. Itsenäinen
      Åålannin ruhtinaskunta poistaa Suomelta
      tämän kielipoliittisen sitoumuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      526
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe