Furstendömet Åland

blågul

mitäs jos Åålannista tulisi ruhtinaskunta jota suojelee
Ruotsin kuningaskunta ja Suomen tasavalta
niin kuin Andorra, Liechtenstein tai Monaco.

monarkiat on stabiileja maita ja saa paljon julkisuutta.

ruhtinaaksi ruotsin prisessa Christinan poika Oscar!

12

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä unta näe

      Vieläkö pitäisi elättää ruhtinashovikin. Ruotsilla on jo hovi, jota läheskään kaikki ruotsalaisetkaan eivät kannata

    • ax-info

      kuningaskunta on Halvempi
      kuin tasavalta

      ruotsin kuningas maksaa paljon Vähemmän
      kuin Suomen presidentti. päälle tulee
      kalliit vaalit ja eläkeläispressat.

      ahvenanmaa saisi ilmaista mainosta
      matkailuunsa.

      monarkia on järkeä.

      • Ei hyvä ei

        Täyttä paskaa ruveta palvelemaan jotain aisankannattajaa joka mitä ilmeisemmin on jonkun tallirenkin jälkeläinen?


    • ax-info

      ei ruhtinasta mitenkään palvella tai palvota. ruhtinas edustaa
      maataan ja kansaansa niissä rajoissa mitä kansa pitää
      sopivana. niin se toimii nykyisissä monarkioissa.

      monet pitää naurettavana, toiset seuraa elämää mielenkiinnolla.
      Ruotsissa ihmiset on kuka mitäkin mieltä kuninkaasta, mutta hän on
      silti kaikkien kuningas. mitä se haittaa jos on tallirengin jälkeläinen.
      Ruotsin kuningas on syntynyt edustamaan maataan ja
      tekee sen niin hyvin kuin osaa.

      kaikki vaihtoehdot kuninkaalle olisivat huonompia kuin nykytilanne.

    • neuvo sinulle

      Otas ne lääkkeesi.

      • Lääkkeenoton jälkeen

        voit funtsia, tuoko se ruhtinaasi kansansa mukanaan. Julistaa Ahvenanmaan itsenäiseksi voidakseen edustaa maataan. Nykyiset ahvenanmaalaiset ajetaan evakkoon. Mikähän olisi sopiva evakkopaikka, no Ruotsipa tietenkin. Eiköhän Tukholman siirtolaisvaltaisiin esikaupunkeihin tuollainen vajaan 29 000 hengen joukko mahdu sukkelasti muslimien kanssa.
        Rupeapa hommaamaan sitä ruhtinasta, mannersuomalaiset kannattavat lämpimästi ajatustasi. Jos et löydä joutilasta ruhtinasta, pyydä tsaari Putin apuun. Sillähän on jo residenssi valmiina siellä saarillanne. Saat armeijankin saman tien.


      • ax-info
        Lääkkeenoton jälkeen kirjoitti:

        voit funtsia, tuoko se ruhtinaasi kansansa mukanaan. Julistaa Ahvenanmaan itsenäiseksi voidakseen edustaa maataan. Nykyiset ahvenanmaalaiset ajetaan evakkoon. Mikähän olisi sopiva evakkopaikka, no Ruotsipa tietenkin. Eiköhän Tukholman siirtolaisvaltaisiin esikaupunkeihin tuollainen vajaan 29 000 hengen joukko mahdu sukkelasti muslimien kanssa.
        Rupeapa hommaamaan sitä ruhtinasta, mannersuomalaiset kannattavat lämpimästi ajatustasi. Jos et löydä joutilasta ruhtinasta, pyydä tsaari Putin apuun. Sillähän on jo residenssi valmiina siellä saarillanne. Saat armeijankin saman tien.

        eikäku ahvenanmaan kansanedustuslaitos
        päättää itsenäisyydestä ja neuvottelee niiden
        maiden kanssa jotka ovat nyt takaamassa ahvenanmaan
        demilitarisointia -- ja tietty Suomen kanssa.

        Ahvenanmaalla on jo puolue, joka ajaa itsenäisyyttä.
        Pohjoismaissa Färsaaret ovat vähän samassa tilanteessa,
        itsenäisyyttä harkitaan.

        sitten jos päädytään valtiomuotona ruhtinaskunnaksi, kuten
        Liechtenstein ja Monaco, niin valitaan valtionpäämieheksi
        ja ruhtinasdynastian perustajaksi joku sopiva henkilö, jolla
        on edellytykset menestyä hommassa. Niin teki Ruotsi 1810-luvulla
        kun ensimmäinen Bernadotte tuli maahan ja niin teki Suomi
        1910-luvulla kun Hessenin Karl valittiin kuninkaaksi. ei vaikeaa.


      • ax-info

        onko sulla paljonkin kokemusta pohjoismaisesta
        monarkiasta? suurin osa pohjoismaista on hyviä
        monarkioita. tanskassa muutama vuosi sitten
        kansanäänestyksessä muutettiin kruununperimyslakia
        naisperijöiden hyväksi.

        suomalaiset ovat vain täysin pihalla näistä asioista.
        ei ole monarkian vika.


    • ax-info

      Norjassa uuden kuningassuvun valinta vahvistettiin
      kansanäänestyksellä, kun maa irtosi itsenäiseksi
      Ruotsi-Norjasta 1900-l alussa. Fiksua. Eipä heillä
      ole ollut katumista monarkiassaan.

    • Isis valtaan heti

      Isis olisi hyvä johto Ahvenanmaalle ja kansalaisilla hyvä tahto.

    • Pakkoruotsittajana
    • ax-info

      Åålannin itsenäistyminen ruhtinaskunnaksi
      muuttaa Suomen kielipolitiikan perustuslaillista
      kuviota. Nyt Suomi on sitoutunut toimimaan
      Åålannin kanssa vain ruotsiksi. Itsenäinen
      Åålannin ruhtinaskunta poistaa Suomelta
      tämän kielipoliittisen sitoumuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe