mitä hamsterit syö???

h@mt@ro

mitä hamsterit syö??

47

6823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k®ista

      Moi.

      Hamsterit ovat kaikkiruokaisia eläimiä, eli ne tarvitsevat myös lihaa ja kalaa ruuakseen.

      Hamsterinpää ruoka on hamstereille tarkoitettu siemensekoitus ja raikas vesi.

      Tuoreruokaa (kasviksia, hedelmiä, pilttejä, lihaa yms.) tulisi tarjota viikoittain, mahdollisesti joka päivä.

      Hamsterille voi antaa MELKEIN KAIKKEA muuta, paitsi liian suolaista,rasvaista tai makeaa ruokaa.

      Jos joku haluaa kysyä saako "sitäjatätä" antaa niin voin vastata.

      • Kertomus

        Tuo antaa sinusta ärsyttävän kaikkitietävän kuvan kun sanot: "Jos joku haluaa kysyä saako "sitäjatätä" antaa niin voin vastata"

        Ihankuin olisit ainoa joka tietää miten hamsteria ruokitaan.


      • k®ista
        Kertomus kirjoitti:

        Tuo antaa sinusta ärsyttävän kaikkitietävän kuvan kun sanot: "Jos joku haluaa kysyä saako "sitäjatätä" antaa niin voin vastata"

        Ihankuin olisit ainoa joka tietää miten hamsteria ruokitaan.

        Niin, huomasin itsekkin luettuani sen läpi, että siitä sai vähän vääränlaisen kuvan :D


        Tarkoituksena oli kirjoittaa, että jos joku haluaa kysyä saako sitä ja tätä antaa niin kysykää tässä topicissa, älkääkä tehkö uutta.

        Olin kirjoittanut sen noin, mutta en tahallani :).


      • Tiinu
        k®ista kirjoitti:

        Niin, huomasin itsekkin luettuani sen läpi, että siitä sai vähän vääränlaisen kuvan :D


        Tarkoituksena oli kirjoittaa, että jos joku haluaa kysyä saako sitä ja tätä antaa niin kysykää tässä topicissa, älkääkä tehkö uutta.

        Olin kirjoittanut sen noin, mutta en tahallani :).

        täällä http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=3252&PN=1


      • Kertomus
        k®ista kirjoitti:

        Niin, huomasin itsekkin luettuani sen läpi, että siitä sai vähän vääränlaisen kuvan :D


        Tarkoituksena oli kirjoittaa, että jos joku haluaa kysyä saako sitä ja tätä antaa niin kysykää tässä topicissa, älkääkä tehkö uutta.

        Olin kirjoittanut sen noin, mutta en tahallani :).

        Osui vaan silmiin ja minä kun olen jokaiseen pikkuasiaan puuttuja niin oli pakko asiasta mainita ;)

        Mietityttää tuo parsan antaminen, että ihan raakanako annan vai pitääkö keittää, lähinnä marsujani ajattelin, hamsulle on omat pakastepikkuparsansa joita sille mikrossa sulattelen. Mutta luulenpa että ihan raakana voin antaa tuosta tuorekimpusta mursuilleni sitä parsaa ja varret mukana, pestynä tietenkin.


      • en ymmärrä

        Mitä ruokaa siis on toi hamsterinpää?


      • Lotta:)
        en ymmärrä kirjoitti:

        Mitä ruokaa siis on toi hamsterinpää?

        Lukaiseppas lause uudelleen. Sillä tarkoitetaan, että hamsterin pääruokaa on siemen sekoitukset
        [ja mitä muuta nyt laiseessa mainittiin..] .
        Ei suinkaan hamsun päät jos sitä luulit.. :)


      • Tiinu
        Kertomus kirjoitti:

        Osui vaan silmiin ja minä kun olen jokaiseen pikkuasiaan puuttuja niin oli pakko asiasta mainita ;)

        Mietityttää tuo parsan antaminen, että ihan raakanako annan vai pitääkö keittää, lähinnä marsujani ajattelin, hamsulle on omat pakastepikkuparsansa joita sille mikrossa sulattelen. Mutta luulenpa että ihan raakana voin antaa tuosta tuorekimpusta mursuilleni sitä parsaa ja varret mukana, pestynä tietenkin.

        tykkääkö marsu enemmän keitetystä vai keittämättömästä. Sehän sen ratkaisee. Hamsuni pitävät enemmän keitetystä, etenkin syyris, joka hotkaisee sen hetkessä suihinsa (eikä vain poskipussiin).


      • k®ista
        Lotta:) kirjoitti:

        Lukaiseppas lause uudelleen. Sillä tarkoitetaan, että hamsterin pääruokaa on siemen sekoitukset
        [ja mitä muuta nyt laiseessa mainittiin..] .
        Ei suinkaan hamsun päät jos sitä luulit.. :)

        Voi ei x).

        Mä sit inhoon kun täällä ei voi muokata viestejä, niin jos tulee kirjotusvirheitä niin pitää kirjoittaa uudelleen.

        Siinä pitäisi lukea että HAMSTERINPÄÄRUOKA :D


      • juhobitti

        sis voiko hamstereille antaa mitä vaan vaikka viinirypäleitä ?


      • sdsddssdsd
        juhobitti kirjoitti:

        sis voiko hamstereille antaa mitä vaan vaikka viinirypäleitä ?

        "sis voiko hamstereille antaa mitä vaan vaikka viinirypäleitä ? " No melkein mitä vain kasviksia jotka ovat syötäviä, eivätkä ihmisellekkään myrkyllisiä. Viinirypäleet on ok. Oikein happamia kuten sitruuna, ja muita voimakkaita kannattaa välttää.


      • asdfghjköä'

        mut saako antaa tomaattia?


      • hamsu rakas

        eikä saa myöskään antaa hapokkaita hedelmiä esim. mandariineja
        eikä missään nimessä karkkeja


      • Eläinystävä

        Voikohan hamsterille antaa pihalta voikukkia? Jos huuhtelee kuumalla vedellä ennen tarjoamista?


      • Sedä
        Eläinystävä kirjoitti:

        Voikohan hamsterille antaa pihalta voikukkia? Jos huuhtelee kuumalla vedellä ennen tarjoamista?

        Kyllä voi, puhtaasta paikasta poimittuina. Sekä kukkia että lehtiä.


      • elisabet5

        sakko hamsterit syyä tomaattia


    • yks vaa

      hamsterit syövät kurkkua salltinlehtiä jogurttia (ei paprikaa)mutta miltei kaikkia muita kasviksia.. myös vihanneksia.. esim omenaa.. muista myös antaa hamsterillesi jotain kovaa jyrsittävää jotta sen hampaat ei kasvaisi liika pitkiksi. esim porkkanaa tai puun oksia..anna hamsullesi myös näkkäriä tai ruisleipää. muista ostaa kaupasta jyväsekoitusta,jota hamsterin on saatava päivittäin. itse olen antanut hamsulleni kissan kuivamuonaa ja aamiaismuroja. myös niistä se piti todella paljon.kunnes kuoli ruokamyrkytykseen. (vitsi) (vaikka kyllä se oikeastikkin kuoli myrkytykseen, mutta ei ruokamyrkytykseen, joten voit hyvin noudattaa ohjeitani..

      • tikku nippu

        otan osaa .mun hamsu kuoli jouluaattona mutta kuitenkin kaikki tämän varmaan jo tietääkin mutta hamsulle ei kannata syöttää oskun herkku ruokaa. en oo mikään kaikki tietävä mutta hamsulla kannattais syöttää täysrehu pellettejä.:)


      • UteliasVili

        Minä kun ostin hamsterin sain lapun mukana jossa oli ruokia joita hamsteri syö ja ei syö. ja paprika oli myös yksi näistä joita se saa syödä. Joten mmietin vain että siis saako eikö se saa syödä paprikaaa???? En tietenkään meina että sinä et tiedä ja minä tietäisin, tul vaan mieleeni että lukeeko mulla tässä väärin.

        Ps.mihin myrkytykseen sun hamsteri kuoli jos saa udella?!? Ja mistä se johtu että se sai sen myrkytyksen?


    • kysymys??!!

      eikö niin että hamsterille saa antaa kananmunaa keitettynä? mutta kummasta hamsteri tykkää enemmän, keltuaisesta vai valkuaisesta???

    • päläpälä:D
    • mariaali

      vokis joku kertoo nimelt jonku hyvän hansterin ruoka pussukan

      • Ruttunenn

        Mulla on mun talvikolle minihamster nature ja best friend festival:)Sekottelen niitä ja sitten vähän pellettejä sekaan:)Hamsu tykkää!!!


      • Rosa€

        Mulla on ruotsalaista hamsterin ruokaa nimeltänsä: Ditte

        Hamsterini syö mielellään tuota Ditte:ä. Melkein aina kun tulee ulos mökistä, menee syömään juuri tuota kyseistä ruokaa. Ja Ditte on terveellistä hamsterille kaikinpuolin, mutta seasta löytyy myös vähän herkullisempaa ja lihottavampaa ruokaa :) Mutta lihottavat ainekset voi aina ottaa pois, jos ei tahdo että hamsteri lihoo. Meidän hamsteri ei ole lihonut milliäkään, vaikka syö kaiken Ditte annoksestaan. Joten sanoisin että nuo herkutkaan eivät kovin lihota.


      • ruokaa

        Meillä on (Brit Animals)


    • minnimaikki

      ihan mitä vaan

    • fanda

      Hamsterit syö jyviä ja siemeniä

    • Limppuuux

      voiko hamsulle antaa jogurttia? :)

    • Limppuuux

      Kellä on Kultahamsteri??? mulla!! Siiri

      • Kulta38

        Meillä


    • ii-kiili

      LUKEKAA PLIIS!!!!! monella vissiin on hamsteri kun seilaatte tällä sivulla?! ;) elikkäs jos jollain on käynyt sama jutska kun mulle nii otan osaa nimittäin mun Venäjän kääpiöhamsteri ´talvikko`nimeltä Tiku oli suurin piirtein 4 kk vanha sain sen synttärilahjaks ja kun sitä yritti ottaa käteen niin se "sihisi/murisi" tiedätte varmaan miten ne kuulostaa vinkumiselta mut kumminki se oli varmaa kipee koska se kuoli varmaan 1ja puol kk sen jälkee:(( voi sitä surua!! mut nyt on kiltti kultahamsteri Siiri (Siiruli ja söpsikkä):D kiiyos kun luit:DDDDD=DDD

    • Limppuuux18

      Mitäh? sullakin Siiri niminen?? ja vielä kultahamsteri eikä?? :) Samiksii jipee!! mie asun lapual päi.ent sie?=D

    • no ne syö:heinää,jyviä,salaatti ja lehtiä.

    • ::DD::D

      Iseasiassa hamsterit ei syö heinää..

      • Eikö?

        Miten niin ei? Oma hamsuni syö heinää aika paljonkin, pitää sitä pesätarvikkeena ja syö sitä samalla, tai ainakin laittamani heinät johonkin häviää. Vai onko oma hamsterini jotenkin erilainen tapaus??


    • RAKAS HAMSTERI

      hamsterille ei missään tapauksessa saa antaa SIPULIA tiedoks vaa

    • hamsutietäjä

      kröhöm

      Tohon yhteen edelliseen viestiin viitaten. Kyllä hamstereille tottakai saa antaa heinää se tekee niille vain hyväää. Ja oikeastaan sitä PITÄÄ olla häkissä aina tarjolla koska se on hyväksi ruuansulatukselle!

    • Saako antaa? (:

      Saako hamsulle antaa viinirypäleitä? (: Tai mitä muita saa antaa? Mansikoita mustikoita? perunaa?

      • Sedä

        Kaikkia mainittuja saa antaa.

        Tää on aika kätevä myös muille jyrsijöille vaikka marsuja koskeekin:
        http://www.marsut.net/keskustelut/index.php?topic=35200.0
        Sallitut aineet on samoja, mutta muuten kannattaa huomata, että hamsu kestää paremmin sokerisia hedelmiä ja tärkkelystä, ja myös eläintuotteita saa toki antaa


    • keksi2

      voiko hamsteri syödä herkkusieniä kaikissa muodoissa

      • Sissi><Love

        Hamsterille kannattaa antaa täysrehu pellettejä koska ne ovat teerveellisiä. Sekä kurkku ja omena menee hyvin ym.


      • Hamster kasvattaja
        Sissi><Love kirjoitti:

        Hamsterille kannattaa antaa täysrehu pellettejä koska ne ovat teerveellisiä. Sekä kurkku ja omena menee hyvin ym.

        Saa antaa mutta perunaa vähemmän ja vain keitettynä! Jos omistatko kääpiöhamsterin kannattaa välttää sokeria sisältäviä tuotteita koska kääpiöt ovat herkkiä sokeritaudille! Vihanneksia saa antaa/jotkut keitettynä! Pääruokana kannattaa käyttää tausravintopellettejä ja siemensekoitusta sekaisin...
        Välttäkää näitä tuotteita koska niissä on suuret määrät rasvaa esim: Best Friend, Osku, kaikki mitä voi ostaa tavallisesta ruoka kaupasta. Ostakaa hamsterin ruuat eläinkaupoista mutta varmistakaa myös ettei niissäkään ole liikaa rasvaa tai sokeria. Proteiinia paljon mutta ei saa olla liikaa! Porkkanoissa on paljon sokeria joten älkää antako liikaa! Lihaa ja maitotuotteita KERRAN viikossa. Tuoreita pitää antaa joka päivä! Myös kalkkikivi ja suolakivi olisi hyvä olla! Kiitos jos luit!


    • anniiws

      Hamsteri syö siemenseosta tai pellettiä. Tuore ruokaa olisi hyvä antaa useasti viikossa ja proteiini on tärkeää!

    • Avaruusolionpoikanen

      Hamstereille on erilaisia siemensekoituksia ja voi antaa jotain pilttiä, tuoreruokaa esim. kurkkua tai porkkanaa. Hamsterin pitää saada jostain myös eläinproteiini jasen voi saada vaikka koiran-nappuloista tai jauhomadoista. Myös raikasta vettä.

    • Anonyymi

      haista muna

    • Anonyymi

      Mikä on paras ruoka merkki jota antaa hamsterille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe