Heippa!
En ole koskaan taloa rakentanut. Etäisyydeltä olen seurannut, kun vanhempani, siskoni ja veljeni ovat talonsa rakentaneet. En siis tiedä asiasta paljoakaan, mutta toisaalta lähipiiristä löytyy kyllä tietotaitoa, jos maltan kuunnella.
Olen katsellut netistä erilaisia autotallipaketteja, ja tarpeitamme vastaavan eristetyn varasto-autotalliyhdistelmän hinnaksi tulee n.12-14k€. Lisäksi tulee sähkötyöt ja Perustukset. Yksi harkinnan alla oleva vaihtoehto on näppärä-autotalleilta.
Kuinka suuri vaiva ja säästö olisi valmispaketin (ei avaimetkäteen vaan ainoastaan sateeltasuojaan) hankkiminen, kun kuitenkin vasarointitaitoa (puoliso huonekalupuuseppä) kyllälöytyy, mutta tietoa ei niinkään paljoa, vaan ensin pitäisi löytää tietoa, jotta tallin voisi järkevästi toteuttaa.. Uskoakseni talkooporukkaa isompaan hommaan olisi saatavilla parin viikonlopun ajaksi, ja perhepiirissä on puolisoni lisäksi myös toinen apumieheksi pätevä henkilö iltaisin ja viikonloppujen puitteissa ahkerasti työskentelemään.
Kuinka kauan tuollaisen piha-rakennuksen rakentamiseen kannattaa varata aikaa kun perustuksetkin otetaan huomioon?
Löysin aiheeseen liittyviä vanhempia keskusteluja, mutta haluaisin kuulla tuoreempia ajatuksia myöskin.
valmisautotalli vs hartiapankilla pitkästä tavarasta
2
180
Vastaukset
- 2+5
Kun talkooporukkaa on saatavilla niin pyydä porukka tekemään ilmaiseksi töitä ja tulomatkalla poikkeavat rautakaupassa ostamassa tarvikkeet niin sun tallin hinnaksi tulee 0€
- Pitkästä pystyyn
Rohkeasti vain rakentamaan. Ei minullakaan ollut juuri kokemusta kun omakotitaloa lähdin tekemään. Itselläni oli myös onneksi osaava appiukko ja hyvä vastaava mestari. Siinä sitä opiskellaan työn edetessä.
Helppoa olisi paketti elementeistä pystyttää, mutta veikkaisin että itse elementeistä tehtynä sen saa paljon edullisemmin. Kattotuolit ostaisin joltain kattotuolin tekijältä, mutta muuten itse runko pystyyn kappale tavarasta.
Hommaat vain hyvät piirrustukset jossa on kaikki detaljit nähtävillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167200- 1992597
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082170En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761598Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911119- 431005
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46999- 99951
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6753- 45749