valmisautotalli vs hartiapankilla pitkästä tavarasta

aloitteleva rakentaj

Heippa!

En ole koskaan taloa rakentanut. Etäisyydeltä olen seurannut, kun vanhempani, siskoni ja veljeni ovat talonsa rakentaneet. En siis tiedä asiasta paljoakaan, mutta toisaalta lähipiiristä löytyy kyllä tietotaitoa, jos maltan kuunnella.

Olen katsellut netistä erilaisia autotallipaketteja, ja tarpeitamme vastaavan eristetyn varasto-autotalliyhdistelmän hinnaksi tulee n.12-14k€. Lisäksi tulee sähkötyöt ja Perustukset. Yksi harkinnan alla oleva vaihtoehto on näppärä-autotalleilta.

Kuinka suuri vaiva ja säästö olisi valmispaketin (ei avaimetkäteen vaan ainoastaan sateeltasuojaan) hankkiminen, kun kuitenkin vasarointitaitoa (puoliso huonekalupuuseppä) kyllälöytyy, mutta tietoa ei niinkään paljoa, vaan ensin pitäisi löytää tietoa, jotta tallin voisi järkevästi toteuttaa.. Uskoakseni talkooporukkaa isompaan hommaan olisi saatavilla parin viikonlopun ajaksi, ja perhepiirissä on puolisoni lisäksi myös toinen apumieheksi pätevä henkilö iltaisin ja viikonloppujen puitteissa ahkerasti työskentelemään.

Kuinka kauan tuollaisen piha-rakennuksen rakentamiseen kannattaa varata aikaa kun perustuksetkin otetaan huomioon?

Löysin aiheeseen liittyviä vanhempia keskusteluja, mutta haluaisin kuulla tuoreempia ajatuksia myöskin.

2

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+5

      Kun talkooporukkaa on saatavilla niin pyydä porukka tekemään ilmaiseksi töitä ja tulomatkalla poikkeavat rautakaupassa ostamassa tarvikkeet niin sun tallin hinnaksi tulee 0€

    • Pitkästä pystyyn

      Rohkeasti vain rakentamaan. Ei minullakaan ollut juuri kokemusta kun omakotitaloa lähdin tekemään. Itselläni oli myös onneksi osaava appiukko ja hyvä vastaava mestari. Siinä sitä opiskellaan työn edetessä.

      Helppoa olisi paketti elementeistä pystyttää, mutta veikkaisin että itse elementeistä tehtynä sen saa paljon edullisemmin. Kattotuolit ostaisin joltain kattotuolin tekijältä, mutta muuten itse runko pystyyn kappale tavarasta.
      Hommaat vain hyvät piirrustukset jossa on kaikki detaljit nähtävillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      323
      2668
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      69
      981
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      953
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      853
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      275
      789
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe