Läpituntipalkalla ajavat löyhäpäät

tahtoo tietää

Pistäkää nimiä listaan.

39

1889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan.

      Kapitaaliriistäjä..

      • tessin turhat palvoj

        ajanut samalle isännälle 12 vuotta eikä se o koskaan maksanu tes palkkaa.mutta kertaakaan se palkka jonka saan ei ole jäänyt pienemmäksi kuin jos taisin tessin mukaisen palkan.siinä on sulle tes Spede miettimistäkai amiksessa on joka päivä 1 tunti opetusta et opitaan lausumaan tes oikein.


      • Löyhäpää olet
        tessin turhat palvoj kirjoitti:

        ajanut samalle isännälle 12 vuotta eikä se o koskaan maksanu tes palkkaa.mutta kertaakaan se palkka jonka saan ei ole jäänyt pienemmäksi kuin jos taisin tessin mukaisen palkan.siinä on sulle tes Spede miettimistäkai amiksessa on joka päivä 1 tunti opetusta et opitaan lausumaan tes oikein.

        Mutta aina olet kuitenkin tehnyt enemmän työtunteja kuin tes-palkkauksella olisit joutunut tejkemään. Mieti sitä apina!


      • Raha ratkaisee!
        tessin turhat palvoj kirjoitti:

        ajanut samalle isännälle 12 vuotta eikä se o koskaan maksanu tes palkkaa.mutta kertaakaan se palkka jonka saan ei ole jäänyt pienemmäksi kuin jos taisin tessin mukaisen palkan.siinä on sulle tes Spede miettimistäkai amiksessa on joka päivä 1 tunti opetusta et opitaan lausumaan tes oikein.

        Kerropa miksi työnantaja haluaa maksaa muuta kuin tes:n mukaista palkkaa?? Et sitä varmasti tiedä joten minä kerron. Työnantaja haluaa maksaa läpituntipalkkaa syystä että sillä saadaan TEHTYÄ TYÖTUNTIA KOHDEN MAKSETTUA VÄHEMMÄN RAHAA eli Jos mitään hyötyä työnantajalle ei olisi läpituntipalkasta niin miksei silloin voisi maksaa ihan laillistakin palkkaa?!


      • pois se minusta!
        tessin turhat palvoj kirjoitti:

        ajanut samalle isännälle 12 vuotta eikä se o koskaan maksanu tes palkkaa.mutta kertaakaan se palkka jonka saan ei ole jäänyt pienemmäksi kuin jos taisin tessin mukaisen palkan.siinä on sulle tes Spede miettimistäkai amiksessa on joka päivä 1 tunti opetusta et opitaan lausumaan tes oikein.

        Tessin turhat palvojat. Jos tällaisia juttelet olisi reilua kertoa tekemäsi työtuntimäärät myös. Jos oikein arvaan niin melkoinen määrä. Taidat olla niitä miehiä sellaisia "elämän tapa intiaaneja" jotka asuvat hytissä eivätkä enää edes osaa suunnata kotiosoitteeseen edes viikonloppuna.


      • Pyhä jysäys
        tessin turhat palvoj kirjoitti:

        ajanut samalle isännälle 12 vuotta eikä se o koskaan maksanu tes palkkaa.mutta kertaakaan se palkka jonka saan ei ole jäänyt pienemmäksi kuin jos taisin tessin mukaisen palkan.siinä on sulle tes Spede miettimistäkai amiksessa on joka päivä 1 tunti opetusta et opitaan lausumaan tes oikein.

        ON se hienoa kehua ,että on tehnyt 12 vuotta töitä ja ei ole koskaan saanut sitä palkkaa mitä tuosta työstä kuuluisi saada. Koko mielipide oli ristiriitoja täynnä.
        Mitä kaveri tarkoittaa Tes-palkalla. Eihän se ole mikään kiinteä summa. On peruspalkka ja siihen ylityölisät,ruoka- ja päivärahat. Jos kyseinen hemmo tarkoitti ,että on saanut enemmän kuin Tessin mukainen peruspalkka niin eihän se suinkaan tarkoita ,että hän olisi saanut asiallisen korvauksen tehdystä työstä.Työstä joka on ilmeisesti koostunut pitkistä työpäivistä.Järki käteen ja nettiin tutkimaan mitä kuuluisi saada.sanon minä .


    • Läpituntipalkalla ajavat löyhäpäät???

      Minkätakia ton keskusteluyrityksen pitää olla noin provosoiva, yleensä asialliseen kysymykseen saa asiallisia vastauksia.

      Syitä voi olla useita ja riippuu läpitunti hinnan suuruudesta,mitä sillä haetaan.

      Jos hinta = a`€ / tunti, tänäpäivänä on enemmän kuin liitontaksa kuljettaja voittaa, jos tekee, tai työtä on tehtävänä vähemmän kuin 80h / kaksviikois jakso ja a`:n suuruudesta riippuen läpituntipalkka kattaa jonkin osan ylitöistä, lisistä ja muista korvauksista, jonka työntekijä ja työnantaja sopivat keskenään. on ihan hyvä systeemi laskutaitoiselle, koska motivoi isäntää ja renkiä.

      On tietenkin vastuutaan pakoilevia maksajia, jotka haluaa sopia läpitunti hinnan pienemmäksi kuin liiton taksa, mutta se on kusetusta.

      Sekin on kusetusta, että palkansaaja sopii taalankuva silmissä reilun maksajan kanssa paremman hinnan kuin liitontaksa edellyttää ja välttelee töitä.

      Hyvä systeemi oikeinkäytettynä ja kestää päivänvalon.

      • Läpituntiliksa, joka on useissa taloissa palkanmaksuna, ei täytä työaikalain eikä tessin määräyksiä, siis alittaa ja rikkoo koko palkanmaksu perusteita. Kun avataan tätä proplematiikkaa, niin ylityötä ei voi sisäistää työvuoroihin, jotka on nyt jokaisen läpipalkallisen ansioissa. Ylityö on eriteltävä tilinauhaan erikseen, koska työaikalaki määrää vuosiylitöiden 250h, johon saa anottua 80h lisää= 330h/v. Tämä on työsuojelutarkastajien huolimattomuutta jostain syystä, kun he eivät tartu tähän lain rikkomisiin tarkastusmatkoillaan firmoissa! Heidän tehtäväkenttään kuuluu myöskin valvoa, että nämä asiat ovat oikein, palkat maksetaan lain-ja tessin mukaan, yli toki saa maksaa.

        Ja sitten tessin mukaan, ilta/yö, pyhä ja vapaapäivä korvaukset, jotka jää km kuskien palkanmaksu variaatioiden ulkopuolelle, samoin lomapalkkojen keskituntiansiot, se ei ole peruspalkka, joilla maksetaan nämä, ei jollakin läpipalkalla!

        Kun verrataan tessi/läpipalkkoja kahden viikon (80h) periodissa, väitän että tessi pesee mennen tullen ko vertailussa. Kun vielä nämä ylitöitten tekeminen on aivan posketonta,(ilmaiseksi) nimen omaan näissä ei tessitaloissa ja palkkarako sen kuin kasvaa, jos tessillä tekisi samat tuntimäärät, niin vuosipalkoissa ero on varovastikkin 10.000€ läpipalkollisen häviöksi!

        Ps. Miksiköhän torpparit haluavat muunlaista maksutapaa? Ja kun suharitkin selittävät, että tienaa enemmän?? Päivän valoa se ei kestä!


      • ???
        hudde kirjoitti:

        Läpituntiliksa, joka on useissa taloissa palkanmaksuna, ei täytä työaikalain eikä tessin määräyksiä, siis alittaa ja rikkoo koko palkanmaksu perusteita. Kun avataan tätä proplematiikkaa, niin ylityötä ei voi sisäistää työvuoroihin, jotka on nyt jokaisen läpipalkallisen ansioissa. Ylityö on eriteltävä tilinauhaan erikseen, koska työaikalaki määrää vuosiylitöiden 250h, johon saa anottua 80h lisää= 330h/v. Tämä on työsuojelutarkastajien huolimattomuutta jostain syystä, kun he eivät tartu tähän lain rikkomisiin tarkastusmatkoillaan firmoissa! Heidän tehtäväkenttään kuuluu myöskin valvoa, että nämä asiat ovat oikein, palkat maksetaan lain-ja tessin mukaan, yli toki saa maksaa.

        Ja sitten tessin mukaan, ilta/yö, pyhä ja vapaapäivä korvaukset, jotka jää km kuskien palkanmaksu variaatioiden ulkopuolelle, samoin lomapalkkojen keskituntiansiot, se ei ole peruspalkka, joilla maksetaan nämä, ei jollakin läpipalkalla!

        Kun verrataan tessi/läpipalkkoja kahden viikon (80h) periodissa, väitän että tessi pesee mennen tullen ko vertailussa. Kun vielä nämä ylitöitten tekeminen on aivan posketonta,(ilmaiseksi) nimen omaan näissä ei tessitaloissa ja palkkarako sen kuin kasvaa, jos tessillä tekisi samat tuntimäärät, niin vuosipalkoissa ero on varovastikkin 10.000€ läpipalkollisen häviöksi!

        Ps. Miksiköhän torpparit haluavat muunlaista maksutapaa? Ja kun suharitkin selittävät, että tienaa enemmän?? Päivän valoa se ei kestä!

        Enemmänhän ne suharit monesti tienaavatkin, mutta sitä tuntimäärää millä se palkka tulle ei tietenkään kehdata sanoa!!!


      • Tietoo on
        hudde kirjoitti:

        Läpituntiliksa, joka on useissa taloissa palkanmaksuna, ei täytä työaikalain eikä tessin määräyksiä, siis alittaa ja rikkoo koko palkanmaksu perusteita. Kun avataan tätä proplematiikkaa, niin ylityötä ei voi sisäistää työvuoroihin, jotka on nyt jokaisen läpipalkallisen ansioissa. Ylityö on eriteltävä tilinauhaan erikseen, koska työaikalaki määrää vuosiylitöiden 250h, johon saa anottua 80h lisää= 330h/v. Tämä on työsuojelutarkastajien huolimattomuutta jostain syystä, kun he eivät tartu tähän lain rikkomisiin tarkastusmatkoillaan firmoissa! Heidän tehtäväkenttään kuuluu myöskin valvoa, että nämä asiat ovat oikein, palkat maksetaan lain-ja tessin mukaan, yli toki saa maksaa.

        Ja sitten tessin mukaan, ilta/yö, pyhä ja vapaapäivä korvaukset, jotka jää km kuskien palkanmaksu variaatioiden ulkopuolelle, samoin lomapalkkojen keskituntiansiot, se ei ole peruspalkka, joilla maksetaan nämä, ei jollakin läpipalkalla!

        Kun verrataan tessi/läpipalkkoja kahden viikon (80h) periodissa, väitän että tessi pesee mennen tullen ko vertailussa. Kun vielä nämä ylitöitten tekeminen on aivan posketonta,(ilmaiseksi) nimen omaan näissä ei tessitaloissa ja palkkarako sen kuin kasvaa, jos tessillä tekisi samat tuntimäärät, niin vuosipalkoissa ero on varovastikkin 10.000€ läpipalkollisen häviöksi!

        Ps. Miksiköhän torpparit haluavat muunlaista maksutapaa? Ja kun suharitkin selittävät, että tienaa enemmän?? Päivän valoa se ei kestä!

        Ylityöt maksetaan verottomina päivärahoina


    • Joni Temonen

      Joni Temonen 12 €/h

      • Tilanteentasalla hel

        Kuulkaas nyt.Silloin ennenvanhaan saatiin päiväkohtaiset ylityöt.8h.2 50pros.loput 100pros.Niikun nyt muillakin aloilla.Tämä periodityö(tuli 70 luku akt) ei enää oikein sovellu,koska digi ym valvonta tarkkaa.Silloin 2viikkoperiodi oli ok,että kerkis vähän huilia.


      • saksanseisojavoimaa
        Tilanteentasalla hel kirjoitti:

        Kuulkaas nyt.Silloin ennenvanhaan saatiin päiväkohtaiset ylityöt.8h.2 50pros.loput 100pros.Niikun nyt muillakin aloilla.Tämä periodityö(tuli 70 luku akt) ei enää oikein sovellu,koska digi ym valvonta tarkkaa.Silloin 2viikkoperiodi oli ok,että kerkis vähän huilia.

        mikä logiikka teidän Turhapurojen työstä/osaamisesta tekee 50-100% arvookkaamman ,kun mennään yli 80h.

        Sama Pellehermanni tekee samat tuhot ja vielä saa siitä prosentit,ei ymmärrä ei.

        Ylihinnoiteltuja ukkoja koko ala täys.


      • ???
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        mikä logiikka teidän Turhapurojen työstä/osaamisesta tekee 50-100% arvookkaamman ,kun mennään yli 80h.

        Sama Pellehermanni tekee samat tuhot ja vielä saa siitä prosentit,ei ymmärrä ei.

        Ylihinnoiteltuja ukkoja koko ala täys.

        Se logiikka löytyy siitä keltaisesta kirjasta tai sitten vaihtoehtoisesti AKT: nettisivuilta kohdasta työehtosopimukset, mutta ethän sinä niistä mitään ymmärrä!!!


      • Normitunti yli 20€
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        mikä logiikka teidän Turhapurojen työstä/osaamisesta tekee 50-100% arvookkaamman ,kun mennään yli 80h.

        Sama Pellehermanni tekee samat tuhot ja vielä saa siitä prosentit,ei ymmärrä ei.

        Ylihinnoiteltuja ukkoja koko ala täys.

        Lomapalkka ja pekkaset on laskettu siihen 80 tuntiin. Ne eivät kasva yhtään, vaikka tekisi kuinka ylitöitä. Miksi siis 80 tunnin jälkeen pitäisi tehdä halvemmalla? 50 prosenttiset eivät itse asiassa ole edes juuri sen kalliimpia kuin normitunnit.


      • asenteellasi
        ??? kirjoitti:

        Se logiikka löytyy siitä keltaisesta kirjasta tai sitten vaihtoehtoisesti AKT: nettisivuilta kohdasta työehtosopimukset, mutta ethän sinä niistä mitään ymmärrä!!!

        sinulla on varmaan aikaa kotona lukea sitä maon pientä punaista.katso rädyn korvia, siinä on sulle aaaaaaaakkkkkttttttttä


      • ???
        asenteellasi kirjoitti:

        sinulla on varmaan aikaa kotona lukea sitä maon pientä punaista.katso rädyn korvia, siinä on sulle aaaaaaaakkkkkttttttttä

        On mulla ihan riittävästi vapaa-aikaakin johtuen siitä että työstä maksetaan palkka NIINKUIN SE KUULUUKIN MAKSAA.

        Ylitöitä tuli jonkun verran, mutta sitten taas hiljaisempina aikoina vuoden tehdyt työtunnit tasaantuivat aika mukavasti takuupalkalla ollessa.

        Kyllä tuo 44000€ mulle riittää aivan hyvin.


      • -Kuljetuspatruuna-
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        mikä logiikka teidän Turhapurojen työstä/osaamisesta tekee 50-100% arvookkaamman ,kun mennään yli 80h.

        Sama Pellehermanni tekee samat tuhot ja vielä saa siitä prosentit,ei ymmärrä ei.

        Ylihinnoiteltuja ukkoja koko ala täys.

        Kummasti niille liikennöitsijöillekin kelpaa ylimääräisisiltä odotuksilta maksetut lisäkorvaukset! Tosin kaikki idiootti hinnanpolkijayrittäjät eivät ole ymmärtäneet/uskaltaneet rahtineuvotteluissa kuljetustentilaajille edes vihjaista sellaista. Yrittäjät kun ovat polvillaan toimeksiantajan suuntaan ja nöyristelevät tietenkin että vaan saisivat omat romunsa pidettyä liikenteessä, jopa sillä alle kannattavuusrajan poljetuilla rahdeilla. Tämä siis sinulle ja Kapirunkkari-nimimerkillesi jolla myös kirjoittelet täällä siitäkin huolimatta ettei sulla edelleenkään ole mitään firmaa!


      • miten sulla voi
        ??? kirjoitti:

        On mulla ihan riittävästi vapaa-aikaakin johtuen siitä että työstä maksetaan palkka NIINKUIN SE KUULUUKIN MAKSAA.

        Ylitöitä tuli jonkun verran, mutta sitten taas hiljaisempina aikoina vuoden tehdyt työtunnit tasaantuivat aika mukavasti takuupalkalla ollessa.

        Kyllä tuo 44000€ mulle riittää aivan hyvin.

        olla hiljaista,kun niin saatanan fiksuna tessiapinana itseäs pidät? kait pomokin sen on sitte huomannut?


      • kyllä soveltuu
        Tilanteentasalla hel kirjoitti:

        Kuulkaas nyt.Silloin ennenvanhaan saatiin päiväkohtaiset ylityöt.8h.2 50pros.loput 100pros.Niikun nyt muillakin aloilla.Tämä periodityö(tuli 70 luku akt) ei enää oikein sovellu,koska digi ym valvonta tarkkaa.Silloin 2viikkoperiodi oli ok,että kerkis vähän huilia.

        En kyllä vaihtais päiväkohtaisiin ylitöihin. Se kun tarkottais, että töissäkin pitäis käydä sit viitenä päivänä viikossa. Mieluummin teen ihan kunnolla töitä, kun töihin menen ja vietän vapaa-ajan kokonaisina vapaapäivinä, niin ehtii kotonakin saada jotain aikaiseksi. Nyt ei tarvitse yleensä tehdä kuin 6-7 vuoroa kahteen viikkoon. Tekis 5-päiväinen työviikko jo mun suht lyhkäsellä 14 kilometrin työmatkalla pari tuhatta kilometriä vuodessa lisää oman auton mittariin. Pelkkiin bensoihin menis 200 euroa vuodessa enemmän ja verotuksen työmatkavähennyshän ei kata edes bensakuluja, saati muita autoilun kuluja. Se vähennys kun tehdään verotettavasta tulosta, ei verosta.

        Ei se digi mitään ole muuttanut. 15 tuntia saa edelleen olla kome kertaa viikossa työpäivällä mittaa, muuten 13 tuntia. 9 tunnin ajoaika ei nyytihommissa yleensä täyty, kun työvuoroihin sisältyy niin paljon lastausta, ja jos täyttyy, saa senkin 2 kertaa viikossa pidentää 10 tuntiin. Ei mulla ainakaan työpäivät jää oikeastaan koskaan alle 10 tunnin muttei myöskään mene yli 15 tunnin.


    • veisitkö

      sauli Niinistölle sitte sen listan.?senverran uunolta tunnut ettet taida tietää et kuka sauli on?

    • Joni Temonen

      Onko muita kuin minä Joni Temonen 12 €/h vai ajatteko halvemalla?

    • Joku raja sentään...

      On täällä säätäjiä juttelemassa. Onko kuskille viitenä päivänä viikossa työ
      joka kestää 8-11 tuntia jonkinlainen ylivoimainen asia suorittaa asiallisesti.
      95 % suomalaisista työssäkäyvistä ihmisistä toimii näin. Säännöllinen työaika on merkki siitä,että tekee työtä jota arvostetaan ja myöskin tällöin arvostetaan
      työntekijää. 13-15 tunnin työpäivää tekevät kuskit ovat tikittäviä aikapommeja
      tuolla tienpäällä. Myöskin heidän elinikäodote on noin 8 vuotta lyhyempi kuin keskiverto suomalaisella miehellä.(olettaen ,että tällaista epäsäännöllistä työtä tehdään 20-30 vuotta) Joten lopettakaa tällaisten epäterveiden asioiden hehkutus
      näillä sivuilla. Matti Nykänen huilii 5 päivää viikossa ja sitten rykäsee 2 päivänä
      tilin. Hän on poikkeus .Se hänelle suotakoon.Hän onkin legenda,me muut ollaan vaan tavallisia tallaajia.

      • liikkuva työ

        Selitä nyt, miten se säännöllinen työaika kuljetusalalla järjestetään. Tehtaasta tai toimistosta voi lähteä kotiin, kun työaika loppuu, vaikka kuinka koneet reistailisivat tai muuten hommat tökkisi itsestä riippumattomista syistä.

        Autohommissa on paha todeta, kun hommat syystä tai toisesta alkaa tökkiä, että jahas nyt tulikin 8 tuntia täyteen, hoitakoon seuraava työvuoro. Se seuraava työvuoro kun odottaa siellä asemapaikkakunnalla, johon voi olla satoja kilometrejä matkaa. Täysperävaunuyhdistelmällä menee rahtihommissa helposti 4 tuntia työpäivästä purkuihin ja lastauksiin silloinkin, kun ei hommat mitenkään ihmeemmin töki. Jos ajamiseen jäisi vain toiset 4 tuntia päivässä, ei kovin kaukana terminaalilta ehtisi käydä. Tarkoitus kuitenkin rahtihommissa on kuljettaa tavaraa. Jos työpäivän aikana ei tavarankuljetuksessa ehdi käydä 150 kilometriä kauempana terminaalilta, alkaa se olla näin harvaanasutussa maassa aika naurettavaa.

        Vaikka hommat olisi suunniteltu niin, että yleensä päivän mitta tuollaiseen 8-11 tunnin haarukkaan jääkin, ei tarvita kuin yksi rengasrikko, jokin liikenne-este, kiinnijuuttuminen auraamattomalle pihalle tms. ja taas yhtäkkiä päivä venyy. Omissa hommissa työajat on suunniteltu niin, että kaiken mennessä nappiin työpäivä kestää 10-11 tuntia. Joskus harvoin kaikki menee ihan putkeen, mutta enemmän on sääntö kuin poikkeus, että jossain joutuu odottamaan purku- tai lastausvuoroa tai tulee jotain muuta viivytystä ja käytännössä työpäivät ovat yleensä jotain 13-tuntisia. Välillä kun enemmän tökkii, mennään sinne 15 tuntiinkin.

        Ei juuri missään liikkuvassa työssä tehdä 8-tuntista päivää. Esim. veturinkuljettajat tekevät ihan yhtälailla pitkiä työvuoroja, puhumattakaan lentäjistä tai merimiehistä.

        Suomessa ei muuten ole kuin pari miljoonaa työssäkäyvää. Heistä lähellekään 95 % ei työskentele viitenä päivänä viikossa 8-11 tuntia. Sä et ilmeisesti pidä kirurgiakaan arvostettuna ammattina, kun sun mielestä ammatin arvostuksen mittari on työajan säännöllisyys. Kirurgeista monet tekevät vuorokauden mittaisia päivystysvuoroja. Poliisitkin ovat ilmeisesti ihan rupusakkia, samoin palomiehet ja ambulanssihenkilökunta.


      • Joku raja sentään...
        liikkuva työ kirjoitti:

        Selitä nyt, miten se säännöllinen työaika kuljetusalalla järjestetään. Tehtaasta tai toimistosta voi lähteä kotiin, kun työaika loppuu, vaikka kuinka koneet reistailisivat tai muuten hommat tökkisi itsestä riippumattomista syistä.

        Autohommissa on paha todeta, kun hommat syystä tai toisesta alkaa tökkiä, että jahas nyt tulikin 8 tuntia täyteen, hoitakoon seuraava työvuoro. Se seuraava työvuoro kun odottaa siellä asemapaikkakunnalla, johon voi olla satoja kilometrejä matkaa. Täysperävaunuyhdistelmällä menee rahtihommissa helposti 4 tuntia työpäivästä purkuihin ja lastauksiin silloinkin, kun ei hommat mitenkään ihmeemmin töki. Jos ajamiseen jäisi vain toiset 4 tuntia päivässä, ei kovin kaukana terminaalilta ehtisi käydä. Tarkoitus kuitenkin rahtihommissa on kuljettaa tavaraa. Jos työpäivän aikana ei tavarankuljetuksessa ehdi käydä 150 kilometriä kauempana terminaalilta, alkaa se olla näin harvaanasutussa maassa aika naurettavaa.

        Vaikka hommat olisi suunniteltu niin, että yleensä päivän mitta tuollaiseen 8-11 tunnin haarukkaan jääkin, ei tarvita kuin yksi rengasrikko, jokin liikenne-este, kiinnijuuttuminen auraamattomalle pihalle tms. ja taas yhtäkkiä päivä venyy. Omissa hommissa työajat on suunniteltu niin, että kaiken mennessä nappiin työpäivä kestää 10-11 tuntia. Joskus harvoin kaikki menee ihan putkeen, mutta enemmän on sääntö kuin poikkeus, että jossain joutuu odottamaan purku- tai lastausvuoroa tai tulee jotain muuta viivytystä ja käytännössä työpäivät ovat yleensä jotain 13-tuntisia. Välillä kun enemmän tökkii, mennään sinne 15 tuntiinkin.

        Ei juuri missään liikkuvassa työssä tehdä 8-tuntista päivää. Esim. veturinkuljettajat tekevät ihan yhtälailla pitkiä työvuoroja, puhumattakaan lentäjistä tai merimiehistä.

        Suomessa ei muuten ole kuin pari miljoonaa työssäkäyvää. Heistä lähellekään 95 % ei työskentele viitenä päivänä viikossa 8-11 tuntia. Sä et ilmeisesti pidä kirurgiakaan arvostettuna ammattina, kun sun mielestä ammatin arvostuksen mittari on työajan säännöllisyys. Kirurgeista monet tekevät vuorokauden mittaisia päivystysvuoroja. Poliisitkin ovat ilmeisesti ihan rupusakkia, samoin palomiehet ja ambulanssihenkilökunta.

        liikkuva työ.... voi nyt sentään kun aletaan saivartelemaan oikein olan takaa. Merkittävä osa kuljettajien työstä on todella säännöllistä.Joissain töissä on ihan tarkka minuuttiaikataulu. Asiakkaat ovat vaatineet todella täsmällisiä aikatauluja joista ei saa myöhästyä. Jakeluala on hyvä esimerkki. Maito,pulla ja kaljakuskit
        on joka päivä melko tarkasti samalla aikataululla liikenteessä.Näin ollen firmojen ajojärjestelijät ovat laatineet tarkat työvuorot joissa on huomioitu,että periodipalkkaus toimii eli 2 viikossa 80 työtuntia. Ja tuo järjestelmä toimii hyvin. Kun on liukas keli tai tulee teknisiä ongelmia tai liikenneruuhkia niin silloin tulee ylitöitä ja ne maksetaan asiallisesti niin kuin kuuluu. On naurettavaa verrata poliiseja,palomiehiä ja ambulanssi-miehiä kuorma-auton kuljettajiin. Heidän ammateissa pitkät työrupeamat on sallittu.Kuljettajan työssä on tarkkaan määritetty kuinka työ on suoritettava.Rekkapuolella työvuorojen suunnittelu toimii myös hyvin ainakin isoissa kuljetusliikkeissä. Työaika pysyy tuossa 2 viikossa 80 tuntia arkipäivisin toteutuvilla viikkovapailla. Tämä järjestely on ollut sekä työnantajapuolen,että työntekijäpuolen tavoite työehtosopimusneuvotteluissa.
        Joten pulinat pois!


      • liikkuva työ
        Joku raja sentään... kirjoitti:

        liikkuva työ.... voi nyt sentään kun aletaan saivartelemaan oikein olan takaa. Merkittävä osa kuljettajien työstä on todella säännöllistä.Joissain töissä on ihan tarkka minuuttiaikataulu. Asiakkaat ovat vaatineet todella täsmällisiä aikatauluja joista ei saa myöhästyä. Jakeluala on hyvä esimerkki. Maito,pulla ja kaljakuskit
        on joka päivä melko tarkasti samalla aikataululla liikenteessä.Näin ollen firmojen ajojärjestelijät ovat laatineet tarkat työvuorot joissa on huomioitu,että periodipalkkaus toimii eli 2 viikossa 80 työtuntia. Ja tuo järjestelmä toimii hyvin. Kun on liukas keli tai tulee teknisiä ongelmia tai liikenneruuhkia niin silloin tulee ylitöitä ja ne maksetaan asiallisesti niin kuin kuuluu. On naurettavaa verrata poliiseja,palomiehiä ja ambulanssi-miehiä kuorma-auton kuljettajiin. Heidän ammateissa pitkät työrupeamat on sallittu.Kuljettajan työssä on tarkkaan määritetty kuinka työ on suoritettava.Rekkapuolella työvuorojen suunnittelu toimii myös hyvin ainakin isoissa kuljetusliikkeissä. Työaika pysyy tuossa 2 viikossa 80 tuntia arkipäivisin toteutuvilla viikkovapailla. Tämä järjestely on ollut sekä työnantajapuolen,että työntekijäpuolen tavoite työehtosopimusneuvotteluissa.
        Joten pulinat pois!

        Vai minuuttiaikataulu. Kyllä ne purkuajat yleensä on parin tunnin aikahaarukalla ja siinäkään ei aina tahdota onnistua. Koitapa joskus jotain muutakin kuin jakelua. Vaikkapa lankku- tai sellukuormaa aletaan jonain päivänä purkaa heti kun tulet pihaan ja toisena päivänä on kaksi autoa edessä jonossa. Koita siinä laatia minuuttiaikatauluja.

        Miksi ensin olet vaatimassa viisipäiväistä työviikkoa ja nyt ne tasausvapaat yhtäkkiä kelpaavatkin. Totuus nyt vaan on se, että niin lainsäädäntö kuin TES-säädökset sallivat autonkuljettajalle 15 tunnin työhönsidonnaisuusajan. Niillä tasausvapailla sitten tasataan kaksiviikkojakso 80 tuntiin.


    • Niin, liikkuvatyö nimen omaan pitkänlinjan, jossa ei ole vakio "maaleja", vaan reissataan pitkin poikin, niin vaikeus on normittaa ajo/työaikaa juuri 8h päiviksi..eikä sitä tehdäkkään. Mutta kun kuskit eivät silti ota heille kuuluvia palkkaan vaikuttavia lisiä, vaan ajelevat kaikenlaisilla km,läpi, päiväpalkoilla, jotka ovat täysin poskettomia..palkanpolkemisia!

      Niin että nämä muut ammatit, joita mainitset, eivät varmasti tee ilman em. lisiä, kyllä ne siellä tunnetaan ja maksetaan.
      Väittäisin veturikuskien noudattavan turvallisuusmääräyksiä, ei siellä ajella samoilla silmillä pitkiä vuoroja, samoin on lentäjillä, merimiehet mm. Finnlinkin seilorit ovat 2viikkoa hommissa ja kaksiviikkoa himassa kuukauden palkalla, vaikka laivalla he nukkuvat vuorojen valillä. Miten rekkahommissa: kundit koisaa 9h ilmaiseksi omaa vapaa-aikaansa ahtaassa hytissä.
      Kun lasketaan kuukaudessa, paljonko niitä makuutunteja (ilmaisia) tulee plus odotus..purku..lastaus joista monessakaan talossa ei saa latinlatia, niin onko valtakunnassa muita aloja joissa työntekijää kohdellaan näin palkanmaksuissa?

      Sanoisin vielä että, työnjohto on vastuussa tämänlaisesta ahertamisesta, koska työvuorolistat pitää perustua periodijaksoihin (80h) ei ylityömääriin. Kyllä kuski voidaan vetää linjalta kun aika täyttyy, ei pitäisi olla vaikeata, tietokoneet on konttorilla, josta näkee työnteon määrät ja suunnat.

      • liikkuva työ

        En minäkään tee ilmaan lisiä, mutta en myöskään tee viitenä päivänä viikossa, jota nimimerkki "Joku raja sentään..." oli vaatimassa. Kyllä se aika tarkkaan siihen 80 tuntiin tuppaa kaksiviikkoinen osumaan. Yli 90 tunnin ei mene juuri koskaan. Viime vuonna tein 60 tuntia ylitöitä ja toissavuonna 30 tuntia. Työvuorosuunnittelu on siis työnantajalla ihan mallillaan eikä perustu ylitöiden tekemiseen. Jaksotyöhön kun kuuluu olennaisena osana ne tasausvapaat. 6-7 työvuoroa kahteen viikkoon on yleensä töitä. Työvuorojen välit vietän ihan kotosalla. Ei meillä peltikopissa nukuta, vaan auto tuodaan terminaalille ja seuraava kuljettaja lähtee sillä ajoon. On varaa työnantajalla maksella niitä lisiä, kun kalusto ei seiso huoltoasemien takapihoilla.


      • samat tunnit

        Ne seilorit tekevät 2 viikossa 14 päivänä 12-tuntiset työvuorot ja sen jälkeen huilivat kotona 2 viikkoa. Eikö tuostakin nopealla laskutoimituksella tule 168 tuntia neljään viikkoon. Ihan täydet tunnit hekin siis tekevät kuukausipalkkansa eteen eikä makaamisesta sen kummemmin makseta kuin muillekaan.


      • liikkuva työ kirjoitti:

        En minäkään tee ilmaan lisiä, mutta en myöskään tee viitenä päivänä viikossa, jota nimimerkki "Joku raja sentään..." oli vaatimassa. Kyllä se aika tarkkaan siihen 80 tuntiin tuppaa kaksiviikkoinen osumaan. Yli 90 tunnin ei mene juuri koskaan. Viime vuonna tein 60 tuntia ylitöitä ja toissavuonna 30 tuntia. Työvuorosuunnittelu on siis työnantajalla ihan mallillaan eikä perustu ylitöiden tekemiseen. Jaksotyöhön kun kuuluu olennaisena osana ne tasausvapaat. 6-7 työvuoroa kahteen viikkoon on yleensä töitä. Työvuorojen välit vietän ihan kotosalla. Ei meillä peltikopissa nukuta, vaan auto tuodaan terminaalille ja seuraava kuljettaja lähtee sillä ajoon. On varaa työnantajalla maksella niitä lisiä, kun kalusto ei seiso huoltoasemien takapihoilla.

        Sinulla on asiat kondiksessa, olet ilmeisesti linjahommissa, mutta kun tämä ei ole koko totuus alalla, vääntäjiä on joka stokeen, asemilta nousee lisää näitä km, ym. aletilien ansaitsijaa, pääasia kun saa painaa!
        Juuri pikkutaloissa jossa on ajokki 1 kuski, eikä niissä ole vaihtomiehitystä, eli kundit painaa kuukausitolkulla tunteja, jotka ei todellakaan kestä päivänvaloa.
        Poliisit ei maantiellä näihin tartu, eikä ole miehitystäkään, ainoastaan taukoja tutkivat.

        Mutta toiseen asiaan: tuolta Norjasta, maantiekontrolli on puuttunut kabotaasikuljetuksiin oikein isän kädellä, Latvian tai Liettualainen kuljetusliike Girteka on narahtanut, sakkoa 100.000 NRK , siis yhden auton suhaamisesta, ajokki kanissa, muitakin saman häärääjän ajokkien ajot on seurannassa, miten meillä, päänsilitystä.
        Googlettakaa Norge Vegvissen..Girteka ehkä sillä löytyy, tosin norjaksi.

        Eikö ennen joulua virolainen jäi itäsuomessa kiinni dikin manipuloinnista, oliko 400km ajanut 2 tunnissa, seuraamus 170€ sakko, kiitos ja näkemiin, että tällaista suomesta!


      • samat tunnit kirjoitti:

        Ne seilorit tekevät 2 viikossa 14 päivänä 12-tuntiset työvuorot ja sen jälkeen huilivat kotona 2 viikkoa. Eikö tuostakin nopealla laskutoimituksella tule 168 tuntia neljään viikkoon. Ihan täydet tunnit hekin siis tekevät kuukausipalkkansa eteen eikä makaamisesta sen kummemmin makseta kuin muillekaan.

        Onko kuskit kotona sen kaksiviikkoa, väitän ei ole, vaan tekevät sen toisen kaksiviikkoa ilman vaihtoa ja ilman korotusosia. Eli samatko tunnit? Seilorit ovat 12h vapaalla siitä huolimatta, vaikka ovat laivalla, miten on peltikopissa, kuukausitolkulla mennään, eikä puhettakaan vapaista.


    • Mr.periodi

      Näin se on . Työtehtävät ovat yleensä kuljettajilla suht vakioita sellaisissa töissä mitkä on samoja kuukaudesta,vuodesta toiseen. Ajojärjestelijöiden tehtävä on laatia sellaiset työvuorolistat,että 80 tunnin periodijaksot toteutuvat. Tietotekniikka on hyvänä apuna tässä. Työviikkoon sijoitetaan viikkovapaita siten ettei ylitöitä tule tai niiden määrää pystytään ainakin rajoittamaan. Ja sitten kaikille ahneille nuorille finninaamoille tiedoksi. Kuljettajan työssä ei ole tavoite tehdä mahdollisimman paljon ylitöitä, Molemmat liitot sekä työnantaja että työntekijäliitto AKT tyrmää täysin sellaisen. Tavoite on ,että 2 viikon jaksossa tehdään 80 tuntia. Ei niitä ylitöitä sallita millään muillakaan aloilla. Jos ylitöitä haluaa tehdä niin sitten liikennelupakursseille ja siihen onnen toivotukset päälle.

      • "Kuljettajan työssä ei ole tavoite tehdä mahdollisimman paljon ylitöitä" kuitenkin näitä paikkoja on tosi paljon jossa tulee jatkuvia ylitöitä...

        Miksi ei voisi olla se 10h päivä vaikkapa ma-ti-ke-la tulisi täydet tunnit mutta ei ylitöitä...

        Nyt se 10h päivä on ma-ti-ke-to-pe-la laitonta kaiken muun lisäksi...

        Ei sen sijaan, itsekin nuorena pojuna kun aloitin työt, niin raha ratkaisi, jonain päivinä oli 3-4 tuntia palkallista taukoa omassa kodissa... no joka firmassa tuo ei onnistu..... ja tietenkin lauantaita tehtiin usein 100% lisällä ylitöillä....

        Peruspalkka tuohon aikaan oli noin 2000€ kahteen viikoon


      • nääsnääs
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        "Kuljettajan työssä ei ole tavoite tehdä mahdollisimman paljon ylitöitä" kuitenkin näitä paikkoja on tosi paljon jossa tulee jatkuvia ylitöitä...

        Miksi ei voisi olla se 10h päivä vaikkapa ma-ti-ke-la tulisi täydet tunnit mutta ei ylitöitä...

        Nyt se 10h päivä on ma-ti-ke-to-pe-la laitonta kaiken muun lisäksi...

        Ei sen sijaan, itsekin nuorena pojuna kun aloitin työt, niin raha ratkaisi, jonain päivinä oli 3-4 tuntia palkallista taukoa omassa kodissa... no joka firmassa tuo ei onnistu..... ja tietenkin lauantaita tehtiin usein 100% lisällä ylitöillä....

        Peruspalkka tuohon aikaan oli noin 2000€ kahteen viikoon

        Älä valehtele liikaa. Sitten ei kukaan enää usko.


    • Esim. kuljetusliike €s@ L@@ks0n€n maksaa kuskeilla 15,5€/h sisältäen kaikki lisät...

      Ihan hyvä palkka, etenkin kun ottaa huomioon että työsuhteen päätyttyä voi sitten hakea lisät tuohon 15,5€:n päälle oikeuden kautta :)

    • ex tessiläinen

      tiedän monta kuljettajaa jotka ovat ottaneet ylityöt päivärahoina ja kun jäädään eläkkeelle ihmetellään eläkkeen pienuutta.

    • pena vain

      ytk on hyvä ja halpa liitto..

      • Niin tai näin

        Kyllä kyllä,jos on hyvä työnantaja sellainen jonka kanssa homma toimii. Päinvastaisessa tilanteessa YTK:sta ei ole paljon apua. Ei siitä lisäturvastakaan ole juurikaan apua kun pitäisi omia oikeuksia alkaa ajaa ja saada itselle kuuluvat saatavat omalle tilille. Jokainen valitsee ihan itse mihin kuuluu.


      • Niin tai näin
        Niin tai näin kirjoitti:

        Kyllä kyllä,jos on hyvä työnantaja sellainen jonka kanssa homma toimii. Päinvastaisessa tilanteessa YTK:sta ei ole paljon apua. Ei siitä lisäturvastakaan ole juurikaan apua kun pitäisi omia oikeuksia alkaa ajaa ja saada itselle kuuluvat saatavat omalle tilille. Jokainen valitsee ihan itse mihin kuuluu.

        Hyvä pena. YTK ei ole liitto vaan Yleinen työttömyyskassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27800
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17737
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6358
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4153
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1797
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1467
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe