kissan suru

surullinen kissa

Minulla oli kaksi kissaa, 10- ja 11-vuotiaat tytöt.
Vanhempi kissa kuoli kaksi kuukautta sitten
täysin yllättäen.
Nyt jäljellejäänyt kissa huutaa öisin sydäntäsärkevästi ja
samalla kantaa mukanaan jotain lelua.
Lelu tuodaan meidän makkariin jossa kissatkin nukkuivat.
Tänäkin aamuna oli tuotu neljä lelua.
Toi joskus aikaisemminkin kaverilleen lelun leikittäväksi,
Nyt tuo on joka öistä touhua.
Kaipaako hän kaveriaan?
Me olemme ottaneet kaveriksi kissanpennunkin,
mutta kavereita näistä ei todellakaan ole tullut.
Vanhempi on rauhaa rakastava ja kaikkihan tietää ettei pikkukisu
todellakaan ole rauhallinen, vaan vauhtia täysi jokaisen hereilläolevan hetken,
Feliway rauhoitti tilannetta hieman.
Kertokaa miten teillä on toivuttu surusta.

4

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kape pk

      osanotto. kissa kaipaa vanhaa ja pitkä aikaista ystävää kuin myös kissan= ystävän omistajat..

    • jospa se siittä

      Kissa kaipaa vanhaa ystäväänsä ainakin pari kuukautta. Surutyö on tehtävä. UUtta kissakaveria ei kannattaisi ottaa heti, vasta sitten kun on toipunut menetyksestä.

      Sen takia ei kykene ystävystymään uuden kisun kanssa kun suree vielä kaveriaan.
      Muutoinkin vilkas kissanpentu noin iäkkään kissan kaveriksi arveluttaa...
      no kasvaahan se siitä.

    • Kyllä se siitä

      Suru vie aikaa myös lemmikeilläkin. Eiköhän kisustasi tule pikkukisun kanssa kaveri aikanaan.

    • kissan_suruaika

      Meillä kuoli koira, joka oli kissan paras ystävä. Nukkuivat yhdessä, leikkivät yhdessä, (ruokapaikat oli erikseen, koska koira ahneena tyhjäsi kissankin kupit).
      Loppuvaiheissa, kun koira oli jo vanha ja sairas, kissa lähti lenkillekin mukaan "vahtimaan" omaa koiraansa.
      Koiran lähdettyä viimeiselle eläinlääkärimatkalleen normaalisti puhelias kissa päivysti ihan hiljaa yli viikon eteisessä tai yläkerran portaissa ulko-ovea tuijottaen. Ei paljon syönyt, ei jutellut.
      Odotti ehkä kaverin tulevan kotiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      608
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe