Muistan joskus kuulleeni, että jonnekin Suomen vesistöön oli tarkotus istuttaa jo tuo Suomesta aikoinaan hävinnyt kala..Mökkeilijät vastusti,enkä yhtään ihmettele,itse olen potenut traumoja monnista siitä lähtien kun näin sen kuvan ensi kertaa joskus 12v sitten.Onko kellään tietoa tämänhetkisestä tilanteesta,ollaanko sitä istuttamassa johonkin järveen Suomessa?
Monni
3
432
Vastaukset
- *Nilla
joka Imatralle otettiin, sairastui tautiin ja sen vuoksi yhtäkään niistä ei päästetä Suomen vesiin vapaaksi.
Tietääkseni suunnitelmia sen istuttamiseksi ei ole muita. Se saattaa tosin itsekin levitä Suomen vesistöihin, sillä se kykenee elämään Itämeren vähäsuolaisessa vedessä, ja koska sitä tavataan Ruotsissa ja Venäjällä (Virossakin), niin ei ole mitenkään tavatonta, että jossain tilanteessa sellainen saattaisi nousta jotain jokea ylös ja käydä kodiksi. Lisääntymisen kannalta yksi ei riitä, vaan niitä pitäisi kyllä olla kaksi, mutta ei sekään kaiketi mahdotonta olisi jossain itäsuunnan joissa (Kymijoki). - jusa
Monneja kyllä löytyy Häämeestä monistakin järvistä.
Esim. Lopelta.- Anonyymi
monni järjesti kirjoituskilpailun 2023 kalatarinoista paljon luvattiin mutta mitään ei kilpailusta ole kuulunut. nyt kysynkin ? onko monni hilari huijari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906263- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142258- 351961
- 361920
- 461833
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201697