Saksanpaimenkoiraltani on irronnut "sisimmäinen" kynsi (ei aavistustakaan kuinka). Alue on luonnollisestikin todella arka.
Kasvaakohan tuo takaisin ihan itsestään, vai tarvisiko käydä eläinlläkärissä, tms.?
Irronnut kynsi
8
17870
Vastaukset
- Tanja
Olethan puhdistanut alueen esim: septidinillä? Kynsi kasvaa luultavasti takaisin, mutta suosittelisin eläinlääkärillä käyntiä, jotta tassu voidaan sitoa ja antaa kipulääkettä.
- milie81
Meillä irtosi sakemannilta kaksi kertaa kynsi.
Molemmilla kerroilla tarvittiin eläinlääkärin apua, kynsi (sisus)voi tulehtua pahasti jos sitä ei puhdisteta kunnolla ja paketoida oikein... Myös mahdolliset kynnen "jämät" poistetaan jos niitä on sinne jäänyt pahasti töröttämään. Vie koira mahdollisimman pian lääkäriin, tassu on tosi kipeä... =)
Kynsi kasvaa ajan kanssa takaisin, mutta sitä ennen vaatii säännöllistä puhdistamista ja sidetarpeita.- Marko123456
Kylläpä sitä eläinlääkärillä taidetaan käydä, niin saadaan asiat järjestykseen.
- koirallinen
irtosi urokselta kynsi metsässä viime keväänä. Sisus oli arka ja sitä puhdisteltiin jonkin aikaa. Tupot ei tassussa pysynyt ja monen päivän ajan verenvuoto alkoi aina lenkillä. Aristaminen ym. loppui meillä todella nopeasti ja kynsi kasvoi takaisin ilman mitään suurempaa ongelmaa. Lääkärissä ei koiran kanssa käyty, mutta jos hiukkaakaan epäilet, niin mene ihmeessä.
- jansku
hei kyllä sinun täytyisi käydä näyttää sitä koiran kyntä lääkärillä.Koska omallani koiralla on ollut sama homma ja se joutui käyttää viel sellaista jalkasuojaa.
toivotaan et paranee mut kauvan menee aikaa kkun siihen kasvaa uusi - tepsu
Meillä nuoremmalta nartutlta katkesi kynsi leikin touhuissa kesällä. Ensin ajattelin kyyn pistäneen koiraa kun se vikisi ja valitti. Tarkemmin katsottuna kynsi oli irronnut aivan juuresta.Koska olimme mökillä josta ei ihan heti lähtdetä eläinlääkäriin( kaikki kaukana) annoin koiralleni homeopaattista lääkettä Arnicaa verenvuotoon.Verenvuoto lakkasi pian ja kipu hellitti( kipulääke ja estää tulehduksia). koira oli levossa reissun ajan. Kotona vielä aloitin uuden homeopaattisen lääkityksen Hypericumin joka on hyvä juuri hermopäätteisissä kivuissa kuten juuri tuossa kynsi ongelmassa. Kaksi päivää meni ja koira oli normaali,ei aristanut käpälää pahemmin. Nyt on kasvanut uusi kynsi. Arnica on hyvä mm silloin jos kynnen leikkuu epäonnistuu ja vuotaa verta. Kannattaa kokeilla-erittäin hyvä apu esim haavoihin.Tappelin jäljiltä haava parani kahdessa päivässä. Ei ollut ell taaskaan lähettyvillä.
- kipinkapin!!
mene eläinlääkäriin jos kynsi tulehtuu niin "kynsiluu" voi tulehtua ja se tulehdus siirtyä varpaaseen ja voi johtaa amputoimiseen. näin on ell kertonut että kynsitulrehdukset ja vaivat tulisi hoitaa. jos kyse on kannuksesta et se on revennyt niin kannattais ehkä poistaa leikkauksessa?
käy eläinlääkärin luona niin tiedät paremmin ti soita edes aina voi soittaa:) - roosamilannilli
kyllä meidän koiran kynsi kasvo takas ja eläinlääkärikin sano et kyllä kasvaa tai sit voi tulla pieni helmi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760