Nyt löytyi kunnon menopeli

Hieno peli

Olen tuossa ajellut muutaman päivän uudella Golf:lla. Moottori 1,2 TSi ja vaihteisto DSG7 lisänä hieman herkkuja. On muuten vaivaton peli liikkua. Ei muuta kuin keppi D- asentoon ja menoksi. Kehäteiden ruuhkissa on meno mukavaa, on AutoHold systeemiä, on ACC-vakionopeussäädintä ja katvealueen vahtia. En olisi uskonut, että nuo vimpaimet toimivat todella upeasti. Ja se vaihteisto, Ei huuda moottori ja meno on tasaista. Tuota autostop toimintaa en aluksi edes huomannut. Radio oli päällä ja musiikki mukavaa. Ihmettelin hieman kun joskus moottorin kierrokset pysähdyksissä tipahtivat nollaan. Sitten joku viisaampi sanoi, että se on se AutoStop toiminta se. Ihmeellistä on tuo tekniikan kehitys. No, kestääkö TSI, meneekö DSG rikki, ne eivät nyt ole ihan ensimmäisinä mielessä. Autolla kahden vuoden takuu ja on noita virhevastuita jne. En enää yhtään ihmettele, että WV on Suomen ja Euroopan suosituin merkki ja malli. Eihän ihmiset, auton ostajat taida tyhmiä olla. Itse kuulun tietysti siihen pieneen vähemmistöön, jolla on omat puutteensa, mutta väärässä oleminen ei kuulu niihin.

24

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MJK.

      Sitä kehätien ruuhkaa DSG:n kytkin tuskin kestää kahta vuotta. Muuten kyllä Golf on mukava auto ajaa, mutta se kestävyys. Minun autosta kytkin kului loppuun alle 3 vuodessa, vaikka en ajanut juurikaan ruuhkissa. 1300,- korjauksiin ja huollot päälle, sen siitä mukavuudesta joutuu maksamaan.
      Ruuhkaliikenteeseen ainut oikea automaattilaatikko on momenttimuuntimella varustettu, mutta niitä alkaa olla aika vaikea löytää uusista autoista.

    • NeverVag

      "No, kestääkö TSI, meneekö DSG rikki, ne eivät nyt ole ihan ensimmäisinä mielessä"

      Hyvä ettei kestävyys huoleta, ihan muuten vaan piti asia ottaa esille. Minkään muun merkin uuden auton ostaja ei joudu edes mielikuvituksessaan miettimään samaa kuin VW:n kuski, siis ei WV:n.

      Mutta onnea uuden auton johdosta, sitä tulet tarvitsemaan.

    • Golfisti

      Hyviä kilometrejä. Golfilla kelpaa ajella.

      • hedidit

    • Niilo Neuvonantaja

      Muista ehdottomasti vaihtaa tuo "hieno peli" uuteen, ennen kuin 2 vuotta on umpeen kulunut, näin vältyt ikäviltä vaihteisto-ongelmilta.

    • thinkpositive

      Onneksi olkoon uudelle autolle. Eihän sitä tiedä, mikä se on se volsun sallittu rekkulaprosentti? Eikä tehdas sitä kerro. Mutta jos se on vaikka 30% tai vaikka 50%, niin hyvällä onnella sun autosi ei ole siinä porukassa. Vaikka yksi ja toinen onkin... Tuurilla ne laivatkin seilaa, HEI??
      Ja siksi toisekseen, kullähän Volkswagen, suomeksi "Kansanauto", on paljon halvempi pitää ja huoltaa kuin esimerkiksi vaikkapa....ööööö.....No sanotaan vaikka: Ferrari Testa Rossa.

    • teeäsgee

      Jos se on uusi, niin moottori on hihnalla eikä ketjulla. Se voi vaikka kestääkin. Mut tuo 7-pykäläinen dsg, se on riski..

      • 1a2b3c

        Puhuu henkilö, jolla ei koskaan DSG vaihteistolla olevaa autoa ole ollut. Itselläni 2 kpl, edellisellä ajoin 165 tkm ja nykyisellä menossa 140 tkm. Kummassakaan ei pienintäkään ongelmaa. Toinen oli 1.8 TSI ja toinen 1.6 TDI, näistä ei myöskään pahaa sanottavaa.
        Katsos mulla on ainakin faktaa mistä puhua.


    • MJK-

      Onko tämä myös niitä moottoreita, joissa on automaattinen öljynvaihto. 3 -4 l huoltovälillä, niin huollossa ei tarvitse vaihtaa kuin öljysuodartin, kaikki muu öljyhän on jo vaihtunut.

      • asssss

        Siinähän sulle miettimistä loppupäiväksi..


    • vorvärtsvorvärts

      Tätyy tässä volsua hiukan kehaistakin: Oma 1.2 kettinki-TSI EI syönyt voiteluöljyä. Koko huoltovälin pärjäsi yhdellä 9 dl pullolla. Eli ehkä tuollaiset 0.5 litraa 10 tuhannella. Ja se on volsussa VÄHÄN! Meinaan, edellinen passatti märehti ainakin, siis AINAKIN, 4 litraa per "longlife" huoltoväli, joka yleensä oli sen 24 tkm. Jotain sinnepäin, mutta edes 100% maantieajossa, kesällä, nopeutena 80-100 km/h ei päässyt lähellekään tehtaan lupaamaa 30 t huoltoväliä. En sitten tiedä, onko joku joskus päässyt? No, se ei ole kiinnostavaakaan. Pääasia että kun auto huolletaan, se huolletaan. Ja huollon välillä se toimii kuin sveitsiläinen kello. Tässä tavoitteessa on VW:llä hiukan kirittävää....
      Mutta, kuten sanottu, kettinki-TSI ei vienyt öljyä. Oli ilmeisesti sille kokoonpanolinjan turkkilaiselle kaverille käyty opastamassa, miten päin männän renkaat oikeasti laitetaan.

    • liikenteen_jarruja

      Nuo TSI, DSG ja Autostop pitää lailla kieltää.

    • asiilgd

      TSI moottorin jossa on jakoketju se tehtiin aivan liian pieneksi , eli ketju on fyysisesti liian kevytrakenteinen , ei kestä vääntöä/kulutusta. En tiedä muuta autoa jossa on noin pieni. Normaali ketju kestää auton iän eli 300-400tkm ja siitä ei koidu kustannuksia ollenkaan.

      Lisäksi DSG:ssä liikaa asioita jotka pahasti alkavat häiritä kuljettajaa,ajokokemusta ja sen vaihteiston kesto huonompi kuin manuaali.

      Golfin suosio perustuu pitkälti Variant 4 malliin jota tehtiin - 2006 loppupuolelle asti .

      • No_Vag

        Ei muuten kestä. FSI-moottorissa 200 tkm on jo hyvä suoritus.300 tkm yläpuolelle menee Toyotan VVi kone, ei juuri muut.


      • asiilgd
        No_Vag kirjoitti:

        Ei muuten kestä. FSI-moottorissa 200 tkm on jo hyvä suoritus.300 tkm yläpuolelle menee Toyotan VVi kone, ei juuri muut.

        Mitkä ei kestä ?

        Kyllähän ne ketjut kestää auton eliniän. merkistä riippumatta. TSI on poikkeus kuten kerroin. 90 luvun autoissa kaikissa on ketju parempi kuin tsi moottorissa.


      • eksvolkkaristi

        TSI-ketjukoneessa on monta pahaa mokkeria tehty. Ensinnäkin ketju on onnettoman alimitoitettu. Alihankkijan laatu on kaiken lisäksi ollut luokatonta, mm. ylimääräisiä metallipurseita ja lenkkien reikien koneistus on ollut mitä sattuu. Ketjunkiristin on öljynpaineella toimiva ilman minkäänlaista räikkää tai muuta esikiristintä. Ketju saa kolista kotelon kylkiin ennen kuin öljunpaine kiristää sen. Löysä ketju myös jauhaa rattaiden hampaat viallisiksi. Eli vaikka uusi ketju vaihdetaan tilalle ovat rattaan hampaat jo pilalla hajottaen myös uuden ketjun. Uusi ei kestä kuin 30-60 tkm ja taas on vaihto edessä ellei moottori mene vaihtoon. Maksaa muuten 9000 euroa.

        Hankkiutukaan eroon ketjullisista TSI-koneista. Se on minun neuvoni.


      • tsiih..kräsh

        Otin neuvosta vaarin jo viime vuoden puolella, pari viikkoa pitäisi vielä pärjätä kylmänä kalkattavalla TSI-ketjukoneella. Pitäisiköhän ajella julkisilla pari viimeistä viikkoa.


      • Siitintin
        eksvolkkaristi kirjoitti:

        TSI-ketjukoneessa on monta pahaa mokkeria tehty. Ensinnäkin ketju on onnettoman alimitoitettu. Alihankkijan laatu on kaiken lisäksi ollut luokatonta, mm. ylimääräisiä metallipurseita ja lenkkien reikien koneistus on ollut mitä sattuu. Ketjunkiristin on öljynpaineella toimiva ilman minkäänlaista räikkää tai muuta esikiristintä. Ketju saa kolista kotelon kylkiin ennen kuin öljunpaine kiristää sen. Löysä ketju myös jauhaa rattaiden hampaat viallisiksi. Eli vaikka uusi ketju vaihdetaan tilalle ovat rattaan hampaat jo pilalla hajottaen myös uuden ketjun. Uusi ei kestä kuin 30-60 tkm ja taas on vaihto edessä ellei moottori mene vaihtoon. Maksaa muuten 9000 euroa.

        Hankkiutukaan eroon ketjullisista TSI-koneista. Se on minun neuvoni.

        Maksetaanko niistä vaihdossa parempi hinta jos jakopääremontti on tehty ?

        Vai kannattaako mennä autonvaihtoon jo ensirallatukset kuunneltuaan.


    • otappaselvvääensin

      Olisiko aika jo vauhtaa merkkiä semmoiseen jok akestää siellä kehätien ruuhkassa? Se nyt vaan on niin että vag ja tsi ja dsg ei kestä sitä kehätien ruuhka käyttöä!
      Etkö todellakaan ole tietoinen asioista?

    • 1a2c3b

      Tiedoksesi, kun et tiennyt edes mikä tuo start/stop toiminto on niin kerron mikä on autohold. Käytä sitä, silloin sä vasta ruuhkassa ajamisesta nautitkin. Eli kun joudut pysähtymään, voit nostaa jalkasi jarrulta pois ja auto pysyy paikallaan niin kauan kunnes taas painat kaasua. Ota tätä toimintoa käyttäessäsi start/stop toiminto pois päältä, eli painat sitä nappia niin kauan että siinä palaa valo.
      Tuon autohold toiminnon saa muistaakseni painettua toimintaan vain kun auto on paikallaan.
      Lue hemmetti sitä autos manuaalia kun et selkeästi edes tiedä kuinka voisit hyödyntää noita autossasi olevia toimintoja.
      T. VW-Passat 1.6 TDI DSG7 Comfortline -12.

    • Hienopeli

      Nyt sitten olen ajellut parisen kuukautta tuolla uudella autolla. Ainakaan vielä ei tarvitse sanojani ja tuntemuksia autosta perua. Hyväå vaivaton peli. Aina ennen liikkeellelähtöä, painan Start/stop -toiminnon pois päältä. Autohold / käsijarru toiminto on päällä eli valoihin pysähtyessä auto pysyy paikallaan ja pysäköitäessä ja moottorin sammuessa käsijarru napsahtaa päälle. Kätevää, kätevää. Ja tuo ACC -vakionopeussysteemi on myös todella hyvä. Tuossa edellisessä viestissä kehotettiin lukemaan manuaalia. Mutta tosiasiahan on se, ettei tosimies mitään manuaalia tarvi. Vanha sanonta kuuluu, että savun hälvettyä vasta tarkistetaan ohjeesta kytkennät. Kysyinkin tuossa maahantuojalta, että olisiko ohjekirjaa saatavissa sähköisessä muodossa. Olisi kätevä lukea sitä vaikka iPadillä. Ei kuulemma ole sähköisessä muodossa. Nyt kirja on autossa ja eikä sitä aina viitsi hakea iltalukemisisksi. Mutta kyllä sitä kannattaa kuitenkin tutkia, muuten jää mahdollisesti auton käyttö vajavaisesti. Itsellä seuraava rojekti on kokeilla jä säätää nuo ovipeilit siten, että peruutettaessa peili kääntysi hieman alaspäin ja näyttäisi reunakiveystä.

      • kiskapanneri

        "Nyt sitten olen ajellut parisen kuukautta tuolla uudella autolla. Ainakaan vielä ei tarvitse sanojani ja tuntemuksia autosta perua."

        Olet TODELLA onnekas hannu hanhi. Yleensä noi laukee viimeistään jo kuukauden kuluttua........Onneksi olkoon!! Nyt kannattaisi harkita jo vaihtoa uuteen, ennenkuin leviää totaalisesti......


      • Autonvaihtaja

        Olipa hyvä, että varoitit. Täytyykin tässä lähteä autokaupoille. Vai odottaisinko vielä hetken kun tuo pissapoikakin on vielä ihan täysi ja kerkesin juuri käydä tankkaamassa. Josko nauttisi vaivattomasta ajosta vielä tuon tankillisen verran.


    • MJK-

      Se peilin kääntö alas peruutettaessa on hyvä idea, mutta valitettavasti Golfin peilin säätö ei ole tehty jatkuvaan käyttöön. Minulla ensimmäinen peilin moottori kesti lähes 2 vuotta ja takuuseen vaihettu moottori vain 2 kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      37
      7088
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      35
      3721
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3632
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      46
      3514
    5. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      56
      3101
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      125
      3087
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2779
    8. 34
      2652
    9. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2445
    10. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      125
      2418
    Aihe