Puolustusvoimille ja suojelupoliisille ehdotetaan lupaa verkkovalvontaan ja ulkomaan tiedusteluun, Helsingin Sanomat kirjoittaa. Puolustusministeriön työryhmä ei kuitenkaan ole yksimielinen. Liikenne- ja viestintäministeriö (LVM) on jättänyt siihen eriävän mielipiteen.
LVM vastustaa verkkoliikenteen joukkovalvontaa. Sen mielestä siinä ei pystytä riittävästi erottelemaan kotimaista ja ulkomaista tietoliikennettä. Lisäksi se huomauttaa, että verkkovalvonta puuttuu kansalaisten perusoikeuksiin kuuluvaan yksityisyyden suojaan.
Asiaa pohtinut puolustusministeriön työryhmä perustelee ehdotusta sillä, että tiedustelulla hankitaan kansallisen turvallisuuden kannalta välttämätöntä tietoa. Työryhmä ehdottaa Suomeen myös tiedustelua koskevaa lainsäädäntöä, sillä sitä ei ole tällä hetkellä lainkaan, Helsingin Sanomat kirjoittaa.
NETTILIIKENNE SEURANTAAN UUDEN URKKIMISLAIN MUKAAN
10
122
Vastaukset
- Abraham
Nyt annetaan harhakuvaa Puolustus/ hyökkäysministeriön todellisesta kuvasta.
Suomi oli jo 1920-1966 eetteri tiedustelioiden kärjessä ja pystyi vakoilemaan erimaiden eetteri liikennettä, jopa natsi Saksan huomion osoituksella.
Talvi ja jatkosodan aikana noin 1500 oikolukiaa aukaisi Neuvosotoliitonkin salakoodeja, joka ratkaisi vihollisen liikeet ja vahvuudet.
Osa vakoojia pakeni Ruotsin kautta eurooppaan ja lopuksi palkattiin Yhdysvaltoihin,kuin Natsi upseereita, eläkkeelle asti.
Suomelle on edelleen vain Venäläiset vihollisia, vaikka olemme rajanylityksissä ylivoimaisia hyökkääjiä. Vaikka Venäjä on auttanut länsi ja itä Ukrainaa, ei se meidän vallankaappaus mediaamme, näytä hetkauttavan demokratian survomisessa???- aikuinen_ilkeilee
> 1500 oikolukiaa
Sinulle riittäisi yksikin... - PeeJiiPee
Totta, mutta kuuluu osastoon historia
- LinuxUser
Venäjä ei ole suomen vihollinen vitun pelle
- aiquinen_ihqu
Ei venäjä ole suomen vihollinen, niitä voi lukea koulussa rinnakkain, eikä ruotsikaan ole, vaikka onkin vielä pakollinen.
- slaavitovatorjia
Venäjä on Suomen vihollinen nro 1, tämän tietävät kaikki. Ja kuka hullu lukee sitä saatanan mokellusta, kun Venäjän vientikin on vain 5% Suomen koko viennistä?
Mitä ruotsin kieli tähän kuuluu? - daidai
slaavitovatorjia kirjoitti:
Venäjä on Suomen vihollinen nro 1, tämän tietävät kaikki. Ja kuka hullu lukee sitä saatanan mokellusta, kun Venäjän vientikin on vain 5% Suomen koko viennistä?
Mitä ruotsin kieli tähän kuuluu?Venäjä ei todellakaan ole Suomen vihollinen, lopettakaa tää naurettava paskan jauhaminen ja lukekaa muutakin kun iltalehteä. Kyllä se suurin uhka lähestyy parhaillaankin lännestä.
- dfkhnrfurghtth
Mitäs uutta siinä olisi? Urkitaanhan ihmisiä jo nyt, urkintaa on ollut varmaan niin kauan kuin internet on ollut olemassa... Onkohan tämä esimerkiksi internet, missä minä nyt olen? Tämä kammottava sivusto missä minua koko ajan pelotellaan kirjoituksilla, tavallista ihmistä... En tiedä mitään internetistä. Sen asian olisin ymmärtävinäni ihan maalaisjärjellä, että tavallisilla atk-taidoilla varustetuilla tavallisilla ihmisillä ei ns. tähänkään asti ole ollut täyttä yksityisyydensuojaa. Jotkut jakavat vapaaehtoisesti internetissä koko yksityisyytensä ja osa ei ja minä ainakin olisin huolissani, että jos ei itse edesauta sellaista asiaa ainakaan tietonsa perusteella, että yksityisasiat olisi levällään. Niiden puolesta olen vähemmän huolestunut, jotka itse vapaaehtoisesti jakavat kaikki asiansa netissä kuin ihmisistä, jotka oikeasti haluavat pitää omien ja läheitensä yksityisyyden ja jotka eivät riko lakeja.
Suomi24- sivustolle en mitään kiitoksen sanaa anna. Kamala foorumi, jossa esiintyvä nettipelottelu ja vihaaminen on törkeää. Ja sosiaalinen media ylipäätään. Mitä erityistä esimeriksi hyvää on vaikkapa Facebook luonut ihmiskunnalle? Minun mielestäni Facebookin plussat jää aika vähäiseksi: siellä pitäisi tuoda julki kaikki ketä tuntee, mitään yksityisyyttä ei sen jälkeen ole jos sinne liittyy ja lisäksi Facebook on lopettanut lähes kaiken normaalisosiaalisuuden. Enää ei voi tuntemattoman ihmisen kanssa edes small- talk- jutella tavallisesti tai tutustua uusiin ihmisiin ilman, että tyypit yleensä säntää netistä etsimään tietoa tai sitten katsotaan oudosti, jos sanoo ettei ole Facebookissa.
En tiedä mitä trolleja te täällä metsästätte, mutta muistakaa että internetin keskustelupalstoilla käy myös ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät missään määrin ole syypäitä siihen, että mitä esimerkiksi mahdollisesti haittaa sosiaalinen media aiheuttaa. On minuakin syytelty vaikka miksi, milloin venäjätrolliksi ja milloin miksikin täällä hämärien nettipalstojen syövereistä - internetherjaajille vain taivas on internetissä rajana sikailuille tuntematonta kohtaan ja jos ei olis periaatteessa aika vakava asia ja ja syytös sekin esitettynä nimettömällä Suomi24- palstalla, muussa tapauksessa varmaan naurattais, koska jos edes tietäisivät miten rehellisen ja tavallisen kanssa ovat jutelleet, tippuis herjaajilta silmät päästä ja muuttuis tahti herjauksissa. Mutta kun netissä ei ole sitä mahdollisuutta nähdä eleitä tai ilmeitä ja kun sisälukutaito vaihtelee riippuen kirjoittajasta.
Ja en omaa nimimerkkiä tänne, jotta voin tän harmittoman kirjoituksen postata, laitan nimimerkkikenttääni sekaisin kirjaimia. Nimellä en tuntemattomille kirjoita.- Jsjjjjbs
Kiitos hyvästä kirjoituksesta ja että olet vaivautunut kommentoimaan tänne.
Itse en ole vakituinen kävijä täällä, mutta käyn silloin tällöin lukaisemassa jotain aihepiiriä. Silmät pyöreänä ihmettelen sitä silmitöntä herjaamista ja sontaa, mitä täällä on. Miten joillakin on aikaa istua päivät pitkät netissä herjaamassa. Elävät ihan tynnyrissä. Siinähän menee oma elämä ihan pilalle. - tämäkinvarmaanPELOTTAA
> Mitäs uutta siinä olisi? Urkitaanhan ihmisiä jo nyt
Oikeuttaako se urkinnan lisäämisen?
> urkintaa on ollut varmaan niin kauan kuin internet on ollut olemassa...
Oikeuttaako se urkinnan olemassaolon?
> Onkohan tämä esimerkiksi internet, missä minä nyt olen?
Olet siellä, missä haluat olla.
> Tämä kammottava sivusto missä minua koko ajan pelotellaan kirjoituksilla, tavallista ihmistä...
Kuka tahansa voi täällä väittää olevansa tavallinen ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097