Miten parsa?

Kertomus

Miten olette parsan tarjoilleet marsuillenne? Keitettynä? Raakana? Pelkkä kukinto vaiko varretkin mukana?

8

3230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertomus

Tarkoittaako tämä vastaamattomuus ettei kukaan anna marsulleen parsaa? Kertokaahan nyt ihmiset annanko "kimpusta" suoraan pestynä vai keitänkö ensin ja varret mukaan vai pelkkä kukinto?

• Mari

Moi!

Olen muistaakseni joskus kokeillut antaa marsulle parsaa. Taisin antaa pelkän kukinnon huolellisesti huuhdottuna.

En tosiaan ihan varmasti muista, edellisestä marsusta on niin kauan aikaa. Tänään hain uuden marsuni kotiin, täytyy kokeilla sille parsaa jossakin vaiheessa!

• Mari

Moi!

Tarkistin marsun hoito-ohjeesta, että parsakaalia saa antaa. Mutta anna vain vähän kerrallaan eikä joka päivä, kaikki kaalit kun keräävät ilmaa vatsaan liiallisesti syötyinä (myös ihmisillä, tiedäthän!).

Anna tuoreena ja hyvin pestynä, mun mielestä mitään marsujen ruokia ei keitetä.

• Kertomus
        Mari kirjoitti:

Moi!

Tarkistin marsun hoito-ohjeesta, että parsakaalia saa antaa. Mutta anna vain vähän kerrallaan eikä joka päivä, kaikki kaalit kun keräävät ilmaa vatsaan liiallisesti syötyinä (myös ihmisillä, tiedäthän!).

Anna tuoreena ja hyvin pestynä, mun mielestä mitään marsujen ruokia ei keitetä.

Annoin tänään noille vähän parsaa, myös vartta oli mukana ja kaiken nuo söivät. Tiedän tuon ettei kaaleja saa antaa paljoa juuri tuon ilmankertymisen takia ja marsut eivät pysty mitenkään poistamaan sitä. Kunhan vaan vaihteluksi halusin antaa.

• Susanne

En tiedä tarkoitettiinko viestissä parsaa vai parsakaalia, mutta parsaa ei ainakaan ole hyvä antaa marsuille. Parsakaalia voi antaa pienissä määrin, sekä varsia että kukintoja. MITÄÄN KASVIKSIA EI SAA KEITTÄÄ MARSULLE!!!!

• Kertomus

Varsinaista tankoparsaa en käytä missään eikä ole edes mieleen tullut antaa sitä marsuille, joten parsalla tarkoitin ihan tavallista parsakaalia. Enkä ole keittämässäkään, kunhan varmistin asian että saa antaa ihan raakana eikä tarvitse käsitellä millään muulla tavalla kuin pesemällä.

• silver_fox

Parsakaali on erittäin hyvä marsulle, sisältää rusaasti c-vitamiinia (joskin ei yksin turvaa c.n saantia vaan tarjoilkaamme marsuillemme c-rakeita.. tämän sanon siksi ettei tule taas kymmeniä viestejä siitä miten on tyhmää luulla marsun saavan ravinnosta tarpeellisen c.n)
      Mutta luulisi parsakaalinkin sisältävän runsaasti kaliumia että myös liika syöttö voi tiettäen aiheuttaa virtsakiviä, asiaa ei ole tutkittu mutta liika viherruoka on epäilyksen alisena.

• Kertomus

Emme kuitenkaan kaikki tarjoile c-rakeita vaan myös askorbiinihappo on oiva valmiste lisättäväksi veden joukkoon.

Mut juu, en oo antanutkaan noille joka päivä tuoretta, kolmena-neljänä päivänä viikosta ehkä. Noin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe