Neidolle apua ohmi asiaan

Hifistelyä

Hei

Toivottavasti saisin täältä selkeän vastauksen asiaani.

Olen googlettanut asiaa ja lukenut tästä aiheesta keskusteluja, mutta jotenkin ei vaan nyt mene jakeluun muutama asia.
Ja en ole asiaan tätä aiemin prehtynyt yhtään joten kysymykset voi olla jonkun mielestä vähän "yksinkertaisia".


Eli kyse on kaiuttien ja vahvistimen ohmeista.

Minulla on erilissarja jonka olen ostanut jo vuosi kausia sitten. Hyvin on soinut, mutta nyt ajattelin vaihtaa vahvistimen ja kaiuttimet. Rupesin sitten miettimään, että miten valitsen sopivan vahvistimen ja siihen kaiuttimet. Siinähän se sitten tulikin esille eli ohmit.

Sen verran olen nyt tajunnut että vahvistimessa ja kaiutttimissa pitäisi olla samat ohmit että toimii parhaiten.
Ja nythän tässä tuleekin jännä juttu, eli nyt selvittelin että mkä on omien kaiuttimien ja vahvistimen ohmit.

Kaiuttumissa ohmit 4
Vahvistimessa 8
?????
Ja nämä on ihan musiikkiliikkeessä myyty.

Eikös tässä nyt ole niin että kaiuttumissia on liian pieni ohmi vahvistimelle?
Vahvistin ei ole vielä hajonnut vaikka aika kovalla välillä soitan musiikkia.

Miten tuo vaikuttaa äänenlaatuun jos vahvistin on 8 ohmia ja kaiuttimet 4 ohmia?
Kuuluuko silloin kaikki äänet niin kuin pitää, esim ylä ja alaäänet?

Jos minulla on kaksi kaiutinta joissa yhdessä ohmi 4 niin onko kaksi kaiutinta yhteensä 8 ?

Miten sitten jos vahvstin olisi 4 ohmia ja kaiuttimet 8 ohmia? Miten vaikuttaa äänenlaatuun ja mitä vaikutusta on muuten?


Mitä se käytännössä meinaa jos ohmi on kaiuttimessa 4 tai 8 ?
Onko silä äänenlaadussa eroa ?

Onko näillä ohmeilla vaikutusta siihen että kaiuttimista kuuluisi mahdollisiman vähän "suhinaa" kun musiikki ei soi mutta laitteet on päällä?

Onko kaiuttimien ja vahvistimen Watti merkinnöillä merkitystä vai kannattaako katsoa vain pelkkiä ohmeja?


Toivottavasti saisin asiallisen vastauksen asiaan joka nyt mieltä kalvaa.


Kiitos jo etukäteen.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En usko et meistä tulee jotain

        Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
        Ikävä
        11
        3346
      2. Kuvaile itseäsi

        Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
        Ikävä
        119
        2247
      3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

        Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
        Suomalaiset julkkikset
        44
        1639
      4. Huomenta keskipäivää

        Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
        Ikävä
        260
        1408
      5. Oletko koskaan katunut kun

        elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
        Ikävä
        77
        1141
      6. Olen J-mies

        Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
        Ikävä
        48
        956
      7. Sinusta näkee että

        Kaipaat paljon.
        Ikävä
        55
        914
      8. Ei sitten, ei olla enää

        Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
        Ikävä
        77
        910
      9. Rahtari s salmi

        Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
        Suomussalmi
        10
        847
      10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

        Olet suloinen...
        Ikävä
        44
        825
      Aihe