50bmg vai 585 vai 600 vai onks jollain isompaa kaapissa/myynnis?
mikä kovin kalibrri?
paljonkopaljon
16474
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 16
Vanhimmat
Mitä hyötyä tuosta tiedosta voi olla sinulle?
Mikä on kalibrri vai tarkoitatko kolibri lintua jos tarkoitat kaliberia niin en usko että siihen on mitään kovuus mittaa toisaalta tehoa voitaisiin mitata kyllä.
Kun esität kysymyksiä mieti ensin mitä kysyt ja onko kysymyksesi lintu vai asepalstalle
20 cm housuissa. En myy.
.950 JDJ, sillä mie oon tavannu pyitä ja kyyhkylöitä koppautella. Kookkaammille lintuloille sitten kaapisa on 38.1 x 297 kingston magnum. Sen mie oon pesittänt vanhaan Mosinin sotaratsuun paikallisella muasepällä. Seppä hoitelt homman römpsäpalkalla. Mie hänelle venäläistä hommasin.
Hirvihommia en harrasta kun mie en ole löytänt tältä planneetalta yhtään riittävän joulemeärän ommoovvaa kivvääriä.
Miten se kovin kaliberi määritellään? Eniten jouleja,isoin piipun reikä??? Kyllä kai niitä huimia aseita löytyy ympäri pallon. Kai kotimainen L-39:kin rupeaa olemaan aika "iso"kivääri. Aseen tyypiksi mainitaan panssarintorjuntakivääri,mutta jos on koskaan aseen livenä nähnyt tajuaa viimeistään ettei nyt puhuta mistään normaalista metsästysaseesta. Heh heh.
tuollahan tuo on..cal 950..paukun hinta n 30eu kpl....enjoy.
https://www.youtube.com/watch?v=4v92yDr_Aeo
https://www.youtube.com/watch?v=zNyILOTCkLM
Kalibrri? Sää tartte mitään mikä paukahtaa tai lentää metriä kauemmas
tuo ei kelepaa kivääriksi
.50 BMG eli Browning Machine Gun....Tuosta 585 en tiedä. .600 Nitro Express sen sijaan on "tuttu". Eikös ole vielä .700 NE: kin olemassa ??.
--Jaahas. Asiaan :) . Kovin kaliiperi voisi olla ns. Big Bertha jolla saksalaiset moukaroivat pariisia toisessa maailmansodassa. Kaliiperi taisi olla tässä tapauksessa noin 800mm. tuumina 31,5". http://i300.photobucket.com/albums/nn38/rccox/c2dbc76e.jpg Tuossahan tuo .950 JDJ on vertauksen vuoksi sijoitettu 12,7x99 (104) viereen... Milleinä tuo 0,95 tuumaa on siis 24,13mm. Tällöin erään vammaksella tykkejä rakennelleen ukon mielestä tulisi puhua ammuksesta eikä luodista....ja piipustakin piti puhua vallan putkena :) ;) Nyrkkisääntö voisi olla että yli 22mm projektiilit ovat ammuksia. Esim. L-135 semiauto panssarikivääri Made in Finland....
Virallisen määrityksen mukaan piipun ja putken raja menee 20 millissä. Eli käytännössä piipun (putken) halkaisijaltaan yli 2 cm aseet ovat tykkejä.
Ja saksalaisten toisessa maailmansodassa käyttämä 80 cm rautatietykki ei ole Big Bertha. Paksu Bertta oli 42 cm putkenhalkaisijalla varustettu haupitsi ensimmäisessä maailmansodassa.
Toisen maailmansodan jättimäinen rautatietykki oli kutsumanimeltään Dora. Sen käyttöön piti olla miehistöäkin useampi sata.
Silti kaliberissa mitattuna Dorakaan ei ole maailman suurin. Sellaiset jumalattomat kranaatinheittimet kuin Mallets Mortar (1800-luvulta Britanniasta) ja Little David (amerikkalaisten toisessa maailmansodassa japanilaisten linnoituksia vastaan rakentama testiase) ovat vielä suurempia. Molemmissa on putken halkaisijaa noin 91 cm.
Historia hakusessa? Ei saksalaiset Pariisia toisessa maailmansodassa kyllä pahemmin moukaroineet. Marssivat vain katuja pitkin keskelle kylää.
7,65
Tuo 7.65 lienee pistoolikaliiperi?
Itse olen rakentanut kerta-laukeavan kiväärin .50BMG, vuonna 2002 aloitin värkkäämään ja pari vuotta meni kun välillä inspis oli hukassa ja aikaa vähän, pulttilukko versio.
Olen ampunut sillä teeriäkin, toisinaan katkesi kuusesta latvakin, hirviporukassa eivät hyväksyneet asetta, kettuja kyttään kuutamo-iltoina syksyisin mutta enimmäkseen olen sillä ampunut kaljatölkkejä mökilläni ja kerran hirsisaunan läpi.
Tosimiehen pyssy, BMG71
.950 JDJ siinä on aika tyly luoti. Lähtönopeus verrattuna .50 BMG:hen melko pieni, mutta energia minkä .950 JDJ tuottaa on yli kaksinkertainen .50 BMG:hen verrattuna.