AUTTAAKO MASENNUKSEEN??????

ABCE

ONKO KOKEMUSTA AKUPUNKTIOSTA MASENNUKSEEN HOITELUSSA

13

7489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riikka

      Kyllä on ja auttoi heti eka käynnillä. Kiinalainen akupunktio pureutuu syitä syvemmälle. Hoitajan täytyy olla pitkään opiskellut ja ammattitaitoinen. Varaa ei ole, jos huonosti hoitaa, mutta ei siitä sit apua ole.

      • argenti

        Riikka hei!

        Mistä erottaa hyvän akupunktion antajan huonosta?


      • Riikka
        argenti kirjoitti:

        Riikka hei!

        Mistä erottaa hyvän akupunktion antajan huonosta?

        Kannattaa keskustella hoitajan kanssa ensin ja katsoa mitä hän tietää asioista. Kysyn miten hän minua hoitaisi ja mikä minulla hänen mielestään on vikana.

        Kyselen tottakai miten hän hoitaa ja onko hänellä muita tapoja hoitaa ( hierontaa,osteopatiaa, kuppausta jne). Itse kysyn myös kuinka kauan hoitaja on akua opiskellut ja missä päin oppinsa saanut. Myös se kuinka kauan on hoitanut ihmisiä on tärkeää, sillä hoitamalla oppii kaikista eniten.
        Rohkeasti vain kyselemään :)

        Kiinalainen akupunktio on minun mieleeni.


      • anni
        Riikka kirjoitti:

        Kannattaa keskustella hoitajan kanssa ensin ja katsoa mitä hän tietää asioista. Kysyn miten hän minua hoitaisi ja mikä minulla hänen mielestään on vikana.

        Kyselen tottakai miten hän hoitaa ja onko hänellä muita tapoja hoitaa ( hierontaa,osteopatiaa, kuppausta jne). Itse kysyn myös kuinka kauan hoitaja on akua opiskellut ja missä päin oppinsa saanut. Myös se kuinka kauan on hoitanut ihmisiä on tärkeää, sillä hoitamalla oppii kaikista eniten.
        Rohkeasti vain kyselemään :)

        Kiinalainen akupunktio on minun mieleeni.

        Psykologinen vyöhyketerapia kyllä auttaa.

        http://www.vyohyketerapeutit.fi/

        Katopa tuolta vaikka kohdasta "Hoito"!


      • anni
        anni kirjoitti:

        Psykologinen vyöhyketerapia kyllä auttaa.

        http://www.vyohyketerapeutit.fi/

        Katopa tuolta vaikka kohdasta "Hoito"!

        Siis otsikko pitää olla: PSYKOLOGINEN vyöhyketerapia!


      • Riikka
        anni kirjoitti:

        Siis otsikko pitää olla: PSYKOLOGINEN vyöhyketerapia!

        Olen kokeillut kyllä vyöhykeperapiaakin monissa vaivoissani lapsettomuushoidoista lähtien, myös psykologisesta vyöhyketerapiasta on ollut hoitajani kanssa puhetta, mutta pitkän hoitoprosessin takia en ole sitä kokeillut itseeni. Moderni vyöhyketerapia on ollut todella hyvä hoitomuoto minulle. Olen kuitenkin kokenut, että akupunktiohoidolla saan nopeammin apua akuutteihin vaivoihin, joskus vaiva ei ole enää palautunut. Nimenomaan alakulooni sain akupunktiossa ensimmäisellä käyntikerralla suuren avun ja olen siitä todella kiitollinen hyvälle hoitajalleni.Lääkärit määräävät aika herkästi masennuslääkkeitä, niin kuin minullekin, vaikka alakulo ei omasta mielestäni ollut suoranaista masennusta, vaan uuden tilanteen tuomaa väsymystä. Minä en ottanut masennuslääkkeitä vaan kävin akupunktiossa x 4.

        Kuitenkin jokainen tekee ja kokee kuin parhaaksi tuntee, toiset tykkäävät vyöhyketerapiasta ja toiset akupunktiosta. Suurin ihmetyksen aihe on se, että tosi helposti syödään vaivaan kuin vaivaan lääkkeitä ( esim niskajumiin voimakkaita kipulääkkeitä) vaikka lääke on kemiallinen aine, joka ei todella kuulu elimistöön (Kipulääke esim. poistaa vain oireen mutta ei oireen syytä) mutta aika hitaasti lähdetään kokeilemaan vaihtoehtohoitoja. Eihän kokeilemalla menetä kuin rahaa, hyvässä lykyssä tilalle saa paremman olon ja sairauden syykin poistuu.


    • Ninni

      Akupunktiosta on varmasti apua, minulle joka pelkään neuloja ja kipua muutenkin se oli mahdoton ajatus..
      Olen löytänyt vastaavan hoitomuodon jossa ei pistetä ja joka ei satu, käytetään kuitenkin myös samoja akupisteitä ja meridiaaneja. www.sinaolet.com/anma
      Kahden käynnin jälkeen jäi epämääräinen selittämätön ahdistus ja pelko. Hoidon jälkeen olen niin energiaa, hyvää oloa ja tarmoa täynnä että lennän seuraavat 2-3 viikoa..

      • katsokaa myös tätä

        Hei, akupunktiohoito ilman neuloja on kuvattu tälläkin palstalla aiemmin, taitaa olla jo tämän sivuston seuraavalla lehdellä. Hoidon nimi on
        EFT (Emotional Freedom Technique)ja siinä hyödynnetään akupunktiomeridiaaneja myös. Käytetty paljon erilaisten psyykkisten ongelmien hoidossa. Jutussa on kuvattu hoidon tekniikka, taustaa ja myös linkki alkuperäiselle sivustolle ( www.emofree.com , jossa myös lukuisia potilastapauksia kuvattuna) samoin kuin Ruotsin ja Norjan sivustoille. Itselläni on siitä hyviä kokemuksia asiakastyössäni, jossa se on korvannut useita traditionaalisia terapiamenetelmiä hyvin tuloksin.


      • kokenut
        katsokaa myös tätä kirjoitti:

        Hei, akupunktiohoito ilman neuloja on kuvattu tälläkin palstalla aiemmin, taitaa olla jo tämän sivuston seuraavalla lehdellä. Hoidon nimi on
        EFT (Emotional Freedom Technique)ja siinä hyödynnetään akupunktiomeridiaaneja myös. Käytetty paljon erilaisten psyykkisten ongelmien hoidossa. Jutussa on kuvattu hoidon tekniikka, taustaa ja myös linkki alkuperäiselle sivustolle ( www.emofree.com , jossa myös lukuisia potilastapauksia kuvattuna) samoin kuin Ruotsin ja Norjan sivustoille. Itselläni on siitä hyviä kokemuksia asiakastyössäni, jossa se on korvannut useita traditionaalisia terapiamenetelmiä hyvin tuloksin.

        Psykologinen vyöhyketerapia kylla tepsii. Joku on tuohon edelle pannut vyöhyterapian linkinkin. Sieltä voi katsoa. Oli hyvin näköjään tehty selkoa, vastasi aivan kokemuksiani. Nerokas terapia.


    • heartti

      Akupunktiota ei suositella heille joilla mielenterveysongelmia :(( surullisen totta.

      Ihanaa jos moni saanut apua tästä :))

      • Tiu

        Minulle ei suositeltu, otin silti, masennukseeni ja hups... helpotti heti! Akupunktio on siitä hyvä juttu, ettei se ole vaarallista, se joko tehoaa tai ei, yleensä kyllä.


      • heartti
        Tiu kirjoitti:

        Minulle ei suositeltu, otin silti, masennukseeni ja hups... helpotti heti! Akupunktio on siitä hyvä juttu, ettei se ole vaarallista, se joko tehoaa tai ei, yleensä kyllä.

        se on totta..kaikki olemme eril. yksilöitä...tärkeintä että kaikille löytyisi se oikea hoito:)) "uuden elämän" alkuun.))


      • Nimetön
        Tiu kirjoitti:

        Minulle ei suositeltu, otin silti, masennukseeni ja hups... helpotti heti! Akupunktio on siitä hyvä juttu, ettei se ole vaarallista, se joko tehoaa tai ei, yleensä kyllä.

        Miten muuten masentunut kokonaistila vaikuttaa siihen, miltä neulanpisto tuntuu? Kestääkö pienen kivun silloin helpommin, oikeastaan kaipaakin sellaista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe