Olen 13-vuotias tyttö ja menin sänkyyn poikaystäväni kanssa jonkin aikaa sitten. Sen jälkeen olen oksennellut ja menkkani ovat myöhässä. Ostin apteekista raskaustestin ja se oli positiivinen. En uskalla kertoa kellekkään tästä en ainakaan poikaystävälle, koska se kuitenkin vain jättäis mut yksin tän asian ja kieltäisi kertomasta kellekkään, sellanen se on. Siis kysymys on, Kelle voin kertoa tai puhua tästä? Äidiltä saan huudot ja isältä samoin. Sukulaiset vaan kertois äidille. Koulu terveydenhoitaja samoin. Onko joku puhelinnumero johon voisin soittaa nimettömänä? Pakko tästä joskus jollekkin on kertoo koska sitten kun mun vatsa kasvaan niin sen kyllä näkee. Auttakaa, pliis.. :,(
Olen Raskaana
32
484
Vastaukset
- olisitkäyttänehkäsyy
Vityn tyhmä teini.onneks olkoo vaa teini raskaudesta.
- Apua___
Hei! En aijo tuomita sinua, koska olen sekoillut itsekin vastaavanlaisessa tilanteessa sinun ikäisenäsi, mutta miksi ihmeessä olet edes mennyt sänkyyn poikaystäväsi kanssa jos et luota häneen?:/ Jos poikaystäväsi olisi tosissaan kanssasi, ei hän myöskään jättäisi sinua, vaikka raskautuisit. Nyt kun sinulle on kuitenkin tämä pahin vaihtoehto sattunut, sinulla on kolme vaihtoehtoa; - teet abortin,synnytät lapsen ja pidät hänet, tai synnytät ja laitat adoptioon.. Sinuna turvautuisin aborttiin/adoptioon, sillä sinun ikäisesi ei vielä pysty itse kasvattamaan lasta edes taloudellisista syistä, etkä myöskään ole henkisesti tarpeeksi kehittynyt.
Näkyikö testissä, että millä viikolla olet raskaana? Jokatapauksessa tilanteesta on melkeinpä pakko kertoa jossain vaiheessa vähintään vanhemmillesi :( ensimmäinen askel on se, että soitat lähimpään neuvolaan, varaat ajan sinne ja selvität tilanteen :) tsemppiä!- Älä aivopese!
"Jos poikaystäväsi olisi tosissaan kanssasi, ei hän myöskään jättäisi sinua, vaikka raskautuisit."
Jeesusv*ttu taas kerran: mikäli nainen raskautuu, miehellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä naisen ja tulevan kersan rinnalle ellei itse halua. Vanhemmillakin naisilla on tämä ihmeellinen harhakuvitelma, mistähän se oikein sikiää :D - Väärä luulo
Älä aivopese! kirjoitti:
"Jos poikaystäväsi olisi tosissaan kanssasi, ei hän myöskään jättäisi sinua, vaikka raskautuisit."
Jeesusv*ttu taas kerran: mikäli nainen raskautuu, miehellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä naisen ja tulevan kersan rinnalle ellei itse halua. Vanhemmillakin naisilla on tämä ihmeellinen harhakuvitelma, mistähän se oikein sikiää :DAsiat ei todellakaan ole niin yksinkertaisia kuin voisi luulla. Se että katoat naisen elämästä sen jälkeen kun olet kuullut että tämä on tulossa paksuksi, niin ei poista sinun vastuuta tai velvollisuuksia.
Miehet tuntuu kuvittelevan ehkäisy asioissa samoin ettei heille kuulu mitään vastuuta tai velvollisuuksia. Vaikka lapsi ei vielä ole syntynnyt, niin miehenä olet yhtälailla vastuussa lapsesta kuin myös nainen kenen vatsassa tämä lapsi kasvaa. Miehenä sinulla on myös velvollisuus lapsen synnyttyä maksaa lapsen äidille lapsen elatuksesta vaikka et osana tämän lapsen elämässä olisikaan.
Linkki kertoo lisää velvollisuuksista jotka ovat laissa määrättyjä, Etkä vastuusta voi kieltäytyä vaikka niin tahtoisit. http://elatusmaksu.net/ - apuaaa...
Älä aivopese! kirjoitti:
Jeesusv*ttu taas kerran: mikäli nainen raskautuu, miehellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä naisen ja tulevan kersan rinnalle ellei itse halua. Vanhemmillakin naisilla on tämä ihmeellinen harhakuvitelma, mistähän se oikein sikiää :DNo kyllä itseasiassa on :D Koska seksissä on aina kaksi osapuolta ja molemmat ovat siitä vastuussa :D kuka idiootti pystyisi vaan pesemään kätensä asiasta? Se ei todellakaan ole vaan tytön vastuulla se lapsi silloin !
- aivopesuton
Väärä luulo kirjoitti:
Asiat ei todellakaan ole niin yksinkertaisia kuin voisi luulla. Se että katoat naisen elämästä sen jälkeen kun olet kuullut että tämä on tulossa paksuksi, niin ei poista sinun vastuuta tai velvollisuuksia.
Miehet tuntuu kuvittelevan ehkäisy asioissa samoin ettei heille kuulu mitään vastuuta tai velvollisuuksia. Vaikka lapsi ei vielä ole syntynnyt, niin miehenä olet yhtälailla vastuussa lapsesta kuin myös nainen kenen vatsassa tämä lapsi kasvaa. Miehenä sinulla on myös velvollisuus lapsen synnyttyä maksaa lapsen äidille lapsen elatuksesta vaikka et osana tämän lapsen elämässä olisikaan.
Linkki kertoo lisää velvollisuuksista jotka ovat laissa määrättyjä, Etkä vastuusta voi kieltäytyä vaikka niin tahtoisit. http://elatusmaksu.net/No kiitos tietopläjäyksestä. Et kertonut minulle mitään, mitä en jo tiennyt.
Huomasithan: "miehellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä naisen ja tulevan kersan rinnalle ellei itse halua".
Ymmärsithän myös? ;) - aivopesuton
apuaaa... kirjoitti:
No kyllä itseasiassa on :D Koska seksissä on aina kaksi osapuolta ja molemmat ovat siitä vastuussa :D kuka idiootti pystyisi vaan pesemään kätensä asiasta? Se ei todellakaan ole vaan tytön vastuulla se lapsi silloin !
Moni muukin nainen on tuudittautunut tuohon harhakuvitelmaan. Kyllä teidän pitäisi nuorille tytöille kertoa asioista kuten ne on.
Tsiisusv*ttu, en taas ihmettele että niin moni nuori nainen on hukassa elämäntaipaleensa alussa. - Väärä luulo
aivopesuton kirjoitti:
No kiitos tietopläjäyksestä. Et kertonut minulle mitään, mitä en jo tiennyt.
Huomasithan: "miehellä ei ole mitään velvollisuutta jäädä naisen ja tulevan kersan rinnalle ellei itse halua".
Ymmärsithän myös? ;)Ymmärrän kyllä asian täysin, mutta en ymmärrä asiasi pointtia. Koska tälläisissä asioissa ei ole kysymys vain siitä että onko velvollisuutta tai vastuuta.
Mikä edes on syy miksi mies jättäisi naisen ja lapsen?
"Apuaaa..." sanoi tuossa alhaalla näin "koska seksissä on aina kaksi osapuolta ja molemmat ovat siitä vastuussa" Asia on todellakin juuri näin!
Eli syytä on yhtälailla miehessä kuin naisessa, etkä tästä syystä vahinkoa voi kostaa naiselle, koska nainen ei yksinään vahingosta ole vastuussa.
Kannattaa myös ajatella esimerkiksi sellaista asiaa, että tuleva lapsi jää ilman isää tai että täällä hairahtamaasi olevalla naisella saattaa tulla joskus raskasta yksin tämän lapsen kanssa.
Tälläisiä asioita kun ajattelet niin ymmärrät samalla sen että tuleva lapsi kärsii josain vaiheessa elämässä myös miehen itsekkäästä käytöksestä.
Kukaan oikeesti tervejärkisenä ei pystyis toimimaan noin, tervejärkisenä tunteet pistää ajattelemaan tätä naista ja lasta. Se kuka oikeesti tekee näin on todella tunteeton ja pakenisi vain omaa vastuutaan. - Väärä luulo
aivopesuton kirjoitti:
Moni muukin nainen on tuudittautunut tuohon harhakuvitelmaan. Kyllä teidän pitäisi nuorille tytöille kertoa asioista kuten ne on.
Tsiisusv*ttu, en taas ihmettele että niin moni nuori nainen on hukassa elämäntaipaleensa alussa.Pikemminkin tuo mitä sinä sanoit niin on harhakuvitelmaa!
Kyllä varmasti on hukassa jos miehet vain käyy siemenlinkona siittämässä ne ja jättää tämän naisen ja tulevan lapsen omanonnensa nojaan. - Väärä luulo
Väärä luulo kirjoitti:
Pikemminkin tuo mitä sinä sanoit niin on harhakuvitelmaa!
Kyllä varmasti on hukassa jos miehet vain käyy siemenlinkona siittämässä ne ja jättää tämän naisen ja tulevan lapsen omanonnensa nojaan.Jos on valmis seksiin niin pitää olla valmis myös ottamaan siitä vastuuta.
- aivopesuton
Väärä luulo kirjoitti:
Ymmärrän kyllä asian täysin, mutta en ymmärrä asiasi pointtia. Koska tälläisissä asioissa ei ole kysymys vain siitä että onko velvollisuutta tai vastuuta.
Mikä edes on syy miksi mies jättäisi naisen ja lapsen?
"Apuaaa..." sanoi tuossa alhaalla näin "koska seksissä on aina kaksi osapuolta ja molemmat ovat siitä vastuussa" Asia on todellakin juuri näin!
Eli syytä on yhtälailla miehessä kuin naisessa, etkä tästä syystä vahinkoa voi kostaa naiselle, koska nainen ei yksinään vahingosta ole vastuussa.
Kannattaa myös ajatella esimerkiksi sellaista asiaa, että tuleva lapsi jää ilman isää tai että täällä hairahtamaasi olevalla naisella saattaa tulla joskus raskasta yksin tämän lapsen kanssa.
Tälläisiä asioita kun ajattelet niin ymmärrät samalla sen että tuleva lapsi kärsii josain vaiheessa elämässä myös miehen itsekkäästä käytöksestä.
Kukaan oikeesti tervejärkisenä ei pystyis toimimaan noin, tervejärkisenä tunteet pistää ajattelemaan tätä naista ja lasta. Se kuka oikeesti tekee näin on todella tunteeton ja pakenisi vain omaa vastuutaan.Jos ei mene liian vaikeaksi, niin pohdi miksi nainen jättää omatoimisesti ehkäisyn pois tai on "vahingossa" huolimaton sen suhteen. Tai miksi ne naiset, jotka haluavat ensimmäisen tai lisää lapsia, "kokevat vahinkoja" yhden illan toivojenkin ja puolisoidensa kanssa ("joo, ehkäisy on kunnossa, laske vain sisään"). Voit pohtia sitäkin, miksi mies ottaa kondomin pois kesken yhdynnän ja laukeaa naisen sisään.
Ja joojoo, voit puhua miten paljon tahansa vastuusta ja sen pakoilusta, sun kantasi, eli pohjimmiltaan miehen on kaikissa tilanteissa turvattava naisen elämä, on kyllä täysin selvillä.
Nämähän ei sinänsä liity itse aloittajaan, joka toivottavasti on jo toiminut johonkin suuntaan. - aivopesuton
Väärä luulo kirjoitti:
Pikemminkin tuo mitä sinä sanoit niin on harhakuvitelmaa!
Kyllä varmasti on hukassa jos miehet vain käyy siemenlinkona siittämässä ne ja jättää tämän naisen ja tulevan lapsen omanonnensa nojaan.Luuletko sinä että yleisesti ottaen miehet vain haluavat siementää mahdollisimman monia naisia? :D
Ei tarvitse muuten vastata. - Väärä luulo
aivopesuton kirjoitti:
Jos ei mene liian vaikeaksi, niin pohdi miksi nainen jättää omatoimisesti ehkäisyn pois tai on "vahingossa" huolimaton sen suhteen. Tai miksi ne naiset, jotka haluavat ensimmäisen tai lisää lapsia, "kokevat vahinkoja" yhden illan toivojenkin ja puolisoidensa kanssa ("joo, ehkäisy on kunnossa, laske vain sisään"). Voit pohtia sitäkin, miksi mies ottaa kondomin pois kesken yhdynnän ja laukeaa naisen sisään.
Ja joojoo, voit puhua miten paljon tahansa vastuusta ja sen pakoilusta, sun kantasi, eli pohjimmiltaan miehen on kaikissa tilanteissa turvattava naisen elämä, on kyllä täysin selvillä.
Nämähän ei sinänsä liity itse aloittajaan, joka toivottavasti on jo toiminut johonkin suuntaan.Siis joo totta kai nainen toimii täysin väärin jos vastoin miehen tahtoa / miehen tietämättä tahtoo miehen simentävän hänet. Enkä tietenkään itsekään sallisi sitä. Tämä nökökulma on aivan täysin poikkeava aloittajan tilanteesta ja siksi en sinun pointtiasi alkuun täysin ymmärtännytkään.
Mutta nyt kun selveni asian todellinen laita niin sinun kertoma käyttäytyminen tuntuu täysin ymmärrettävältä.
Mutta tilanne olisi aivan toinen silloin jos esim kondomi rikkoutuisi ja molemmat tietää että juttu oli täys vahinko. Tämä oli näkökulma miten itse ajattelin sinun tekstiäsi ja varmasti tällä näkökulmalla sinäkin olisit myös samalla kannalla minun kanssa ?
Aloittaja ei viestissään kertonnut että olivatko ehkäisyä käyttäneet, joten asiasta on vaikea tehdä mitään johtopäätöstä tai ketään mitenkään tuomita. - Väärä luulo
Väärä luulo kirjoitti:
Siis joo totta kai nainen toimii täysin väärin jos vastoin miehen tahtoa / miehen tietämättä tahtoo miehen simentävän hänet. Enkä tietenkään itsekään sallisi sitä. Tämä nökökulma on aivan täysin poikkeava aloittajan tilanteesta ja siksi en sinun pointtiasi alkuun täysin ymmärtännytkään.
Mutta nyt kun selveni asian todellinen laita niin sinun kertoma käyttäytyminen tuntuu täysin ymmärrettävältä.
Mutta tilanne olisi aivan toinen silloin jos esim kondomi rikkoutuisi ja molemmat tietää että juttu oli täys vahinko. Tämä oli näkökulma miten itse ajattelin sinun tekstiäsi ja varmasti tällä näkökulmalla sinäkin olisit myös samalla kannalla minun kanssa ?
Aloittaja ei viestissään kertonnut että olivatko ehkäisyä käyttäneet, joten asiasta on vaikea tehdä mitään johtopäätöstä tai ketään mitenkään tuomita.Tietoisesti seksi ilman ehkäisyä tuossa iässä on ajattelemattomuutta ja silkkaa tyhmyyttä. Eikä tuon ikäisten vielä pitäisi siihen ryhtyäkään.
- Väärä luulo
aivopesuton kirjoitti:
Luuletko sinä että yleisesti ottaen miehet vain haluavat siementää mahdollisimman monia naisia? :D
Ei tarvitse muuten vastata.Ennen pointtisi selvennystä, asian pystyi ymmärtämään kyllä näin.
- MLL puhelimeen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton nuorten puhelimeen arkisin 14-20 ja viikonloppuisin 17-20 numeroon 116 111
http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/- tuleva äiti...kai
Kiitti tosta numerosta ☺ Taidan soittaa siihen ja luultavasti aion myös kertoa vanhemmilleni
Noi teidän vastaukset sai mut miettimään tätä asiaa ja eihän tässä oo aikaa jäädä pelkäämään
- Vauhtia!
Sun olis pitäny toimia heti! Abortin voi tehdä ekojen viikkojen aikana lääkärissä!
Sit jos se on jo ollu liian kauan, sun pitää synnyttää se...
Sä voit aina mennä lähilääkärin kanssa jutteleen. Ja lääkäreillä, sekä terveydenhoitajalla on vaitiolovelvollisuus.
COME ON! KUMMAN OTAT:
1. Huuto vanhemmilta ja abortti ja mitään ei käyny.
2. VIELÄ ISOMPI HUUTO KUN ON JO LIIAN MYÖHÄSTÄ JA SUN PITÄÄ SYNNYTTÄÄ SE SUN 14 VUOTIAAN PIKKUPILLUS LÄPI!!!!!!
Ja mä lupaan, SE SATTUU, SE SATTUU PALJON JOS SYNNYTÄT SEN - eivttue
Oisko kannattanu kattoo vähäse millasen pojan kans meet sänkyy, ja ilman kortsuu? Typerä nainen.
Heti lääkärille!!! Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus ja minun ymmärtääkseni vanhempiesi ei tarvitse tietää.
- kysy neuvoa minulta
Mee neuvolaan. Mä tulin raskaaks kun olin 17v. Oikeesti en kertonu kellekkään. Noh, olin viikoilla 27 kun äitini alkoi epäillä raskautta, ja varasi ajan neuvolaan. Poikaystäväni tuli mukaan, ja kysyi onko hänen vanhemmilleen kerrottu, sanoimme että ei ole. Neuvolan täti kertoi että hänellä on vaitiolovelvollisuus, että hän ei sitä kerro, ja kehotti kertomaan itse, ja kyl se sit siitä pari kolme viikoo eteenpäin kertoi. Eli soita neuvolaan, ja kerro tilanteestasi. Ja jos teil ihmisil ei oo parempaa sanottavaa ku alkaa toista huoraks haukkuun, niin painukaa vittuun!!!! Tiiän pariki jotka on saaneet ekan lapsen 15v eli tullut 14v raskaaks, ja ovat todella hyviä äitejä :)
- evun
Ei tääl kukaa oo häntä huoraks haukkunukaa. Itse taidat haukkua häntä salaa horoks haukkua.
- Kysy neuvoa minulta
ja en siis tarkoita että sun se lapsi pitäis pitää. Mut oikeesti tee jotain. Ite tälleen jälkeinpäin mietin, että miks pimitin mun raskautta, kait kans pelkäsin reagtioo. Vaik mun oma äiti sai lapsen16v, joten se ainaki ymmärsi mua. Ja mun poikkis ties alusta asti et oon raskaana, kukaan muu ei. Ja edelleen ollaan yhdessä ja lapsi nyt 1v
- ettäsilleen
evun kirjoitti:
Ei tääl kukaa oo häntä huoraks haukkunukaa. Itse taidat haukkua häntä salaa horoks haukkua.
No ihan varmana tänne joku huoraks haukkujakin mahtuu ;)
- luuloja
Jos poikaystäväksi sanoo ettei hänelle kuulu mitään vastuuta ja aikoo häipyä elämästäsi, niin näytä hänelle linkki. http://elatusmaksu.net/
Poikaystäväsi on samanlailla vastuussa lapsesta kuin sinäkin, eikä hän vain voi unohtaa asiaa ja jatkaa elämää niin kuin mitään ei olisi tapahtunnut - Kertokaahan
Kertokaahan mulle onko se todellinen poikaystäväjoka rakastaa ja joka pistää toisen paksuks ja lähtee vetää...
- siemenlinko.
On!
- muista vanhemmat
vanhemmille on joka tapauksessa asiasta kerrottava. ja parempi nyt heti kuin myöhemmin. ja kyllä ne varmasti alussa huutavat, syystäkin. mutta sun nyt täytyy kuitenkin muistaa, että he ovat ainoat ihmiset jotka sinusta OIKEASTI välittävät ja pitävät huolta läpi elämän. kertominen pelottaa, mutta se kannattaa. saat helpotusta kun et joudu mitään salailemaan. toivottavasti opit jotakin tästä kaikesta. Tsemppiä:)
- henri1
asutko isäsi ja äitisi kanssa?
- boinoienl
Pennut leikkii niin siinä käy.
- im back bitches
Facepalm ei näin hahaaa
- 40vkoa
Jos voit pahoin, raskaus on jotain 5 vkon luokkaa, oksentelu yleensä ei ala ennemmin.
Joka tapauksessa neuvolassa kysyvät lapsen isää. No jos et päädy aborttiin, pitää isän tunnustaa lapsi omakseen kun ( tai jos, iso osa raskauksista päättyy ennenkun ovat alkaneetkaan )lapsi syntyy. Jos ei, alkaa mahdolliset isyystestit. Joissain tapauksissa nuoren vanhemmat ovat hoitaneet lapsen lapsensa. Aborttipäätös on rankka, mut ikäsi ajatellen ehkä suositeltavin. Mut suosittelen kertomaan poikaystävälle, tapahtui mitä tahansa.
Soita kuntasi äitiysneuvolaan ja ne neuvovat mitä pit.tehdä. Mut tod.näk. asiasta on puhuttava vanhemmille, ovat kuitenkin vielä vastuussa susta. Toimi pikaisesti, pitkittäminen pahentaa asioita, neuvolassa ottavat uudet testit. Vahinkoja on sattunut ennenkin, joka ikäryhmässä on teiniäitejä jne. Ettei se mikään uusi ilmiö ole, eikä sekään, et kaikki suuttuu toisilleen ja syyttelee kämmistä toisiaan. Kyllä se on niin et seksi on kahden vastuuta kantavan ihmisen juttu, ts. älä toivo mitään poikayst.suhteen,miehet tuntien, niihin ei kannata kovin paljon painoarvoa laittaa näinkin vastuullisessa asiassa. jopa aikuiset miehet saattavat paeta vastuuta, saati teinipojat.suosittelen ottamaan härkää sarvista ja toimimaan reippaasti. tee pikainen päätös ja etsi se neuvola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446316Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens363889Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html663575Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5083086Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2332242Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1592116- 532098
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat361748Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61381- 781353