millaista??

liz

moi, mä olen lähdössä vuodeksi israeliin ja olis kiva kuulla vähän maan kulttuurista ja miten se kaikin tavoin eroaa Suomesta. Ja mitä EI kannata tehdä ettei vain suututa paikallisia...kiitos.

4

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arktika

asukkaat eivät ole mikään yhtenäinen massa vaan moninaisten kulttuurien/katsomusten spektri jonka eri osat saattavat pahastua eri asioista. Ensinnäkin tiukkapipoisempia ortodoksijuutalaisia löytynee kymmenisen prosenttia, suht. maallistuneita Israelissa (ei miehitysalueilla) asuvia arabeja melkoisesti, Israelissa työssäkäyviä siirtokunnissa asuvia osin katkeroituneita arabeja/palestiinalaisia samoin. Sitten on yksi suurimmista väestöryhmistä venäjää puhuvat 90-luvulla ex-neukkulasta muuttaneet ja sitten vielä itä-Afrikasta muuttaneet (serafit tms. en muista tarkkaan). Eli tästä joukosta muiden paikallisasukkaiden ohella löytyy monenmoista asennetta.

• kansa :-)

Vähän niinkuin jenkkilä...ihmisiä kyllä löytyy joka lähtöön. Muuten ihan mukava matkailumaa: Ite tykkään eniten J.salemin vanhasta kaupungista, Tel Avivista kaupunkina ja kuolleen meren hiljaisuudesta. Ite en kyllä uudestaan menis Eilatiin tai useimmille Kibbutseille. Kibbutsit ovat vähän kuin saareja...sisäsiittoista touhua.
      Ehkä yksi asia ärsyttää iipoissa..Jos et ole juutalainen niin et ole oikeastaan mitään. No, tulet sen kyllä nopeasti huomaamaan :-)...Ja hei: laske vaihtorahat kaupoissa(kauppiaskansaa ;-)....

• matkalle?

Oletko menossa eu nuorisoprojektijudanssinkautta?

• ole lähdössä

vaan ihan töitten takia, miksi kysyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      73
      3343
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3117
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2982
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2651
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2162
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1697
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1685
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1608
    Aihe