moi, mä olen lähdössä vuodeksi israeliin ja olis kiva kuulla vähän maan kulttuurista ja miten se kaikin tavoin eroaa Suomesta. Ja mitä EI kannata tehdä ettei vain suututa paikallisia...kiitos.
Vastaukset 4
- arktika
asukkaat eivät ole mikään yhtenäinen massa vaan moninaisten kulttuurien/katsomusten spektri jonka eri osat saattavat pahastua eri asioista. Ensinnäkin tiukkapipoisempia ortodoksijuutalaisia löytynee kymmenisen prosenttia, suht. maallistuneita Israelissa (ei miehitysalueilla) asuvia arabeja melkoisesti, Israelissa työssäkäyviä siirtokunnissa asuvia osin katkeroituneita arabeja/palestiinalaisia samoin. Sitten on yksi suurimmista väestöryhmistä venäjää puhuvat 90-luvulla ex-neukkulasta muuttaneet ja sitten vielä itä-Afrikasta muuttaneet (serafit tms. en muista tarkkaan). Eli tästä joukosta muiden paikallisasukkaiden ohella löytyy monenmoista asennetta.
- kansa :-)
Vähän niinkuin jenkkilä...ihmisiä kyllä löytyy joka lähtöön. Muuten ihan mukava matkailumaa: Ite tykkään eniten J.salemin vanhasta kaupungista, Tel Avivista kaupunkina ja kuolleen meren hiljaisuudesta. Ite en kyllä uudestaan menis Eilatiin tai useimmille Kibbutseille. Kibbutsit ovat vähän kuin saareja...sisäsiittoista touhua.
Ehkä yksi asia ärsyttää iipoissa..Jos et ole juutalainen niin et ole oikeastaan mitään. No, tulet sen kyllä nopeasti huomaamaan :-)...Ja hei: laske vaihtorahat kaupoissa(kauppiaskansaa ;-).... - matkalle?
Oletko menossa eu nuorisoprojektijudanssinkautta?
- ole lähdössä
vaan ihan töitten takia, miksi kysyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981067
- 50912
- 119883
- 145857
- 70667
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40649Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu186607- 32559
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47558- 68544
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62534- 80530
- 39489
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3464- 45463
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31456- 41456
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61450Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74446