Mistä apua kun invertteri ei toimi auton käydessä? Johtuuko tämä "yli jännitteestä" kun auton laturhan tuottaa reilusti yli 12V jännitteen. Auttaako jos väliin laittaa jännitteen tasaajan (12V) ja mistä sellaisia on saatavana?
Invertterin toiminta
8
1288
Vastaukset
- että saako
se invertteri sähköä auton käydessä? Ei ne niin kranttuja voi olla?
- Antti
Kun jotkut laitteet toimivat, esim normaali hehkulamppu palaa myös auton käydessä, mutta aktiivi subbarini ei toimi muuta ku sillon ku moottori on sammuksissa, kun auton käynnistää subi ei sano mitään.
- J_K
Antti kirjoitti:
Kun jotkut laitteet toimivat, esim normaali hehkulamppu palaa myös auton käydessä, mutta aktiivi subbarini ei toimi muuta ku sillon ku moottori on sammuksissa, kun auton käynnistää subi ei sano mitään.
Tähän asti kysellään miten autolaite kotiin, nyt toisinpäin!
Molemminpäin hankalaa. Jos kyseessä halpisinvertteri, se paukuttaa muuntajan läpi kanttiaaltoa, subbarissa muuntaja, joka pudottaa jännitteen alaspäin. Todennäköisesti subbarin muuntaja kyttyröityy ja invertterin ylivirtasuojaus menee päälle. Periaatteessa iso kuristin välissä voisi auttaa.
Mutta helpompi, että myyt invertterin ja aktiivisubbarin ja ostat autovahvistimen subbarisuotimella ja subbarin. - Antti
J_K kirjoitti:
Tähän asti kysellään miten autolaite kotiin, nyt toisinpäin!
Molemminpäin hankalaa. Jos kyseessä halpisinvertteri, se paukuttaa muuntajan läpi kanttiaaltoa, subbarissa muuntaja, joka pudottaa jännitteen alaspäin. Todennäköisesti subbarin muuntaja kyttyröityy ja invertterin ylivirtasuojaus menee päälle. Periaatteessa iso kuristin välissä voisi auttaa.
Mutta helpompi, että myyt invertterin ja aktiivisubbarin ja ostat autovahvistimen subbarisuotimella ja subbarin.MIstä johtuu että subbari toimii ihan ok jos auto ei ole käynnissä?
- Jussi
Antti kirjoitti:
MIstä johtuu että subbari toimii ihan ok jos auto ei ole käynnissä?
Minulle on tullut vastaan tilanne, jossa poweri
toimi ihan jees koekuormituksessa.
Mutta radiolähettimeen kytkettäessä ei toiminut.
Lähettimen käynnistyminen sekoitti powerin
säätöelektroniikan toiminnan... - Antti
Jussi kirjoitti:
Minulle on tullut vastaan tilanne, jossa poweri
toimi ihan jees koekuormituksessa.
Mutta radiolähettimeen kytkettäessä ei toiminut.
Lähettimen käynnistyminen sekoitti powerin
säätöelektroniikan toiminnan...Joo miksei se voi olla niinkin..invertteri on kyllä toisaalta auton peräkontissa asti että aika pitkä matka moottoriin, siis jos tarkoitit että saisi häiriötä moottorista? (laturi, sytytys, tms.)
- Ananasakääm(ij)ä
Antti kirjoitti:
Joo miksei se voi olla niinkin..invertteri on kyllä toisaalta auton peräkontissa asti että aika pitkä matka moottoriin, siis jos tarkoitit että saisi häiriötä moottorista? (laturi, sytytys, tms.)
Häiriöt voivat kulkeutua myös syöttöjohtoja pitkin.
- J_K
Antti kirjoitti:
MIstä johtuu että subbari toimii ihan ok jos auto ei ole käynnissä?
Auton käydessä akkujännite korkeampi, jolloin invertterin virranrajoitus menee päälle helpommin. Jos nurkista löytyy vaikka pari tukevaa diodia tai vaikka tasasuuntaussilta, niin kokeile laittaa ne pudottamaan jännitettä, saattaisi auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255