Amiksen keskeyttäminen

Stressaantunut97

Oon siis 17v ja olen opiskellut puolivuotta metsäalaa. Oon jo monesti miettiny keskeyttämistä koska mua ei enää oikeesti kiinnosta kokoala oikeestaan yhtään ja toisena, matkat on todella pitkät enkä koulun asuntolaankaan halua muuttaa...
Onko järkeä keskeyttää enää? ja miten se tehdään... ja saako uuden paikan nopeasti ettei tulis hirveen pitkää väliä :/

8

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaaja

Tiedätkö sinä sitten nyt, mitä todella haluat? Ettet jälleen puolen vuoden jälkeen ole taas samassa tilanteessa?

• hyväneuvo

Onko sulla mitään sellaista alaa mielessä, joka kiinnostaa? Jos on, niin sillon sulta löytyy enemmän motivaatiota hakea jälleen uutta opiskelupaikkaa. Muista kuitenkin, että opiskelupaikan saaminen ei ole ihan itsestään selvää..

Jos ei sulla ole mitään muuta alaa mielessä, niin suosittelen opiskelemaan loppuun asti. Paljonko oot jo opiskeluu metsäalaa? Puolitoista vuottako? Onko sun opinnot puolessa välissä?

• eivoi

Suosittelen opintojen jatkamista ja muuttamista koulun asuntolaan. Kiinnostaa se sitten tai ei. Sulle tulee muuten jossain vaiheessa nälkä ja vilu. Vai sosiaalipummiksiko ajattelit alkaa?

Uusia opiskelupaikkoja ei jaella joka käänteessä, senkin takia kannattaa nyt opiskella sitä, minkä jo olet valinnut.

• jormamolo32523

Opiskelu kannattaa ennemminkin keskeyttää heti välittömästi jos opiskeltava ala ei tunnu lainkaan omalta, koska hakeminen toiseen tutkintoon ei ole mahdollista jos on jo aikaisemmin valmistunut ammattikoulusta. Yhden tutkinnon sääntö! Opiskelu on mahdollista jatkossa ainoastaan aikuiskoulutus ja oppisopimus höpö höpö hömppänä joista ei välttämättä saa sitä tutkintotodistusta.

Joten keskeytä opintosi ja lähde opiskelemaan sitä mitä itse oikeasti haluat.

• Laiskuutta

Muuta sinne asuntolaan ja käy koulu loppuun. Ei ammatti tarjottimella tuu.

• tutkiitseäsi

Vaihto ehdot a) opiskele koulu loppuun tai mene lukioon ja valmistu, näin voit tulevaisuudessa hakea jatkokoulutukseen joko ammattikorkeakouluun tai yliopistoon(peruskoulun todistuksella ei korkekouluun voi hakea)
      b) hakea opiskelemaan jotain sellaista ammattitutkintoa mikä kiinnostaa.
      c)pidä väli vuosi tai pari, käy töissä ja mieti mitä haluat tehdä isona, mutta älä anna välivuoden (vuosien)venähtää liian pitkäksi.

itse olen opiskellut lähihoitajaksi ja päivääkään en ole tehnyt niitä töitä, koska se ei ollutkaan mun juttu, joten ei kannata opiskella ammattia mikä ei kiinnosta. Hukkaa vaan aikaansa. Ainut hyöty minkä sain että kuitenkin(hammasta purren) lähihoitaja paperit sain on se että voin hakea korkeakouluun(en ole käynyt lukiota). Ootko käynyt ammatinvalinta psykologilla tai tehnyt netissä ammatinvalintatestejä? Nyt miettii mikä oikeasti kiinnostaa ja pois ahdistavasta koulutuksesta. Mut lorvimaan älä jää.

• hhhhhhhhhhhhip

keskeyttää voi niin että menet vaikka kouluntoimistolle puhuu asiasta.

• Eikannata1

Käy mielellään vaikka puolipakolla amis loppuun, niin sitte on joku varasuunnitelma jos opiskelupaikkaa ei saakkaan. Edes pieni koulutus on avuksi peruskoulun jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe