Perheelliset kateellisia?

HÖ**

Ovatko lapsiperheet lähtökohtaisesti kateellisia lapsettomille sinkuille/ pareille, sillä aina kun kommentoi jotakin asiaa, on palaute yksiselitteinen: " kun sinulla ei ole lapsia ", " kun teillä ei ole lapsia ".

Lasten hankkimnen on täysin vapaaehtoista, ettekä voi syyllistää koko yhteiskuntaa siitä, että olette päättäneet hankkia lapsia. Ei se ole mikään etuoikeuttava tai rajoittava asia.

37

1951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isi&äiti+3lasta

      En ainakaan itse ole kateellinen lapsettomille, vaan päinvastoin!

      En myöskään koskaan sano kenellekään lapsettomalle mitään heidän lapsettomuudestaan. Kyllä he tulevat IHAN ITSE ajan kanssa huomaamaan lapsettomuuden edut ja haitat. Kun ikää tulee lisää, saa myös lisää perspektiiviä, jolla vertailla elämäntapaa toiseen.

      Lasten ja kovasti lapsenmielisten ei pidäkään hankkia lapsia.

    • Kysynpä vaan?

      Emme todellakaan koskaan "syyllistä koko yhteiskuntaa siitä, että olemme päättäneet hankkia lapsia". Miksi pitäisi?

      Voimmeko syyllistää yhteiskuntaa vaiko vanhempiasi siitä, että sinun = avaajan kaltaisia provoavia ääliöitä on olemassa?

    • Isä

      Jos olisin lapseton, niin lapsiperheille olisin kateellinen.
      Tai olen mä ehkä vähän perheille kateellinen, mut kestän sen kyllä, ja voihan siihenkin vielä tulla muutos.

    • sitälieneetarkoittan

      Lapsiperheillä on kummallisia käsityksiä siitä, että muiden on tavallaan aina ymmärrettävä heitä ja heidän elämistään.

      Ei sinkut ja lapsettomat parit hae ymmärrystä omalle tilanteelleen.

      • Isä

        Mitä ymmärrystä lapsiperheet sulta vaatii?


      • Niinniin..
        Isä kirjoitti:

        Mitä ymmärrystä lapsiperheet sulta vaatii?

        Vaikuttaa siltä, että lapsiperheiden krooninen rahapula on koko yhteiskunnan ongelma. Kenen ongelma on yksinelävien ja lapsettomien parien mahdollinen vähävaraisuus? ;)


      • isi&äiti+3lasta
        Niinniin.. kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että lapsiperheiden krooninen rahapula on koko yhteiskunnan ongelma. Kenen ongelma on yksinelävien ja lapsettomien parien mahdollinen vähävaraisuus? ;)

        Minä olen perheellinen ja hyvin toimeentuleva. Sinkku, lapseton työkaverini on se, joka vielä keski-iän ylittäneenäkin on kroonisessa rahapulassa. Ainakin minun ongelmani on hänen rahattomuutensa, koska kuulen siitä joka päivä.

        Älä ystävä hyvä, lue teini-äidit ja yksinhuoltajapalstaa ja tule sieltä vetämään tänne johtopäätöksiä! Siellä on lapsia ja lapsenmielisiä, jotka eivät koskaan opi rahan käyttöä, eikä elämänhallintaa. Olet nyt TÄYSIN väärällä palstalla

        Näen joka päivä lapsettoman, sinkun elämäntuskaa ja olen kyllä valtavan onnellinen omasta perheestäni. Koskaan en voisi kadehtia hänen kaltaisiaan.


      • totta.
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Minä olen perheellinen ja hyvin toimeentuleva. Sinkku, lapseton työkaverini on se, joka vielä keski-iän ylittäneenäkin on kroonisessa rahapulassa. Ainakin minun ongelmani on hänen rahattomuutensa, koska kuulen siitä joka päivä.

        Älä ystävä hyvä, lue teini-äidit ja yksinhuoltajapalstaa ja tule sieltä vetämään tänne johtopäätöksiä! Siellä on lapsia ja lapsenmielisiä, jotka eivät koskaan opi rahan käyttöä, eikä elämänhallintaa. Olet nyt TÄYSIN väärällä palstalla

        Näen joka päivä lapsettoman, sinkun elämäntuskaa ja olen kyllä valtavan onnellinen omasta perheestäni. Koskaan en voisi kadehtia hänen kaltaisiaan.

        Juuri näin.

        Tuetaan lapsiperheitä yksineläjien ja lapsettomien verorahoilla. Me emme saa vastinetta maksamille euroille, kuten lapsiperheet saa.


      • isi&äiti+3lasta
        totta. kirjoitti:

        Juuri näin.

        Tuetaan lapsiperheitä yksineläjien ja lapsettomien verorahoilla. Me emme saa vastinetta maksamille euroille, kuten lapsiperheet saa.

        Yksineläjissä on varmasti enemmän sosiaalipummeja kuin perheellisissä. :)

        Te saatte vastineita euroille kyllä, mutta ette vain halua huomata sitä. Meidän lasten verorahoilla turvataan teidän vanhuuden hoito.


      • sairastunutlapsi
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Yksineläjissä on varmasti enemmän sosiaalipummeja kuin perheellisissä. :)

        Te saatte vastineita euroille kyllä, mutta ette vain halua huomata sitä. Meidän lasten verorahoilla turvataan teidän vanhuuden hoito.

        Jääkää kokonaan kotiin. Ei teistä ainakaan työpaikalla mitään hyötyä ole.


      • isi&äiti+3lasta
        sairastunutlapsi kirjoitti:

        Jääkää kokonaan kotiin. Ei teistä ainakaan työpaikalla mitään hyötyä ole.

        Millä ne yksinelävät sosiaalipummit eläisivät, jos perheelliset eivät tekisi töitä? Sitäpaitsi lapsettomilla on paljon alhaisempi kynnys jäädä kotiin sairastamaan "kipeää selkää" tai "ukkovarvasta".


      • sairastunutlapsi
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Millä ne yksinelävät sosiaalipummit eläisivät, jos perheelliset eivät tekisi töitä? Sitäpaitsi lapsettomilla on paljon alhaisempi kynnys jäädä kotiin sairastamaan "kipeää selkää" tai "ukkovarvasta".

        Tosiasia on, että lapsettomat elättävät yhteiskuntaa. Myös teitä.


      • enempi voisivat tehd
        sairastunutlapsi kirjoitti:

        Tosiasia on, että lapsettomat elättävät yhteiskuntaa. Myös teitä.

        Se on tosi hyvä asia, niin pitääkin. Kenellä ei ole lapsia tehkööt sitten pitempää ja rankempaa päivää. Perheellisellä kun on kotityöt ja lapset vielä, vapat lapsettomat ihmiset voivat omalla työpanoksellaan sitten elättää lapseiperheitä, joilla ei ole aikaa aina olla kodin ulkopuolella töissä. Ihan erinomainen asia minust.a


      • isi&äiti+3lasta
        sairastunutlapsi kirjoitti:

        Tosiasia on, että lapsettomat elättävät yhteiskuntaa. Myös teitä.

        Sairastuneen alle 10 vuotiaan lapsen kanssa voi jäädä kotiin, mutta tämä oikeus on vain lapsen hoidon järjestämiseksi annettu.
        Ne, jotka ovat 3 päivää kotona sairastuneen lapsen kanssa edes yrittämättä järjestää hoitajaa kotiin, käyttävät tätä oikeutta väärin.

        Kyllä se oikeasti on niin, että työssäkäyvät perheelliset tätä yhteiskuntaa pyörittävät. Sinkut sairastelevat paljon, alkoholisoituvat ja käyttävät mielialalääkkeitä.

        Onneksi sinkkumiehet kuolevat nuorena, niin heille ei eläkkeitä tarvitse juuri maksella. Pitempi-ikäiset sinkkunaiset sitävastoin ovat vanhetessaan yhteiskunnalle suuri rasite laitoshoitoineen.

        Tosin lapsettomat naiset sairastuvat useammin rintasyöpään ja gynekologisiin syöpiin, niin että heistäkin toki osa karsiutuu suhteellisen nuorena pois eläkeläisten riveistä.

        Mutta eiköhän tämä avauksen otsikko ole jo täysin kumottu. Ydinperheellisten ei tarvitse ketään kadehtia - vaan päinvastoin!


      • omituinen avaus
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Sairastuneen alle 10 vuotiaan lapsen kanssa voi jäädä kotiin, mutta tämä oikeus on vain lapsen hoidon järjestämiseksi annettu.
        Ne, jotka ovat 3 päivää kotona sairastuneen lapsen kanssa edes yrittämättä järjestää hoitajaa kotiin, käyttävät tätä oikeutta väärin.

        Kyllä se oikeasti on niin, että työssäkäyvät perheelliset tätä yhteiskuntaa pyörittävät. Sinkut sairastelevat paljon, alkoholisoituvat ja käyttävät mielialalääkkeitä.

        Onneksi sinkkumiehet kuolevat nuorena, niin heille ei eläkkeitä tarvitse juuri maksella. Pitempi-ikäiset sinkkunaiset sitävastoin ovat vanhetessaan yhteiskunnalle suuri rasite laitoshoitoineen.

        Tosin lapsettomat naiset sairastuvat useammin rintasyöpään ja gynekologisiin syöpiin, niin että heistäkin toki osa karsiutuu suhteellisen nuorena pois eläkeläisten riveistä.

        Mutta eiköhän tämä avauksen otsikko ole jo täysin kumottu. Ydinperheellisten ei tarvitse ketään kadehtia - vaan päinvastoin!

        Sitä minäkin ihmettelen tuota otsikkoa, että mistä me äidit ja isät oltaisiin katellisia ihmiselle jollaei ole lapsia? Eihän se yksiäisyys voi olla kateuden aihe. Kateellsia ovat ne lapsettomat jotka täällä itkee kun ei saa lapsia, ja huutavat että kun ihmiset eivät ymmärrä että se lapsettomuus sattuu eikä siitä haluta puhua???? Tuo vavaus on ihan ristiriitainen.

        Kyllä ne lapsettomat ihmiset on kateellisia ihanalle perhe elämelle, mutta se myöntäminen on vaan vaikeeta.


      • nolo,,
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Sairastuneen alle 10 vuotiaan lapsen kanssa voi jäädä kotiin, mutta tämä oikeus on vain lapsen hoidon järjestämiseksi annettu.
        Ne, jotka ovat 3 päivää kotona sairastuneen lapsen kanssa edes yrittämättä järjestää hoitajaa kotiin, käyttävät tätä oikeutta väärin.

        Kyllä se oikeasti on niin, että työssäkäyvät perheelliset tätä yhteiskuntaa pyörittävät. Sinkut sairastelevat paljon, alkoholisoituvat ja käyttävät mielialalääkkeitä.

        Onneksi sinkkumiehet kuolevat nuorena, niin heille ei eläkkeitä tarvitse juuri maksella. Pitempi-ikäiset sinkkunaiset sitävastoin ovat vanhetessaan yhteiskunnalle suuri rasite laitoshoitoineen.

        Tosin lapsettomat naiset sairastuvat useammin rintasyöpään ja gynekologisiin syöpiin, niin että heistäkin toki osa karsiutuu suhteellisen nuorena pois eläkeläisten riveistä.

        Mutta eiköhän tämä avauksen otsikko ole jo täysin kumottu. Ydinperheellisten ei tarvitse ketään kadehtia - vaan päinvastoin!

        Äiti&isä: opetatko todella lapsillesi tuollaisia " tapoja ", että kuka tai keiden tulee kuolla, jotta jollakin toisella ryhmällä menisi paremmin. Todella epäkypsä ja jopa sairas ajatus. Hävettää puolestasi.


      • tienpää

        Ei tarvite kadehtia ketään. Ihan hölmöä kadehtia ketään. Jokainen taaplaa tyylillään.
        Kaikilla ihmisillä on äiti ja isä olipa sitten perhe¨-elämä millaista tahansa. Eli meillä jokaisella on lähtökohtana jonkinlainen perhe. Jos joku päättää ettei tee lapsia, niin hän ei tee. Joku taass ei saa lapsia vaikka kuinka haluaisi. Joillakin on taas monta lasta tai vain yki lapsi. Jotkut elävät perheessä lapsinensa, jotkut kahdestaan ilman lapsia, joku yksin. Telkeekö se meistä huononpia vai parenpia ihmisiä millaista elämää itsekukin elää. Aina löytyy joku arvostelija tai joku neuvomassa miten täytyisi elää.


      • aikuisiaovat
        isi&äiti+3lasta kirjoitti:

        Minä olen perheellinen ja hyvin toimeentuleva. Sinkku, lapseton työkaverini on se, joka vielä keski-iän ylittäneenäkin on kroonisessa rahapulassa. Ainakin minun ongelmani on hänen rahattomuutensa, koska kuulen siitä joka päivä.

        Älä ystävä hyvä, lue teini-äidit ja yksinhuoltajapalstaa ja tule sieltä vetämään tänne johtopäätöksiä! Siellä on lapsia ja lapsenmielisiä, jotka eivät koskaan opi rahan käyttöä, eikä elämänhallintaa. Olet nyt TÄYSIN väärällä palstalla

        Näen joka päivä lapsettoman, sinkun elämäntuskaa ja olen kyllä valtavan onnellinen omasta perheestäni. Koskaan en voisi kadehtia hänen kaltaisiaan.

        No eihän niillä yksinhuoltajillakaan se rahapula ole se ongelma, vaan se ettei ex maksa mitään, eli se tasa-arvo.


      • isi.äiti.3.lasta
        nolo,, kirjoitti:

        Äiti&isä: opetatko todella lapsillesi tuollaisia " tapoja ", että kuka tai keiden tulee kuolla, jotta jollakin toisella ryhmällä menisi paremmin. Todella epäkypsä ja jopa sairas ajatus. Hävettää puolestasi.

        Ai niinkö sinä tuon ymmärsit. No, minkäs minä sille voin. Hyvä sentään että kysyit "opetatko", joten voin vastata, että en opeta tuollaista. Opettelepa sinä nyt lukemaan.


    • hyvää hörhö

      Ihana hörhö olet!!! Kuka on syyllistänyt yhteiskuntaa siitä että on ahlunnut rakkaita lapsia? Taidat vaan itse olla kateellinen meille kun sulla ei ole lapsia, niih... heh... Voi sua hörhöä pientä.

      Elämä ei ole mitään jos ei ole lapsia, mutta ethän voi tietää kun sua kukaan ei halua lastensa äidiksi.
      Mikään ei ole parempaa kuin lapset. En voisi elää ilman niitä.

      Syyyllistät toisten lapsia siitä että kuvittelet heidän vanhempien inhoavan heitä? MIksi olet noin katkera?

    • minävaan**

      Kasvakaa ensin aikuisiksi ennen kuin kasvatatte lapsia. ;)

    • hohhoijaat

      Perheellisten suurin ongelma on se, että he eivät kestä erilaisia valintoja ja niiden aiheuttamia rajoitteita.

      Hankitaan perhe, otetaan liian suuret lainat, eletään leveästi ja jossain vaiheessa kyllästytään puolisoon, tympäännytään siihen, ettei muka ole omaa elämää ilman lapsia. Sitten halutaan matkustella, tarvitaan aikuista aikaa ja hankitut tavarat pelkästään rasitteilta. Ja kun siinä vaiheessa ei muutakaan keksi, niin alkaa syyttämään yhteiskuntaa, lapsettomia ihmisiä ja yleistä epäoikeudenmukaisuutta, että kun elämästä ei tullutkaan sitä, millaista sen olisi pitänyt olla.

      • onnellinen äiti

        Miten tuo liittyy perheellisten kateuteen? Perheelliset ei elele leveästi, eikä kukaan suunnittele eroja sun muita, kyllä siinä mennään ihan muita latuja.
        Lasten kanssa voi hyvin matkustaakin, ei ole este, kun valitsee lapsiystävällisen kohteen ja varaa aikaa.

        Yhteiskunta on tehnyt ihmisille tukiviidakon, ei niitä kukaan perhe ole pyytänyt, ja kuten sinäkin saavutetuista eduista ja mitkä kuuluu kellekin, on vaikea luopua.

        Kenen elämästä tulee semmoinen jota on aikanaan ahaveillut?? Ei kenenkään.


      • Isä

        Mä en ainakaan ole syyttänyt lapsettomia mistään, vaikka olenkin onnellinen siitä että mulla ON lapsi.

        Omaa aikuista aikaa mulla on aivan liikaakin – paljon enemmän kuin haluaisin – koska lapseni ei valitettavasti asu luonani. Ennemmin olen kateellinen lähihuoltajille kuin lapsettomille.


    • valittajia

      Eikös ystäväpiiri lapsettomilla muutu samankaltaisessa tilanteessa eläviin ja ne jotka haluavat pallon jalkaansa seurustelevat keskenään.

      Itselläni oli helppoa löytää perheettömiä uusia ystäviä. Kai se pallo jalassa voi alkaa välillä vähän ärsyttämään niin sitten puretaan lapsettomiin pahaa oloa. Ratkaisu siihen on että vaihtaa ystäväpiiriä.

    • lkjljlklk

      Olin yli 10 vuotta aikuiselämästäni sinkku ja sen jälkeen melkein 10 vuotta lapseton. en TODELLAKAAN kadehdi kumpaakaan tynkäelämän muotoa.

    • lapsettomatsurevat

      Ei olla kateellisia. Olen tavannut sen verran paljon lapsettomaksi jääneitä naisia, jotka tuossa 40 - 45 vuoden paikkeilla tajuavat sen todella. Lapsettomuus on yksi suurimpia suruja naisen tai miksei miehenkin elämässä, poislukien hemmotellut vela-tyypit. Lapsettomuudella kerskuville voi vaan hymyillä vähän silleen säälivästi - eivät tiedä mistä jäivät paitsi, joten antaa retostella. Seksikumppanit, avopuolisot ja aviopuolisot voi vaihtua, mutta omat lapset on ja pysyy.

    • ryryryryryr

      Tämä nyt on joko provo, tai sitten olet uskomattoman typerä.

      Miksi ihmeessä perheelliset olisivat kateellisia sinkuille tai lapsettomille? Eikös kuitenkin valtaosa ihmisistä halua lapsia, joten lienee tyypillisempää, että lapsettomat ovat kateellisia niille, jotka ovat lapsia saaneet.

      Minulla on kaksi biologista lasta ja yksi lapsipuoli. Olen heistä valtavan onnellinen. Koen että elämäni on merkityksellisempää. Ajatus siitä että en olisi äiti, on todella kurja. En kadehdi vähääkään lapsettomia. Olen useiden lapsettomien puolesta todella pahoillani, koska tiedän että hekin haluaisivat kokea tämän vanhemmuuden. Osa on kyllä vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta sellaiset ihmiset ovat yleensä henkisesti kypsymöttämiä ja epäempaattisia. En tunne yhtäkään erityisen mukavaa ihmistä, joka olisi omasta halustaan lapseton vielä 35 iällä.

    • Flashdrive

      Ei kyllä minä pikemminkin säälin lapsettomia ihmisiä. Viimeistään eläkeiässä, menevät lapsettomuutensa vuoksi täysin paniikkiin.

      • höhhöhheps

        Mitäs säälittävää kenessäkään on. Jokainen menee tyylillään. Ihan turhaa koko keskustelu.


      • Flashdrive

        Ei empatian tunteminen ole pahasta. Tuo paniikki ilmenee siten, että tuossa vaiheessa aletaan etsiä kiven ja kannon alta nuoremmasta sukupolvesta tulevien asioiden hoitajaa. Kun sellaista ei löydy luonnollista kautta, on entisen naapurin kummin kaimatkin vaarassa saada tämä vanheneva henkilö kontolleen.


    • mielialaluuseriko

      "Elämä ei ole mitään jos ei ole lapsia, mutta ethän voi tietää kun sua kukaan ei halua lastensa äidiksi."


      Aika paksun omahyväisiä kommentteja täällä, syöpäkuolemaakin jo toivotaan kaltaiselleni tahattomasti lapsettomalle 40 naiselle, joka on tehnyt 17-vuotiaasta palkkatöitä ja maksanut veroja tämän yhteiskunnan ylläpitämiseksi, lasten koulutukseen jne. Onneksi olen sentään saanut sen verran kasaan, että ehkäpä itseni sisarten lasten avulla aikanaan hautaan hoidan.

      Mutta yksi asia on varma: en enää koskaan äänestä yhtäkään puoluetta, joka ajaa vain lapsiperheiden asemaa. Ja jos verkossa on kansanedustajiksi hamuavia, kannattaa muistaa, että kuuluun nykyisin Suomessa erittäin ISOON vähemmistöön.

      • Anonyymi

        En huomannut, että kukaan olisi varsinaisesti syöpäkuolemaa lapsettomille naisille toivonut, mutta joku kirjoitti että lapsettomuus aiheuttanee tai lisää joidenkin syöpien esiintymistä. Tosiaan siinä avaajalle yksi syy lisää, miksi lapsettomia ei kannata kadehtia.

        Lapsettomuus ei tuo terveyttä, vaan päinvastoin. Se tuo myös rahattomuutta, ja epävarmuutta vanhuuteen, yksinäisyyttä, kun esim. puoliso kuolee ja ystävistä aika jättää. Itse en ainakaan haluaisi, että naapurini hoitaisi asioitani, kun tulen vanhaksi.


    • Juuri niin kun teillä ei ole lapsia että voi tietää miltä tuntuu, kun lisäätte lasten häiriö käyttäytymistä huonolla käytöksellä ja häiriköitte lapsen nukkumaan menemistä kuin myös ette ymmärrä että aikaa vaatii valmistua kun lapsia mukana kuin ette ymmärrä että lapset menevät fiiliksessään tajuamatta ympäristöä ja ympäristön tekijöitä. Kuin luulette tietävänne paremmin.

    • nimimerkitönj

      En jaksanut lukea ketjusta kuin pari ensimmäistä, väsyttää. Mutta en koe olevani kateellinen sinkuille enkä lapsettomille. :)

      Oma valintahan tämä lapsien tekeminen on ollut. Ainoa asia joka joskus pikaisesti herättää ohimenevän hetken kateutta on ne jotka voivat asua etelän lämmössä talvet.

      Mutta en jää kadehtimaan, vaan pyrin järkkäämään asiat niin että meillekin se vielä joskus on mahdollista. :)

    • omavalinta

      En todellakaan ole. Lapsettomat yleensä valittavat kaikesta ja kaikille. Väsyttää, varvas on kipeä, en saa nukuttua, masentaa. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Lapsettomat valittavat sitä että joutuvat jäämään ylitöihin, koiran takia ei voi jäädä häntä hoitamaan kun koira sairatuu paikalliselle parin päivän hoitovapaalle. Kuulema asuntojakin on liikaa isoille perheille. Lapsettomuuskin voi olla ihan oma päätös. Eikä eläin ole koskaan verrattavissa lapseen. Miksi hankitte koiria jos niistä ei voi huolehtia tai ole selvää kuka koiraa hoitaa? Lapset ovat tärkeintä minun elämässäni ja syy olla valittavatta jonnin joutavista pikkuasioista.
      Tärkeintä ovat siis lapset ei se että ei pääse joka viikonloppu baariin ryyppäämään. Kuka jaksaa elää itselleen koko elämänsä? Yksinäinen vanhuus, joulut ja juhlat yksin..... Eiiiiii kiitos.

    • Huhhui

      Sinkkuäitinä olen jo useammankin kerran törmännyt siihen kuinka katkeria ja omaan elämäntapaansa turtuneita kaavamaisia lapsettomat naiset, etenkin vanhemmat jo lapsen saamisiän ylittäneet naiset ovat.

      Siinä vaiheessa kun he ovat saaneet tietää että asun suuremmassa asunnossa kuin he ja että en ole surkeassa asemassa ja surkeaa raskasta elämää viettävä onneton ihminen heidän käytöksensä on tullut ilkeäksi ja selän takana on puhuttu pahaa.

      Luultavasti kaikki lapsettomat naiset eivät ole tällaisia mutta näitäkin mahtuu maailmaan.

      En todellakaan ole kateellinen lapsettomille naisille enkä miehille. Minun maailmaani kuuluvat lapset eivätkä lapseni estä minua elämästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe