katalysaattorin poisto

katti

Jos otan katin pois, ja laitan tyhjän putken tilalle , (yamaha fz6 vm 04) niin mitä se vaikuttaa esim ruiskun säätöön yms? Oletan että se toimii myös äänenvaimentimena ja tuossa pyörässä sais olla vaikka vähä enempi ääntä, ei haittais.

12

5905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katti

      Onneksi olkoon, saat pyörästä enemmän saasteita ja ellet penkitä pyörää, tehot pysyvät samana tai laskevat. Jos penkität, saattaa nousta mutta vähemmän kuin huomaat.

      • venom

        Lambda anturi pitäs sit kiertää jollaa. Jostain löytyy varmasti ohjeet.

        Tehon lisäys saattaa olla jopa tuntuvakin, mutta turhalta hommalta tuntuu. Ei oo yhtä ahdistavia kun autoissa! Ainakin mun hondassa on sellanen nopeasti läpäsevä katti. HECS nimeltään. Sit ne on vielä äänenvaimentimissa sisällä ni tarvikeputket joutus ostaa. Ne vaan ei oo mitää kauheen siistejä ja hillittyjä. Tietyst liika melu ei oo kenenkään etu.


      • katti
        venom kirjoitti:

        Lambda anturi pitäs sit kiertää jollaa. Jostain löytyy varmasti ohjeet.

        Tehon lisäys saattaa olla jopa tuntuvakin, mutta turhalta hommalta tuntuu. Ei oo yhtä ahdistavia kun autoissa! Ainakin mun hondassa on sellanen nopeasti läpäsevä katti. HECS nimeltään. Sit ne on vielä äänenvaimentimissa sisällä ni tarvikeputket joutus ostaa. Ne vaan ei oo mitää kauheen siistejä ja hillittyjä. Tietyst liika melu ei oo kenenkään etu.

        tästä se vaan ois helppo poistaa koska se on vaan lemmareilla putken välissä, panis vaan sopivaa putkea tilalle. Jaa entä jos vain poistaa sen lambdan? Tuskin se hirveästi kuitenkaan metelöis, en itsekkään välitä hirmu sävelistä.


      • koko putki
        katti kirjoitti:

        tästä se vaan ois helppo poistaa koska se on vaan lemmareilla putken välissä, panis vaan sopivaa putkea tilalle. Jaa entä jos vain poistaa sen lambdan? Tuskin se hirveästi kuitenkaan metelöis, en itsekkään välitä hirmu sävelistä.

        Luota Akrapovicin voimaan. Eli laita putki ja uusi ruiskun ohjaus ja eiku penkkii. Tulee kusiaiseenkin hieman jämäkämmät äänet ja tietysti myös ruutia=)


      • muffy
        koko putki kirjoitti:

        Luota Akrapovicin voimaan. Eli laita putki ja uusi ruiskun ohjaus ja eiku penkkii. Tulee kusiaiseenkin hieman jämäkämmät äänet ja tietysti myös ruutia=)

        Ei toi hinta putkenvaihdolla ja säädöllä ole missään suhteessa heppoihin. Tota ruutia ei paljoo tule lisää...


      • fazer78
        venom kirjoitti:

        Lambda anturi pitäs sit kiertää jollaa. Jostain löytyy varmasti ohjeet.

        Tehon lisäys saattaa olla jopa tuntuvakin, mutta turhalta hommalta tuntuu. Ei oo yhtä ahdistavia kun autoissa! Ainakin mun hondassa on sellanen nopeasti läpäsevä katti. HECS nimeltään. Sit ne on vielä äänenvaimentimissa sisällä ni tarvikeputket joutus ostaa. Ne vaan ei oo mitää kauheen siistejä ja hillittyjä. Tietyst liika melu ei oo kenenkään etu.

        Missähän tuossa uuden mallisessa fazussa mahtaa lambda-anturi olla?? (en oo itse siitä sellaista vielä löytänyt). Tarkoituksena ois itsekin vaihtaa katin tilalle suora "väliputki"... sliparit PC3 tuli laitettua viime kesänä ja kyllä niiden vaikutuksen ainakin huomaa selvästi :)


      • UKK2013

        Helvetin Suomi24 puupäät, prkl !! Teillä menee kaikki, täällä päin persettä.

        Katalysaattori pois, suoraan noin 4 hv lisää. Minkäänlaista säätötarvetta ei ole. Pakoäänet kasvavat hieman ( hyvin vähän ). Kierrosherkkyys paranee. Pienen tehonlisäyksen huomaa- ajotuntumassa !!!


      • Anonyymi

        Et kyllä tunnu ymmärtävän moottoreista yhtään mitään. Katalysaattori on tukos moottorissa ja lisää polttoaineenkulutusta ja saastuttaa enemmän sekä myös vähentää tehoja.

        Moottoripyörissä joissa on yksi lambda. Ruisku korjaa itse säädöt oikeaksi ja tehot lisääntyy. Samalla kannattaa vaihtaa vapaastihengittävä ilmansuodatin ja tehonlisäys on huomattava mutta ei välttämättä kovin suuri.

        2 lambdan järjestelmissä kaikki tapahtuu kuten edellisessä mutta seos jää yleensä liian laihalle. Se voi vaikka epätodennäköistä vaurioittaa mäntiä ja venttiileitä. Joten on hyvä säädättää ruisku jolloin tehoa tulee lisää.

        Katalysaattori kuluttaa aina enemmän bensaa koska se jopa tarvitsee sitä hieman toimiakseen ja ennen kuin moottori on todella käynyt kuumaksi katalysaattori laitteet saastuttaa enemmän kuin ilman katalysaattoria.

        Nykyään autoissa käytetään monivaiheisia katalysaattoreita jotka vähentävät päästöjä heti koska ennen katalysaattoriautot saastuttivat enemmän. Moottoripyörissä näitä ei ole eikä ehkä ole tulossa moneen vuosikymmeneen mutta laki on laki ja katalysaattori pitää asentaa tehtaalla vaikka se saastuttaakin enemmän koska laki näin sanoo.


    • ketjun aloittaja

      Kiitos tiedosta vaan mutta myin kyseisen pyörän pois jo seitsemän vuotta sitten!!

      • ajankohtaista yhä

        Moni painii yhä näiden tehoa syövien ja kulutusta lisäävien kattien kanssa.

        Miten siinä kävi, meni säädöt uusiksi?


    • Anonyymi

      Voikos 2006 ninja 636 katin kun se mutka alkuputkessa heti katin jälkeen käännös ylös niin mietin raa,asti katin kohalta rällläkällä poikki ja kattine kohti ojanpohjaa ja 2,5-3" pakoputkimuhvi silain päälle ja soikeahko ja lähetään ettei hitsausmahista ja halu laittaa joko hiljanen kammiovaimennin tai dbkiller suora pitkä leo sbk oikealle takaa katsottuna alas ja rungosta kiinnitys. Tosin ruma siitä tulisi mut peltiruuvit ja putkitahnaa sekä panta rungon kiinni ja alkukäyrät yhistyy ni nuijii muhvia ja lämpökäärettä. Mihin powercommander asennetaan ja mietin rikkaalla käymistä ja paskanen ilmaputsari mut 3 kaatumista= kenno irtoo ja 2 mäkistarttia, millä kattinhajoaa ja epävarma tyhjäkäynti kylmänä ja alle 1krpn ei pysy tai ainakaan 120kytkin pohjaan. Venttiilit säädöissä ja pelkästään 50cm pakosarjan pudotus ja ainiin katti taitaa hajoja ni mietin et kytkin hieman paukahtaa riippuen öljyn lämmöstä mut tukkeutunut tukos nyt just vaihetut pilaa ja mustuneet on 1000km. Mietin jyrsiäterällä sun muilla hakata tai kun sen näkee niin eikös lekalla ja taltalla sen murentas kun eip nyt 50€ enempää katittomaan ja kääreellä katteenalla möykky niin luuloo isoksi katiksi. 3 porras pakoputkimuhvia ja 2,25 liävä oikea ja vasen ni ja lattaraudasta telineen matkustajan tapista ni luulisi pysyvän. Toki eip vastapaine pöntöllä klemmarit hopea 80€ pakosarjakääre ja tahnat ni silti 500km änkän ja katin välistä pikkuvuoto ni suora tosin nopeasti ja kokeilussa väljillä putkenpaloilla ja folio tahna kääre klemmari patenteilla ja peltiruuvit hyvä autos jos nopea dsl katti pois ja 2,5tuuman putki ja ei kiristimiä ni peltiruuvit ja tahna. Tosin toiv O pyöreä et tai bilteman soikeahko putkenpää voisi sopia lyämällä ettei 0.5cm rakoja jää ja aika viritys täystiiviiksi commanderilla johokin liittimien väliin saa säädettyä mut joku hapetusjuttu on poistetu tai ei ole putki irti kuin venttiilit ja männät näkee kun kuulemma happea vissiin moottorin ja pakosarjan väliin? Lambdaa eioo ja periaate mm dsl auto on kaikki saasteenkeråyslaitteetnpois ja kuoret ja ohjelmoitu ja keskitytään ahtimen pesuihin eikä 3000€ dbf uusimisiin yms ja 80hp saatu vag 2,0tdi dbf egr ja katti sekä takapönttö pois ja softaa säädetty mut pelivaraa jäi ja mustaa tulee lämpimällä 25+ helteellä et evryn pa lämpöanturiin niin tasakaassuvääntö nousi ja täyskiihytyksis muutakun 1 näkyvästi lyö mustaa ja ei 80km/h 1,8rpm vääntö et pakko 5 vaihtaa. 2008 ei ole commonrail putkea ja kiinan evry napilla mut on päällä lämpöanturin piuhoissa ja vittumainen säätää. Onko powercom vastusarvolla syöttöä lisäävä mikä dsl halvin keino? Prätkässä mulla 65kg kuskilla 43 takana ja kuljee 255kmh hakkaen rahotinta et 40pk ois ja välit niin nopean kutonen mut ehkä 2-3 vois vääntöä ninjas vähän enemmän olla mm liikenneympyrästä poistuessa. Tosin ehkä liikaa vääntöä eli 1224456 ja pitemmil repii mut tolla joko liikaa tai liian vähän

      • Anonyymi

        Mitähän tuo olisi ihan vaikka suomeksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      10
      2898
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2527
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1393
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      786
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      635
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe