Rottweiler

Mirja68

Etsin rottweileria vartiointitehtäviin,varkaiden ja kotiin tunkeilijoiden varalle.
Koira täytyy puolustaa kotia ja omistajaa varkailta.Luonne täytyy olla hyvä eikä häiriintynyt ongelmakoira.

11

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kingi

      Sulla vankka kokemus rodusta ja tiedät millainen on vartiointiin koulutettu koira?

    • rusettirinta

      Ennen kuin olettaa rotikan vartioivan, niin täytyy antaa itsestään aika paljon rakkautta sille. Hyvä suhde on ehdoton edellytys. Eikä sitä luoda muutamassa viikossa. Aikuisen koiran kanssa saattaa mennä vuosi, ennen kuin voi 100% luottaa koiraan.

      Mistä luulet saavasi sellaisen koiran, joka pitää sinua puolustamisen arvoisena? Tuo sinun kyselysi on pöyristyttävä. Esim. "Luonne täytyy olla hyvä eikä häiriintynyt ongelmakoira." Koiran käytös riippuu aina omistajan käyttäytymisestä. Sain sen käsityksen, että koira on heti valmis automaatti, kun se teille tulee. Kehoitan sinua tutustumaan rottweiler rotuun ja sen kouluttamiseen.

      • opettele.itse

        Rotikalla on synnynnäinen voimakas vartiointi- ja suojeluvietti. Ei sen tarvitse mitään "puolustamisen arvoista" puolustaa, rotikka luontaisesti puolustaa omaa laumaa. Koiran luonne on eri asia kuin koiran käytös

        100% sti ei voi koskaan luottaa mihinkään koiraan. Koira on eläin, joka viime kädessä toimii vaistojensa varassa, vaikka se olisi kuinka kulutettu. Siis tähän on mahdollisuus olemassa.


      • rusettirinta

        " Ei sen tarvitse mitään "puolustamisen arvoista" puolustaa, rotikka luontaisesti puolustaa omaa laumaa. Koiran luonne on eri asia kuin koiran käytös."

        Ja rottis käyttäytyy luonteensa mukaisesti, ellei sille ole osoitettu omistajan taholta paikkaansa, mitä SAA tai EI SAA. Oma lauma ei ole itsestään selvyys, sen näkee näissä ikävissä tapauksissa. Vai mitä tuumaat esim. remmirähjäämisestä. Onko se sallittua luonteenomaisena. Minä olen sitä mieltä, että käytökseen antaa luvan omistaja.


    • YksiMielipide

      Vartiointi tehtäviin tarkoitetut koirat ovat siihen tehtävään koulutettuja, ei niitä kaupan hyllyllä myydä. Ja se valitettava puoli tässä vielä on että sinä itse joudut sen kouluttamisen tekemään. Tietysti tuolta itärajan itäpuolelta saattaa siihenkin löytyä kätevä vastaus rahalla, mutta sitä ei sitten tiedä mitä sieltä saa, kun niissä koirissa ei ole takuulappua ja palautus oikeutta.

    • rot-tis

      Taas näitä

    • erkkithemerkki

      Rottweilerista kehkeytyy automaattisesti aloittajan vaatima koira, kun se saa pennusta asti kasvaa rakastavassa ja tasapainoisessa kodissa ja missä sille tarjotaan aktiviteetteja riittävästi..

    • kiertokoira

      Hyvä rottis sinulle tulee ihan sillä tavallisella tavalla Perehdyt kasvattajiin ja tulevia pentueita etsit. Käyt kasvattajan luona tutustumassa myös. Alat kasvattaa kotona rakkaudella ja jämäkyydellä pentua.
      Luuletko, että aikuisina "valmiina" myytäisiin hyväluonteisia koiria? Olet varmaan nähnyt unta.

    • 3456789

      Ei taida löytyä.Keksi joku muu konsti, hälyttimet vaikka, ne saa valmiiksi asennettunakin.

    • Eiköstä

      Saa niitä nykyään valmiinakin ja onlinesta :D http://www.elitek-9.com/ tosin, tosin hinta hivuttaa innokkaimmat kuitenkin pois ;)

    • rotikkax2

      Se on rotikalla perimässään se vartiointivietti. Ei sen koiran tarvitse olla mitenkään siihen koulutettu että vartioi kotiaan. Eikä tarvitse myöskään olla agressiivinen millään tapaa, kuten jotkut kuvittelee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe