Kuinka kauan kestää?

Häätö

Laitoin viikonloppuna häädön vireille Helsingin käräjäoikeuteen. Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan päätöksessä saamisessa menee?

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UunoTurpapuro

      Aika ripeesti meni itsellä.. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen sitten suoraan ulosottoon ja haastemies kehiin! Vuokralainen sai pitkitettyä hieman, mutta sanotaan 1kk. Riippuu miten kiirusta jne käriksellä on ..ja keksiikö vuokralainen jotain hubaa estääkseen muuton.. Ole aktiivinen asian suhteen. Soita ja kysele jne.

      • munavaikana

        Ensin juttua hoitaa haastemies ja vasta sen jälkeen ulosotto. Haastemies on käräjäoikeuden sätkynukke.


    • Häättö

      Kävin tarkistamassa käräjäoikeuden sähköisestä asioinnista että vuokralaiselle on lähtenyt ilmoitus kuukausi sitten, mutta itse häätö/ulosotto ei siis ole voimassa vielä. Tänään tuli ilmoitus isännöitsijältä että kämpässä on vesivahinko. Kuinkakohan kauan asukas saa siellä asunnossa rellestää ennen kuin saamme sen pois? Ja kenellekköhän nuo vahingot tulevat maksettavaksi? Vesi oli siis valunut alakerran asuntoon ja tehnyt sielläkin tuhoja oman asunnon lisäksi.

      • SinäMaksat

        Jos vuokralainen on aiheuttanut vesivahingon, niin hänen kotivakuutuksesta tuo mahdollisesti maksetaan. Jos sellaista ei ole, niin sitten häneltä henk.kohtaisesti.

        Jos hän taas on varaton, niin sinä asunnon omistajana maksat, ja sitten yrität periä rahat vuokralaiselta.


    • asunnonvälittäjä

      Jokainen vastaa itse aiheuttamistaan vahingoista, mitään isännän vastuuta Suomessa ei ole.
      Talon rakenteille tulleet vauriot korvataan taloyhtiön kiinteistövakuutuksesta. Alakerran asuntoon tulleet vauriot alakerran asukkaan kotivakuutuksesta, jos sellainen on.

    • Vuodenkin_odottanut

      Päätös voi tulla hyvinkin pian, mutta se on vain paperi, joka ei käytännössä velvoita ketään mihinkään. Ainakaan edesauttamaan asunnon vapauttamisessa. Pahimmassa tapauksessa voi mennä vaikka vuosi siihen, että asunto on vapaa. Muista, että viranomaisilla ei ole mitään velvotteita asiassa.

    • ressuli

      Joulukuun puolessavälissä täytin hakemuksen, viikko sitten ilmoittivat oikeudesta ettei vuokralainen ole vastannut määräaikaan mennessä. Ei siis päätöstä vielä maaliskuun alussa.

      Jatkossa vaadin 3kk vakuuden ja 1kk vuokran tilille ennen avainten antoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe