Kuinka kauan kestää?

Häätö

Laitoin viikonloppuna häädön vireille Helsingin käräjäoikeuteen. Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan päätöksessä saamisessa menee?

7

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UunoTurpapuro

Aika ripeesti meni itsellä.. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen sitten suoraan ulosottoon ja haastemies kehiin! Vuokralainen sai pitkitettyä hieman, mutta sanotaan 1kk. Riippuu miten kiirusta jne käriksellä on ..ja keksiikö vuokralainen jotain hubaa estääkseen muuton.. Ole aktiivinen asian suhteen. Soita ja kysele jne.

• munavaikana

Ensin juttua hoitaa haastemies ja vasta sen jälkeen ulosotto. Haastemies on käräjäoikeuden sätkynukke.

• Häättö

Kävin tarkistamassa käräjäoikeuden sähköisestä asioinnista että vuokralaiselle on lähtenyt ilmoitus kuukausi sitten, mutta itse häätö/ulosotto ei siis ole voimassa vielä. Tänään tuli ilmoitus isännöitsijältä että kämpässä on vesivahinko. Kuinkakohan kauan asukas saa siellä asunnossa rellestää ennen kuin saamme sen pois? Ja kenellekköhän nuo vahingot tulevat maksettavaksi? Vesi oli siis valunut alakerran asuntoon ja tehnyt sielläkin tuhoja oman asunnon lisäksi.

• SinäMaksat

Jos vuokralainen on aiheuttanut vesivahingon, niin hänen kotivakuutuksesta tuo mahdollisesti maksetaan. Jos sellaista ei ole, niin sitten häneltä henk.kohtaisesti.

Jos hän taas on varaton, niin sinä asunnon omistajana maksat, ja sitten yrität periä rahat vuokralaiselta.

• asunnonvälittäjä

Jokainen vastaa itse aiheuttamistaan vahingoista, mitään isännän vastuuta Suomessa ei ole.
      Talon rakenteille tulleet vauriot korvataan taloyhtiön kiinteistövakuutuksesta. Alakerran asuntoon tulleet vauriot alakerran asukkaan kotivakuutuksesta, jos sellainen on.

• Vuodenkin_odottanut

Päätös voi tulla hyvinkin pian, mutta se on vain paperi, joka ei käytännössä velvoita ketään mihinkään. Ainakaan edesauttamaan asunnon vapauttamisessa. Pahimmassa tapauksessa voi mennä vaikka vuosi siihen, että asunto on vapaa. Muista, että viranomaisilla ei ole mitään velvotteita asiassa.

• ressuli

Joulukuun puolessavälissä täytin hakemuksen, viikko sitten ilmoittivat oikeudesta ettei vuokralainen ole vastannut määräaikaan mennessä. Ei siis päätöstä vielä maaliskuun alussa.

Jatkossa vaadin 3kk vakuuden ja 1kk vuokran tilille ennen avainten antoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45359
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2239
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1639
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe