Iiro Viinanen ja Esko Seppänen?

oikeus, vai oikea?

Tänään taitaa tulla uusintana, mutta ajatuksia herätti minulla, joka olen ollut äänestäessä aina oikeisto?

Aika todentuntuista faktaa siellä oli menneistä mielestäni, joka sai nyt kieltämättä miettimään uudestaa, ketä äänestäisin??

Kumpaakaan filmin esiintyjistä en pysty äänestämään, kuten en heidän esittämiään politiikkoja, mutta...hitsinvitsi... kuinka "Esko Seppäsestä" tehtiin...?

Oliko tämä kuitenkin joku vaalimainos, vai onko nämä herrat todellakin tavanneet toisensa?

22

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta oli mielenkiintoinen ohjelma pitkästä aikaa.
      Molemmat oikeassa mielestään, Iiro taisi loppua kohti kallistua vähän enemmän vasemmalle.
      Kaikki ovat oikeassa omalta kannaltaan. Virheitä ovat tehneet, mutta ei niille enää mitään voi, kuhan nykyiset osaisivat ottaa opikseen menneistä virheistä.
      Uskoisin että ovat tavanneet.

• Kyseiset herrat ovat tekemisissä toistensa kanssa, toivoisin mahdollisimman monen katsovan tai lukevan kirjan jonka pohjalta ohjelma tehtiin.
      Ne summat jotka meni ns parempiin suihin oli järkyttäviä ja ne ihmiset jotka niitä ohjaili on keskuudessamme.

• kawe

Suomen taloustilanne oli 90-luvun alussa todella huono ja siihen oli yhtenä syynä Neuvostoliiton kaatuminen ja viennin loppu, mutta myös ylivelkaantuminenym. Valtaisa pankkikriisi............
      Valinnat korjausliikkeeksi olivat kovia, poliittisesti maksoivat eniten juuri Kokoomukselle. - Iiro Viinaselle, tappouhkauksia myöten.
      Nyt ollaan taas suossa - Kokoomus on taas maksajana, mutta SD.stä ministerit (Urpilainen, Rinne)

Eilinen ohjelma oli hieno tarina konsensuksen löytymisestä ja mahdollisuudesta toimia yhdessä ideologiasta riippumatta ja se yhdistettiin hienosti yksilötasoon mikä loppua kohti meni hyvinkin henkilökohtaiseksi - oikein hyvää oppia meille kaikille.

• Ei kokoomus mitään maksanut,etkö kuunnellut ollenkaan mitä näyttelijät sanoi?
        Ne ratkasut oli massiivinen tulonsiirto puliveivareille.
        Optio haukat saalisti .

• Pidin tuosta ohjelmasta,
      välillä tahtoi henkilöhahmot vaihtaa paikkaa,
      Esko Seppänen oli niin porvarin oloinen koko näytelmän ajan...

Sairauskin voi olla yhteinen ystävä, yhdistävä tekijä,
      se tuotiin ainakin hyvin esille.
      Sen ystävän kanssa on vain tultava toimen.

• oikeus, vai oikea?

rosaliiin

Pakko jaksaa katsoa se vielä tänään, koska siinä ohjelmassa, joka perustui julkaistuun kirjaan, niin oli paljon ajattelemisen aihetta.

Mieleeni jäi Seppäsen (näyt.)sanonta, että vihamiehilleen hän on aina kommari, mutta muutoin..?... Kuten Viinanenkin (näyt.)myönsi, että virheitä tuli tehtyä?

Myös se Fortumin kuvio oli jotenkin pöyristyttävä, mikäli ymmärsin oikein, mutta muistaakseni sinne meni johdolle aikamoiset optiot?

Jotenkin olen aina sulkenut silmäni ja korvani näiden raharikkaiden saannoksista, koska itse en voi mitään ja en haluakkaan, koska eläkkeeni riittää hyvin minulle.

Päivällä lueskelin ET-lehteä ja eikös vain sielläkin oli pari sivua näistä rikkaista ja heidän tuloistaan, kuten kuvat hulppeista asunnoistaan!? Tuli vain mieleeni, että mitä lehti tarkoittaa näillä jutuillaan, jos kyseessä on eläkeikäiset ja naiset?

Samoin pisti silmiini kaikki upeat kodit, kuinka ne on sisustettu tyylikkäiksi? Mielestäni ne on 20-40 ikäisten juttuja, eikä eläkeläisten. Hyvä kun pääsisi jotenkin eroon tästä kaikesta "tyylistä", jota on tullut joskus hankittua?

Tyyylin muutos taitaa olla minullakin politiikassa?

• hätä ei lue lakia

Uskon että tuo vakava sairaus on saanut heidät nöyrtymään. Luin kerran erään tarinan (joku elämänkerta), jossa kahden keskenään sodassa olleen valtion naiset joutuivat yhteen. He olivat vihollisia, mutta heidän synnyttämisen aikansa tuli samanaikaisesti ja olosuhteet olivat ankeat. Nämä naiset liittoutuivat ja etsivät yhdessä apua ja heidän vihollisuutensa unohtui.

• oikeus, vai oikea? kirjoitti:

rosaliiin

Pakko jaksaa katsoa se vielä tänään, koska siinä ohjelmassa, joka perustui julkaistuun kirjaan, niin oli paljon ajattelemisen aihetta.

Mieleeni jäi Seppäsen (näyt.)sanonta, että vihamiehilleen hän on aina kommari, mutta muutoin..?... Kuten Viinanenkin (näyt.)myönsi, että virheitä tuli tehtyä?

Myös se Fortumin kuvio oli jotenkin pöyristyttävä, mikäli ymmärsin oikein, mutta muistaakseni sinne meni johdolle aikamoiset optiot?

Jotenkin olen aina sulkenut silmäni ja korvani näiden raharikkaiden saannoksista, koska itse en voi mitään ja en haluakkaan, koska eläkkeeni riittää hyvin minulle.

Päivällä lueskelin ET-lehteä ja eikös vain sielläkin oli pari sivua näistä rikkaista ja heidän tuloistaan, kuten kuvat hulppeista asunnoistaan!? Tuli vain mieleeni, että mitä lehti tarkoittaa näillä jutuillaan, jos kyseessä on eläkeikäiset ja naiset?

Samoin pisti silmiini kaikki upeat kodit, kuinka ne on sisustettu tyylikkäiksi? Mielestäni ne on 20-40 ikäisten juttuja, eikä eläkeläisten. Hyvä kun pääsisi jotenkin eroon tästä kaikesta "tyylistä", jota on tullut joskus hankittua?

Niin meinaan minäkin sen katsoa uudestaan.

Kirjaa en tunne mutta ohjelmasta loisti jotenkin rehellisyys, molemmat tunnustivat
        että politiikka, kuten varmaan tänä päivänäkin on täynnä virheitä, joita kukaan ei lopulta halua tunnustaa.
        Kansalaisten suoranaista harhaan johtamista ja salailua, jotka aika lopulta asettaa oikeaan asentoon.

Monista ohjelmassa puhutuista asioistakin muistaa kuulleensa, mutta tuollaiset asiat sotkeentuu sen päivän politiikan lillukanvarsiin.

Fortum oli aikamoinen tarina, tuli mieleen, että onneksi olen kilpailuttanut omat sähköni ja kiertänyt fortumin pojat kaukaa kun tuolla marketissa yrittävät maksajia hankkia.

ET-lehteä en ole lukenut pitkiin aikoihin, joskus olin sen jopa tilannut, mutta sitten väsähdin niihin matkakertomuksiin ja mainoksiin.
        Jospa lehti haluaa noilla jutuillaan hulppeista asunnoista tarjota lukijoilleen mahdollisuuden päiväuniin ja haaveiluihin, näitten omien pikkunurkkien vastapainoksi.

• Pitäkööt lehtensä
        oikeus, vai oikea? kirjoitti:

rosaliiin

Kuka hullu lukee tai tilaa ET-lehteä, en minä ainakaan ei se ole tavallisen eläkeläisen lehti. Tyrkytetty sitä jo silloin kun olin nelikymppinen.

• kattokaaKetäÄnestää

seuraavissa vaaleissa.

Viinanenki tunnusti suureksi tyhmyydeksi johtajien hirmupalkat , poonukset ja optitot, kuunelkaa tarlkaan ohjelma, siellä tulee paljon totuuksia julki jotka jokinen täysjärkinen on aina tiennykki, mutta kun ei ole voinu mitään kun vain päättäjillä on ollu vata tehdä tyhmiä päätöksiä.
      Tässä sitä ny ollaan tumput suorana ja suu auki, kuinka tässä näin kävikkää.

• centter

Ja nyt vie kokoomus Stubbin johdolla maata ahdinkoon. Keväällä huudetaan Sipilää pelastajaksi Soini aisaparinaan.

• ...

Pitänee katsoa.

Olen vähän pantannut asiaa. Ei lippaa sukuun, tai sen kummemmin. Yks lapsuuskaveri vaan ollut sairaselkeläisloispummina jo jokusen vuoden, just parkinsonin taudin takia. Aika hyvi lääkkeet ttoimii, kundi edelleen terävämpi, kuin juuri kukan palstalle kirjoittavista. Mutta kyllä sen ulkopuolinenkn hokaa, ei tosta nää kalua saa. liike tökkii ja lähimuisti hakusessa.

Noita tollasia muuten ennen sanottiin vanhuudenhöperöiksi.

Noin henkilöinä, asiasta puheenollen. Arvostan kumpaakin, Iiroa ja Eskoa valtavasti politiikkoina. Noo, kokolailla erikanttia puoluekartassa kumpikin, mutta päteviä, asialleen omistautuneita ja tehellisiä ihmisiä, kumpikin. Ja kumpikin, tekivät miehen työn, työurallaan.

=DW=

• Pirre*

Kovin ovat hyväkuntoisia, mukamas, soutuveneelläkin verkoilla..huhuijjaa sentään, taitaa olla paremmat parkkislääkkeet kuin tavan kuolevaisilla.

• Oli vaalimainos

Kaikki näytelmäkirjailijat ovat vasureita joten fiktiossa vasen on aina olevinaan oikeassa. Eivät ole oppineet mitään tosielämästä.

• k/k

Silloin kun noutaja on pelikaverina ,unohtuu vaalimainokset.

• kawe

onko k/k ja koti-kiusattu sama henkilö
      No joka tapauksessa, se ettenkö kuunnellut ko. henkilöitä lainkaan ei ihan pidä paikkaansa.
      Tekstini on minun tulkintani aiheeseen. Näin sen kehityskertomuksena kahdesta persoonasta, kahdesta ideologiasta ja henkilökohtaisesta elämästä, johon lopulta päädyttiin ja samalla oltiin jo ystävystytty.
      Viittaan omaan tekstiini.

• ...

Sivusta.

En errityisemmin seuraile, millä nimmarilla kuka kirjoittaa ja mitä. Siis noin vastauksena kysymykseen.

Mua kiinnosti toi ohjelma paljon. Siinähän koko ideana ja kertomuksen pohjana oli tappava sairaus, ei politiikka. Ohjelmassa tuli mun mielestä hyvin esiin, erilaisiakin ideologioita omaavat ihmiset voi tulla toimeen, jos niikseen sattuu.

Itellä sattuu liian usein käytännössä. Törmään just niihin ihmisiin, joitten kanssa writtäin hankala tulla toimeen. Toisenlaisiakin on, paljon, mutta niihin ei silleen törmäile. Tollasen hankalankin ihmisen kanssa pystyy pärjäilemään, jopa kaveraamaan, jos on jotain yhteistä kiinnekohtaa. Liimaa.

Ystävyydestä sanana, siitä nyt vois keskustella vaikka kuinka paljon. Mun mielestä sana kokolailla tarpeeton, sitä käytetään niin paljon miten sattuupi. Tässä po. tapuksessa, sai käsityksen, sairaus yhdisti kaks kokolailla täysin vastakkaista persoonaa. Se se kiintoisa asia, ein niinkään politiikka, taustat tms.

Kiinnostava ja vaikuttava ohjelmahan se oli. Pari suomen juippuluokan miesnäyttelijääkin. Sitäpaitsi, sehän oli käytännössä dialogi, hankala asia käsikirjoittaa ja toteuttaa. Erittäinkin ammattitaitoinen ja syvällinen teos se oli, taidetta kovimmillaan.

=DW=

• K/k ja mä ollaan sama kirjottaja, minusta siinä ohjelmassa tuli järkyttävällä tavalla esille nykyään vallalla oleva saalistus,politikkojen tyhmyys ja muutoksen tarve.
        Sairaus yhristi nää kaks politikkoa ja se et molemmat näki miten oltiin menty metsään.
        Ohimennen siin sivuttiin sitä kaivoslakiakin joka antaa käsittämättömät oikeudet ulkomaalaisille yrityksille,katos kun ihan vaan pintamaan omistat ,et sisustaa.
        Kukahan senkin lain ajoi suomeen ,pitää selvittää.
        Tota viittausta et kokoomus olis syyttömänä kärsijänä en tajua,olis kiva jos avaisit sitä puolta.

• ...
        koti-kiusattu kirjoitti:

K/k ja mä ollaan sama kirjottaja, minusta siinä ohjelmassa tuli järkyttävällä tavalla esille nykyään vallalla oleva saalistus,politikkojen tyhmyys ja muutoksen tarve.
        Sairaus yhristi nää kaks politikkoa ja se et molemmat näki miten oltiin menty metsään.
        Ohimennen siin sivuttiin sitä kaivoslakiakin joka antaa käsittämättömät oikeudet ulkomaalaisille yrityksille,katos kun ihan vaan pintamaan omistat ,et sisustaa.
        Kukahan senkin lain ajoi suomeen ,pitää selvittää.
        Tota viittausta et kokoomus olis syyttömänä kärsijänä en tajua,olis kiva jos avaisit sitä puolta.

He

Ei sinällään liity aloitukseen oikein mitenkään. Mulla vaan tuli mieleen toi kaivoslaki.

No meitsilläkö nyt on hikiällä naapureina umpitolloja potunviljelijöitä. Ne nyt vaan on umpitolloja, isot sieraimet ja kaikki. Ja niitten kanssahan sitä on koko elinikä riidelty, ties mistä asioista, hävinneistä rajapyykeistä, kotirauha-alueista, siltojen rakennusluvista, kaikesta mahdollisesta.

Mua niin harmittaa, että ei nähnyt puhelimesta naapurin nuoren isännän ilmettä, kun se soitti mulle ja alkoi taas saman ikivanhan jankituksen kaikenmaailman em. asioista. Meitsi kun on vahvasti erimieltä niitten väittämien kanssa. Monet kerrat saanut kuunnella uhkauksia kaikenmaailman kunnianloukkaussyytteistä jne. Ikinä ei tosin ole sitä haastemiestä ovelle ilmaantunut....

Niin siis se ilme. Sen olisin halunnut nähdä. Meitsi vähän kyllästyneenä ilmoitti, että mun mielestä sen pottupellolla on tunsaat mineraalivarat ja että olen aikonut ottaa käyttöön kaivostoimintaa varten :DDDDDDDD

Joop, välit ihan yhtä hyvät kuin aina ennenkin. Tosin, pitäisi jostain tarkistaa, onko nuori-isäntä hädissään tehnyt omille mailleen kaivosvaltaushakemuksen. Siitä se riemu nousisi. Mun tietojen mukaan siellä on kolmesataa metriä peruskallioon :DDD

Aiheen takia, tai syystä pakollinen linkki;

Klamydia - Pohjanmaalla;

https://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

=DW=

• kawe

k/k
      Ed. mainittu ohjelma perustuu kirjaan, johon sisältö muodostui Viinasen ja Seppäsen kirjeenvaihdosta, ............
      En ole lukenut kirjaa, mutta oletan, että vain osa käsittelee 90-l alkupuolen pankkikriisiä ja niitä päätöksiä joita I. Viinanen valtiovarainministerinä joutui tekemään, se oli siis sitä poliittista osaa aiheeseen. E. Seppänen oli sangen kitkerä arvostelija valtiosalissa oppositiossa kun oli, ilman vastuuta.(Viinanen mainitsi sen ohjelmassa)
      Pankit olivat myöntäneet luottoja aivan hulvattomasti, kun kupla puhkesi, pankit vaativat yrityksiltä velat korkojen kanssa nopeasti pois - pelastuakseen - niin kaatui valtaisa määrä yrityksiä ja samalla yksityisiä velallisia työttömyyden mukana jne. kuten muistamme.

Silloin vaaleissa (ei ollut ohjelmassa) Kokoomus kärsi tappion koska äänestäjät syyttivät puoluetta pankkikriisistä, pankeilla oli ihan omat johtajat. Seuraavissa vaaleissa käy samoin vaikka talouden tilanteemme on paljon laajemman tilanteen syytä, eikä nykyisen pääministerin.
      On helpointa syyttää shortseihin lomalla pukeutunutta ja Doodson tilaisuuteen osallistunutta, kuin pohtia mitä pääministeri tekee työkseen.Tämä nyt on karrikoitu mielipide, mutta välillä tuntuu että ihmisten mielipide muodostuu hetkeksi, hetkestä jonka lööppi tarjoaa..................

• Kiitti näkemyksestäsi, seuraan paljon päivänpolttavia asioita ja koitan välttää sitä virhettä että tekisin hätäisen johtopäätöksen.
        Muistan kylläkin ne johtajat jotka ei olleet maksukyvyttömiä vaan maksuhaluttomia, sekin jupakka maksoi ministerille työpaikan.
        Henkilökohtasesti en nähnyt kokomusta syyttömänä ,mut se siitä.

• äijä.

Iirokin on hyvin inhimillinen nyt, kun ei ole enää vallassa päättämässä asioista, ollaan niin ymmärtäväistä ja viisasta (jälkiviisasta) että....pah.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      259
      2884
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      105
      2398
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1980
    4. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      73
      1483
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      85
      1434
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1330
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1148
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      1014
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      983
    Aihe