miten saan marsun

hamsu love love

Moi!

Mulla itselläni on nyt hamsteri 1.v, mutta haluaisin marsun! Mitä teen? Jos itselläsi on marsu niin kerro minulle miten sait sen

9

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamsu love love

      Tai oikeastaan haluaisin kaksi marsua!

    • jylsilä

      Marsu on laumaeläin, niitä pitääkin ottaa vähintään kaksi. Ja niin iso häkki kuin tilaan suinkin sopii, 2 neliötä vähintään. Se on paras tehdä itse tai teettää jossain, eläinkaupasta välttämättä ei löydy.

    • marsu:)

      Sain omat marsuni koska psykologini kertoi minun olevan masentunut joten niistä olisi seuraa, mutta tuntuu että ne masentavat lisää kun eivät näytä pitävän minusta, vaikka sylissä juttelevat kovasti.

    • ei-marsua-lapsille

      Et pysty hoitamaan marsuja jos et voi sitoutua edes yhden hamsterin hoitoon. Toivottavasti vanhempasi ymmärtävät tämän.

      Vastauksena kysymykseesi:
      Hoida hamsteriasi ja odota että kasvat aikuiseksi ja pystyt kantamaan vastuuta ensin itsestäsi ja sitten marsuista.

      • marsu-marsu

        Mulla on tällä hetkellä 2v 4kk hamsu ja kaksi 6viikkoista marsua sekä kaksi koiraa. Ethän voi tietää kuinka hän hoitaa hamsteriaan. Kyllähän minäkin halusin toisen koiran ja silti huolehdin tuosta ensimmäisestäkin. Niin mutta kysy sun vanhemmilta asiasta. Jos ne ei suostu maksaa esim. eläinlääkärimaksuja ei kannata marsuja ottaa. Mun hamsteri on nyt elämänsä aikana sairastanut pari kertaa ja hoitokuluihin mennyt yli 200e. Jos vanhemmat ei olis mukana niin olisi vähän hankalaa.


    • marsterigirls

      Sain 2 marsua äitiltä ja isiltä kun pyysin marsua jo 2v sitten vihdoin yhtenä iltana kun kello oli puol 4 niin eläin kaupasta soittivat äitille että marsua voisi tulla hakemaan nytten tai huomenna sitten ajettiin 1h marsu kauppaan ja siinä ostettiin marsut ja tavarat yms kesti kaupassa noin 1,5 tuntii ja marsut sai nimekseen Joda ja Isco ja on nyt melkein vuoden ikäisiä☺

    • Marsumamma84

      Lopeta inttäminen, hoida tämänhetkiset lemmikkisi huolella ja osoita vanhemmillesi, että olet valmis vastuuseen - 1-8 vuotta viikottaista häkin siivoamista, kynsienleikkuuta parin viikon välein, joka päivä huolehtiminen siitä että marsuilla on tuoretta vettä ja heinää...

    • Muks

      Marsuja saa eläinkaupasta tai kasvattajalta. Minulla on tällä hetkellä neljä marsua, joista yksi on ostettu suoraan kasvattajalta, loput eläinkaupasta. Yksi edesmennyt marsu oli myös kasvattajalta.

      Jos ostat eläinkaupasta, varmista, että kyseessä on eettinen eläinkauppa, joka ostaa poikasia vain luotettavilta kasvattajilta, eikä poikastehtaista. Eläinkauppa on mielestäni hyvä vaihtoehto erityisesti kun ostat ensimmäisiä marsujasi (täytyy olla ainakin kaksi), sillä samalla voit ostaa sieltä häkin ja muut varusteet. Tällainen eettinen eläinkauppa on esimerkiksi Helsingissä toimiva Keskustan eläinkauppa, http://www.keskustanelainkauppa.com/

      Jos ostat kasvattajalta, osta sellaiselta, joka on Suomen Marsuyhdistyksen jäsen, varmistaaksesi, että kyseessä on luotettava kasvattaja. Lista Suomen Marsuyhdistyksen jäseninä olevista kasvattajista on tässä, voit seurata linkkejä edelleen kasvattajien sivuille nähdäksesi, onko heillä tällä hetkellä marsuja myynnissä. http://www.keskustanelainkauppa.com/

    • Muks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2215
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1559
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1495
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      1294
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1189
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      924
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      805
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      289
      800
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      67
      724
    Aihe