C aseman tila

himoshoppi

Ihmettelen mihin tietokoneestani häipyy C:asemalta tila, vuosi sitten, jolloin ostin koneen, siinä oli 100 Gt ja nyt on enää hieman yli 2 Gt mikä ei riitä enää, kun käsittelen kuvia photoshopissa. Kuinka saan lisää tilaa C: asemalle?

126

4323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poistamalla turhat tiedostot ja hankkimalla suuremman levyn.

      • himoshoppi

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.


      • E-asema
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        miksi et ole siirrellyt niitä töherryksiäsi sinne E-asemalle ?


      • himoshoppi
        E-asema kirjoitti:

        miksi et ole siirrellyt niitä töherryksiäsi sinne E-asemalle ?

        Laitan kaikki "töherrykset" E-asemalle, enkä ole laittanut C: asemalle yhtikäs mitään. Ja kun latasin Adoben ohjelmat, niin se ei kysynyt minne ne laitetaan. Tottakai olisin laittanut ne E:asemalle koska siellä minulla on monta sataa gigaa tilaa.
        En tiedä kuinka voisin siirtää Adoben ohjelmat E: asemalle. C: aseman tila on vain hävinnyt itsestään.


      • siis höh

        levyltä poistetaan turhat tiedostot, sen jälkeen hankitaan suurempi levy- ootko ihan tosissas?


      • fdsafdsa
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Aja Windowsissa disc cleanup, se tyhjentää Windowsista turhat tiedostot.


      • fdsafdsa
        fdsafdsa kirjoitti:

        Aja Windowsissa disc cleanup, se tyhjentää Windowsista turhat tiedostot.

        Ja löytyy siis koneesta valmiina. Suomeksi se voi olla joku levyn puhdistus tjsp.


      • fdsafdsa kirjoitti:

        Aja Windowsissa disc cleanup, se tyhjentää Windowsista turhat tiedostot.

        Mutta jättää suurimman osan tyhjentämättä.


      • E-asema kirjoitti:

        miksi et ole siirrellyt niitä töherryksiäsi sinne E-asemalle ?

        lukee kyllä E asema , en tiedä käyttöä.


      • Anonyymi

        Windows on kamala tilasyöppö!


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Apple alkaa skannata käyttäjien kuvia myös Euroopassa,


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Laitan kaikki "töherrykset" E-asemalle, enkä ole laittanut C: asemalle yhtikäs mitään. Ja kun latasin Adoben ohjelmat, niin se ei kysynyt minne ne laitetaan. Tottakai olisin laittanut ne E:asemalle koska siellä minulla on monta sataa gigaa tilaa.
        En tiedä kuinka voisin siirtää Adoben ohjelmat E: asemalle. C: aseman tila on vain hävinnyt itsestään.

        Asema kirjaimmet on DOS aikaa!


      • Anonyymi

        Täysin toimivia MacBookeja puretaan varaosiksi – syynä Applen turvaominaisuus

        Läppärien aktivointilukitus tekee lukuisista yritysten hylkäämistä MacBookeista hylkytavaraa.


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Windows-ongelmien ei tarvitsisi aina aiheuttaa painajaisia. Mutta silti ne aiheuttaa. 👿


      • Anonyymi

        Asemien kirjain nimeäminen on dos aikainen perimä!


      • Anonyymi
        kannyman kirjoitti:

        Mutta jättää suurimman osan tyhjentämättä.

        Kyllä windows on hankala!


      • Anonyymi
        fdsafdsa kirjoitti:

        Aja Windowsissa disc cleanup, se tyhjentää Windowsista turhat tiedostot.

        Kaikki M$ tuotteet vuotaa.


      • Anonyymi
        fdsafdsa kirjoitti:

        Aja Windowsissa disc cleanup, se tyhjentää Windowsista turhat tiedostot.

        Win 10 ja virhekoodi 0x80070002


      • Anonyymi

        Kollivapusenoudoksuvanmalairen maine täysin mennyttä!


      • Anonyymi

        Lyökää wintubutinpojat hanskat jo tiskiin.


      • Anonyymi
        kannyman kirjoitti:

        Mutta jättää suurimman osan tyhjentämättä.

        Pestaaahee koookoo winkuuurraa.


      • Anonyymi
        shakki2 kirjoitti:

        lukee kyllä E asema , en tiedä käyttöä.

        Kirjainasemat on dos ajalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows on kamala tilasyöppö!

        PAHINKAAN VAJAKKI EI KÄYTÄ WINDOWSIA!!


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Windows tuhoo levyn jatkuvalla kirjoittamisellaan.


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Tila katoo windowsissa itsekseen.


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Varmaan pyllyleikit ovat hänet koulineet väärämieliseksi.


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Plösö windows.


      • Anonyymi
        kannyman kirjoitti:

        Mutta jättää suurimman osan tyhjentämättä.

        💤
        KUOLEMA UKRAINALLE!


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Kuinka poista turhat tiedostost? Kävin noissa Windowsin jutuissa ja klikkasin kohdasta, jossa lukee, että vapauta lisää tilaa C:asemalle. Sieltä ei tullut lisä tilaa, jos olisin ruksinut kohdan tilapäiset tiedostot niin olisi asema puhdistunut 13 Gt verran. En uskaltanut laittaa ruksia siihen kun en tiedä mitä se tilapäiset tiedostot tarkoittaa.Minula ei ole mitään turhaa C: asemalla.
        Minulla on siellä ainoastaan muutama Adoben ohjelma. Minulla on myös E:asema jossa minulla on tilaa paljon.

        Winkura turpoo!


      • Anonyymi
        E-asema kirjoitti:

        miksi et ole siirrellyt niitä töherryksiäsi sinne E-asemalle ?

        Weellä on ähky!


    • Kannattaa pitää vain yksi osio levyllä. Ei tule tällaisia ongelmia niin usein. ( Eriasia on jos osiot on eri levyillä)

      • himoshoppi

        Ostin koneen juuri videoiden tekoa ja kuvien käsittelyä varten ja se koottiin sitä tarkoitusta varten. Olisikohan asemassa jokin vika kun muistia on hävinnyt itsetään niin paljon.


      • voihannenä
        himoshoppi kirjoitti:

        Ostin koneen juuri videoiden tekoa ja kuvien käsittelyä varten ja se koottiin sitä tarkoitusta varten. Olisikohan asemassa jokin vika kun muistia on hävinnyt itsetään niin paljon.

        Ei siitä muistia ole hävinnyt minnekään.
        Asemassa ei ole muistia. Muisti sijaitsee emolevyssä.

        Sinulle on myyty kone liian pienellä kiintolevyllä.
        Osta 1 levy lisää, vaikka 500gt koneeseen sisälle.


      • himoshoppi
        voihannenä kirjoitti:

        Ei siitä muistia ole hävinnyt minnekään.
        Asemassa ei ole muistia. Muisti sijaitsee emolevyssä.

        Sinulle on myyty kone liian pienellä kiintolevyllä.
        Osta 1 levy lisää, vaikka 500gt koneeseen sisälle.

        Nyt olen tutkinut hieman tarkemmin konettani. Minulla on siis kaksi levyä. Levy C ja levy E jonne tallennan kaikki kuvat ja videot. Ja levy C: jolle en tallnna mitään ja silti tilaa häipyy koko ajan. Sain nyt hieman lisää tilaa sinne, kun poistin tilapäiset tiedostot. Mutta siellä ei siltikään ole paljon tilaa, vain 10 Gt ja kun sitä tilaa koko ajan itsestään häipyy, niin eihän se pitkään riitä.
        Koneessa on muistia 8 Gt.
        Työskentelen aina levyllä E. Kuinkahan saisin siirretttyä Adoben ohjelmat sinne?
        Ja mitä se hyödyttäisi jos ostaisin uuden levy, kun minulla jo on levy, jossa on paljon tilaa. En ymmärrä näistä asioista paljon. Ja ohjelmat olisin laittanut E levylle jos jossain olisi kysytty sitä.


      • voihannenä
        himoshoppi kirjoitti:

        Nyt olen tutkinut hieman tarkemmin konettani. Minulla on siis kaksi levyä. Levy C ja levy E jonne tallennan kaikki kuvat ja videot. Ja levy C: jolle en tallnna mitään ja silti tilaa häipyy koko ajan. Sain nyt hieman lisää tilaa sinne, kun poistin tilapäiset tiedostot. Mutta siellä ei siltikään ole paljon tilaa, vain 10 Gt ja kun sitä tilaa koko ajan itsestään häipyy, niin eihän se pitkään riitä.
        Koneessa on muistia 8 Gt.
        Työskentelen aina levyllä E. Kuinkahan saisin siirretttyä Adoben ohjelmat sinne?
        Ja mitä se hyödyttäisi jos ostaisin uuden levy, kun minulla jo on levy, jossa on paljon tilaa. En ymmärrä näistä asioista paljon. Ja ohjelmat olisin laittanut E levylle jos jossain olisi kysytty sitä.

        No, katsos se uusi levy tuo lisää tilaa koneeseen.
        Onko se E asema erillinen kiintolevy vai pelkkä osio?
        Paljanko E :llä on tilaa sitä et kertonut.

        C osion tila pienenee sen takia, että sinne menee käyttöjärjsetelmän ja lisäohjelmien päivitykset, Tosin ne päivitykse ei 1 vuodessa noin paljoa tilaa vie,
        jonka ilmoitit.

        Kuvien käsittely vie aika paljon tilaa koneelta, riippuen siitä, miten paljon käsittelet niitä verrattuna alkuperäiseen.

        Pakkaa tiedostoaj C - osiolta pakkausohjelmalla. Näin saat lisää tillaa.
        Tarkista temp kansio. Sinne tuppaa kerääntymään aian nettiä selaillessa turhaa
        " roskaa ". Tyhjennä temp kansio. Lataa ja asenna CCleaner ohjelma. Siivoa
        kone sillä kaikesta turhasta roskasta.
        CCleaner on ilmainen. Älä ota sitä maksullista " päivitys " versiota käyttöön, vaikka CCleaner tyrkyttäisi sitä.


      • himoshoppi
        voihannenä kirjoitti:

        No, katsos se uusi levy tuo lisää tilaa koneeseen.
        Onko se E asema erillinen kiintolevy vai pelkkä osio?
        Paljanko E :llä on tilaa sitä et kertonut.

        C osion tila pienenee sen takia, että sinne menee käyttöjärjsetelmän ja lisäohjelmien päivitykset, Tosin ne päivitykse ei 1 vuodessa noin paljoa tilaa vie,
        jonka ilmoitit.

        Kuvien käsittely vie aika paljon tilaa koneelta, riippuen siitä, miten paljon käsittelet niitä verrattuna alkuperäiseen.

        Pakkaa tiedostoaj C - osiolta pakkausohjelmalla. Näin saat lisää tillaa.
        Tarkista temp kansio. Sinne tuppaa kerääntymään aian nettiä selaillessa turhaa
        " roskaa ". Tyhjennä temp kansio. Lataa ja asenna CCleaner ohjelma. Siivoa
        kone sillä kaikesta turhasta roskasta.
        CCleaner on ilmainen. Älä ota sitä maksullista " päivitys " versiota käyttöön, vaikka CCleaner tyrkyttäisi sitä.

        Minulla on kaksi kiintolevyasemaa Paikallinen levy C ja paikallinen levy E.

        E:llä oli aluperin 800 gigaa tilaa, ja siellä on vieläkin runsaasti tilaa ja lisää saan aina, kunhan poistan turhia tiedostoja.

        Arvelinkin päivitysten vievän tilaa, näytti olevan kymmeniä Microsoftin päivityksiä, vaikka tämä kone ei ole vielä vuottakaan vanha.
        En uskalla niitä poistaa. Voiko niitä Microsofitn vanhimpia päiviyksiä poistaa?
        Siivoaako se CCleaner enemmän kuin Windowsin oma ohjelma?
        Eilen oli C:asemalla 10 gigaa tilaa, mutta nyt on päivässä häipynyt yksi giga.


      • näinon
        himoshoppi kirjoitti:

        Minulla on kaksi kiintolevyasemaa Paikallinen levy C ja paikallinen levy E.

        E:llä oli aluperin 800 gigaa tilaa, ja siellä on vieläkin runsaasti tilaa ja lisää saan aina, kunhan poistan turhia tiedostoja.

        Arvelinkin päivitysten vievän tilaa, näytti olevan kymmeniä Microsoftin päivityksiä, vaikka tämä kone ei ole vielä vuottakaan vanha.
        En uskalla niitä poistaa. Voiko niitä Microsofitn vanhimpia päiviyksiä poistaa?
        Siivoaako se CCleaner enemmän kuin Windowsin oma ohjelma?
        Eilen oli C:asemalla 10 gigaa tilaa, mutta nyt on päivässä häipynyt yksi giga.

        Ei voi poistaa vanhempia päivityksiä.
        Päivityksien määrä ei riipu koneen iästä.

        CCleaner poistaa tehokkaammin turhat roskat. Turhia tulee aina, kun selaat
        nettiä.


      • himoshoppi kirjoitti:

        Nyt olen tutkinut hieman tarkemmin konettani. Minulla on siis kaksi levyä. Levy C ja levy E jonne tallennan kaikki kuvat ja videot. Ja levy C: jolle en tallnna mitään ja silti tilaa häipyy koko ajan. Sain nyt hieman lisää tilaa sinne, kun poistin tilapäiset tiedostot. Mutta siellä ei siltikään ole paljon tilaa, vain 10 Gt ja kun sitä tilaa koko ajan itsestään häipyy, niin eihän se pitkään riitä.
        Koneessa on muistia 8 Gt.
        Työskentelen aina levyllä E. Kuinkahan saisin siirretttyä Adoben ohjelmat sinne?
        Ja mitä se hyödyttäisi jos ostaisin uuden levy, kun minulla jo on levy, jossa on paljon tilaa. En ymmärrä näistä asioista paljon. Ja ohjelmat olisin laittanut E levylle jos jossain olisi kysytty sitä.

        jos ostaisit 16 gt muistilla olevan ? minulla 2 kpl kotitietokoneita jotka ottaa vastaan roskapostia aika paljon (8gp muistilla). minäkin haluaisin uuden, ehkä raha ei riitä minulla.


    • himoshoppi

      Katson Windowsin Levyn uudelleen järjestäminen paikasta tietoja.
      Ja siellä sanotaan, että järjestämällä aseman uudelleen voin enimillään vapauttaa 13,4Gt tilaa asemassa C.
      Nämä ovat niitä tilapäistiedostoja, joita en uskaltanut poistaa.
      Ne ovat Active X-komponentteja ja Java-sovelmia, jotka ladataan Internetistä tiettyjen sivujen yhteydessä automaattisesti ja ne tallenetaan väliaikaisesti kiintolevyn Downloaded Program Files-kansioon.
      Klikkasin painiketta näytä tiedostot ja kyseinen kansio oli tyhjä.
      En ymmärrä ollenkaan, että mihin se tila on tasaiseti häipynyt itsestään, vaikka en tallenna mitään juttuja C:asemalle. Viekö se Windowsin omat päivityksen kaiken tilan vai mikä?

      • missälie

        Tilapäistiedostot voit poistaa huoletta.

        Kaikki tilapäistiedostot menee windows/temp kansioon. Muissa kansioissa ei ole
        tilapäistiedostoja.

        Aktive X ja muut ohjelmat eivät ole väliaikaisia tiedostoja.
        Javascript tiedostot ovat väliaikaisia tiedostoja. Nämä menee temp kansioon.

        Itse Java ohjelma on sitten kokonaan eri asia. ( www.java.com ).


    • codebanker

      100 gigan levy on todella pieni jos teet paljon videoita ja kuvia. Siirä ne jollekin ulkoiselle asemalle niin saat tilaa koneelle. Ulkoisissa asemissa 1-2 Teraa ei ole enää liioittelua jos pitää ostaa sellainen.

      • himoshoppi

        Minulla on myös E levy ja siinä ovat kaikki kuvat ja videoni, siellä on monta sataa Gt tilaa. Mutta se ei hyödytä, koska tänään kone ei pystynyt enään tallentamaan photoshopissa käsittelemääni kuvaa, koska C: levyllä on liian vähän tilaa. Tosin. siellä on nyt 10 Gt koska poisitn tilapäiset tiedostot.
        Huomenna kokeilen toimiiko.


    • Entä jos siirrät niitä kuvia C: asemalta E: asemalle?

      • Hdywt25eu

        Se on sanottu monta kertaa että kuvat, videot ym on E:llä. Mutta onko photoshop C:llä? Asenna E:lle. Ja mistä muista Adoben ohjelmista oli kyse? Kaikkiin voi valita asennuskansion. Se ei ehkä välttämättä näy oletuksena vaan jonkun custom asennuksen takana.
        Photoshopin ja esim Premieren väliaikaistiedestot ym vievät paljon tilaa. Katso asetuksista voiko niille asettaa eri sijainnin.


      • himoshoppi
        Hdywt25eu kirjoitti:

        Se on sanottu monta kertaa että kuvat, videot ym on E:llä. Mutta onko photoshop C:llä? Asenna E:lle. Ja mistä muista Adoben ohjelmista oli kyse? Kaikkiin voi valita asennuskansion. Se ei ehkä välttämättä näy oletuksena vaan jonkun custom asennuksen takana.
        Photoshopin ja esim Premieren väliaikaistiedestot ym vievät paljon tilaa. Katso asetuksista voiko niille asettaa eri sijainnin.

        Tutkin hieman C: asemaa ja löysin Windows kansion sisältä kansion, joka sisältää kansion, jossa on Adoben ohjelmia. Ehkä saisin sen kansion raahattua, E:asemalle vai voiko sen lähettää E:asemalle.
        Ennenkuin sen teen, niin minun olisi ehkä parasta tallentaa kansio ulkoiselle kovalevylle.
        Tänään pystyin kuitenkin käsittelemään kuvia ilman ilmoituksia, että tehtävää ei voi suorittaa.
        Kaikki Adoben ohjelmat ovat C:llä, Photoshop, Premier ja Illustraattori.


      • himoshoppi kirjoitti:

        Tutkin hieman C: asemaa ja löysin Windows kansion sisältä kansion, joka sisältää kansion, jossa on Adoben ohjelmia. Ehkä saisin sen kansion raahattua, E:asemalle vai voiko sen lähettää E:asemalle.
        Ennenkuin sen teen, niin minun olisi ehkä parasta tallentaa kansio ulkoiselle kovalevylle.
        Tänään pystyin kuitenkin käsittelemään kuvia ilman ilmoituksia, että tehtävää ei voi suorittaa.
        Kaikki Adoben ohjelmat ovat C:llä, Photoshop, Premier ja Illustraattori.

        Älä lähde raahailemaan ohjelmia minnekään. Poista ohjelma ja asenna se uudestaan E-levylle. Tässä on ohjelma (scanner.exe) ,joka näyttää graafisesti, mihin tila menee. Se sallii myös poistamisen, joskin ole varovainen.

        http://www.steffengerlach.de/freeware/

        Jos asemat ovat yhtä nopeita, voit siirtää sivutustiedoston E:lle. Se on yleensä saman kokoinen, kuin koneen muisti.


      • Hdywt25eu
        himoshoppi kirjoitti:

        Tutkin hieman C: asemaa ja löysin Windows kansion sisältä kansion, joka sisältää kansion, jossa on Adoben ohjelmia. Ehkä saisin sen kansion raahattua, E:asemalle vai voiko sen lähettää E:asemalle.
        Ennenkuin sen teen, niin minun olisi ehkä parasta tallentaa kansio ulkoiselle kovalevylle.
        Tänään pystyin kuitenkin käsittelemään kuvia ilman ilmoituksia, että tehtävää ei voi suorittaa.
        Kaikki Adoben ohjelmat ovat C:llä, Photoshop, Premier ja Illustraattori.

        Kannattaa ohjauspaneelista mennä postamaan Adoben ohjelmat ja asentaa ne sinne E:lle.

        Premieren asennukselle on suositeltua olla 2gb tilaa ja preview tiedostoille 10gb. Media cachen voi Premieren asetuksista siirtää E:lle. Näin säästyy C:ltä jo hyvällä onnella 12gb tilaa.

        Photoshopista ja Illustratorista yhteensä 4gb


      • himoshoppi
        okaro kirjoitti:

        Älä lähde raahailemaan ohjelmia minnekään. Poista ohjelma ja asenna se uudestaan E-levylle. Tässä on ohjelma (scanner.exe) ,joka näyttää graafisesti, mihin tila menee. Se sallii myös poistamisen, joskin ole varovainen.

        http://www.steffengerlach.de/freeware/

        Jos asemat ovat yhtä nopeita, voit siirtää sivutustiedoston E:lle. Se on yleensä saman kokoinen, kuin koneen muisti.

        Minä olisin alunperin jo asentanut ohjelmat E-levylle, mutta se ei ollut mahdollista, koska ne vain lähtivät asentumaan, eikä kysytty minne minä haluan asentaa ne.

        Jos poistaisin ja asentaisin uudelleen ne, niin ne varmaan tulisivat takaisin C levylle.
        Vai auttaisiko jos tekisin kansion nimeltä Adobe, niin menisivätköhän sitten sinne.

        Minkä takia ohjelmia ei kannata lähteä raahaamaan mihinkään?
        Ajattelin, siirtää koko kansion E-levylle, jossa Adoben ohjelmat ovat.


      • Hdywt25eu
        himoshoppi kirjoitti:

        Minä olisin alunperin jo asentanut ohjelmat E-levylle, mutta se ei ollut mahdollista, koska ne vain lähtivät asentumaan, eikä kysytty minne minä haluan asentaa ne.

        Jos poistaisin ja asentaisin uudelleen ne, niin ne varmaan tulisivat takaisin C levylle.
        Vai auttaisiko jos tekisin kansion nimeltä Adobe, niin menisivätköhän sitten sinne.

        Minkä takia ohjelmia ei kannata lähteä raahaamaan mihinkään?
        Ajattelin, siirtää koko kansion E-levylle, jossa Adoben ohjelmat ovat.

        Itse avasin Photoshopin asennuksen eilen ja katoin miten se homma menee. Siinä heti ensimmäisessä näkymässä on mahdollista valia asennukselle polku. Ehkä riippuu ohjelmiston versiosta ja toi näkymä vaihtelee. Mitäs versioita ne sun ohjelmat on? CS5, 6, CC??


      • himoshoppi
        Hdywt25eu kirjoitti:

        Itse avasin Photoshopin asennuksen eilen ja katoin miten se homma menee. Siinä heti ensimmäisessä näkymässä on mahdollista valia asennukselle polku. Ehkä riippuu ohjelmiston versiosta ja toi näkymä vaihtelee. Mitäs versioita ne sun ohjelmat on? CS5, 6, CC??

        Minulla on CC, mutta en nähnyt valinnan mahdollisuutta, kun asensin sen.


      • hmmmhmhm.
        himoshoppi kirjoitti:

        Minulla on CC, mutta en nähnyt valinnan mahdollisuutta, kun asensin sen.

        Kyllä se mahdollisuus siellä jossakin aivan varmasti on. Katso uudelleen ja tarkemmin.

        Myös jos valitset yksinkertaisen/helpon asennuksen, silloin noita polkuja ei kysytä. Eli valitse edistynyt, jossa saat säätää kaikki nippelt itse, jos sellainen vaihtoehto tarjotaan. :)

        Alkuperäiseen ongelmaan voin sanoa sen verran, että käytätkö esimerkiksi Spotifyä? Jos käytät, niin silläkin on väliaikaistiedostot, jotka se varmaankin oletuksena tallentaa C:lle, ja ne voi helposti olla 15 Gt.

        Sama pätee todennäköisesti hyvin moneen muuhunkin ohjelmaan. Eipä siinä auta muu, kuin katsoa kaikki pääkansiot C:llä läpi, mihin tila menee. Syökö sen windows kansio, program files, documents, vai mikä. Videoeditointiohjelman temp tiedostot? Se selvästikkin sellaisia luo, kerta C aseman täyttyminen estää videon renderöinnin.

        Windows kansiolle aivan normaali koko on noin 30 Gt seiskan tapauksessa. Saattaa olla enemmänkin. Jos vie yli 40 - 50, sitten ehkä huolestuisin.

        Tosiaan, älä raahaa asennettujen ohjelmien kansiota itse mihinkään, sillä ohjelmat menevät näin helposti rikki, kun rekisteriin merkityt osoitteet ei täsmää, tai ohjelma ei löydä etsimäänsä osaa sieltä minne se on laitettu. Toinen ongelma tulee siitä, että myöskään ohjelman poisto-ohjelma ei löydä itse siirreltyjä osia, jolloin ne ehkä jäävät kokonaan poistamatta, vieden turhaa tilaa.


      • himoshoppi
        hmmmhmhm. kirjoitti:

        Kyllä se mahdollisuus siellä jossakin aivan varmasti on. Katso uudelleen ja tarkemmin.

        Myös jos valitset yksinkertaisen/helpon asennuksen, silloin noita polkuja ei kysytä. Eli valitse edistynyt, jossa saat säätää kaikki nippelt itse, jos sellainen vaihtoehto tarjotaan. :)

        Alkuperäiseen ongelmaan voin sanoa sen verran, että käytätkö esimerkiksi Spotifyä? Jos käytät, niin silläkin on väliaikaistiedostot, jotka se varmaankin oletuksena tallentaa C:lle, ja ne voi helposti olla 15 Gt.

        Sama pätee todennäköisesti hyvin moneen muuhunkin ohjelmaan. Eipä siinä auta muu, kuin katsoa kaikki pääkansiot C:llä läpi, mihin tila menee. Syökö sen windows kansio, program files, documents, vai mikä. Videoeditointiohjelman temp tiedostot? Se selvästikkin sellaisia luo, kerta C aseman täyttyminen estää videon renderöinnin.

        Windows kansiolle aivan normaali koko on noin 30 Gt seiskan tapauksessa. Saattaa olla enemmänkin. Jos vie yli 40 - 50, sitten ehkä huolestuisin.

        Tosiaan, älä raahaa asennettujen ohjelmien kansiota itse mihinkään, sillä ohjelmat menevät näin helposti rikki, kun rekisteriin merkityt osoitteet ei täsmää, tai ohjelma ei löydä etsimäänsä osaa sieltä minne se on laitettu. Toinen ongelma tulee siitä, että myöskään ohjelman poisto-ohjelma ei löydä itse siirreltyjä osia, jolloin ne ehkä jäävät kokonaan poistamatta, vieden turhaa tilaa.

        En käytä Spotifyä. Viedessäni hiiren osoittimen Windows kansion päälle tuli näkyviin teksti, että kansion koko suurempi kuin 19.9 Mt.

        No nyt ymmärrrän miksi ei kannata kansioita siirtää :)


      • jokujossainpäin
        himoshoppi kirjoitti:

        Minä olisin alunperin jo asentanut ohjelmat E-levylle, mutta se ei ollut mahdollista, koska ne vain lähtivät asentumaan, eikä kysytty minne minä haluan asentaa ne.

        Jos poistaisin ja asentaisin uudelleen ne, niin ne varmaan tulisivat takaisin C levylle.
        Vai auttaisiko jos tekisin kansion nimeltä Adobe, niin menisivätköhän sitten sinne.

        Minkä takia ohjelmia ei kannata lähteä raahaamaan mihinkään?
        Ajattelin, siirtää koko kansion E-levylle, jossa Adoben ohjelmat ovat.

        Ei ne ohjelmat siirry raahaamalla kiintolevystä toiseen, koska kaikki
        koneeseen asennettavat päätyvät siihen samaan C,n juuren, jossa käyttöjärjestelmä
        sijaitsee.

        Muokkaa asetuksista oletus asemaksi toinen asema, siis se kertomasi E.
        Asenna kaikki muut ohjelmat Eeelle, näin toimien menee saat lisää tilaa jonkin
        verran, vaikka näiden ohjemilmien sivutustiedostot sijaitsee C:llä.

        Lataessa ja asentaessa muita ohjelmia, niiden tarvitsemat tiedot menevät sinne
        E osioon/levyyn. Ainoastaan juuritiedostossa tarvittava tieto menee C,een juureen.

        Sana, juuri tulee siitä, että tietokoneessa oleva käyttöjärjestelmä on kuin kasvava
        puu oksineen ja lehtineen.


      • kustaffkuutamolla
        Hdywt25eu kirjoitti:

        Kannattaa ohjauspaneelista mennä postamaan Adoben ohjelmat ja asentaa ne sinne E:lle.

        Premieren asennukselle on suositeltua olla 2gb tilaa ja preview tiedostoille 10gb. Media cachen voi Premieren asetuksista siirtää E:lle. Näin säästyy C:ltä jo hyvällä onnella 12gb tilaa.

        Photoshopista ja Illustratorista yhteensä 4gb

        Ei bittiä ei.

        Se on gigatavu. Gt.


    • Siivoa Windows

      Poista Windowsista turhia vanhoja palautuspisteitä ja muuta turhaa vanhaa roskaa. Windows ei itse noita oikein halua poistaa vaan haluaisi säilyttää kaikki vuosikymmenten roskat tallessa eli joudut käsin siivoamaan ne pois.

      • himoshoppi

        En ole tehnyt mitään palautuspisteitä. Poistaisin vanhaa roskaa, mutta en tiedä oikein kuinka poistan ja mistä, koska en ole C:lle mitään turhaa laittanut, niin en voi sieltä mitään tiedostoja poistaa.


      • Win Lin Trol
        himoshoppi kirjoitti:

        En ole tehnyt mitään palautuspisteitä. Poistaisin vanhaa roskaa, mutta en tiedä oikein kuinka poistan ja mistä, koska en ole C:lle mitään turhaa laittanut, niin en voi sieltä mitään tiedostoja poistaa.

        Windows niitä palautuspisteitä tekee ihan itse kun lataat ohjelmia.

        Kaikenlaiset tilapäistiedostot voi huoletta poistaa, johan nimikin sen sanoo.

        Ccleaner siivoukseen : ---)


      • himoshoppi
        Win Lin Trol kirjoitti:

        Windows niitä palautuspisteitä tekee ihan itse kun lataat ohjelmia.

        Kaikenlaiset tilapäistiedostot voi huoletta poistaa, johan nimikin sen sanoo.

        Ccleaner siivoukseen : ---)

        Ai jaa, tiedän niin vähän näistä tietokoneen teknisistä asioista, että en tiennyt, että Windows tekee niitä itse :)

        Ja mistähän minä voin poistaa niitä palautuspisteitä. Olen jostain lukenut, että palauta aiempaan palautus pisteeseen. Onko se sieltä josta niitä poistetaan, eli siis palauttaisin johonkin aiempaan palautuspisteeseen. Jos sen teen niin säilyvätkö tiedostoni ennallaan?


    • jhgtyuiop98uytrrtyui
    • * * * * *

      1) Siivoa levy ja poista kaikki väliaikaistiedostot
      2) Muuta ainakin Photarin ja Premieren asetuksista näiden ohjelmien väliaikaistiedostojen kansio isommalle asemalle.
      3) Lisämuististakaan ei ole haittaa, jolloin voisit pienentää Swapfilen kokoa (toimii muistin jatkeena, eli kirjoittaa muistista tietoja levylle jollei keskusmuisti riitä). Swapin voi myös määritellä jollekin muulle asemalle kuin missä käyttöjärjestelmä sijaitsee.

      Sitä en kyllä ymmärrä, miten vuosi sitten kuvankäsittelyä ja videoeditointia silmälläpitäen ostetussa koneessa voi olla ensisijaisen kiintolevyn koko ainoastaan 100 Gt. Levy on väkisinkin aika vanha, ellei se sitten ole ssd.

      • himoshoppi

        Tietokone koottiin juuri minun tarkoituksia varten eli, että mahtuisi paljon videoita ja kuvia. Ja siis E:asemalle laitettiin 800 Gt tilaa. Kyllä minä itsekseni sitä ihmettelin, että mitähän varten C:asemalla on niin vähän tilaa.
        Mikä on ssd?


      • ..........

        Luultavasti koneessa ei ole kahta fyysistä levyä vaan teratavun levy on osioitu.

        150 Gt käyttikselle, ja loppulevy muille tiedostoille.

        Näin käyttiksen voi halutessaan asentaa uudestaan tyhjentämättä koko levyä.


      • hmh.
        .......... kirjoitti:

        Luultavasti koneessa ei ole kahta fyysistä levyä vaan teratavun levy on osioitu.

        150 Gt käyttikselle, ja loppulevy muille tiedostoille.

        Näin käyttiksen voi halutessaan asentaa uudestaan tyhjentämättä koko levyä.

        Josta pääsee toki siihen, että C osion kokoa pitäisi voida tarvittaessa kasvattaa ?

        Mutta kannattaa sitä ennen ottaa varmuuskopiot.


      • * * * * *
        himoshoppi kirjoitti:

        Tietokone koottiin juuri minun tarkoituksia varten eli, että mahtuisi paljon videoita ja kuvia. Ja siis E:asemalle laitettiin 800 Gt tilaa. Kyllä minä itsekseni sitä ihmettelin, että mitähän varten C:asemalla on niin vähän tilaa.
        Mikä on ssd?

        "Ja siis E:asemalle laitettiin 800 Gt tilaa."

        Ahaa, tuo selittääkin. Eli 1TB levy sentään asennettu.

        "Mikä on ssd?"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/SSD
        Nykyisin porukka tuppaa laittamaan tuollaisen käyttöjärjestelmälle ja jos on paljon tilantarvetta ja varastoitavaa kamaa, niin perinteinen iso kiintolevy sitten niille.
        Itellä 512Gt SSD ja sit rojuille pari perinteistä.


    • tyhjennystä

      Tyhjennä roskakori (Recycle Bin), kuten ehdotettu.

      Ja kuten jo ehdotettu, tyhjennä C:\TEMP -hakemistosta kaikki, mitä lähtee normaalisti, osa tiedostoista kun on lukittujakin. Esim. minulla oli siellä kaksi gigaa.

      Katso Omat tiedostot (tai Libraries) ja katso niistä, paljonko niissä kussakin on käytössä. Esim. Music, Pictures, Videos jne.
      Englanninkielisessä versiossa valitse oikealla napilla Properties. Suomenkielisessä kai Ominaisuudet.

      Katso myös Downloads (tai Lataukset) kansio. Siellä voi olla unohtunutta kamaa, jota olet ladannut netistä.

      Voit myös käydä nettiselaimissa tyhjentämässä välimuistit.

      • himoshoppi

        Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, aion perehtyä niihin vielä tarkemmin viikonloppuna ja tutkia konettani ja mitä kaikkea sieltä voin poistaa.


      • himoshoppi

        Olen taasen tutkaillut C:asemaa ja löysin kuin löysinkin jotain poistettavaa, minulla oli siellä kirjastoissa kuvia 7 gigan edestä. Roskakorin tyhjennä useasti ja selaushistorian olen myös tyhjentänyt.
        Windows kansiossa on paljon juttuja, mutta eivät ole kovin isoja tiedostoja, enkä uskalla sieltä mennä mitään poistamaan.
        Ei auta kuin edelleen jatkaan koneen tutkimista, jos löytyisi lisää poistettavaa. :)


      • himoshoppi
        himoshoppi kirjoitti:

        Olen taasen tutkaillut C:asemaa ja löysin kuin löysinkin jotain poistettavaa, minulla oli siellä kirjastoissa kuvia 7 gigan edestä. Roskakorin tyhjennä useasti ja selaushistorian olen myös tyhjentänyt.
        Windows kansiossa on paljon juttuja, mutta eivät ole kovin isoja tiedostoja, enkä uskalla sieltä mennä mitään poistamaan.
        Ei auta kuin edelleen jatkaan koneen tutkimista, jos löytyisi lisää poistettavaa. :)

        Vihdoinkin löysin vastauksen ongelmaani. C: aseman kirjastoon siis oli mennyt kuvia, en muista olenko tarkoituksella laittanut niitä. Olen niitä ahkerasti poistanut ja tilaa ei näyttänyt juurikaan tulevan lisää. Niistä jäi tyhjiä kansioita, joissa näytti olevan 0 Mt, kun ominaisuuksista katsoi. Päätin kuitenkin nyt kokeilla poistaa ne. Ja hups sieltähän sitä tilaa tuli heti kerralla 2 gigaa.
        Minulla on vielä kuvia poistamatta joten saan sieltä vielä lisää tilaa.
        Näen vasta sitten, kun olen poistanut ne tarviiko vielä jatkaa etsimistä mihin tila häipyy.


      • tuultapäin
        himoshoppi kirjoitti:

        Vihdoinkin löysin vastauksen ongelmaani. C: aseman kirjastoon siis oli mennyt kuvia, en muista olenko tarkoituksella laittanut niitä. Olen niitä ahkerasti poistanut ja tilaa ei näyttänyt juurikaan tulevan lisää. Niistä jäi tyhjiä kansioita, joissa näytti olevan 0 Mt, kun ominaisuuksista katsoi. Päätin kuitenkin nyt kokeilla poistaa ne. Ja hups sieltähän sitä tilaa tuli heti kerralla 2 gigaa.
        Minulla on vielä kuvia poistamatta joten saan sieltä vielä lisää tilaa.
        Näen vasta sitten, kun olen poistanut ne tarviiko vielä jatkaa etsimistä mihin tila häipyy.

        Ja vielä vähän lisää.

        Se on c osio ei asema.
        Se on e osio ei asema.

        Asemat ovat vanha korppuasema joissakin vanhoissa koneissa. DVD asema ja
        kiintolevyasema. Nämä asemat ovat paikkoja, joissa nämä laiteet sijaitsevat.
        Laitteet ovat.
        Korppulaite, joka lukee ja tallentaa tiedostoja korpulle-
        DVD laite, joka lukee cd ja dvd levyjä, sekä kirjoittaa valittuja tiedostoja tyhjälle
        levylle.
        Kiintolevy, jolle tallennetaan tietoja.

        Ulkoiset asemat ovat koneen ulkopuolella käytettäviä laitteita.
        Ulkopuolisia laitteita ovat:
        ZIP asema. Joita ei ole pahemmin enää missään käytössä.
        DVD asema.
        USV asema.


      • tuultapäin
        tuultapäin kirjoitti:

        Ja vielä vähän lisää.

        Se on c osio ei asema.
        Se on e osio ei asema.

        Asemat ovat vanha korppuasema joissakin vanhoissa koneissa. DVD asema ja
        kiintolevyasema. Nämä asemat ovat paikkoja, joissa nämä laiteet sijaitsevat.
        Laitteet ovat.
        Korppulaite, joka lukee ja tallentaa tiedostoja korpulle-
        DVD laite, joka lukee cd ja dvd levyjä, sekä kirjoittaa valittuja tiedostoja tyhjälle
        levylle.
        Kiintolevy, jolle tallennetaan tietoja.

        Ulkoiset asemat ovat koneen ulkopuolella käytettäviä laitteita.
        Ulkopuolisia laitteita ovat:
        ZIP asema. Joita ei ole pahemmin enää missään käytössä.
        DVD asema.
        USV asema.

        Korjausta.

        Piti olla USB.


    • palkintokomitea

      Olet saanut viikon trollipalkinnon.

      Perustelut:

      - Olet vienyt palstan tyyppejä kuin pässiä turvasta
      - Sopivan harmaa "ongelma"
      - Sopivan harmaa asenne

      Voittoa hiukan himmentää, että lähes kaikki avustajat ovat kyllä epäilleet, että ei tämä varmaan totta ole.

      Onnittelut!

      • ergfdg

        Saahan sitä epäillä mutta ei suin päin syyllistää. Meitä on moneen junaan, toiset ei aina tiedä mitä ovat tekemässä tai ovat tehneet.


      • himoshoppi

        Ai niinkö ajattelet. Jos olen tyhmä näissä tietokoneasioissa en häpeä sitä, koska kaikkea ei voi tietää ja koko ajan opin. Ja muiden vastauksita oli todellakin hyötyä.
        Ja kirjastoa en ole ehtinyt tarpeeksi tutkimaan.
        Muistaakseni, silloin kun ostin nykyisen tietokoneen, yritin ainakin jostain paikasta laittaa niin etteivät kuvat mene kirjastoon. En ole poistoissani vielä päässyt niin pitkälle, että näen menevätkö kaikkia kuvat automaattisesti kirjastoon, vaikka siis tallennan ne E asemalle.
        Tyhmää kysymystä ei olekkaan! :)
        Oppia ikä kaikki! :)


    • niinseonniin

      Mikä se kirjasto on sinun mielestä? Shoppi.
      Kerro, miten käsität asian, niin yritän valaista asiaa.

      Kun olet tallentamassa kuvia tai muita tiedostoja kone kysyy millä nimellä haluat ne
      tallentaa ja minne haluat niiden tallentuvan. Esimerkiksi johonkin ennalta luotuun
      kansioon, joka sijaitsee vaikkapa koneen työpöydällä.

      • Hurrdurr363

        Täytyy muistuttaa että työpöytä on myös C-asemaa. Kaikille ei tunnu menevän jakeluun vaan työpöytää käytetään laiskan välivarastona ja sinne ne myös unohtuu kun on tarpeeksi sekavaa. Itse en pidä työpöydällä yhtään mitään. Launchy nimisellä ohjelmalla käynnistän jos ei ole käynnistys valikossa heti näkyvillä.


      • himoshoppi

        Kirjasto, enpä ole ajatellut, koska en halua sinne laittaa mitään, kun se sijaitsee C:asemalla, jossa minulla ei ole paljon gigoja. Siellä vo olla kuvia, musiikkia ja videoita.

        Tallentaessani kuvia tai videoita teen kansion E:asemalle ja tallennan sinne.
        Työpöydälle en tallenna mitään. Tosin on siellä muutama kuvake.


    • etttänäin

      No, itsepä tuota kirjasto sanaa käytätä, siksi kysyin sitä.

      Mutta nyt kuitenkin kerrot tallentavasi kuvat ja videot E OSIOON. Siihen samaan
      kiintolevyyn, jossa C OSIO on. Silti kertomasi mukaan C osion tila pienenee.

      Pyydä jotain osaavaa kaveria asentamaan koneeseen
      partition manageria kiintolevyn osioiden moukkaamiseen, Tällä sovelluksella
      saat lisää tilaa E osioista C osioille.

    • himoshoppi

      C aseman tila ongelma ei ole vieläkään ratkennus. Tilaa on häipynyt koko ajan ja enää sitä on vain 4 gigaa jäljellä, joten täytyy taas alkaa tutkimaan miten saisin muutaman gigan lisää.
      Mutta en kertakaikkiaan ymmärrä kuinka se voi itsestään häipyä, vaikka en asenna sinne mitään. Vaikuttaa siltä, että C:asemalat häipyy tilaa, kun poistan kuvia E:asemalta.

      • Kun E:ltä poistat niin ne menee C:n roskakoriin - tyhjennäthän sen aina välillä.

        Muuten, otan osaa tuskaasi, se kuullostaa lähes omaltani. Toivottavasti saat apua jostakin.
        Minulla oli läppärini kanssa samanlaiset ongelmat viime vuonna. Tosin syynä on osittain se, että alkutoimissa jaoin kiintolevyn väärin ja jätin C:lle liian vähän tilaa. Muutaman vuoden käytön jälkeen C: oli ihan täysi, huolimatta siivousyrityksistäni. D:llä sitä vastoin, jossa minulla on kuvat ja videot, oli vielä tilaa vaikka kuinka paljon. En saanut enää Adoben Photoshoppia ja Premieriä pyörimään, joten ratkaisin ongelman hankkimalla isomman koneen.
        Nyt on ainakin vapaata tilaa 1,7 teraa, joten eiköhän sillä pärjää toistaiseksi. Varsinkin kun kyllästyin koko kuva- ja videotouhuun, enkä enää viitsinyt edes kopioida niitä läppäriltä ja useilta ulkoisilta kovalevyiltä tähän uuteen koneeseen.


      • himoshoppi
        tattiaivo kirjoitti:

        Kun E:ltä poistat niin ne menee C:n roskakoriin - tyhjennäthän sen aina välillä.

        Muuten, otan osaa tuskaasi, se kuullostaa lähes omaltani. Toivottavasti saat apua jostakin.
        Minulla oli läppärini kanssa samanlaiset ongelmat viime vuonna. Tosin syynä on osittain se, että alkutoimissa jaoin kiintolevyn väärin ja jätin C:lle liian vähän tilaa. Muutaman vuoden käytön jälkeen C: oli ihan täysi, huolimatta siivousyrityksistäni. D:llä sitä vastoin, jossa minulla on kuvat ja videot, oli vielä tilaa vaikka kuinka paljon. En saanut enää Adoben Photoshoppia ja Premieriä pyörimään, joten ratkaisin ongelman hankkimalla isomman koneen.
        Nyt on ainakin vapaata tilaa 1,7 teraa, joten eiköhän sillä pärjää toistaiseksi. Varsinkin kun kyllästyin koko kuva- ja videotouhuun, enkä enää viitsinyt edes kopioida niitä läppäriltä ja useilta ulkoisilta kovalevyiltä tähän uuteen koneeseen.

        Juu, kyllä tyhjennän rosakorin heti, kun jotain poistan. Tarkkailen jatkuvasti C: aseman tilaa, välillä on hieman enempi tilaa ja toisinaan vähempi. Latasin CC cleanerin, joka poistaa kaikki väliaikaiset tiedostot, mutta eipä se paljon auttanut. 2 gigaa tuli lisää ja itse olen myös aiemmin poistanut ylimääräistä windowsin omalla ohjelmalla ja suurinpiirtein sain tilaa saman verran silloinkin. Minulla ei ole mitään ohjelmia C:asemalla, kaikki on E:asemalla. Tilaa on tällä hetkellä 10 gigaa alunperin oli 100, ja ostin koneeni reilu vuosi sitten juuri sitä varten, että voin tehdä videoja ja tallentaa ja käsitellä ottamiani kuvia. Kone koottiin juuri sitä tarkoitusta varten ja maksoi yli tuhat euroa, joten uuteen isompaan koneeseen minulla ei ole varaa Ja tässä koneessahan on tilaa E:asemalla, C:asema on ongelma. Olisikohan mahdollista, että C:aseman kovalevy on ollut käytetty?


      • tattiaivo kirjoitti:

        Kun E:ltä poistat niin ne menee C:n roskakoriin - tyhjennäthän sen aina välillä.

        Muuten, otan osaa tuskaasi, se kuullostaa lähes omaltani. Toivottavasti saat apua jostakin.
        Minulla oli läppärini kanssa samanlaiset ongelmat viime vuonna. Tosin syynä on osittain se, että alkutoimissa jaoin kiintolevyn väärin ja jätin C:lle liian vähän tilaa. Muutaman vuoden käytön jälkeen C: oli ihan täysi, huolimatta siivousyrityksistäni. D:llä sitä vastoin, jossa minulla on kuvat ja videot, oli vielä tilaa vaikka kuinka paljon. En saanut enää Adoben Photoshoppia ja Premieriä pyörimään, joten ratkaisin ongelman hankkimalla isomman koneen.
        Nyt on ainakin vapaata tilaa 1,7 teraa, joten eiköhän sillä pärjää toistaiseksi. Varsinkin kun kyllästyin koko kuva- ja videotouhuun, enkä enää viitsinyt edes kopioida niitä läppäriltä ja useilta ulkoisilta kovalevyiltä tähän uuteen koneeseen.

        Kyllä se roskakori on ihan sillä osiolla, millä tiedostotkin ovat. Ei tiedostoja aleta poistamisessa kopioimaan minnekään. MInä en koskaan ole ymmärtänyt tuota osioimisen ideaa. Sillä kerjää juuri tuollaisia ongelmia. Jos osioi, niin panee sitten suoraan puoliksi.


    • sekoiluakokoketju

      Vaikuttaa tosi pahasti trollilta. Joo, Windowsin viemä tila tuppaa hieman kasvamaan ajan myötä, kun päivityksiä tulee, mutta ei siinä mitään mullistavaa tapahdu. Muka gigatavuittain katoaa tilaa viikossa? Phah. Joko käyttäjä tunaroi tiedostonsa järjestelmälevylle tai jättää selaimen ym. väliaikaistiedostot levylle pyörimään, ei ole muuten mahdollista.

      Tämä kyseinen trolli käyttää myös tietyntyylisiä nimimerkkejä, ne alkaa pikkuhiljaa tunnistamaan. Toinen vakiokäytäntö on nostaa vanha trolliketju takaisin ylös kuukauden tai parin jälkeen ja valittaa, että ongelmaa ei ole vieläkään ratkaistu.

      • himoshoppi

        En ole mikään trolli. Totta se on, että gigoja voi viikossa häipyä montakin. Ja en saa paljon niitä takaisin, koska selaushistoria ei vie paljon ja kuvani poistin jo C: asemalta ja väliaikaistiedostotkin poistin aiemmin windowsin omalla ohjelmalla, mutta kun ei tullut paljon lisä tilaa koitin vielä CC clenerillä ja sain silläkin vain saman verran mitä todennäköisesti olisin saanut windowsin omalla ohjelmalla.
        Ai, että käytän tietyntyylisiä nimimerkkejä... Minulla on ollut sama himoshoppi nimimerkki koko ajan. Ja miksi nostin asian taas esiin johtuu siitä, että aiemilla toimillani sain yli kymmenen gigaa lisää, mutta nyt tila alkaa käydä niin vähiin, enkä voi saada mistään lisää, kun minulla ei ole siellä C:asemalla yhtään mitään ylimääräistä, kaikki ovat windowsin omia juttuja. Olen niin utelias, että haluan vastauksen asiaan ja ainahan voin kokeilla täällä jos joku sattuisi tietämään. Ellei, aion kuitenkin vielä selvittää asian. Ja sitten kun saan sen selville voin kertoa sen täälläkin.


      • Jos olet sen vast'ikään hankkinut ja noinkin paljon maksanut, etkö voisi ottaa yhteyttä myyjään ja kysyä mikä on vikana, kun ei toimikaan odotusten mukaan. Vaikeahan se on viisaampienkaan näkemättä arvailla mikä konettasi vaivaa (tämmösestä tattiksesta puhumattakaan, joka voi tarjota vain sympatiaa ja toivoa että ongelma ratkeaa).


      • ongelmaOK

        sivutustiedosto ja tempit sitä tilaa syö.

        jos on yksi kiintolevy niin jollain levynhallintaohjelmalla esim. easeus partition master pystyy siirtämään tilaa osiolta toiselle eli E:ltä C:lle. jos siellä on oikeasti joku 100gb levy c:asemana niin hankkii isomman ja kloonaa levyt.


      • himoshoppi kirjoitti:

        En ole mikään trolli. Totta se on, että gigoja voi viikossa häipyä montakin. Ja en saa paljon niitä takaisin, koska selaushistoria ei vie paljon ja kuvani poistin jo C: asemalta ja väliaikaistiedostotkin poistin aiemmin windowsin omalla ohjelmalla, mutta kun ei tullut paljon lisä tilaa koitin vielä CC clenerillä ja sain silläkin vain saman verran mitä todennäköisesti olisin saanut windowsin omalla ohjelmalla.
        Ai, että käytän tietyntyylisiä nimimerkkejä... Minulla on ollut sama himoshoppi nimimerkki koko ajan. Ja miksi nostin asian taas esiin johtuu siitä, että aiemilla toimillani sain yli kymmenen gigaa lisää, mutta nyt tila alkaa käydä niin vähiin, enkä voi saada mistään lisää, kun minulla ei ole siellä C:asemalla yhtään mitään ylimääräistä, kaikki ovat windowsin omia juttuja. Olen niin utelias, että haluan vastauksen asiaan ja ainahan voin kokeilla täällä jos joku sattuisi tietämään. Ellei, aion kuitenkin vielä selvittää asian. Ja sitten kun saan sen selville voin kertoa sen täälläkin.

        No oletko ajanut sen scanner.exe:n? Mitä sanoi?

        Photoshop käyttää levyä muistin jatkeena. Sen sijainnin voi vaihtaa:

        https://helpx.adobe.com/photoshop/using/memory-performance.html#assigning_scratch_disks

        Tuntuu, että kuitenkin tallennat jotain sinne C:lle. Ei sitä muuten itse juuri häviäisi. Minulla esimerkiksi Windows-hakemisto on n. 17 gigaa ja Program files -hakemistot yhteensä n. 9 gigaa.


      • himoshoppi
        okaro kirjoitti:

        No oletko ajanut sen scanner.exe:n? Mitä sanoi?

        Photoshop käyttää levyä muistin jatkeena. Sen sijainnin voi vaihtaa:

        https://helpx.adobe.com/photoshop/using/memory-performance.html#assigning_scratch_disks

        Tuntuu, että kuitenkin tallennat jotain sinne C:lle. Ei sitä muuten itse juuri häviäisi. Minulla esimerkiksi Windows-hakemisto on n. 17 gigaa ja Program files -hakemistot yhteensä n. 9 gigaa.

        En ole ajanut scanner exe kun en ymmärrä englantia niin hyvin, että ymmärtäisin kaikki siitä ja haluan ymmärtää, mitä koneelleni asennan.

        En tallenna mitään C:lle ja kaikki kuvanikin olen sieltä poistanut.

        Olen nyt tarkistanut C:aseman tilan, joka kerta kun käynnistän, suljen ja myös välillä.
        CC: cleanerilla sain pidettyä tilan 9 gigassa, oli vielä sinisellä, kunnes eilen asentuivat taas Windowsin päiviytkset.
        Ja aamulla kun tarkistin C:aseman tilan huomasin, että päivitys oli vienyt vajaan gigan tilaa.
        Ei auttanut CC: cleaner, kun yritin sillä vielä puhdistaa. Nyt on asema punaisella.
        Ei tässä siis auta muu kuin viedä kone huoltoon. Ei tosin vaikuta normaalilta, että päivitys vie noin paljon tilaa.


      • himoshoppi
        tattiaivo kirjoitti:

        Jos olet sen vast'ikään hankkinut ja noinkin paljon maksanut, etkö voisi ottaa yhteyttä myyjään ja kysyä mikä on vikana, kun ei toimikaan odotusten mukaan. Vaikeahan se on viisaampienkaan näkemättä arvailla mikä konettasi vaivaa (tämmösestä tattiksesta puhumattakaan, joka voi tarjota vain sympatiaa ja toivoa että ongelma ratkeaa).

        Olen muuttanut eri paikkakunnalle ja takuukuitti on mennyt hukkaan. Mutta sen asian olen nyt kyllä oppinut, että C: asemalla täytyy myös olla rutkasti tilaa. Ostaessani koneen tiesin paljon vähemmän tietokoneen teknisistä asioista ja ajattelin myyjän olevan asiantuntija, kun kerran oli sellainen liike, jossa kone kootaan asiakkaan tarpeita vastaavaksi.


      • Anonyymi
        himoshoppi kirjoitti:

        Olen muuttanut eri paikkakunnalle ja takuukuitti on mennyt hukkaan. Mutta sen asian olen nyt kyllä oppinut, että C: asemalla täytyy myös olla rutkasti tilaa. Ostaessani koneen tiesin paljon vähemmän tietokoneen teknisistä asioista ja ajattelin myyjän olevan asiantuntija, kun kerran oli sellainen liike, jossa kone kootaan asiakkaan tarpeita vastaavaksi.

        Ja voi hitto, jos yritän tarjota windowsin asennustikulta korjausasennusta niin että saisin vanhat tietoni säilytettyä (joskus olen tämän onnistuneesti tehnyt), niin sanoo että "Päivitysvaihtoehto ei ole käytettävissä, jos käynnistät tietokoneen uudelleen Windowsin asennustietolevyltä. Windows on jo asennettuna, käynnistä kone uudelleen ja kun windows on käynnistynyt normaalisti, aseta levy ja suorita sennus".

        Mutta kun windows ei käynnisty normaalisti, kun näppäimistöt ei toimi (en tiedä toimisiko sellainen vanhan mallinen ps/2 näppis jos jostain saisi...)


    • Anonyymi

      Voi teitä lapset. Ei kyse ole tilan varsinaisesta puutteesta. Vaikka roskatiedostojen tyhjentäminen voi siistiä jopa useita gigoja ("Tilapäiset tiedostot/poista tiedostot" ja "Määritä tallennusseuranta tai suorita se nyt/puhdista nyt"), ne ei palauta kadonneita kymmeniä gigoja:

      Perehtykää sellaiseen tiedostoon kuin hiberfil.sys (hyvin piilotettu). Eli horrostilatiedostoon. Kasvaa helposti kymmenien gigojen kokoiseksi.

      Täysin turha tiedosto jopa Microsoftin mukaan, joka kerää roskaa. Horrostilatiedoston koko näkyy "Järjestelmän tiedot ja varattu tila" -sivulla (laita hakusana).

      Avaa "Määritä virtapainikkeet ja ota käyttöön salasanasuojaus". Sieltä klikkaa pois "Ota käyttöön nopea käynnistys" ja "Horrostila". Kone käynnistyy näistä huolimatta edelleen nopeasti mutta ei kerää roskaa horrostiedostoon. Lisäki täydellinen uudelleenkäynnistyminen estää muun roskan keräämistä ja vähentää muuta jumittamista.

      Sitten avaa komentokehote järjestelmänvalvojana ja kirjoita:
      C:\Windows\system32>powercfg.exe -h off

      Käynnistä tietokone uudelleen ja näin sinulla on kymmeniä gigoja palautunut tyhjää tilaa C-asemalle.

      • Anonyymi

        Ehkäpä tuo aloittajan kone on jo hajonnut seitsemässä vuodessa.


      • Anonyymi

        Moi vaan kaikille kaivoin vanhan pöytäkoneeni esille ja tietenkin olin laittanut salasanan jota en nyt muista.

        Kyseessä on noin 2008 ostettu pöytäkone missä Vista.
        Asus p5q pro - emolevy - biosista en löytänyt vaihtoehtoa usb-tikulta käynnistykseen jotta voisin Hiren's boot cd:lla vaihtaa salasanan.
        Poltin Hirenin cd:lle mutta paikoillaan oleva cd-asema oli rikki joten vaihdoin toisen tilalle mutta sekään ei toimi?luukku aukeaa ja sulkeutuu normisti valo palaa hetken aikaa ja sammuu lieköhän molemmat asemat rikki vai missä vika?
        Eikö tuo emo tosiaan tue usb-käynnistystä..? En löytänyt myöskään biosista mitään secure boot hommaa mitä disabloida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tuo aloittajan kone on jo hajonnut seitsemässä vuodessa.

        Jaha, taas ongelmia koneen kanssa. Illalla toimi ja aamulla ei enää käynnisty normaalisti. Tais just tehdä jonkun päivityksen sammuessaan ja se pisti taas jotain sekaisin...

        Eli kone käynnistyy aivan normaalisti työpöydälle, mutta sen jälkeen sitä ei pysty ohjaamaan. Hiiri ja näppäimistö eivät reagoi. Ilmeisesti kuitenkaan windows ei ole muuten jumissa, sillä työpöydälle mentyään siinä välähtää nopeasti pari ikkunaa. Eli taustaohjelmat latautuvat normaalisti. Ja kun painan tietokoneen virtanappulaa tulee "sammutetaan" ja windows ja kone sammuu normaalisti. Vielä ehkä tulee ilmoistus "Ei voi ladata xx ajuria, koska järjestelmää sammutetaan". Eli indikoisi sitä, että taustalla tapahtuu asioita.
        Kaikki ylimääräiset usb-vehkeet olen nykinyt koneesta irti. Vain näppis ja hiiri paikoillaan.

        Tein läppärillä windowsin palautustikun ja olen sen avulla yrittänyt muutamia asioita:
        - Palautuspisteitä ei löyty
        - Käynnistyksen korjaus > Ei voinut korjata
        - Komentokehotteeseen: "bcdedit /set {default} safeboot network" Sen jälkeen käynnistyy kyllä vikatilaan, kun resoluutio muuttuu ja taustakuva häviää, mutta muuten samat ongelmat.
        - Viimeisimpien päivitysten poistaminen > Ominaisuuspäivytystä ei voi poistaa, laatupäivityksen sain pois
        - Sen jälkeen uudestaan käynnistysen korjaus. Tekee sitä pidempään ja ei tule virheilmoitusta. Kone käynnistyy uudelleen automaattisesti, mutta vika ei häviä.

        Joten mitähän kettua?..... Mitä tässä seuraavaksi voi yrittää?

        Lisähuomiona (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), että koneessa on kaksi käyttäjää. Toinen on salasanalla suojattu järjestelmänvalvoja ja toinen vapaalla pääsyllä oleva vieras-tili. Kun viimeksi oli käytetty tuota vierasta, kone käynnistyy automaattisesti sen tilin työpöydälle, johon nyt tökkää.


      • Anonyymi

        Aiemmin päivällä ehdin jo ladata itselleni usb-ubuntun, ja sen avulla kopioin windows-asemalla olleita käyttäjätietoja talteen. Luulin että ainakin järjestelmänvalvojan tilillä olleet tiedot olisivat olleet suojattu niin, etten pääsisi niihin käsiksi kuin windowsiin kirjautumalla. Mutta niin vain pystyin työpöydät ja omat tiedostot kopioimaan. En kuitenkaan haluaisi sen olevan niin helppoa, vaan tahtoisin henkilökohtaiseten tietojeni olevan suojattu. Hyvä että tuli ilmi, niin kunhan kone on muuten kunnossa, pitää yrittää saada tietoturva tuolta osin kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, taas ongelmia koneen kanssa. Illalla toimi ja aamulla ei enää käynnisty normaalisti. Tais just tehdä jonkun päivityksen sammuessaan ja se pisti taas jotain sekaisin...

        Eli kone käynnistyy aivan normaalisti työpöydälle, mutta sen jälkeen sitä ei pysty ohjaamaan. Hiiri ja näppäimistö eivät reagoi. Ilmeisesti kuitenkaan windows ei ole muuten jumissa, sillä työpöydälle mentyään siinä välähtää nopeasti pari ikkunaa. Eli taustaohjelmat latautuvat normaalisti. Ja kun painan tietokoneen virtanappulaa tulee "sammutetaan" ja windows ja kone sammuu normaalisti. Vielä ehkä tulee ilmoistus "Ei voi ladata xx ajuria, koska järjestelmää sammutetaan". Eli indikoisi sitä, että taustalla tapahtuu asioita.
        Kaikki ylimääräiset usb-vehkeet olen nykinyt koneesta irti. Vain näppis ja hiiri paikoillaan.

        Tein läppärillä windowsin palautustikun ja olen sen avulla yrittänyt muutamia asioita:
        - Palautuspisteitä ei löyty
        - Käynnistyksen korjaus > Ei voinut korjata
        - Komentokehotteeseen: "bcdedit /set {default} safeboot network" Sen jälkeen käynnistyy kyllä vikatilaan, kun resoluutio muuttuu ja taustakuva häviää, mutta muuten samat ongelmat.
        - Viimeisimpien päivitysten poistaminen > Ominaisuuspäivytystä ei voi poistaa, laatupäivityksen sain pois
        - Sen jälkeen uudestaan käynnistysen korjaus. Tekee sitä pidempään ja ei tule virheilmoitusta. Kone käynnistyy uudelleen automaattisesti, mutta vika ei häviä.

        Joten mitähän kettua?..... Mitä tässä seuraavaksi voi yrittää?

        Lisähuomiona (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), että koneessa on kaksi käyttäjää. Toinen on salasanalla suojattu järjestelmänvalvoja ja toinen vapaalla pääsyllä oleva vieras-tili. Kun viimeksi oli käytetty tuota vierasta, kone käynnistyy automaattisesti sen tilin työpöydälle, johon nyt tökkää.

        Linux ei välitä Windowsin suojauksista mitään. Ongelmatilanteessa se on hyvä asia, mutta tietoturvan kannalta asia voi olla ongelmallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, taas ongelmia koneen kanssa. Illalla toimi ja aamulla ei enää käynnisty normaalisti. Tais just tehdä jonkun päivityksen sammuessaan ja se pisti taas jotain sekaisin...

        Eli kone käynnistyy aivan normaalisti työpöydälle, mutta sen jälkeen sitä ei pysty ohjaamaan. Hiiri ja näppäimistö eivät reagoi. Ilmeisesti kuitenkaan windows ei ole muuten jumissa, sillä työpöydälle mentyään siinä välähtää nopeasti pari ikkunaa. Eli taustaohjelmat latautuvat normaalisti. Ja kun painan tietokoneen virtanappulaa tulee "sammutetaan" ja windows ja kone sammuu normaalisti. Vielä ehkä tulee ilmoistus "Ei voi ladata xx ajuria, koska järjestelmää sammutetaan". Eli indikoisi sitä, että taustalla tapahtuu asioita.
        Kaikki ylimääräiset usb-vehkeet olen nykinyt koneesta irti. Vain näppis ja hiiri paikoillaan.

        Tein läppärillä windowsin palautustikun ja olen sen avulla yrittänyt muutamia asioita:
        - Palautuspisteitä ei löyty
        - Käynnistyksen korjaus > Ei voinut korjata
        - Komentokehotteeseen: "bcdedit /set {default} safeboot network" Sen jälkeen käynnistyy kyllä vikatilaan, kun resoluutio muuttuu ja taustakuva häviää, mutta muuten samat ongelmat.
        - Viimeisimpien päivitysten poistaminen > Ominaisuuspäivytystä ei voi poistaa, laatupäivityksen sain pois
        - Sen jälkeen uudestaan käynnistysen korjaus. Tekee sitä pidempään ja ei tule virheilmoitusta. Kone käynnistyy uudelleen automaattisesti, mutta vika ei häviä.

        Joten mitähän kettua?..... Mitä tässä seuraavaksi voi yrittää?

        Lisähuomiona (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), että koneessa on kaksi käyttäjää. Toinen on salasanalla suojattu järjestelmänvalvoja ja toinen vapaalla pääsyllä oleva vieras-tili. Kun viimeksi oli käytetty tuota vierasta, kone käynnistyy automaattisesti sen tilin työpöydälle, johon nyt tökkää.

        koneessa 16gb muistia ja 50% käytössä kun vaan chrome päällä, idlessä. voiko jostain säätää tuota välimuistitilan käyttöä? tuon kuvan mukaan se käyttää 7gb ja tuo mikrosoftin corework paska 4gb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin päivällä ehdin jo ladata itselleni usb-ubuntun, ja sen avulla kopioin windows-asemalla olleita käyttäjätietoja talteen. Luulin että ainakin järjestelmänvalvojan tilillä olleet tiedot olisivat olleet suojattu niin, etten pääsisi niihin käsiksi kuin windowsiin kirjautumalla. Mutta niin vain pystyin työpöydät ja omat tiedostot kopioimaan. En kuitenkaan haluaisi sen olevan niin helppoa, vaan tahtoisin henkilökohtaiseten tietojeni olevan suojattu. Hyvä että tuli ilmi, niin kunhan kone on muuten kunnossa, pitää yrittää saada tietoturva tuolta osin kuntoon.

        Win 8.1 oli käynnistänyt itse päivityksen. Prosessi kuitenkin pysähtyi kai ihan alkumetreillä. Normaalissa sinisessä taustassa homma eteni kai 15 %:iin asti, sitten tuli hp:n pyöreä pallura ja alarunaan teksti "Päivitetään järjestelmää (0 %)". Ja siihen jäi. Aikaisemmin prosenttiluku on erinäisin hyppäyksin taikka murtolukuna tyyliin "377/20567" edellyt, ja sen jälkeen sinipohjainen päivittyminen on jatkunut 100 % saakka. Nyt ei mitään.

        Uudelleen käynnistäminen pakkosammuttamisen jälkeen ei laptopissa auta. Akun tyhjentymisen jälkeen palaa samaa tilaan. ALT+CTRL+DEL ei tavoita, CTRL+C ei tee mitään. Biosin puolelta palauttaminen edelliseen BIOS-versioon ei muuta mitään. Ongelma lienee jossain Windowsin haluamassa aika syvän tason uudistuksessa, koska jollain käynnistyskerralla olen saanut tiedotuksen virhetilasta kohdassa tyyliin 377/20567 tai 490/20567.

        Mitähän tuolle saisi tehtyä? Tikulta olen saanut bootattua Ubuntuun, joten tiedostot saan talteen. Mutta kyllä niitä ohjelmiakin voisi käyttää. Kone on reilu viisi vuotta vanha, käyttis WIN 8.1 kun WIN 10 ei ole suostunut asentumaan,


      • Anonyymi

        Kun tuo Windowsin hakutoiminto ei löydä mitään ulkoiselta USB-levyltä, voisiko joku suositella jotakin sellaista ohjelmaa, joka skannaisi levyä ja hakisi sieltä sen tiedoston, jota olen etsimässä? En tiedä tiedoston nimeä, mutta minulla on siitä tuloste, josta näen otsikon ja sisällön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tuo aloittajan kone on jo hajonnut seitsemässä vuodessa.

        Windows 10-läppärin. Siinä oli suosikkiselaimeni Vivaldi (Google Chromen pohjalle rakennettu selain, jossa on Chromea huomattavasti monipuolisempi käyttöliittymä). Vivaldin versio oli niin vanha, että siitä puuttui synkronointi. Poistin siksi ohjelman ja ajattelin asentaa sen uudestaan.

        Mutta uudelleen asennus ei onnistunut. Windows lukitsi TEMP-tiedoston. Avasin monta kertaa lukituksen, mutta joka kerta TEMP-hakemisto oli lukittu uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, taas ongelmia koneen kanssa. Illalla toimi ja aamulla ei enää käynnisty normaalisti. Tais just tehdä jonkun päivityksen sammuessaan ja se pisti taas jotain sekaisin...

        Eli kone käynnistyy aivan normaalisti työpöydälle, mutta sen jälkeen sitä ei pysty ohjaamaan. Hiiri ja näppäimistö eivät reagoi. Ilmeisesti kuitenkaan windows ei ole muuten jumissa, sillä työpöydälle mentyään siinä välähtää nopeasti pari ikkunaa. Eli taustaohjelmat latautuvat normaalisti. Ja kun painan tietokoneen virtanappulaa tulee "sammutetaan" ja windows ja kone sammuu normaalisti. Vielä ehkä tulee ilmoistus "Ei voi ladata xx ajuria, koska järjestelmää sammutetaan". Eli indikoisi sitä, että taustalla tapahtuu asioita.
        Kaikki ylimääräiset usb-vehkeet olen nykinyt koneesta irti. Vain näppis ja hiiri paikoillaan.

        Tein läppärillä windowsin palautustikun ja olen sen avulla yrittänyt muutamia asioita:
        - Palautuspisteitä ei löyty
        - Käynnistyksen korjaus > Ei voinut korjata
        - Komentokehotteeseen: "bcdedit /set {default} safeboot network" Sen jälkeen käynnistyy kyllä vikatilaan, kun resoluutio muuttuu ja taustakuva häviää, mutta muuten samat ongelmat.
        - Viimeisimpien päivitysten poistaminen > Ominaisuuspäivytystä ei voi poistaa, laatupäivityksen sain pois
        - Sen jälkeen uudestaan käynnistysen korjaus. Tekee sitä pidempään ja ei tule virheilmoitusta. Kone käynnistyy uudelleen automaattisesti, mutta vika ei häviä.

        Joten mitähän kettua?..... Mitä tässä seuraavaksi voi yrittää?

        Lisähuomiona (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), että koneessa on kaksi käyttäjää. Toinen on salasanalla suojattu järjestelmänvalvoja ja toinen vapaalla pääsyllä oleva vieras-tili. Kun viimeksi oli käytetty tuota vierasta, kone käynnistyy automaattisesti sen tilin työpöydälle, johon nyt tökkää.

        Eli päivitin uusimpaan windowsiin, mutta kun käynnistää koneen, kone käynnistyy mutta ei suorita käynnistystä kokonaan. Tulee lukemaan Arsenal gaming (ihan normaalia) ja sen jälkeen taas restarrttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, taas ongelmia koneen kanssa. Illalla toimi ja aamulla ei enää käynnisty normaalisti. Tais just tehdä jonkun päivityksen sammuessaan ja se pisti taas jotain sekaisin...

        Eli kone käynnistyy aivan normaalisti työpöydälle, mutta sen jälkeen sitä ei pysty ohjaamaan. Hiiri ja näppäimistö eivät reagoi. Ilmeisesti kuitenkaan windows ei ole muuten jumissa, sillä työpöydälle mentyään siinä välähtää nopeasti pari ikkunaa. Eli taustaohjelmat latautuvat normaalisti. Ja kun painan tietokoneen virtanappulaa tulee "sammutetaan" ja windows ja kone sammuu normaalisti. Vielä ehkä tulee ilmoistus "Ei voi ladata xx ajuria, koska järjestelmää sammutetaan". Eli indikoisi sitä, että taustalla tapahtuu asioita.
        Kaikki ylimääräiset usb-vehkeet olen nykinyt koneesta irti. Vain näppis ja hiiri paikoillaan.

        Tein läppärillä windowsin palautustikun ja olen sen avulla yrittänyt muutamia asioita:
        - Palautuspisteitä ei löyty
        - Käynnistyksen korjaus > Ei voinut korjata
        - Komentokehotteeseen: "bcdedit /set {default} safeboot network" Sen jälkeen käynnistyy kyllä vikatilaan, kun resoluutio muuttuu ja taustakuva häviää, mutta muuten samat ongelmat.
        - Viimeisimpien päivitysten poistaminen > Ominaisuuspäivytystä ei voi poistaa, laatupäivityksen sain pois
        - Sen jälkeen uudestaan käynnistysen korjaus. Tekee sitä pidempään ja ei tule virheilmoitusta. Kone käynnistyy uudelleen automaattisesti, mutta vika ei häviä.

        Joten mitähän kettua?..... Mitä tässä seuraavaksi voi yrittää?

        Lisähuomiona (jos tällä tiedolla mitään merkitystä), että koneessa on kaksi käyttäjää. Toinen on salasanalla suojattu järjestelmänvalvoja ja toinen vapaalla pääsyllä oleva vieras-tili. Kun viimeksi oli käytetty tuota vierasta, kone käynnistyy automaattisesti sen tilin työpöydälle, johon nyt tökkää.

        Menin windows 10 updater netistä latasin kysyi restarttia restarttasin koneen ja sen jälkeen tulee ongelma. Recorvery usb tai windowsin uudelleen lataus usbllä ei toimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin päivällä ehdin jo ladata itselleni usb-ubuntun, ja sen avulla kopioin windows-asemalla olleita käyttäjätietoja talteen. Luulin että ainakin järjestelmänvalvojan tilillä olleet tiedot olisivat olleet suojattu niin, etten pääsisi niihin käsiksi kuin windowsiin kirjautumalla. Mutta niin vain pystyin työpöydät ja omat tiedostot kopioimaan. En kuitenkaan haluaisi sen olevan niin helppoa, vaan tahtoisin henkilökohtaiseten tietojeni olevan suojattu. Hyvä että tuli ilmi, niin kunhan kone on muuten kunnossa, pitää yrittää saada tietoturva tuolta osin kuntoon.

        En vieläkään ymmärtänyt, mitä teit ja miten. Latasitko päivityksen Windows Updatella ja se epäonnistui, vai mitä?
        Tarkoittaako tämä "usb tai windowsin uudelleen lataus usbllä ei toimi", että yritit ladata asennusmedian ja siirtää sen USB-tikulle, vai eikö uudelleen asennus onnistu USB:ltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux ei välitä Windowsin suojauksista mitään. Ongelmatilanteessa se on hyvä asia, mutta tietoturvan kannalta asia voi olla ongelmallinen.

        Microsoft poisti Windows tilini pois käytöstä, eivätkä halua keskustella mikä mättää. Miten tässä voi edetä?

        Mulla on läjäpäin pelejä ja elokuvia ostettuna XBOX One konsolille ja jonkin verran Windows kaupasta. Näyttää siltä että menetän ne ilman selitystä miksi.

        Ainoa syy mitä keksin mikä voisi olla palvelusopimuksen vastaista toimintaa on se että kirjauduin omalla tietokoneellani yrityksen tunnuksilla Teamsssiin ja käytin firman resursseja selaimella. Nyt en voi käyttää mitään Microsoftin palveluja, en edes kirjautua työtililläni omalla koneella.

        Miksi tällainen on edes mahdollista tehdä jos se johtaa tilin sulkemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koneessa 16gb muistia ja 50% käytössä kun vaan chrome päällä, idlessä. voiko jostain säätää tuota välimuistitilan käyttöä? tuon kuvan mukaan se käyttää 7gb ja tuo mikrosoftin corework paska 4gb

        tietokoneessa on muutamien viikkojen ajan ilmennyt erikoinen ongelma, johon en itse osannut sanoa suoraa ratkaisua. Eli tietokone käynnistyy, mutta näyttö ei tunnista signaalia. Vasta toisella käynnistys kerralla kone käynnistyy normaalisti. Käytössä erillinen GPU ja DisplayPort liitäntä.

        RAMit irroitettu, puhdistettu ja liitetty uudestaan. Johtojen kiinnitykset testattu, ei huonosti kiinni olevia piuhoja. Näytönohjain irrotettu ja kiinnitetty uudelleen. Ei auttanut ongelmaan.

        Näytönohjaimen ajurit päivitetty ja käyttöjärjestelmä ajantasalla.

        Komponentit:
        i7-3770 (normaalikelloilla) idlessä 1500MHz, käytössä parhaimmillaan 3800MHz. Voltage 0,9 - 1,1
        Emolevy: Acer Veriton M4620G
        16GB muistia, jotka kuitenkin ajavat melko matalalla (665,6MHz) 4 kampaa kiinni, taitavat olla 1333 kampoja kaikki.
        HIS Radeon HD7870 2GB ei kellotettu.
        Käyttöjärjestelmänä Win 10
        Virtalähde Silverstone 500W 80+Bronze

        Onko kenelläkään tullut vastaan samanlaista tapausta, koetin Googletella mutta en löytänyt kuin postauksia siitä ettei kuvaa tule ollenkaan. Tässä kuitenkin aina toisella käynnistyksellä tulee kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koneessa 16gb muistia ja 50% käytössä kun vaan chrome päällä, idlessä. voiko jostain säätää tuota välimuistitilan käyttöä? tuon kuvan mukaan se käyttää 7gb ja tuo mikrosoftin corework paska 4gb

        Pari päivää sitten pöytäkoneeni winukka huusi päivitystä - en tiedä mikä päivitys oli kyseessä mutta valitsin päivitä ja käynnistä uudelleen. Uudelleenkäynnistäessä windows ei enää lähtenyt päälle, bios käynnistyi normaalisti mutta sen jälkeen näyttö meni mustaksi ja lepotilaan. Uudelleenyrittäessä sama toistui, ja koska winukka ei ilmeisesti bootannut lainkaan, en päässyt myöskään avaamaan vikasietotilassa tai käyttämään mitään muitakaan winukan ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Win 8.1 oli käynnistänyt itse päivityksen. Prosessi kuitenkin pysähtyi kai ihan alkumetreillä. Normaalissa sinisessä taustassa homma eteni kai 15 %:iin asti, sitten tuli hp:n pyöreä pallura ja alarunaan teksti "Päivitetään järjestelmää (0 %)". Ja siihen jäi. Aikaisemmin prosenttiluku on erinäisin hyppäyksin taikka murtolukuna tyyliin "377/20567" edellyt, ja sen jälkeen sinipohjainen päivittyminen on jatkunut 100 % saakka. Nyt ei mitään.

        Uudelleen käynnistäminen pakkosammuttamisen jälkeen ei laptopissa auta. Akun tyhjentymisen jälkeen palaa samaa tilaan. ALT CTRL DEL ei tavoita, CTRL C ei tee mitään. Biosin puolelta palauttaminen edelliseen BIOS-versioon ei muuta mitään. Ongelma lienee jossain Windowsin haluamassa aika syvän tason uudistuksessa, koska jollain käynnistyskerralla olen saanut tiedotuksen virhetilasta kohdassa tyyliin 377/20567 tai 490/20567.

        Mitähän tuolle saisi tehtyä? Tikulta olen saanut bootattua Ubuntuun, joten tiedostot saan talteen. Mutta kyllä niitä ohjelmiakin voisi käyttää. Kone on reilu viisi vuotta vanha, käyttis WIN 8.1 kun WIN 10 ei ole suostunut asentumaan,

        Jos koneen uudelleenkäynnistää ruudun mentyä mustaksi tapahtuu sama kuin alussa, eli bios lataa ja tämän jälkeen näyttö menee lepotilaan. Mitäs ihmettä, jotakin hardispuolella rikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Win 8.1 oli käynnistänyt itse päivityksen. Prosessi kuitenkin pysähtyi kai ihan alkumetreillä. Normaalissa sinisessä taustassa homma eteni kai 15 %:iin asti, sitten tuli hp:n pyöreä pallura ja alarunaan teksti "Päivitetään järjestelmää (0 %)". Ja siihen jäi. Aikaisemmin prosenttiluku on erinäisin hyppäyksin taikka murtolukuna tyyliin "377/20567" edellyt, ja sen jälkeen sinipohjainen päivittyminen on jatkunut 100 % saakka. Nyt ei mitään.

        Uudelleen käynnistäminen pakkosammuttamisen jälkeen ei laptopissa auta. Akun tyhjentymisen jälkeen palaa samaa tilaan. ALT CTRL DEL ei tavoita, CTRL C ei tee mitään. Biosin puolelta palauttaminen edelliseen BIOS-versioon ei muuta mitään. Ongelma lienee jossain Windowsin haluamassa aika syvän tason uudistuksessa, koska jollain käynnistyskerralla olen saanut tiedotuksen virhetilasta kohdassa tyyliin 377/20567 tai 490/20567.

        Mitähän tuolle saisi tehtyä? Tikulta olen saanut bootattua Ubuntuun, joten tiedostot saan talteen. Mutta kyllä niitä ohjelmiakin voisi käyttää. Kone on reilu viisi vuotta vanha, käyttis WIN 8.1 kun WIN 10 ei ole suostunut asentumaan,

        Valitettavasti microsoftin vinkeistä ei ole apua, kokeilin mainittuja konsteja jo aiemmin ja tässä vaiheessa olen jo pyyhkinyt levyn joten vanhempia versioita ei tosiaan enää ole, sen paremmin kuin palautuspisteitäkään.

        Latasin rufuksella parikin vanhempaa windows-versiota ja kokeilin asentaa molempia, mutta sama toistuu: pääsen asennuksen loppupuolelle, suunnilleen kohtaan jossa sininen tausta vaihtuu vaaleaksi tekstiksi mustalla pohjalla, ja aina jossain vaiheessa näyttö menee kokonaan pimeäksi (huomasin myös että koneesta kuuluu heti tämän jälkeen naksahdus). Olen myös yrittänyt jättää koneen hyrisemään näillä kurin siltä varalta että asennus hidastelee. Mitään ei kuitenkaan tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo Windowsin hakutoiminto ei löydä mitään ulkoiselta USB-levyltä, voisiko joku suositella jotakin sellaista ohjelmaa, joka skannaisi levyä ja hakisi sieltä sen tiedoston, jota olen etsimässä? En tiedä tiedoston nimeä, mutta minulla on siitä tuloste, josta näen otsikon ja sisällön.

        Vielä, pari huomautusta asennuksesta.
        Aktivointi tapahtuu automaattisesti aikaisemmin aktivoituun koneeseen, kun tuotelisenssikohdan ohittaa ruksaamalla "Minulla ei ole tuoteavainta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows 10-läppärin. Siinä oli suosikkiselaimeni Vivaldi (Google Chromen pohjalle rakennettu selain, jossa on Chromea huomattavasti monipuolisempi käyttöliittymä). Vivaldin versio oli niin vanha, että siitä puuttui synkronointi. Poistin siksi ohjelman ja ajattelin asentaa sen uudestaan.

        Mutta uudelleen asennus ei onnistunut. Windows lukitsi TEMP-tiedoston. Avasin monta kertaa lukituksen, mutta joka kerta TEMP-hakemisto oli lukittu uudestaan.

        Kokeilin sitten joutaessani pari kertaa uudestaan ja kyllä, windows asentuu ja toimii jos netti ei ole kiinni, jos on, pimenee kesken asennuksen. Jos asentaa ilman nettiä ja kytkee asennuksen jälkeen kaapelin kiinni, winukka pimenee. Mitä kummaa:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päivitin uusimpaan windowsiin, mutta kun käynnistää koneen, kone käynnistyy mutta ei suorita käynnistystä kokonaan. Tulee lukemaan Arsenal gaming (ihan normaalia) ja sen jälkeen taas restarrttaa.

        Päätin sitten käydä uhkarohkeaksi ja päivittää windowsin. Päivittyi ja uudelleenkäynnistyi normaalisti, mutta näyttö alkoi temppuilla. Joka kerta kun avasin minkä tahansa ikkunan tai edes työpöydän pudotusvalikon oikeasta hiirenkorvasta, näyttö sammui ja meni uudelleen päälle, välillä montakin kertaa putkeen - aivan kuin näyttis olisi etsinyt oikeaa kuvasuhdetta tai jotain (kuvasuhde ei tosin muuttunut). Kone teki tämän kyllä pari kertaa jo ennenkuin päivitin winukan - luulin sen johtuvan siitä että ajurit päivittyvät - mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen näytön vilkkuminen meni aivan mahdottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vieläkään ymmärtänyt, mitä teit ja miten. Latasitko päivityksen Windows Updatella ja se epäonnistui, vai mitä?
        Tarkoittaako tämä "usb tai windowsin uudelleen lataus usbllä ei toimi", että yritit ladata asennusmedian ja siirtää sen USB-tikulle, vai eikö uudelleen asennus onnistu USB:ltä?

        Saaga jatkuu: ruuvailin näyttiksen takas ja liitin siitä näyttöön. Yritin laittaa cpu fanin takasin monitoringille, ei jostain syystä suostu enää käynnistämään sillä asetuksella, tiedä sitten sohaisinko jotain näyttistä irrottaessani vai mistä sitten johtuu. No, laitoin takaisin ignorelle ja käynnistin uudestaan. Kone meni winukan kirjautumisikkunaan asti, kun kirjaudun niin näyttö taas pimeäksi ja uudelleenkäynnistäessä sama homma kuin alussa. Uudelleenasensin windowsin 14. kerran - ilman nettiä tietysti. Irrotin näyttiksen ja testasin displaytä ja hdmi:itä uudelleen - ei mitään signaalia. Onnistuinkohan sitten käräyttämään emon integroidun näyttiksen vai mikä, kuvaa ei tule enää ulos. Norminäyttiksellä kone toimii siinä määrin kuin aiemminkin eli niin kauan kuin netti ei ole kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vieläkään ymmärtänyt, mitä teit ja miten. Latasitko päivityksen Windows Updatella ja se epäonnistui, vai mitä?
        Tarkoittaako tämä "usb tai windowsin uudelleen lataus usbllä ei toimi", että yritit ladata asennusmedian ja siirtää sen USB-tikulle, vai eikö uudelleen asennus onnistu USB:ltä?

        Elikkä ongelmat alkoivat . ilmeisesti päivityksen takia ja sain usein critical process died kaatumisilmoituksen. Lähdin tutkimaan ja poistin ja uudelleen asensin päivityksiä. Mikään ei auttanut. Olen kokeillut myös antaa ja ottaa oikeuksia, sillä niistä monet virheilmoitukset ovat valittaneet. Nyt kone on siinä pisteessä että start menu ei toimi, windows update ei toimi ja kaatuminen jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows 10-läppärin. Siinä oli suosikkiselaimeni Vivaldi (Google Chromen pohjalle rakennettu selain, jossa on Chromea huomattavasti monipuolisempi käyttöliittymä). Vivaldin versio oli niin vanha, että siitä puuttui synkronointi. Poistin siksi ohjelman ja ajattelin asentaa sen uudestaan.

        Mutta uudelleen asennus ei onnistunut. Windows lukitsi TEMP-tiedoston. Avasin monta kertaa lukituksen, mutta joka kerta TEMP-hakemisto oli lukittu uudestaan.

        Hei. Kärsin tuossa blue screenistä välillä toimi vähä aikaa välillä ei. oireet alkoivat kun win 10 päivitti niin meni pahaksi. Joskus ennnenkin harvoin oli kaatumisia muistaakseni..

        Kävin sitten run
        Services.msc
        Windows uptade disaploimassa ja asetin recovery välilehdessä ensimmäiseen epäonnistumiseen ei toimenpiteitä ja niihin laskurin nollauksiin pistin 9000..

        Muutin myös jotain muuta windows uptadeen liittyvää sieltä samasta listasta eli service.msc listalta.

        Lisäksi muutin jostain recovery tai uptade paikasta jonkun system failure täpän pois kun ajattelin että jos se ei käynnistäisi konetta uudestaan jos sattuu failure tulemaan. Olin siis palauttanut järjestelmän aikaisempaan ajakohtaan jos vaikka toimisi..
        Tämän jälkeen kone kaatui taas jäi bluescreeni jäi päälle sammutin koneen ja käynnistin nii enää ei mennytkään windowssiin.

        Mikään startup repair , unstall uptades , system restore ei toimi tuossa sinisessä valikossa.
        Command promptin kautta sain ajettua sitten recoveryn mutta se ei onnistunut. Jotain on pielessä..
        Omat keinot on loppu ja tärkeitä tietoja olis kovolla..
        Asennus cd minulla ei ole kun olen ostanut koneen käytettynä, saattaa olla kräkki versio..

        Onko mitään tehtävissä jotta windows taas menisi päälle ?
        Kiitos etukäteen vastauksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päivitin uusimpaan windowsiin, mutta kun käynnistää koneen, kone käynnistyy mutta ei suorita käynnistystä kokonaan. Tulee lukemaan Arsenal gaming (ihan normaalia) ja sen jälkeen taas restarrttaa.

        W10, Miksi en voi luoda tuosta varaamattomasta osiosta uutta asemaa? Laitoin uuden kovalevyn kiinni ja oletuksena siinä näkyi kaksi osiota, jotka tuossa ovat. Tuosta ensimmäisestä (D) se onnistui, mutta miksi ei tuosta toisesta? Myös miten saisin nämä yhdistettyä yhdeksi osioksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vieläkään ymmärtänyt, mitä teit ja miten. Latasitko päivityksen Windows Updatella ja se epäonnistui, vai mitä?
        Tarkoittaako tämä "usb tai windowsin uudelleen lataus usbllä ei toimi", että yritit ladata asennusmedian ja siirtää sen USB-tikulle, vai eikö uudelleen asennus onnistu USB:ltä?

        Nyt menin poistaan koko windowsin!


    • Anonyymi

      Eli ongelma on seuraavanlainen.

      Kirjoitin PDF:lle tekstiä ja se tulee näkyviin, kun avaan PDF:n tietokoneen tiedostoissa.

      Mutta kun tallennan PDF:n Mega.nz sivustolle, niin tekstiä ei näy kun katson siellä PDF:ää esikatselun kautta.

      Mikä lienee ongelmana ja miten sen voi korjata?

      • Anonyymi

        Eli tuommosta ihme viestii tulee kun koittaa päivittää w10:n w11:ta. Tai sit joskus tulee viesti:
        Emme pysty selvittämään, voiko Windows 11:tä käyttää tietokoneessasi. Sulje asennusohjema ja yritä uudelleen.
        Ei tunnu kukaan tietävän minkä takii tulee toi viesti ja miten korjata...?
        Tietäskö joku täällä ?


      • Anonyymi

        Minulla on erillinen IBM merkkinen diskettiasema, jota en ole koskaan ennen käyttänyt. USB Portable Diskette Drive. Laitteessa on siis USB piuha. Kun kytken sen PC:lle, niin diskiaseman valo vilkkuu hetken lupaavasti, mutta sitten ei tapahdu enää mitään. Laite ei ilmesity Windosin resurssienhallintaan.


      • Anonyymi

        Eli kävin tänään ostamaan tuollaisen HP halpis pöytätietokoneen. Nyt siinä on monissa kohdissa punainen raksi tiedoston kohdalla ja kun sitä raksinpäälle menee niin lukee että virhetilassa. Rakseja on mm valokuvien, parin sovelluksen ja mp3 tiedostojen päällä. Silti ne toimii täysin normaalisti. Käyttis oli win10 jonka päivitin heti win11. Mistä moiset raksit voisi ilmestyä? Jos sammutan koneen ja käynnistän uudelleen niin menee hetki ennenkuin raksit ilmestyvät.


      • Anonyymi

        Otan Windows 10 -pöytäkoneesta varmuuskopioita ulkoiselle USB-levylle, jolle Windows on aiemmin antanut kirjaimen (F). Yhtenä päivänä laitoin siihen porttiin muistitikun, jolloin se sai kirjaimen (F) ja kun sitten kytkin myös tuon levyn koneeseen, siitä tuli asema (H). Mutta nyt kun sitä muistitikkua ei ole enää ollut siinä koneessa moneen päivään, Windows antaa tuolle levylle edelleenkin kirjaimen (H) riippumatta siitä, mihin USB-porttiin sen kytken. - Onko jokin keino muuttaa asema (H) asemaksi (F)? Se olisi tarpeellista, koska minulla on erilaisia varmuuskopiointirutiineja määritelty siten, että kohdelevy on (F) enkä viitsisi määritellä niitä uudelleen.


      • Anonyymi

        tietääks joku miksi Microsoft store sovellusta ei saa enään auki


      • Anonyymi

        Hei, minulla on jo pidemmän aikaa ollut ongelmana, että en saa päivittetyä uusinta Windows 10 ominaisuuspäivitystä. (Ominaisuuspäivitys Windows 10, versio 20H2)

        Tietokone ilmoittaa että on päivityksiä saatavilla ja kun yritän windowsin päivittää aluksi ilmoittaa, että joitakin ongelmia löytyi ja valitse tämä sanoma, jos haluat korjata ne ja viimeistellä päivityksen. Kun painan korjaa ongelmat tulee teksti, että ''windows 10 ei voida käyttää tässä tietokoneessa''. Seuraavaksi kun koitin uudelleen korjaa ongelmat tuli sama teksi, mutta lisäksi ''Tiedustele tietokoneen valmistajalta, voitko päivittää järjestelmän BIOSin.

        Mitä minun tulisi tehdä, jotta saisin windowsin päivitettyä vai onko mitään tehtävissä?


      • Anonyymi

        Nyt ollaan taas uuden äärellä koneen kanssa.
        Koneena itse kasattu i5-6600K yms. sisältävä setti joka tähän päivään saakka toiminut nätisti. Kokoonpanolla ei tietääkseni merkitystä.

        Nyt ongelmana on sovelluksien käynnistymättömyys/välitön sulkeminen. Sama homma sovelluksien asentamisen ja poistamisen kanssa.

        Osa sovelluksista ja järjestelmäasetuksista toimii normaalisti. Toimivia esim. Asetukset(mm.win update), resurssinhallinta, Adobe Lightroom, Chrome ym.

        Toimimattomia : LibreOffice, Notepad, WordPad, Tehtävienhallinta, Laitehallinta, Järjestelmän tiedot, CCleaner, Malwarebytes.

        "Toimimattomat" sovellukset siis käynnistyy, pysyy näytöllä korkeintaan 5 sekuntia ja sulkeutuu itsestään mitään ilmoittamatta ja jälkiä jättämättä. Vikasietotilassa kaikki näyttäisi toimivan normaalisti ja sitä kautta kävin malwaresin ajamassa 0-tuloksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ollaan taas uuden äärellä koneen kanssa.
        Koneena itse kasattu i5-6600K yms. sisältävä setti joka tähän päivään saakka toiminut nätisti. Kokoonpanolla ei tietääkseni merkitystä.

        Nyt ongelmana on sovelluksien käynnistymättömyys/välitön sulkeminen. Sama homma sovelluksien asentamisen ja poistamisen kanssa.

        Osa sovelluksista ja järjestelmäasetuksista toimii normaalisti. Toimivia esim. Asetukset(mm.win update), resurssinhallinta, Adobe Lightroom, Chrome ym.

        Toimimattomia : LibreOffice, Notepad, WordPad, Tehtävienhallinta, Laitehallinta, Järjestelmän tiedot, CCleaner, Malwarebytes.

        "Toimimattomat" sovellukset siis käynnistyy, pysyy näytöllä korkeintaan 5 sekuntia ja sulkeutuu itsestään mitään ilmoittamatta ja jälkiä jättämättä. Vikasietotilassa kaikki näyttäisi toimivan normaalisti ja sitä kautta kävin malwaresin ajamassa 0-tuloksilla.

        Aiemmin Windows 10:ssä toiminut Adobe Reader alkoi sulkeutumaan itsestään.
        Estin ohjelmalta tietoliikenteen ulospäin palomuuriasetuksella, ja ohjelma lopetti sulkeutumisen.
        Kaikki asetukset internetyhteyden estämiseksi oli tehty Reader-ohjelmassa, mutta silti ohjelma ilmeisesti tarkisti internetistä pitääkö sen toimia vai ei.
        Samalla Edge-selain on alkanut mainostamaan itseään mahdollisena ensisijaisena .pdf-tiedostojen lukuohjelmana.

        Niin se atk-maailmakin muuttuu. Meno on kuin villissä lännessä ilman mitään eettistä koodistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin Windows 10:ssä toiminut Adobe Reader alkoi sulkeutumaan itsestään.
        Estin ohjelmalta tietoliikenteen ulospäin palomuuriasetuksella, ja ohjelma lopetti sulkeutumisen.
        Kaikki asetukset internetyhteyden estämiseksi oli tehty Reader-ohjelmassa, mutta silti ohjelma ilmeisesti tarkisti internetistä pitääkö sen toimia vai ei.
        Samalla Edge-selain on alkanut mainostamaan itseään mahdollisena ensisijaisena .pdf-tiedostojen lukuohjelmana.

        Niin se atk-maailmakin muuttuu. Meno on kuin villissä lännessä ilman mitään eettistä koodistoa.

        Ja huh, Edge-selain käyttää RAM-muistia sellaiset 500 MB - 1 GB.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe