Toisin kuin iltalehtien lööpeissä olevat mamujen kultahampaiden maksu valtion piikkiin, tämä tarina on totta. Todella läheltä nähtynä ja dokumentit luettuina, voin tämän sanoa.
Olipa kerran nainen, jolla oli pari lasta edellisestä liitosta. No, uusiin naimisiin ja uusi lapsi tekeille. Mies vihaa naisen edellisen liiton lapsia, eikä ole missään tekemisissä heidän kanssaan. No, mies kilahtaa parin vuoden kuluttua ja listii itsensä.
Tämä ei ole surullinen tarina, sillä mielenvikaisesta miehestä oli näin lyhyesti sanottuna ihan hyvä päästä eroon. Tämä siis lyhyt versio, mutta tiivistettynä juuri näin...
Hyväpalkkaisen mullan alle päätyneen miehen vaimo, lapsi ja vaimon muut lapset eivät onneksi jää ihan heitteille. He kaikki saavat eläkettä (en tiedä onko oikea nimi) yhteensä 5500 euroa kuussa käteen yhteensä. Myös edellisen liiton lapset (satoja euroja kuussa), vaikka eivät miehen kanssa olleet juuri tekemisissä ja heillä on elävä isä, joka maksaa elatukset jne ihan normaalisti. Eläkkeet juoksevat noin 15 vuotta eli tässäkin kuussa. Vanhin (ei oma lapsi), täytti 18v ja silloin eläke lakkaa periaatteessa, mutta ei Suomessa tai Kreikassa. Hän saa nyt useita satasia ainakin pari vuotta sopeutusrahaa eli ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Hän on siis työssäkäyvä ihminen, joka ei ko miehen kanssa ollut juuri tekemisissä, muistutan.
Onhan tarina surullinen, mielenhäiriöt, itsemurhat jne. Ainahan ne on. Mutta laskekaapas tuosta nuo eläkkeet. Pisimmillään ne jatkuvat yli 20 vuotta tuollaisina.
Jos kyseessä olisi yksityinen vakuutus, niin lesken ja lasten huoleton elämä olisi vain hieno asia. Mutta tämän kaiken maksaa KELA, eli Suomen kansa. Olen siis nähnyt KELAN-kuitit ja päätökset...
Kuinkahan paljon näitä on? Kuolemahan voi olla lottovoitto tässä maassa. Luulin, että tällaista on vain jossain Kreikassa ja nekin uutisankkoja. Onpa tämäkin nyt sitten tullut nähtyä.
Mä maksan paljon veroja per kk. Silti tarvitaan aika monta tällaista hyvätuloista maksajaa, että tuon kuolleen perillisten leveä elämä maksetaan. Tiedän kuolleen miehen liksankin, eikä hänenkään veroeuronsa riittäisi edes puoleen.
Joku MOT-ohjelma tai vastaava voisi tuoda nämä tarinat esiin ja kaiken kansan tietoon.
Kantasuomalaisten kreikkalaistyyppiset eläkkeet kuolleilta
_Karpo_
2
180
Vastaukset 2
- ootkade
Kateus on kansan huvi.
- oonkade
Ehkä vähän, mutta onhan tuo koomista, kun ns ulkopuoliset, jotka eivät edes ole oikeutettuja perintöön, saavat kuitenkin 15 vuotta eläkettä ja sen jälkeen vielä sopeutustukia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398