Kylmä Ka

Mika

Ajelen ensimmäistä talvea Ka:lla.

Onko se enemmän vika vai ominaisuus, että se on niin kylmä. Varsinkin kaupunkiajossa liikennevaloissa meinaa lämmön tulo loppua kokonaan.

Loppukevennys:

Oulussa oli (on) yhdessä rengasliikkeessä seinällä iso ja virallisen näköinen kyltti, että "KA:n renkaiden pultit pitää kiristää 100 km ajon jälkeen uudestaan". Kysyin sitten että "häh? Miksi just Ka:ssa". Se kuulemma tarkoittaa KuormaAutoa.

7

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 kertaa Ka

Vialta kuulostaa, itsellä ollut kaksi Ka`ta vm 2000 ja 2002. Molemmilla tuli ajeltua runsaasti kilometrejä kesät ja talvet. Kummassakin lämmitys toimi hyvin. Ehkäpä olisi korjaamon paikka?

• KAahailija

Olen ajanut viime ja nyt tätä talvea KAlla ja minusta
      KA on ihan lämmin auto. Lämpiämisessa harmittavaa on vain ettei autosta löydy lämpötilamittaria, joten on vaikeaa päätellä koska auto alkaisi lämpiämään. No, kyllähän sen sitten tuntee.Samoin penkinlämmittimen puute harmittaa joskus.

Onkohan sulla termostaatti rikki?

• O.P

Anopillani on KA. Todella joutuin lämpenee ja hyvin tarkenee. Tarkistappa jäähdytysnesteen määrä ja termostaatti.

• Mika

Vaihdoin termostaatin (ja nesteet samalla). Eipä auttanut.

Tässä näyttää olevan sähköinen lämmönsäätö, mutta Haynesin kirjan mukaan siinä pitäisi olla mekaaninen, kytkentäkaavioissakaan ei näytä olevan lämmönsäätöä. Eli onko sähköinen vai onko tuossa tosiaan tuo mekaaninen säätösysteemi kadonnut savuna ilmaan??

Alkoi epäilyttämään tuon säädön toiminta kun esim. puhaltimen säätimen valaistus pätkii ja säätöyksikköön tulee yksi ainoa liitin, joten hyvinkin mahdollista, että säätö pätkii samallalailla.

• Mika

Vaihdoin sitten termostaatin, eikä se auttanut. Tutkailin tuota lämmönsäätösysteemiä. Vaikka säätövipua kuinka käänteli, ei lähtöliittimessä tapahtunut mitään muutosta (yleismittarilla mitattuna). Auto ei ollut käynnissä, mutta virta oli päällä.

Kytkentäkaavion mukaan tuohon lämmönsäätöön liittyy vielä joku "dual pressure switch" Mikä se on.?

Mistä kautta tuohon lämmönsäätöventtiiliin pääsee parhaiten käsiksi niin näkisi, että liikkuuko siellä mitään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe