Tällainen salaisuus.

bioäiti

Olen antanut kun olin nuori lapsen adoptioon, hän ei ollut enää vauvaikäinen ja syitä oli monia miksi annoin adoptioon, en ala niitä luettelemaan. Hän on nyt aikuinen. Minulla on uusi perhe ja meillä mieheni kanssa 6v lapsi. En halua kertoa hänelle velipuolestaan. Lapsilla eri isät ja adoptioon annetun bioisä kuollut jo vuosia sitten. Mitä mieltä olet asiasta?

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adoptoitu

minkä ikäisenä sinä annoit sun oman lapsesi adoptioon.Minut on annettu adoptioon ihan pienenä vauvana ja haluaisin nyt tutustua minun biologiseeni vanhempiini.Haluaisin tietää mun juuret kuka on mut synnytänyt ja miksi on mut halunnut antaa adotioon itse olen tällä hetkellä 28 vuotias asun Varkaudessa.

• TurhaaSalata

Itse olen etsinyt isääni vuosia, mutta en ole löytänyt. Äitini on kuollut ja jätti nimen kertomatta. Samoin kaiken muunkin omasta nuoruudestaan.
      Nyt joudun keräilemään tiedon palasia sieltä sun täältä, eikä kukaan tunnu tietävän mitään. Lisäksi on tullut viitteitä siitä, että äitini olisi ollut raskaana jo vuosia ennen kuin sai minut. Adoptoiko vai abortoiko, siinä pulma. Asiat jää todennäköisesti ikuisiksi ajoiksi selvittämättä. Eipä ole kovin kiva juttu ollut minulle.

Ota nyt vaan kuule härkää sarvista ja selvitä asiat kaikille osapuolille. Se on asia mistä sinua kuitenkin tullaan kiittämään jälkeenpäin. Sitä paitsi se on oikeus ja kohtuus kaikkia syyttömiä kohtaan. Uskon vakaasti, että toimintasi hyväksytään puolin ja toisin varsinkin jos selität avoimesti ja selkeästi syyt miksi näin on ollut.

Näitä omaisiaan etsiviä juurettomia näyttää täälläkin olevan vaikka kuinka paljon. Omalla toiminnallasi voit tehdä edes jonkun heistä onnelliseksi!
      Ikävä kyllä olen huomannut ettei oikein kukaan taida ymmärtää toisten tunteita ja epätoivoa ennen kuin se osuu omalle kohdalle.

• päätelmä

Yksi vinkki: ota selvää oikeudesta. esim. äitisi on saatettu raiskata ja olet siitä saanut alkusi. Tuota kautta voi löytyä nimiä.. Saman suvun ihmiset näyttää samanlaisilta, joten yksi keino on vain katsella ihmisiä siinä kylällä ;)
        voihan olla, että äitisi ei edes tiedä isääsi, ollut joku yhdenillanjuttu.
        Voit myös sä tehdä dna.testin, josta voi päätellä paljonkin..

• rohkeutta

Minäkin kannatan asian kertomista, voit yllättyä miten itsekin helpotut ja pääset asiaa miettimästä. Hyvä siitä tulee.

• Onnellisesti_lapseton

Tuskin pienelle lapselle kannattaa kertoa, ainakaan vielä. Puolisolle kertoisin. Ei siinä ole mitään noloa. Itse olen hyvin sekavista taustoista olevan äidin tytär, ja olen koko ikäni elänyt äidin traumaattisen lapsuuden varjossa. Toisin sanoen valehtelut, vallankäyttö ja valvonta (jotta salaisuudet eivät tulisi julki) ovat vaikuttaneet sukupolvien päähän. Nyt vasta selvisi, että mummo ei ole synnyttänyt äitiä väittämänään ajankohtana ja väittämässään paikassa. Tosi hankala pumpata tietoa vanhoista koko ikänsä valehdelleista ihmisistä, joille valheesta ja salailusta on tullut elämäntapa. Ovat saaneet siinä tuhottua monta muuta elämää suojellessaan itseään. Ja kannattiko. Ei. Haluaisin löytää biologisen isoäitini, jotta tietäisin, mistä geenini tulevat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe