Rodunomainenko?

Ihan vaan ihmettelen

3

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belgisti

En tunne linkin koiraa, mutta haluan kommentoida viestiisi.

En ole itse kasvattanut yhtään pentuetta, mutta omia koiriani ottaessani olen pyrkinyt jo monta kertaa löytämään itselleni sen "täydellisen pennun" harrastuksiakin ajatellen.
      Vaikka olen löytänyt muutamankin kerran pentueen, jossa sekä emä että isä ovat olleen todella mieleeni, siitä pennusta ei olekaan kasvanut vanhempiensa kaltainen kaikesta sosiaalistamisesta ja harrastamisesta huolimatta.

Kas, ne on ne geenit ja suku siellä takana, mitkä myös vaikuttaa. Ja vaikka olen tehnyt tutkimusta niistä taustoistakin, olen parikin kertaa "lyönyt kirveeni kiveen" ja saanut vieteiltään tai hermorakenteeltaan puutteellisen koiran.

Siksi sanoisinkin, se jalostaminen ja kasvattaminen ei ole mikään helppo juttu. Sen on monet todenneet. Vaikka yrittäisit löytää hyviä koiria jalostukseen ulkomaitakin myöten vaikka millä tuloksilla, niin silti pentujen suhteen voi tulla pettymyksiä.

Toki, onhan niitä sellaisiakin kasvattajia, joille vain ne näyttelytulokset merkitsee ja yrittävät kasvattaa sille puolelle menestyjiä muusta välittämättä, mutta uskoisin, että enemmistö kasvattajista haluaa kuitenkin kasvattaa hyväluonteisia koiria. Mustissa tietty luonteiden puoleen on vielä paljon tehtävää - niin vieteissä kuin hermorakenteissakin. Sen voi ihan nähdä luonnetestipisteissäkin.

• kyl on vellihousu

Ei. Rodunomaista pelkiä ei niin vain varasteta. Rodunomainen repisi varkaalta käden irti. Mutta tommoset mustat ovat koiramaailman somaleja. Niistä ei ole mihinkään työhön. Pöydiltä vain oppivat varastelemaan. Muuta eivät osaa.

• musti7

Minulla on käyttis belgi joka puruissa kaksiviettinen agrepainotteinen uros jolla treenataan suojelua. Ei kuitenkaan luonnostaan vartioi kovin hirveästi autoa tai tonttia. Ei rähise auton takaluukusta ohikulkijoille ja kentän ulkopuolella on avoin ihmisille. Jos on kylmänviileä varas joka käyttäytyy ei uhkaavasti ja itsevarmasti, niin voisin kuvitella että auto ja koira voisi lähteä matkaan. Varsinkin jos varas on naispuolinen.

Maalimiehen kanssa olisi tietty helppo autonvartiointi opettaa, jolloin sinne ei kukaan ulkopuolinen tulisi, mutta helpompi koira näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64