As. osakeyhtiölaki

Kiusattu

As.osakeyhtiölaissa on pykälä jossa mainitaan mahdollisuudesta pyytää hallituksen toimista tehtäväksi erityinen tarkastus. Koskeeko tämä tarkastus vain selviä väärinkäytöksiä esim. taloudellisissa erimielisyyksissä, vai voidaanko tarkastusta pyytää esim. tilanteessa jossa hallitus on systemaattisesti mobannut yhtä asukasta omien henkilökohtaisten antisympatioittensa vuoksi?

Tiedän niiiiiin monta taloyhtiötä joissa hallituksessa istuu kostonhimoisia kusipäitä kiusaamassa yhtä tai kahta henkilökohtaista vihollistaan.

Milloin perustetaan järjestö nimeltä "Taloyhtiöterrorin uhrit"?

Hallituksen vaihtaminen ei onnistu, koska ne asukkaat joita ei kiusata, pesevät kätensä koko hommasta. Eivät uskalla tehdä mitään mikä voisi suututtaa hallituksen eivätkä sen vuoksi edes harkitse kokouksessa niín hirveän ehdotuksen tekemistä tai kannattamista kuin hallituksen kokoonpanon vaihtamista. Sellaista ehdottanut saa tuntea sen kyllä nahoissaan.

31

4978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sow68

      osakkeenomistaja voi vaatia sitä yhtiön hallinnosta tai kirjanpidosta tai tietyistä toimenpiteistä tai seikoista. Ehdotus on tehtävä vars. yhtiökokouksessa tai siinä yhtiökokouksessa, jossa asia kokouskutsun mukaan on käsiteltävä. Jos ehdotusta kannattavat osakkeenomistajat joilla on 1/10 kaikista äänistä tai 1/3 kokouksessa edustetuista osakkeista, osakkeenomistaja voi 1 kk yhtiökokouksesta hakea lääninhallitukselta tilintarkastajan määräämistä, ellei tarkastajaa muutoin valita.

      • Kiusattu

        ... mutta kyseessä ei olisi mikään tilintarkastus. Ei taloyhtiön raha-asioissa ole mitään epäselvyyttä.

        Tuossa puhutaan vain tilintarkastuksesta, mutta nyt ei ollut kyse siitä eikä mistään taloudellisesta seikasta. Kyse on taloyhtiössä harjoitetusta henkisestä väkivallasta. kiusaaminen on kiellettyä työpaikoilla ja kouluissa sekä armeijassa. Onko se sallittua taloyhtiössä, siis ihmisten kotiympäristössä?

        Voitaisiinko hallituksen harjoittama systemaattinen yhteennasukkaaseen kohdistuva mobbaaminen laskea "erityiseksi seikaksi" jonka vuoksi vaaditaan erityinen tarkastus? Kuka tämä tarkastaja käytännössä mahtaisi olla?


    • Kohtalontoveri

      Asun itse yhtiössä, jossa hallitus hankkii itselleen ja "nuolijoilleen" etuoikeuksia välittämättä mitään yhtiöjärjestyksestä yms. määräyksistä. Mukana kuvioissa on ollut juristejakin. Yhtiön hankkima juristi on valittanut, ettei mahda mitään hallitukselle.
      Muutamasta osakkaasta levitellään valheita. Hallitus ei puutu mihinkään epäkohtaan, koska puuttuminen edellyttäisi muutaman osakkaan etuoikeuksiin kajoamista. Yhtiö on pieni ja nämä kiusatut, jotka vaativat laillista menoa yhtiöön, jäävät aina vähemmistöksi yhtiökokouksessa. Isännöitsijä, joka on ammatti-isännöitsijä, ei puutu mihinkään, vaan lähtee aina pois. Kuuden vuoden aikana on ollut lähes 10 isännöitsijää. Olen miettinyt, eikö todellakaan kukaan valvo hallitusten toimintaa? Onko kanteen nostaminen ainut tapa saada kaikenlainen kiusaaminen loppumaan? Olen valmis liittymään yhdistykseen "Taloyhtiöterrorin uhrit"!
      Muuttaa en aio, koska muuten viihdyn asunnossani. Muuttokäskyjä olen saanut useinkin esim. yhtiökokouksessa. Olisi kiva kuulla kommentteja muilta saman kohtalon kokeneilta!Kaikki kiusaaminen alkoi, kun yhtiö joutui pitkän taistelun jälkeen hyvittämään minulle tekemästäni kh-remontista, koska välittömästi remonttini jälkeen yhtiö muutti linjaa ja alkoi yhtiön varoista kustantamaan muille vast. remontin. Yhtiö salasi ja valehteli muuttuneen linjan. Tsemppiä kohtalontovereille!

      • Kiusattu

        Hitto vie, perustetaan epävirallinen taloyhtiöterrorin vastainen sähköpostilista! Autetaan toisiamme vaikkapa hallitukselle menevien reklamaatioiden laatimisessa.

        P.S. Olen kirjoittamassa as.osakeyhtiölain muutosta valmistelevalle oikeusministeriön komitealle kirjettä, jossa tuon esille tässä mainittuja epäkohtia ja toivon että uusi laki puuttuisi ongelmiin. Voisin heti alkuun postittaa sen kaikille listalaisille.

        Pistäpä s-postiosoitteesi niin katsotaan saammeko jotain aikaan.

        Onko muita asiasta kiinnostuneita?


      • Yksi vaan?
        Kiusattu kirjoitti:

        Hitto vie, perustetaan epävirallinen taloyhtiöterrorin vastainen sähköpostilista! Autetaan toisiamme vaikkapa hallitukselle menevien reklamaatioiden laatimisessa.

        P.S. Olen kirjoittamassa as.osakeyhtiölain muutosta valmistelevalle oikeusministeriön komitealle kirjettä, jossa tuon esille tässä mainittuja epäkohtia ja toivon että uusi laki puuttuisi ongelmiin. Voisin heti alkuun postittaa sen kaikille listalaisille.

        Pistäpä s-postiosoitteesi niin katsotaan saammeko jotain aikaan.

        Onko muita asiasta kiinnostuneita?

        Entäpä kun yksi osakas voi terrorisoida ja aiheuttaa pahaa mieltä koko yhtiölle omilla tempauksillaan. Muuten niin rauhallinen yhtiö muuttui kyräileväksi ja ankeaksi, kun yksi ja vain yksi alkoi meuhakta??


      • Keijo Kanne
        Yksi vaan? kirjoitti:

        Entäpä kun yksi osakas voi terrorisoida ja aiheuttaa pahaa mieltä koko yhtiölle omilla tempauksillaan. Muuten niin rauhallinen yhtiö muuttui kyräileväksi ja ankeaksi, kun yksi ja vain yksi alkoi meuhakta??

        Nostakaa vaan kanne sitä hallitusta tai sen yksittäistä jäsentä vastaan ihan omalla ajallanne käräjäoikeudessa. Älkää herran tähden vaivatko koko yhtiötä vaatimalla ylimääräisiä yhtiökokouksia, joissa vatvotaan ihmisten välisiä antipatioita.


      • Uno
        Yksi vaan? kirjoitti:

        Entäpä kun yksi osakas voi terrorisoida ja aiheuttaa pahaa mieltä koko yhtiölle omilla tempauksillaan. Muuten niin rauhallinen yhtiö muuttui kyräileväksi ja ankeaksi, kun yksi ja vain yksi alkoi meuhakta??

        mutta mitä tämä yksi osakas on alkanut tehdä, kun on muuttanut rauhallisen ja sopuisan yhtiön rauhan?


      • Kiusattu
        Keijo Kanne kirjoitti:

        Nostakaa vaan kanne sitä hallitusta tai sen yksittäistä jäsentä vastaan ihan omalla ajallanne käräjäoikeudessa. Älkää herran tähden vaivatko koko yhtiötä vaatimalla ylimääräisiä yhtiökokouksia, joissa vatvotaan ihmisten välisiä antipatioita.

        Meillä se on kyllä hallitus joka vaatii ylimääräisi yhtiökokouksia, en suinkaan minä. Ylimääräinen yhtiökokous on kutsuttu koolle mm. siksi että lapset leikkivät pihalla vaikka hallitus on kielätnyt.

        Jos nostan kanteen, otan asian esille vuosikokouksessa. Tai nostaisin kyllä mutten voi: juttu on niin ettei minulla ole tuota 10 %:a äänistä, eikä kukaan lähde tukemaan, pelkäävät hallituksen vihaa. Ihmiset ovat nössöjä...


      • DoubleK
        Kiusattu kirjoitti:

        Meillä se on kyllä hallitus joka vaatii ylimääräisi yhtiökokouksia, en suinkaan minä. Ylimääräinen yhtiökokous on kutsuttu koolle mm. siksi että lapset leikkivät pihalla vaikka hallitus on kielätnyt.

        Jos nostan kanteen, otan asian esille vuosikokouksessa. Tai nostaisin kyllä mutten voi: juttu on niin ettei minulla ole tuota 10 %:a äänistä, eikä kukaan lähde tukemaan, pelkäävät hallituksen vihaa. Ihmiset ovat nössöjä...

        Että hallitus on oikein kieltänyt lasten leikkimisen pihalla, ja ne vielä menivät leikkimään. Mikä ihmeen yliherkkä siellä valittaa? Missä niiden lasten sitten pitäisi leikkiä??


      • Kantaja
        Kiusattu kirjoitti:

        Meillä se on kyllä hallitus joka vaatii ylimääräisi yhtiökokouksia, en suinkaan minä. Ylimääräinen yhtiökokous on kutsuttu koolle mm. siksi että lapset leikkivät pihalla vaikka hallitus on kielätnyt.

        Jos nostan kanteen, otan asian esille vuosikokouksessa. Tai nostaisin kyllä mutten voi: juttu on niin ettei minulla ole tuota 10 %:a äänistä, eikä kukaan lähde tukemaan, pelkäävät hallituksen vihaa. Ihmiset ovat nössöjä...

        Jos saisit tukijoita, minkälaisen kanteen nostaisit ja ketä vastaan. Mihin ihmeeseen se oikein perustuisi?


      • Kiusattu
        Kantaja kirjoitti:

        Jos saisit tukijoita, minkälaisen kanteen nostaisit ja ketä vastaan. Mihin ihmeeseen se oikein perustuisi?

        Hallituksen toiminta kohtaan, jossa
        - hallitus valta-asemaansa hyväksikäyttäen ja henkilökohtaisten antipetioittensa pohjalta mobbaa yksityisiä asukkaita pelottelemalla, solvaamalla ja kyttäämällä
        - hallitus rikkoo yhdenvertaisuusperiaatetta vastaan soveltamalla eri asukkaisiin eri sääntöjä
        - hallitus ylittää toimivaltansa laatimalla järjestyssäntöjä, mikä ei kuulu sen tehtäviin
        - hallitus toimii omaksi edukseen eikä taloyhitön edun hyväksi


      • Kiusattu
        Kiusattu kirjoitti:

        Hallituksen toiminta kohtaan, jossa
        - hallitus valta-asemaansa hyväksikäyttäen ja henkilökohtaisten antipetioittensa pohjalta mobbaa yksityisiä asukkaita pelottelemalla, solvaamalla ja kyttäämällä
        - hallitus rikkoo yhdenvertaisuusperiaatetta vastaan soveltamalla eri asukkaisiin eri sääntöjä
        - hallitus ylittää toimivaltansa laatimalla järjestyssäntöjä, mikä ei kuulu sen tehtäviin
        - hallitus toimii omaksi edukseen eikä taloyhitön edun hyväksi

        Dokumentteja minulla olisi: hallussani on vino pino hallituksen asukkaiden postilaatikkoihin pudottelemia asiattomia määräyksiä, uhkauksia ja kieltoja, joiden antamiseen sillä ei ole ollut laillista lupaa.

        Mobbaamiselle olisi helppo saada näyttöä. Mutta en tiedä, onko lääninhallitukselta pyydetty koskaan taloyhtiön hallituksesta tehtävää erityista tarkastusta siitä että hallitus mobbaa. Yleensä tarkastuspyyntö liittyy epäilyihin taloudellisista väärinkäytöksistä.

        Mobbaaminenhan on kyllä muuten nykyään vakavaksi ongelmaksi koettu asia ja siihen puututaan työpaikoilla , kouluissa ja armeijassa. Miksi se siis taloyhtiössä olisi sallittua?

        P.S. Ihan mielenkiinnosta, arvon Kanne: olen lukevinani tekstistäsi rivien välistä ärtymystä koko esille ottamaani puheenaihetta ja asiaa kohtaan. Olenko oikeassa? Mikä sinua ärsyttää? Sekö, etten alistu hallituksen toimiin vaiko se, että olen niin sinisilmäinen että kuvittelen voivani saada oikeutta?


      • Kiusattu
        DoubleK kirjoitti:

        Että hallitus on oikein kieltänyt lasten leikkimisen pihalla, ja ne vielä menivät leikkimään. Mikä ihmeen yliherkkä siellä valittaa? Missä niiden lasten sitten pitäisi leikkiä??

        Lasten ei pitäisi hallituksen mielestä leikkiä missään. Lasten ei pitäisi olla edes olemassa.


      • Kiusattu
        Yksi vaan? kirjoitti:

        Entäpä kun yksi osakas voi terrorisoida ja aiheuttaa pahaa mieltä koko yhtiölle omilla tempauksillaan. Muuten niin rauhallinen yhtiö muuttui kyräileväksi ja ankeaksi, kun yksi ja vain yksi alkoi meuhakta??

        Jos näin on, niin on edes olemassa taho jota voi informoida asiasta. Ei muuta kuin hallitukselle ja isännöitsijälle reklamaatiota ao. henkilön touhuista. Tarkat listat päivämäärineen ja useamman henkilön tuki asialle. Ei ole näin päin yhtä suuri ongelma.


      • vastaa
        Kiusattu kirjoitti:

        Dokumentteja minulla olisi: hallussani on vino pino hallituksen asukkaiden postilaatikkoihin pudottelemia asiattomia määräyksiä, uhkauksia ja kieltoja, joiden antamiseen sillä ei ole ollut laillista lupaa.

        Mobbaamiselle olisi helppo saada näyttöä. Mutta en tiedä, onko lääninhallitukselta pyydetty koskaan taloyhtiön hallituksesta tehtävää erityista tarkastusta siitä että hallitus mobbaa. Yleensä tarkastuspyyntö liittyy epäilyihin taloudellisista väärinkäytöksistä.

        Mobbaaminenhan on kyllä muuten nykyään vakavaksi ongelmaksi koettu asia ja siihen puututaan työpaikoilla , kouluissa ja armeijassa. Miksi se siis taloyhtiössä olisi sallittua?

        P.S. Ihan mielenkiinnosta, arvon Kanne: olen lukevinani tekstistäsi rivien välistä ärtymystä koko esille ottamaani puheenaihetta ja asiaa kohtaan. Olenko oikeassa? Mikä sinua ärsyttää? Sekö, etten alistu hallituksen toimiin vaiko se, että olen niin sinisilmäinen että kuvittelen voivani saada oikeutta?

        Voisin väittää, että joka taloyhtiössä on valittaja, kyttääjä, häiritsijä, vallanhaluinen hallituksen jäsen, yhteisten sääntöjen vihaaja.
        Siinä on isännöitsijällä sopeutumista, lapsien leikkimistä pihalla ei kukaan voi kieltää, mutta jos se menee sellaiseksi, että palloa potkitaan autotallien oviin ja sitä haetaan myös alakerran parvekkeilta, herättäen yövuorossa oleva ihminen, pitäisi lapsillekin olla tietyt rajat. Ei ole mobbaamista, jos se kielletään. Haluaisin ihan oikeasti tietää, miten sinua on kiusattu, onko vain sinulle lähetetty kirjeitä, että lapset eivät saa leikkiä pihalla, suihkua ei saa käyttää klo 20 jälkeen, pysäköidä ei saa sinne ja sinne, mitkä ovat nämä vain sinulle lähetetyt määräykset ja onko sinulle annettu varoitusta.


      • Kantaja
        Kiusattu kirjoitti:

        Dokumentteja minulla olisi: hallussani on vino pino hallituksen asukkaiden postilaatikkoihin pudottelemia asiattomia määräyksiä, uhkauksia ja kieltoja, joiden antamiseen sillä ei ole ollut laillista lupaa.

        Mobbaamiselle olisi helppo saada näyttöä. Mutta en tiedä, onko lääninhallitukselta pyydetty koskaan taloyhtiön hallituksesta tehtävää erityista tarkastusta siitä että hallitus mobbaa. Yleensä tarkastuspyyntö liittyy epäilyihin taloudellisista väärinkäytöksistä.

        Mobbaaminenhan on kyllä muuten nykyään vakavaksi ongelmaksi koettu asia ja siihen puututaan työpaikoilla , kouluissa ja armeijassa. Miksi se siis taloyhtiössä olisi sallittua?

        P.S. Ihan mielenkiinnosta, arvon Kanne: olen lukevinani tekstistäsi rivien välistä ärtymystä koko esille ottamaani puheenaihetta ja asiaa kohtaan. Olenko oikeassa? Mikä sinua ärsyttää? Sekö, etten alistu hallituksen toimiin vaiko se, että olen niin sinisilmäinen että kuvittelen voivani saada oikeutta?

        Niin kuulostaa tosiaan siltä, että hallitus on toimivaltansa puitteissa tai sitten ei, mutta joka tapauksessa jakanut ohjeita ja kehotuksia, ihan niin kuin sen pitääkin.

        Mikäli kyseessä on tuollainen mainitsemasi mobbaus, lähtisin lähestymään asiaa rikosoikeudelliselta kannalta, eli henkisenä väkivalta tehty pahoinpitely ja sitä kautta muodostuva mahdollinen korvausvelvollisuus. Tällöin ei tarvitse käyttää koko yhtiön aikaa yhtiökokouksessa sinun ja hallituksen välisten skismojen selvittämiseen, vaan ne voidaan selvittää viranomaiskoneiston kautta. Heillehän siitä palkkaa maksetaan. Tee yksilöity rikosilmoitus kärsimistäsi vääryyksistä ja vaadi heitä korvaamaan sinulle aiheutunut henkinen kärsimys.
        Tai sitten ihan siviiliprosessin kautta nostat ihan oman vahingonkorvauskanteen, jälleen ihan omaa aikaasi käyttäen, ei koko yhtiön. Tätä nimenomaisesti ajan takaa, ettei muutaman tai yhden ihmisen takia tarvitse käyttää kaikkien osakkaiden aikaa.


      • muutakin elämää on....
        Kiusattu kirjoitti:

        Jos näin on, niin on edes olemassa taho jota voi informoida asiasta. Ei muuta kuin hallitukselle ja isännöitsijälle reklamaatiota ao. henkilön touhuista. Tarkat listat päivämäärineen ja useamman henkilön tuki asialle. Ei ole näin päin yhtä suuri ongelma.

        Harvemmalla on aikaa ja voimavaroja ruveta vielä pitämään kirjaa taloyhtiön häirikön tempauksista. On kuitenkin töitä ja perhettä ja muita velvoitteita. Kaikki ihmiset eivät edes ole kiinnostuneet häiriköiden tempauksista, vaan haluavat elää omaa elämäänsä rauhassa omassa pikku kodissaan.


      • puuhari
        muutakin elämää on.... kirjoitti:

        Harvemmalla on aikaa ja voimavaroja ruveta vielä pitämään kirjaa taloyhtiön häirikön tempauksista. On kuitenkin töitä ja perhettä ja muita velvoitteita. Kaikki ihmiset eivät edes ole kiinnostuneet häiriköiden tempauksista, vaan haluavat elää omaa elämäänsä rauhassa omassa pikku kodissaan.

        Riittää kun taloyhtiössä on yksi jolta puuttuu elämän sisältö. Naapuruston äänet alkavat kuulua häiritsevästi, yleensäkin kaikki alkavat häiritä. Tällainen henkilö, etenkin jos on verbaalisesti lahjakas saa aina herätettyä toisenkin, joka myös pian alkaa kuulla näitä häirintä-ääniä ja lähtee ensimmäisen kanssa ajamaan häirikköä ulos. Ja mitalilla on aina sekin puoli, että taloyhtiössä todellakin asuu häirikkö.


      • Hallitus
        Kiusattu kirjoitti:

        Dokumentteja minulla olisi: hallussani on vino pino hallituksen asukkaiden postilaatikkoihin pudottelemia asiattomia määräyksiä, uhkauksia ja kieltoja, joiden antamiseen sillä ei ole ollut laillista lupaa.

        Mobbaamiselle olisi helppo saada näyttöä. Mutta en tiedä, onko lääninhallitukselta pyydetty koskaan taloyhtiön hallituksesta tehtävää erityista tarkastusta siitä että hallitus mobbaa. Yleensä tarkastuspyyntö liittyy epäilyihin taloudellisista väärinkäytöksistä.

        Mobbaaminenhan on kyllä muuten nykyään vakavaksi ongelmaksi koettu asia ja siihen puututaan työpaikoilla , kouluissa ja armeijassa. Miksi se siis taloyhtiössä olisi sallittua?

        P.S. Ihan mielenkiinnosta, arvon Kanne: olen lukevinani tekstistäsi rivien välistä ärtymystä koko esille ottamaani puheenaihetta ja asiaa kohtaan. Olenko oikeassa? Mikä sinua ärsyttää? Sekö, etten alistu hallituksen toimiin vaiko se, että olen niin sinisilmäinen että kuvittelen voivani saada oikeutta?

        Kyllä se niin on että jokaiseen taloyhtiöön mahtuu yksi kusipää. Onneksi laissa on määräys, että kusipäitä pitää olla vähintään 10 % ennen kuin yhtiökokouksissa aletaan ravata. En tiedä, perustuuko tuo 10 % johonkin lääketieteelliseen tutkimukseen, mutta aika onnistunut se on.

        Teille on oma yhdistys jo perustettu:

        www.kerrostalokyyttaajat.net


      • saatuaan asuntonsa myydyksi
        Kiusattu kirjoitti:

        Jos näin on, niin on edes olemassa taho jota voi informoida asiasta. Ei muuta kuin hallitukselle ja isännöitsijälle reklamaatiota ao. henkilön touhuista. Tarkat listat päivämäärineen ja useamman henkilön tuki asialle. Ei ole näin päin yhtä suuri ongelma.

        ... ja niin palasi rauha meidänkin taloyhtiöön.


      • peura-aho

        Rivitaloyhtiöön tuli uusi osakas joka päätti ajaa autonsa toisen autopaikalle ja uhkailee tätä autopaikan hallitsijaa ,eikä suostu ajamaan pois autoaan sanoo vaan että se on hänen paikkansa ,taloyhtiön hallitus on pitänyt kokouksen jossa on todettu että se on tämän laillisen paikka ,tämä uusi asukas pitää autoaan edelleen siinä ja uhkailee tätä laillista autopaikan omistajaa jolla ei nyt oo paikkaa autolleen ,eikö tällaiselle autopaikan varastajalle ole olemassa mitään lakia.toivon että joku asian tietävää vastaa.


      • Anonyymi
        muutakin elämää on.... kirjoitti:

        Harvemmalla on aikaa ja voimavaroja ruveta vielä pitämään kirjaa taloyhtiön häirikön tempauksista. On kuitenkin töitä ja perhettä ja muita velvoitteita. Kaikki ihmiset eivät edes ole kiinnostuneet häiriköiden tempauksista, vaan haluavat elää omaa elämäänsä rauhassa omassa pikku kodissaan.

        Kokemukseni yhtiössä asuvan käytöksestä. Kaksi esimerkkiä. Tulen iloisena töistä ja totean, asukkaalle, että loma alkaa. "Oletko pitkään lomalla"? kuuluu ko. asukkaan kysymys. "Nyt olen 4 viikkoa ja myöhemmin 3 viikkoa." vastaan. "Olenkin ajatellut, että et sinä mikään duunari voi olla, kun menet, niin myöhään töihin", oli asukkaan vastaus. Tämän keskustelun jälkeen ko. asukas ei tervehtinyt enää ja kiersi eri reittiä lemmikkinsä kanssa. Lopetti myös ennen niin iloisen ja ystävällisen juttelun lastenlapsistani ja valitti, kun koirani "räksyttää"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemukseni yhtiössä asuvan käytöksestä. Kaksi esimerkkiä. Tulen iloisena töistä ja totean, asukkaalle, että loma alkaa. "Oletko pitkään lomalla"? kuuluu ko. asukkaan kysymys. "Nyt olen 4 viikkoa ja myöhemmin 3 viikkoa." vastaan. "Olenkin ajatellut, että et sinä mikään duunari voi olla, kun menet, niin myöhään töihin", oli asukkaan vastaus. Tämän keskustelun jälkeen ko. asukas ei tervehtinyt enää ja kiersi eri reittiä lemmikkinsä kanssa. Lopetti myös ennen niin iloisen ja ystävällisen juttelun lastenlapsistani ja valitti, kun koirani "räksyttää"

        Jatkoa edelliseen kommenttiin. Yhtiömme asukas alkoi syyttää minua, että keksin asioita muista asukkaista. Pysähdyin kerran hänen asuntonsa pihalle ja sanoin hänelle, että minä en keksi asioita, enkä puhu muista asukkaista pahaa. "Minä en vilpittömästi puhu muista pahaa" sanoin hänelle. "Voitaisko jutella taas asiallisesti toisillemme", ehdotin. Hänen vastauksensa oli: "Minä puhun kaikille muille asukkaille, mutta sinulle minä en puhu." Sitten hän jatkoi kovalla äänellä: "Olen kuullut, sinulla on mielenterveysongelmia, riitelet kaikkien kanssa. Olen kuullut, kuinka hankala ihminen olet. Työnantajallakin on ollut vaikeuksia kanssasi." Mikään näistä hänen sanomastaan ei pidä paikkaansa. Voisin kertoa millainen ihminen oikeasti olen, mutta en uskalla, jos minut tunnistetaan siitä. En pysty nukkumaan ja jouduin lähtemään kokouksesta kesken pois, koska en voi olla samassa tilassa hänen kanssaan. Taloyhtiössäkin kiusataan, mutta aikuiset kiusaavat. Tämä tarina on tosi!


    • jossa yhtiön

      ylimääräisen yhtiökokouksen pöytäkirjasta on jätetty pois osakkaan eriävä mielipide. Sen on kuitenkin allekirjoittanut isänöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja ja toinen pöytäkirjantarkastaja.

      • Luulisin näin

        Toisen pöytäkirjantarkastajan on kieltäydyttävä allekirjoittamasta pöytäkirjaa ja kirjallisesti vaadittava sen uusimista niin että eriävä mielipide sisällytetään siihen. Hänen kannattaa ottaa yhteyttä myös eriävän mielipiteen esittäneesen henkilöön ja kertoa tälle tapahtuneesta virheestä. Hänen on myös lähetettävä pöytäkirjan allekirjoittaneille henkilöille huomautus, ettei pöytäkirjaa voida nykyisessä muodossa hyväksyä. Sekä sihteeri että pöytäkirjan alekirjoittaneet henkilöt ovat toimineet sääntöjen vastaisesti.


      • riita-asia

        Onko eriävänmielipeteen unohtaminen pöytäkirjasta tekninen kömmähdys vai oliko kokouksen kulku hieman epäselvä, että joillekin on voinut jäädä sellainen kuva, että asiasta oltiin erimieltä keskustelun aikana, mutta puheenjohtajna todettua, mikä päätös tuli tehtyä, kukaan ei tällöin ilmoittanut jättävänsä eriävää mielipidettä.


    • Kipeita

      Samaa kokemassa. 7 vuotta asunut. Pari kolme vuotta sitten muutti ne ikävämmät asukkaat- jotka valittavat kaikesta....esim autopaikka evätty, vaikka hallituksessa istuva ilkimys pitää kahta autopaikkaa, joista toista tyhjillään. Kiva näin pakkasilla. No, vaihdoin autoa, jossa ei nyt sitten vielä ole lohkolämmintintä, mutta miettikää...hallituksen jäsenet useammat pitävät kahta autopaikkaa ja tyhjillään tolppapaikka, jota ei ole minulle annettu. Nimettömiä syytöksiä tulee hallituksen nimissä. monimuotoista kiusantekoa.
      Aivan käsittämätöntä väkeä. Tällä hetkellä ei rahaa muuttaa joten kyselen, mistähän voisi saada apua ?

    • Anonyymi

      Hei

      Täällä toinen kiusattu juurikin haen keinoja sen lopettamiseksi..
      Jos on vinkkejä niin laittakaa tulemaan..

      Epätoivoinen..

      • Anonyymi

        Meitä hallituksen kiusaamisesta kärsiviä löytyy lukuisin määrin. Nyt on tullut ilmi laaja vyyhti missä isännöitsijä ottaa uhrikseen yhden osakkaan. Toiminta on hyvin systemaattista ja tarkoin suunniteltua, mukana yksi juristikin. Taloyhtiöiden mittavaa oikeusturvavakuutusta käytetään sumeilematta hyväksi. Riskiä ei ole.


    • Anonyymi

      AS OY laki edellyttää tasapuolisuutta. Vaan mitä tehdä, jos psyykkisesti sairas henkilö kiusaa systemaattisesti muita ja kiusaaminen tapahtuu aina siten, että ei ole todistajia. Kun asukas ilmoittaa, että nauhoittaa tilanteen, saattaa päästä rauhaan. Muta ei ole oikein, että oma oikeusturva edellyttää nauhoituksia omassa taloyhtiössä.

      • Anonyymi

        Ei kai tämä henkilö vielä kuulu hallitukseen tai ole peräti isännöitsijä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe