Työmatkani varrella on talo, joka on ollut jo (tod.näk.) useampia vuosia tyhjillään / asumaton. Vastikään huomasin, että talosta on ikkuna rikki. Tuli vaan mieleeni, että nyt sisätilat altistuvat kosteus- ym. vaurioille. Johonkin pitäisi ilmoittaa asiasta, mutta minne? Yritin osoitteen perusteella etsiä Googlesta, ja se on ainakin joskus ollut myynnissä, muttei enää. Asumattomuuden puolesta puhuvat mm. hoitamaton piha ja talon ulkoasu noin yleensäkin. Uteliaille tiedoksi, että kyseinen talo on 60-luvulla rakennettu tiilirakenteinen paritalo ihan suht hyvällä alueella. Joten mihin ilmoitan rikkinäisestä ikkunasta? Tai mistä löydän talon omistajan / omistajat? Kiitos kaunis jo etukäteen!
Mihin ilmoitan?
3
125
Vastaukset
- hmmm...
Jos kiinteistö niin kiinteistövirastolle kannattaa soittaa. Voi olla yksi tai kaksi omistaajaa mikäli on kiinteistö hallinta osuuksilla. Tällä hetkellä 60-luvun ja jopa 70-luvun taloja jää tyhjiksi kun alk.peräiset asukkaat kuolleet tai hoitolaitoksissa. Tyypillisesti nämä on huonosti pidettyjä taloja ja mitään ei ole niihin tehty 40-50 vuoden aikana. Perilliset ja omaiset eivät saa niitä myytyä ja ne jää tyhjiksi. Jos sijainti hyvä niin tontilla on arvoa.
Rikkinäinen ikkuna ei semmpisena aiheuta kosteusongelmia mikä vesi ei aukosta pääse sisään. Suljetut ikkunat, tuuletusluiukur pahempi ongelma kosteudelle ja homeelle. - pidetään ympäristö s
Soitat heti lasiliikkeeseen ja tilaat uuden ikkunan siihen.
- OngelmaTämäkin
Olisi vaihdettu jo, jos olisi talo minun omistuksessani.. Mutta kiitoksia neuvo(i)sta, kiinteistövirastoon olen yhteydessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude26915274Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510176Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089401Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237129Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826567Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766258Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys281972IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511717