Työmatkani varrella on talo, joka on ollut jo (tod.näk.) useampia vuosia tyhjillään / asumaton. Vastikään huomasin, että talosta on ikkuna rikki. Tuli vaan mieleeni, että nyt sisätilat altistuvat kosteus- ym. vaurioille. Johonkin pitäisi ilmoittaa asiasta, mutta minne? Yritin osoitteen perusteella etsiä Googlesta, ja se on ainakin joskus ollut myynnissä, muttei enää. Asumattomuuden puolesta puhuvat mm. hoitamaton piha ja talon ulkoasu noin yleensäkin. Uteliaille tiedoksi, että kyseinen talo on 60-luvulla rakennettu tiilirakenteinen paritalo ihan suht hyvällä alueella. Joten mihin ilmoitan rikkinäisestä ikkunasta? Tai mistä löydän talon omistajan / omistajat? Kiitos kaunis jo etukäteen!
Mihin ilmoitan?
3
119
Vastaukset
- hmmm...
Jos kiinteistö niin kiinteistövirastolle kannattaa soittaa. Voi olla yksi tai kaksi omistaajaa mikäli on kiinteistö hallinta osuuksilla. Tällä hetkellä 60-luvun ja jopa 70-luvun taloja jää tyhjiksi kun alk.peräiset asukkaat kuolleet tai hoitolaitoksissa. Tyypillisesti nämä on huonosti pidettyjä taloja ja mitään ei ole niihin tehty 40-50 vuoden aikana. Perilliset ja omaiset eivät saa niitä myytyä ja ne jää tyhjiksi. Jos sijainti hyvä niin tontilla on arvoa.
Rikkinäinen ikkuna ei semmpisena aiheuta kosteusongelmia mikä vesi ei aukosta pääse sisään. Suljetut ikkunat, tuuletusluiukur pahempi ongelma kosteudelle ja homeelle. - pidetään ympäristö s
Soitat heti lasiliikkeeseen ja tilaat uuden ikkunan siihen.
- OngelmaTämäkin
Olisi vaihdettu jo, jos olisi talo minun omistuksessani.. Mutta kiitoksia neuvo(i)sta, kiinteistövirastoon olen yhteydessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483513Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390