Kertokaapa joitakin satanistista filosofiaa ja ylipäätänsä henkilön omien voimavarojen kehittämistä käsitteleviä kirjoja, joihin kannattaa paneutua. Olen lukenut jo Nietzschen keskeisimmät ko. aihepiiriä käsittelevät teokset kuten Antikristuksen. Laveyhin en ole tutustunut sen koommin, koska en ole löytänyt Laveyn kirjoja mistään ja toisaalta saamani kuvan perusteella Lavey ei ole erityisen kunnioitettava henkilö, vaan lähinnä shokeeraamaan pyrkinyt pelle.
Satanistinen kirjallisuus
43
2173
Vastaukset
- Psyche-centric
Olet kuule väärällä otsakkeella liikenteessä. "Satanistinen filosofia" on juuri sen "shokeeraamaan pyrkineen pellen", eli A.S. LaVeyn käsialaa nykyajassa. Satanismiinhan ei "henkilön omien voimavarojen kehittäminen" kuulu, vaan pinnallinen synkistelyestetiikka ja "minulla on suurimmat saappaat"-pseudoelitismi, jolle ei yleensä löydy pohjaa tosielämässä eli ei mitään keskivertoa etevämpiä saavutuksia, älykkyyttä tai taitoja. Magian, itsekehityksen tai edes filosofian kanssa satanismilla on siis loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä.
Nietzschen "Antikristus" oli varmasti aikanaan kova juttu, mutta ei sitä enää jaksa tätä Marilyn Manson-tyylistä anti-sitä ja anti-tätä. Pelkkää pinnallista kuravettä. Samanlaista shokeeraavaa pelleilyä kuin LaVeylla konsanaan. Fred-sedältä kyllä löytyy filosofiastaan mielekkäämpiäkin osia ja stimuloivia syväanalyysejä Saksan Nissestä ovat tehneet monet akateemikot. Erilaisten Nietzsche-seurojen yms. kirjalistoja ja arvosteluja kannattaa lueskella keskustelupalstojen sijaan...
Ja jos "kirjoja ei löydy mistään", ehkä syynä on se, ettei osata etsiä. Etsi itse sopivilla hakusanoilla. Paino sanoilla "etsi" ja "itse". Nykyään kaiken pitäisi tulla valmiina ja "heti kaikki mulle nyt"-mentaliteetilla. Hah, worthy things must be worked for!
Vinkkinä vielä, että useimmista kirjastoista on varteenotettavimpia "omia voimavaroja kehittäviä teoksia" turha etsiskellä. Ne on ostettava ja tilattava.
Jos ei ole vielä tuttu, niin Kotkavuoren "Vasemman käden polku"-kirjasta kannattaa aloittaa. Kyseisen opuksen lähdeluettelo sisältää myös hyviä teoksia, joista voi sitten syventää. Itse suosittelisin Roberto Assagiolin "Psychosynthesis"-kirjallisuutta. Ja alustavan tutustumisen psykosynteesin mahdollisuuksiin voi tehdä vaikka www-osoitteessa:
http://two.not2.org/psychosynthesis/- Guraa
"Satanismiinhan ei "henkilön omien voimavarojen kehittäminen" kuulu, vaan pinnallinen synkistelyestetiikka ja "minulla on suurimmat saappaat"-pseudoelitismi, jolle ei yleensä löydy pohjaa tosielämässä eli ei mitään keskivertoa etevämpiä saavutuksia, älykkyyttä tai taitoja."
Tsb on kyllä vaikeasti ymmärrettävä kirja, joka on otettava ihan täysin kirjaimellisesti. TÄSMÄLLEEN niinkuin siinä sanotaan. Eikö niin? Vittuakos puhutte satanismista, jos Lavey oli pullamössö. Hän oli kuitenkin se joka nimesi satanismin ja määritteli sen rajat koherentiksi kokonaisuudeksi, kaikki muu on jotain muuta. Ja kuitenkin se tsb on vanha kirja. Laveyltä on uudenpaakin materiaalia.
"Jos ei ole vielä tuttu, niin Kotkavuoren "Vasemman käden polku"-kirjasta kannattaa aloittaa."
Okp-neo-sontaa. Jolla voi heittää vesilintua.
Yhtäpaljon tekemistä satanistisen filosofian/uskonnon kanssa, kuin raamatulla totuuden. - Psyche-centric
Guraa kirjoitti:
"Satanismiinhan ei "henkilön omien voimavarojen kehittäminen" kuulu, vaan pinnallinen synkistelyestetiikka ja "minulla on suurimmat saappaat"-pseudoelitismi, jolle ei yleensä löydy pohjaa tosielämässä eli ei mitään keskivertoa etevämpiä saavutuksia, älykkyyttä tai taitoja."
Tsb on kyllä vaikeasti ymmärrettävä kirja, joka on otettava ihan täysin kirjaimellisesti. TÄSMÄLLEEN niinkuin siinä sanotaan. Eikö niin? Vittuakos puhutte satanismista, jos Lavey oli pullamössö. Hän oli kuitenkin se joka nimesi satanismin ja määritteli sen rajat koherentiksi kokonaisuudeksi, kaikki muu on jotain muuta. Ja kuitenkin se tsb on vanha kirja. Laveyltä on uudenpaakin materiaalia.
"Jos ei ole vielä tuttu, niin Kotkavuoren "Vasemman käden polku"-kirjasta kannattaa aloittaa."
Yhtäpaljon tekemistä satanistisen filosofian/uskonnon kanssa, kuin raamatulla totuuden."Jos ei ole vielä tuttu, niin Kotkavuoren "Vasemman käden polku"-kirjasta kannattaa aloittaa."
Yhtäpaljon tekemistä satanistisen filosofian/uskonnon kanssa, kuin raamatulla totuuden.
Niinpä niin: ehdotin kyseistä teosta nimenomaan, jos "omien voimavarojen kehittäminen" kiinnostaa, en missään vaiheessa määritellyt sitä satanistiseksi teokseksi. Opettele lukemaan. - Teufel
Sarjassa "omia voimavaroja kehittävää kirjallisuutta", suosittelen myös lukemaan kirjan nimeltä
_Flow: The Psychology of Optimal Experience_ (1990) tekijänä Mihalyi Czikszentmihalyi.
Aiheesta löytyy lisätietoja mm. osoitteesta:
http://www.debateit.net/improvethought/flow1.htm
- Guraaaaaa
Kaikki Laveyn kirjat ja muiden Cossin jäsenten kirjat. Saa tilattua Cossin sivuilta ja kaikki kirjakaupat tilaavat myös ne tärkeimmät teokset.
- Mastema-XerXes
Noista aiemmista vastauksista et varmaan oli hirveän hyvää luettavaa saanut, mutta minäpä koitan;
Rationalistisen (eli A.N. LaVeyn Satanismi) Satanismi on ateismia, egoismia ja individualismin korostamista. Ihminen on eläin, ja turhien haihattelijoiden tulisi kuolla, ovathan he heikkoja.
Teistinen Satanismi, on aika paljolti okkultismia. Tuo Tapio Kotkavuoren kirja "Vasemman käden polku" on hyvä peruste Teistiselle Satanismille.
www.suomalainen.com on yksi josta voit tilata näitä helposti. Toinen on www.athanaton.fi missä on paljon kaikkea erilaista pakanuuteen liittyvää.
Hakusanalla Anton Szandor LaVey, Tapio Kotkavuori, Johannes Nefastos jne. saat paljon erilaista hyvää kirjallisuutta... Nietzschenhän jo tiedätkin.
-Kiitos- Mastema-XerXes
Eli pahoittelen, tarkoitin A.S. LaVeyn enkä A.N. LaVeyn.. olen hieman väsynyt..
- I saw god die
"Teistinen Satanismi, on aika paljolti okkultismia. Tuo Tapio Kotkavuoren kirja "Vasemman käden polku" on hyvä peruste Teistiselle Satanismille."
Kerrohan nyt herra xerxes, että miksi haluat niputtaa myös Kotkavuoren tekstit satanismi-nimikkeen alle? Vaikka kyseisessä teoksessa mainitaan ehkä saatana, tai set tai mitä lie, eikö Lavey ole mielestäsi ansainnut kutsua filosofiaansa satanismiksi, ilman, että sitä sekoitetaan new-age uskoihin?
Tuo kirja sopii kyllä niihin itsensäkehitys kirjoihin, mutta mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä satanismin kanssa.
Satanismi "uskona" ei ole yhtähelposti jaettavissa osiin kuin vainkka kristinusko (ev.lut, prot) jne.
Sen takia, että satanismin "rajat" on noin suurinpiirtein määritetty ja Tsb:tä ei voi tulkita miten sattuu miellyttämään.
Kirjakaupaksi suosittelen Akateemista kirjakauppaa. Kyseinen opus on siellä halvempi.
Mahtaako Burning books vielä olla hengissä? jos on, sielläkin on vaikka mitä kivaa.
Might is Rightin (regnar redbear/Jack London) voit myös lukea, mutta siinä on lähinnä vain satanistisia lauseita. Aika kauheaa tekstiä löytyy myös, tyyliin : Halveksi mustia, he ovat tyhmiä ja alempi rotu, koska heillä on paksut huulet ja korkea otsa. - Misfit of Misfits...
I saw god die kirjoitti:
"Teistinen Satanismi, on aika paljolti okkultismia. Tuo Tapio Kotkavuoren kirja "Vasemman käden polku" on hyvä peruste Teistiselle Satanismille."
Kerrohan nyt herra xerxes, että miksi haluat niputtaa myös Kotkavuoren tekstit satanismi-nimikkeen alle? Vaikka kyseisessä teoksessa mainitaan ehkä saatana, tai set tai mitä lie, eikö Lavey ole mielestäsi ansainnut kutsua filosofiaansa satanismiksi, ilman, että sitä sekoitetaan new-age uskoihin?
Tuo kirja sopii kyllä niihin itsensäkehitys kirjoihin, mutta mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä satanismin kanssa.
Satanismi "uskona" ei ole yhtähelposti jaettavissa osiin kuin vainkka kristinusko (ev.lut, prot) jne.
Sen takia, että satanismin "rajat" on noin suurinpiirtein määritetty ja Tsb:tä ei voi tulkita miten sattuu miellyttämään.
Kirjakaupaksi suosittelen Akateemista kirjakauppaa. Kyseinen opus on siellä halvempi.
Mahtaako Burning books vielä olla hengissä? jos on, sielläkin on vaikka mitä kivaa.
Might is Rightin (regnar redbear/Jack London) voit myös lukea, mutta siinä on lähinnä vain satanistisia lauseita. Aika kauheaa tekstiä löytyy myös, tyyliin : Halveksi mustia, he ovat tyhmiä ja alempi rotu, koska heillä on paksut huulet ja korkea otsa.Nämä laveylaiset sun muut "satanistit" hymyilyttää... ei koskaan MITÄÄN PERUSTELUJA millekään asialle... mutta ehkä siinä ollaan ihan samassa hengessä liikkeellä kuin antonsetä aikoinaan - asiat nyt vaan on niinkuin ne on, piste, mitään sen kummempaa selvittelyä. Jokainen, jolla on aivot, tajuaa millä pohjalla silloin liikutaan. Laveyn satanic bible on juuri tuolta pohjalta uskomatonta hiekkalaatikkotason uhoa, jonka "filosofinen" potentiaali on tasan nolla. Mielipidettä ja asennetta kyllä on vaikka muile jakaa, mutta PERUSTEITA ei ensimmäistäkään. Siltä pohjalta näitten laveyn varjojen kannattelijat jaksaa minua pierettää... miten jotkut edes viitsivät... huokaus! kun on niin paljon updatetumpaa matskua maailmassa... no, njhooo... jokainen tekee mitä lystää... kait... :-)
- Loathing
Misfit of Misfits... kirjoitti:
Nämä laveylaiset sun muut "satanistit" hymyilyttää... ei koskaan MITÄÄN PERUSTELUJA millekään asialle... mutta ehkä siinä ollaan ihan samassa hengessä liikkeellä kuin antonsetä aikoinaan - asiat nyt vaan on niinkuin ne on, piste, mitään sen kummempaa selvittelyä. Jokainen, jolla on aivot, tajuaa millä pohjalla silloin liikutaan. Laveyn satanic bible on juuri tuolta pohjalta uskomatonta hiekkalaatikkotason uhoa, jonka "filosofinen" potentiaali on tasan nolla. Mielipidettä ja asennetta kyllä on vaikka muile jakaa, mutta PERUSTEITA ei ensimmäistäkään. Siltä pohjalta näitten laveyn varjojen kannattelijat jaksaa minua pierettää... miten jotkut edes viitsivät... huokaus! kun on niin paljon updatetumpaa matskua maailmassa... no, njhooo... jokainen tekee mitä lystää... kait... :-)
Ja sinäkö perustelit mielipiteesi ja kantasi?
Mitä asioita siitä pitäisi perustella? Vai etkö vain käsitä? Tiedän, satanismi ei ole kaikille.
Mene itkeämään updateistasi krisnujen palstalle. Se paska on ollut kehissä jo useamman tuhatta vuotta.
Ihan vain näin huomautuksena, miksi Laveyn olisi pitänyt perustella jotain? Jos joku on samaa mieltä hänen kanssaan, hän varmasti osaa perustella itse omat kantansa, eikä tarvitse niitä muilta valmiiksi suuhunlaitettuna. - Misfit of Misfits
Loathing kirjoitti:
Ja sinäkö perustelit mielipiteesi ja kantasi?
Mitä asioita siitä pitäisi perustella? Vai etkö vain käsitä? Tiedän, satanismi ei ole kaikille.
Mene itkeämään updateistasi krisnujen palstalle. Se paska on ollut kehissä jo useamman tuhatta vuotta.
Ihan vain näin huomautuksena, miksi Laveyn olisi pitänyt perustella jotain? Jos joku on samaa mieltä hänen kanssaan, hän varmasti osaa perustella itse omat kantansa, eikä tarvitse niitä muilta valmiiksi suuhunlaitettuna.Ehkä perustelu olisi paikallaan sen vuoksi, ettei olisi käänteisesti joku tuomas akvinolainen (paitsi että akvinolainen itse asiassa perustelee aika hiton paljon paremmin kuin lavey kantaansa...). Siis pahimmat uskikset ajattelee juuri tuolla samalla tavalla! Siis oliko "satanismi" rationalistinen lähestymistapa maailmaan? Jos on, niin hiukan petrausta, pliis. Muuten jäähän tuollaiselle post-teini asteelle touhu. Filosofian opiskelija sää laveystä päänsäryn...
- loathing
Misfit of Misfits kirjoitti:
Ehkä perustelu olisi paikallaan sen vuoksi, ettei olisi käänteisesti joku tuomas akvinolainen (paitsi että akvinolainen itse asiassa perustelee aika hiton paljon paremmin kuin lavey kantaansa...). Siis pahimmat uskikset ajattelee juuri tuolla samalla tavalla! Siis oliko "satanismi" rationalistinen lähestymistapa maailmaan? Jos on, niin hiukan petrausta, pliis. Muuten jäähän tuollaiselle post-teini asteelle touhu. Filosofian opiskelija sää laveystä päänsäryn...
"paitsi että akvinolainen itse asiassa perustelee aika hiton paljon paremmin kuin lavey kantaansa.."
Senpä takia satansteja on vähän, koska harvojen kannat osuvat samoin. Eikä siihen tarvita perusteluja, ellei aio keskustella asiasta.
Tänne, en ainakaan minä jaksaisi kirjoittaa perusteluja, johtuen ihan paikan yleisestä tasosta.
"Filosofian opiskelija sää laveystä päänsäryn..."
Voi olla, eihän lavey ollut filosofi. Eikä tsb mitenkään täydellinen, kaiken selvittävä kirja.
Esitä oikeat kysymykset, niin saat perustelut.
Siihen, kuuluuko satanismi teineille, sen verran, että esim.17v ei voi käsittää kokoasiaa. Nyt voisin perustella, enpäs kuitenkaan jaksa =P
Sen verran sano, että ihan juttelu satanistille vastaa useampiin kysmyksiin, mihin tsb vastaa. - M of M
loathing kirjoitti:
"paitsi että akvinolainen itse asiassa perustelee aika hiton paljon paremmin kuin lavey kantaansa.."
Senpä takia satansteja on vähän, koska harvojen kannat osuvat samoin. Eikä siihen tarvita perusteluja, ellei aio keskustella asiasta.
Tänne, en ainakaan minä jaksaisi kirjoittaa perusteluja, johtuen ihan paikan yleisestä tasosta.
Voi olla, eihän lavey ollut filosofi. Eikä tsb mitenkään täydellinen, kaiken selvittävä kirja.
Siihen, kuuluuko satanismi teineille, sen verran, että esim.17v ei voi käsittää kokoasiaa. Nyt voisin perustella, enpäs kuitenkaan jaksa =P
Sen verran sano, että ihan juttelu satanistille vastaa useampiin kysmyksiin, mihin tsb vastaa.TSB on tullut luettua. On muuten reippaasti ottanut lainaa suoraan muista kirjoista ilman mainintaa, heh.
- Minä
loathing kirjoitti:
Sen verran sano, että ihan juttelu satanistille vastaa useampiin kysmyksiin, mihin tsb vastaa."Siihen, kuuluuko satanismi teineille, sen verran, että esim.17v ei voi käsittää kokoasiaa. Nyt voisin perustella, enpäs kuitenkaan jaksa =P "
Miksei voi käsittää? Eivät ehkä kaikki, mutta on niitä muitakin kuin pikkuteinejä. Jos nyt sellaista sanaa halutaan käyttää.
Muuttuuko koko ihminen sitten siinä yhdessä päivässä täysin aikuiseksi ja ymmärtää koko homman kun täyttää 18? Enpä usko. - Mastema-XerXes
loathing kirjoitti:
Sen verran sano, että ihan juttelu satanistille vastaa useampiin kysmyksiin, mihin tsb vastaa.Taitaa olla omat kantasi hieman hukassa kun tuommosia lauot. "17v ei voi käsittää kokoasiaa", hmh.. mikäli oikein muistan, oli LaVeykin 16 kun löysi oman polkunsa, eikös se näin ollut..? Sinua taitaa vain hieman vituttaa kun joku nuorempi onkin asioista perillä aikaisemmin kuin sinä, jolloin rupeat höpöttämään jotain noinkin perustelematonta paskaa kuten viestissäsi teit. Ei muuta, sanoin vain mielipiteeni..
- loathing
M of M kirjoitti:
TSB on tullut luettua. On muuten reippaasti ottanut lainaa suoraan muista kirjoista ilman mainintaa, heh.
Siksi sanotaankin, että hän määritteli rajat. Nämä asiat olivat olemassa ennen laveytä.
- loathing
Mastema-XerXes kirjoitti:
Taitaa olla omat kantasi hieman hukassa kun tuommosia lauot. "17v ei voi käsittää kokoasiaa", hmh.. mikäli oikein muistan, oli LaVeykin 16 kun löysi oman polkunsa, eikös se näin ollut..? Sinua taitaa vain hieman vituttaa kun joku nuorempi onkin asioista perillä aikaisemmin kuin sinä, jolloin rupeat höpöttämään jotain noinkin perustelematonta paskaa kuten viestissäsi teit. Ei muuta, sanoin vain mielipiteeni..
"oli LaVeykin 16 kun löysi oman polkunsa, eikös se näin ollut..?"
Kirjansa kirjoitti kuitenkin vanhempana. Iällä on väliä. Ei vain seurustelu suhteissa =P
Tämän takia en voi sietää teini-satanisteja. Joka asiaan pitää vastata vihamielisesti tai muuten vain idioottimaisesti, eikä edes yritetä vasta väitteeseen. Lauotaan vain kaikkea paskaa, Et Varmaan oo käsittäny... tai kuten itse sanoit: taidat olla hieman eksyksissä.
"Sinua taitaa vain hieman vituttaa kun joku nuorempi onkin asioista perillä aikaisemmin kuin sinä, jolloin rupeat höpöttämään jotain noinkin perustelematonta paskaa kuten viestissäsi teit."
Esimerkki idioottimaisesta kommentista. Taidat kuulua tohon mainitsemaani ikäluokkaan?
Perustellaan sitten: 13-2? vuotiaana, ihmisen psyyke muuttuu ja muovautuu kokoajan. Radikaalimmin teini-iässä. Nyt voit olla niin satanistia että pahaa tekee, ja vuoden päästä olet polvillasi neitsyt marian edessä ja pyydät anteeksi pahoja tekojasi. Minäkin aloitin tuosta uhma satanismista ja väitin, että on muitakin satanismi lajeja. Nyt olen vanhempi, ja hiukan on mielipiteet muuttuneet. - Mastema-XerXes
loathing kirjoitti:
"oli LaVeykin 16 kun löysi oman polkunsa, eikös se näin ollut..?"
Kirjansa kirjoitti kuitenkin vanhempana. Iällä on väliä. Ei vain seurustelu suhteissa =P
Tämän takia en voi sietää teini-satanisteja. Joka asiaan pitää vastata vihamielisesti tai muuten vain idioottimaisesti, eikä edes yritetä vasta väitteeseen. Lauotaan vain kaikkea paskaa, Et Varmaan oo käsittäny... tai kuten itse sanoit: taidat olla hieman eksyksissä.
"Sinua taitaa vain hieman vituttaa kun joku nuorempi onkin asioista perillä aikaisemmin kuin sinä, jolloin rupeat höpöttämään jotain noinkin perustelematonta paskaa kuten viestissäsi teit."
Esimerkki idioottimaisesta kommentista. Taidat kuulua tohon mainitsemaani ikäluokkaan?
Perustellaan sitten: 13-2? vuotiaana, ihmisen psyyke muuttuu ja muovautuu kokoajan. Radikaalimmin teini-iässä. Nyt voit olla niin satanistia että pahaa tekee, ja vuoden päästä olet polvillasi neitsyt marian edessä ja pyydät anteeksi pahoja tekojasi. Minäkin aloitin tuosta uhma satanismista ja väitin, että on muitakin satanismi lajeja. Nyt olen vanhempi, ja hiukan on mielipiteet muuttuneet.Itsekkin kyllä vastasit melko epäkohteliaasti, vaikka minä vain mainitsin mielipiteeni asiasta. Joten kuka nyt on kuka? Aivan sama nyt.. En kyllä usko että minusta kristittyä enää tulee, olen jo sen verran viisaampi. Mutta olenko jossain vaiheessa kehuskellut itseäni muita paremmaksi satanistiksi?
- Loathing
Itsekkin kyllä vastasit melko epäkohteliaasti, vaikka minä vain mainitsin mielipiteeni asiasta. Joten kuka nyt on kuka? Aivan sama nyt.. En kyllä usko että minusta kristittyä enää tulee, olen jo sen verran viisaampi. Mutta olenko jossain vaiheessa kehuskellut itseäni muita paremmaksi satanistiksi?
Pyrin vastaamaan samaan tapaan, kuin kysymys/vastaus minulle on tehty. En jaksa olla kohtelias, jos toinen on joko typerä tai vain muuten vain loukkaava.
"Mutta olenko jossain vaiheessa kehuskellut itseäni muita paremmaksi satanistiksi?"
Etpä niin, enkä minäkään.
Bah... missä vain on satanisteja, tulee yhteentörmäyksiä =D
Onko täällä koskaan ollut yhtään topikkia, mikä käsittelisi satanistista filosofiaa? Siis henkilöiden omia mielipiteitä asiasta (sinun mielipiteesi asiasta on varmasti erilainen kuin minun), eikä vain lue (insert book here) tyylisiä vastauksia. Ja joissa asiat esitetään omin sanoin, (eikä niin kuin nyt kaikki ruikuttavat, että lavey kopioi muita), lainaamatta muita. Ei siis ollenkaan lainauksia tai viittauksia muihin henkilöihin. Vai voiko niitä edes esittää kuulostamatta muilta? =P (en odota tähän viimiseen kysymykseen vastausta) - Mastema-XerXes
Loathing kirjoitti:
Pyrin vastaamaan samaan tapaan, kuin kysymys/vastaus minulle on tehty. En jaksa olla kohtelias, jos toinen on joko typerä tai vain muuten vain loukkaava.
"Mutta olenko jossain vaiheessa kehuskellut itseäni muita paremmaksi satanistiksi?"
Etpä niin, enkä minäkään.
Bah... missä vain on satanisteja, tulee yhteentörmäyksiä =D
Onko täällä koskaan ollut yhtään topikkia, mikä käsittelisi satanistista filosofiaa? Siis henkilöiden omia mielipiteitä asiasta (sinun mielipiteesi asiasta on varmasti erilainen kuin minun), eikä vain lue (insert book here) tyylisiä vastauksia. Ja joissa asiat esitetään omin sanoin, (eikä niin kuin nyt kaikki ruikuttavat, että lavey kopioi muita), lainaamatta muita. Ei siis ollenkaan lainauksia tai viittauksia muihin henkilöihin. Vai voiko niitä edes esittää kuulostamatta muilta? =P (en odota tähän viimiseen kysymykseen vastausta)Kyllä täällä on muutaman kerran minun aikana ollut jotain edes hieman tuohon suuntaan viittaavaa, mutta nekin topicit ovat täyttyneet monesti semmoisesta "nii 5115 mitä eroo niinq oli niinq", "jumala tulee rankaisemaan teitä!", "onneksi olen kristitty" tyylisestä jauhamisesta. Eli tänne palstalle on kutakuinkin turhaa heitellä mitään edes vähän vakavampaa..
- Nobilitas
Kyllä täällä on muutaman kerran minun aikana ollut jotain edes hieman tuohon suuntaan viittaavaa, mutta nekin topicit ovat täyttyneet monesti semmoisesta "nii 5115 mitä eroo niinq oli niinq", "jumala tulee rankaisemaan teitä!", "onneksi olen kristitty" tyylisestä jauhamisesta. Eli tänne palstalle on kutakuinkin turhaa heitellä mitään edes vähän vakavampaa..
Kampaa tukkas.
- Ifrit
Nobilitas kirjoitti:
Kampaa tukkas.
Olipas turha kommentti.
- Ifrit
loathing kirjoitti:
Siksi sanotaankin, että hän määritteli rajat. Nämä asiat olivat olemassa ennen laveytä.
Ovatko sinun rajasi ne mitkä LaVey määritteli?
- Ifrit
loathing kirjoitti:
Sen verran sano, että ihan juttelu satanistille vastaa useampiin kysmyksiin, mihin tsb vastaa.LaVeyläisen satanismin elämänkatsomuksellisten perusteiden ymmärtämiseen ei paljoa ikää vaadita. Toisaalta tietyntyyppisille fundiksille oikeaa ymmärtämistä on vain ja ainoastaan se että on samaa mieltä.
- Nobilitas
Ifrit kirjoitti:
Olipas turha kommentti.
sinulla.
- Loathing
Ifrit kirjoitti:
Ovatko sinun rajasi ne mitkä LaVey määritteli?
Ei. Tuo rajat on suhteellinen määrite ja olen sen verran laiska, että en jaksa kirjoittaa mitä meinaan sillä.
- Loathing
Ifrit kirjoitti:
LaVeyläisen satanismin elämänkatsomuksellisten perusteiden ymmärtämiseen ei paljoa ikää vaadita. Toisaalta tietyntyyppisille fundiksille oikeaa ymmärtämistä on vain ja ainoastaan se että on samaa mieltä.
Riittävästi kuitenkin. Ja itseäänhän voi kutsua satanistiksi vain jos on samaa mieltä asioista.
Ilmeisesti se on helppo ymmärtää väärin, lue vaikka postauksia täällä. - Mastema-XerXes
Nobilitas kirjoitti:
Kampaa tukkas.
Ikävä kyllä tiedoksesi on pakko mainita, että pistän tukkani juuri kuten haluan. Kiitos vain.
- Nobilitas
Ikävä kyllä tiedoksesi on pakko mainita, että pistän tukkani juuri kuten haluan. Kiitos vain.
Älä M-X leikistä suutu. :D
- Mastema-XerXes
Nobilitas kirjoitti:
Älä M-X leikistä suutu. :D
Luuletko että suutuin siitä kun joku käski kammata hiukset? ;)
- Ifrit
Loathing kirjoitti:
Ei. Tuo rajat on suhteellinen määrite ja olen sen verran laiska, että en jaksa kirjoittaa mitä meinaan sillä.
No jätetään kaikki sitten auki sinun suhteesi.
- Typhon
Ifrit kirjoitti:
Olipas turha kommentti.
Veit sanat suustani arvon Ifrit. :D
- Usva9
Mastema-XerXes mainitsema: "Teistinen Satanismi, on aika paljolti okkultismia. Tuo Tapio Kotkavuoren kirja "Vasemman käden polku" on hyvä peruste Teistiselle Satanismille."
Tuossa menee asia vähän viereen, TK edustaa Setin temppeliä ja se edustaa transsendenttista VKP eikä teististä satanismia ja ei myöskään edusta omien sanojensa mukaisesti satanismia, mutta Johannes Nefastos taas edustaa teistista eli okkulttista satanismia.
Transsendenttinen ja teistinen tosin liippaavat läheltä, mutta kannattaa kuitenkin pitäytyä edustajien itsensä mainitsemassa luokittelussa, että annetaan oikeaa tietoa asiasta.
- Ifrit
Balthasar Gracian: Art of Worldly Wisdom. Tekijä on kristitty, jesuiitta, mutta teksti on lähes puhdasta asiaa.
Machiavelli, Niccolo: Ruhtinas. Selittää vallan toimimista käytännössä ja periaatteessa hyviä syitä olla luottamatta tietynlaisiin hallitsijoihin.
Tärkein asia itsensä kehittämisen kannalta on: käytä omaa päätäsi äläkä anna kenenkään muun pakottaa/ohjata sinua uskomaan mihinkään. - Patakurka
"omien voimavarojen kehittämistä käsitteleviä kirjoja, joihin kannattaa paneutua."
Hyvä kysymys, olen lukenut asian tiimoilta lukuisia kirjoja. Paras oppi, jonka olen saanut, on yksityisihmiseltä keskinäisessä vuoropuhelussa. Kirjat maksaa, vuorovaikutus ei. Think about that.- Patakurka
Niin on nuo tässä topicissa mainitut kirjat tietty luettu ja eipä vakuuta. Vaikeaa, mutta antoisaa. Etsi oikeat tyypit. Muista, että toisenlainen todellisuus on kiven takana. Se on vähän sama homma kuin joku opiskeluarvo, mutta tehtävä sydämmellä.
Liityin itse Church of Sataniin 18-vuotiaana ja olen sitä mieltä LaVeyn parasta antia noin kirjallisuusmielessa ovat hänen esseekokoelmansa The Devils Notebook ja Satan Speaks.
The Satanic Biblehan oli ihan rahastusmielessä erittäin nopeasti kasaan raapaistu teos joka lainaa/ryöstää niin Aleister Crowleyta, Ragnar Redbeardia ja Nietzscheä - sellaisena teoksena se on kyllä erinomainen, mutta parhaimman kuvan Mustan Paavin sielunelämästä saa noista edellämainituista teoksista.
Blanche Bartonin teoksen The Church of Satan lopussa olevaa kirjaluetteloa kannattaa myös käyttää hyväkseen.- Leonidas
Hahaa, TÄSTÄ kässäristä George Lucas saisi tehdä Tähtien Sota-elokuvan! Tulisi meinaan pikkuisen mielenkiintoisempi versio...
Tsekkaa ao. sivuston "Stories"-osaston "Dark Side"-tarina. Mahtava mustamaaginen meininki!
http://www.xeper.org/maquino/index.html- Darth Jäger
...tekstiä tuo Voiman Pimeä Puoli...tohtori Aa oli ympännyt mukaan aika lailla maagisia jippoja. Taitaisi olla Hollywoodille kuitenkin liian älykästä, kun ei siellä tajuta tällaisen (hyvän) päälle. Entäpä sitten se Tolkien-juttu?! Peter Jacksonin tuotantoon vain!
- Player
May the (Dark) Force be with You!
Hemmetin hyvä tarina. Tuli ihan hyvälle tuulelle, että Lucasin rainoistakin on saatu tuollainen vkp-versio aikaiseksi. 10 pojoa Aquinolle! - Charon
Aika magia homma! Mitähän herra Lucas olisi sanonut tuosta tarinasta?
- KIA
Kirjoja en esittele, mutta luin jokin aika sitten aika mielenkiintoisen näkemyksen siitä, mitä on satanismi - siis parhaimmillaan.
Vai mitä te muut olette mieltä:
http://www.chaosmatrix.org/library/chaos/texts/whatsatn.html- Sehnsucht
kiitti linkistä! Tuo oli täyttä asiaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574