Minä en ainakaan katsele mitä tahansa risuja tai roskia. Ne on ihan toiset porukat, jotka "antavat kaikkien kukkien kukkia".
Samalla mainittakoon, että suurimpaan osaan palstalaisista suhtaudun lähestulkoon nöyrästi, sen verran fiksua porukkaa täällä on.
Mutta rikkakasvit -
Kukkahattumulkkujen tiedotus
36
146
Vastaukset
Voi varo, kohta saat syytteen!
-Vainoharhainen ääliö, joka ei ymmärrä maahanmuuton kritisoinnin ja tappouhkauksen eroa.Minävain tein pesäeroa "kukkahattutädin" yleiseen tarkoitteeseen, joka on "täti, joka ymmärtää kaikkea ja sallii kaikke ja antaa kaikkien kukkien kukkia lässytilää".
Minä en salli natsimerkeillä pelleilyä. Siitä on oksat pois.
Minä olen kukkahattumulkkutäti. Ylimpiä arvojani ovat ihmiselämä pyhyys, ihmisarvon kunnioittaminen, toisen ja toisten ihmisarvon kunnioittaminen ja luonnon kunnioittaminen. Ihmisen tulee ajatella myös muita kuin itseään. Ihmisen tulee kilvoitella kehittyäkseen paremmaksi. Ei pelkästään huilunsoitossa tai ruotsin kieliopissa paremmaksi, vaan moraalisesti paremmaksi.
Silloin tällöin tulee hetkiä, jolloin tajuaa, että ei mennyt putkeen. Mokasin. No. yritän vastaisuudessa tehdä paremmin.
Ihmisen arvo on mittaamattoman arvokas eikä sitä voi määritellä rahassa.
Liika sallivuus, sääntöjen ristiriitaisuus ja tulkinnanvaraisuus ovat pahasta. Vanhuksia on kunnioitettava erityisesti, ja heistä pitää pitää huolta.
Tulee ymmärtää hierarkia, vaikka nykyään yritetään väittää, että jokainen on oman elämänsä johtaja. Eikä ole. Meillä on velvollisuuksia muita kohtaan. Vanhemmalle ihmiselle ei väitetä vastaan samalla tavalla kuin samanikäiselle.
Kannattaa valita itselleen esikuva tai mentori tai oppi-isä oli se kuka tahansa. Jokainen tarvitsee apua tässä kilvoittelussa. Kannattaa opetella kuuntelemaan. Olemaan tarkkana.
70- vuotiaalle ei sanota "sä" ja hänelle avataan ovi.
Naisille avataan ovi.
Semmosta. Sellainen kukkahattumulkku minä olen.
- Niin minkä syytteen? Mikä on rikosnimike ja mikä tässä on oikeudenvastainen teko?nasse_seta kirjoitti:
Minävain tein pesäeroa "kukkahattutädin" yleiseen tarkoitteeseen, joka on "täti, joka ymmärtää kaikkea ja sallii kaikke ja antaa kaikkien kukkien kukkia lässytilää".
Minä en salli natsimerkeillä pelleilyä. Siitä on oksat pois.
Minä olen kukkahattumulkkutäti. Ylimpiä arvojani ovat ihmiselämä pyhyys, ihmisarvon kunnioittaminen, toisen ja toisten ihmisarvon kunnioittaminen ja luonnon kunnioittaminen. Ihmisen tulee ajatella myös muita kuin itseään. Ihmisen tulee kilvoitella kehittyäkseen paremmaksi. Ei pelkästään huilunsoitossa tai ruotsin kieliopissa paremmaksi, vaan moraalisesti paremmaksi.
Silloin tällöin tulee hetkiä, jolloin tajuaa, että ei mennyt putkeen. Mokasin. No. yritän vastaisuudessa tehdä paremmin.
Ihmisen arvo on mittaamattoman arvokas eikä sitä voi määritellä rahassa.
Liika sallivuus, sääntöjen ristiriitaisuus ja tulkinnanvaraisuus ovat pahasta. Vanhuksia on kunnioitettava erityisesti, ja heistä pitää pitää huolta.
Tulee ymmärtää hierarkia, vaikka nykyään yritetään väittää, että jokainen on oman elämänsä johtaja. Eikä ole. Meillä on velvollisuuksia muita kohtaan. Vanhemmalle ihmiselle ei väitetä vastaan samalla tavalla kuin samanikäiselle.
Kannattaa valita itselleen esikuva tai mentori tai oppi-isä oli se kuka tahansa. Jokainen tarvitsee apua tässä kilvoittelussa. Kannattaa opetella kuuntelemaan. Olemaan tarkkana.
70- vuotiaalle ei sanota "sä" ja hänelle avataan ovi.
Naisille avataan ovi.
Semmosta. Sellainen kukkahattumulkku minä olen.
- Niin minkä syytteen? Mikä on rikosnimike ja mikä tässä on oikeudenvastainen teko?"70- vuotiaalle ei sanota "sä""
Mitä epäkunnioittavaa siinä sanassa muka on?
"Naisille avataan ovi."
Pidätkö naisia jotenkin ylempiarvoisina?jokutyyppi19 kirjoitti:
"70- vuotiaalle ei sanota "sä""
Mitä epäkunnioittavaa siinä sanassa muka on?
"Naisille avataan ovi."
Pidätkö naisia jotenkin ylempiarvoisina?Naiset eivät ole ylempiarvoisia vaan heikompia. Siksi heille avataan ovi.
Jos kysyt sadalta 70-vuotiaalta, miten he haluaisivat itseään puhuteltavan, se vastaus ei ole "sä". Sitten on eri asia, jos vanhus on tuttu.
Yhteiskunta on täynnä sääntöjä, joissa ei ole mitään järkeä. Jos haluaa (en oleta että juuri sinä haluat) ns. Menestyä, ne säännöt kannattaa opetella.
Jos taas haluaa erakoitua, en milläänlailla tuomitse sitä. Kuten olet huomannut, kykenen aika radikaaliinkin ajatteluun. Kaltaisiasi toisinajattelijoita tarvitaan.
Mut voitko silti avata mulle oven, kun mulla on painoa 52 kiloa, selästä luinen osa poikki, leikattu 2 tai 3 kertaa, hermovaurio, lonkkavika jota aletaan veitsellä kaivella tänä keväänä. Siinä sivussa mulla on toki ostoskassi kädessä, kun pitäähän mun syödä. Siis voitko avata mulle oven, vaikket muille naisille avaisikaan?nasse_seta kirjoitti:
Naiset eivät ole ylempiarvoisia vaan heikompia. Siksi heille avataan ovi.
Jos kysyt sadalta 70-vuotiaalta, miten he haluaisivat itseään puhuteltavan, se vastaus ei ole "sä". Sitten on eri asia, jos vanhus on tuttu.
Yhteiskunta on täynnä sääntöjä, joissa ei ole mitään järkeä. Jos haluaa (en oleta että juuri sinä haluat) ns. Menestyä, ne säännöt kannattaa opetella.
Jos taas haluaa erakoitua, en milläänlailla tuomitse sitä. Kuten olet huomannut, kykenen aika radikaaliinkin ajatteluun. Kaltaisiasi toisinajattelijoita tarvitaan.
Mut voitko silti avata mulle oven, kun mulla on painoa 52 kiloa, selästä luinen osa poikki, leikattu 2 tai 3 kertaa, hermovaurio, lonkkavika jota aletaan veitsellä kaivella tänä keväänä. Siinä sivussa mulla on toki ostoskassi kädessä, kun pitäähän mun syödä. Siis voitko avata mulle oven, vaikket muille naisille avaisikaan?Toki voin avata oven, KUTEN MYÖS TEKISIN SAMASSA TILANTEESSA OLAVALLE MIEHELLE. Toki vain, mikäli keskittymiskykyni riittää tajuamaan, että tuo tyyppi saattaisi tarvita apua...
Jos tulen joskus menestymään, teen sen luultavasti juuri radikaalilla, keinotekoisesti nykyistäkin pidemmälle viedyllä erilaisuudellani.nasse_seta kirjoitti:
Naiset eivät ole ylempiarvoisia vaan heikompia. Siksi heille avataan ovi.
Mut voitko silti avata mulle oven, kun mulla on painoa 52 kiloa, selästä luinen osa poikki, leikattu 2 tai 3 kertaa, hermovaurio, lonkkavika jota aletaan veitsellä kaivella tänä keväänä. Siinä sivussa mulla on toki ostoskassi kädessä, kun pitäähän mun syödä. Siis voitko avata mulle oven, vaikket muille naisille avaisikaan?Kyseenalaistan vahvasti tuon heikommuusajattelun. Ei terve nainen nyt saatana mikään lasiastia ole ja osaa varmasti avata ovensa itse. Luultavimmin 190cm pitkä 90-kiloinen nainen on vahvempi kuin 150cm pitkä 45kg painava konttorirotta. Voin avata oven sille, joka sitä pyytää ja teititellä sitä, joka pyytää, mutten todellakaan oletusarvoisesti avaa ovea kenellekään, koska "arvon neiti on niin hento."
icepicked kirjoitti:
Kyseenalaistan vahvasti tuon heikommuusajattelun. Ei terve nainen nyt saatana mikään lasiastia ole ja osaa varmasti avata ovensa itse. Luultavimmin 190cm pitkä 90-kiloinen nainen on vahvempi kuin 150cm pitkä 45kg painava konttorirotta. Voin avata oven sille, joka sitä pyytää ja teititellä sitä, joka pyytää, mutten todellakaan oletusarvoisesti avaa ovea kenellekään, koska "arvon neiti on niin hento."
Tapa on varmasti saanut alkunsa siitä, että nainen on heikompi, mutta minäkin voisin kyllä kyseenalistaa heikommuusajattelun. Jotkut naiset ehkä pitävät siitä, että heille avataan ovi, mutta toiset ehkä tulkitsevat sen heikompana pitämiseksi. Joistakin se on ehkä ihan kiva tapa, on ihan söpöä, että mies avaa oven, mutta ei se välttämättä tarpeellista olisi. Riippuu naisesta. Ja tietenkin jos henkilöllä on raskaita kantamuksia, hänelle tulee avata ovi.
Henkilökohtainen mielipiteeni oven avaamisesta toiselle ihmiselle on se, että ei se kovin tarpeellista ole. Jos esimerkiksi koulussa takanani tulee joku, kun menen ovesta, pidän hänelle hieman ovea auki niin, ettei se hänen nenänsä edessä kiinni lävähdä, mutta muuten en yleensä avaa ovea kenellekään. Oikeastaan sellaisia tilanteita ei vain tule: kaupan ovi aukeaa automaattisesti, virastoissa en käy, koulussa ei välttämättä tarvitse mielestäni olla niin viimeisen päälle kohtelias.
Yleisesti olen hyvistä tavoista ja kohteliaisuuksista samaa mieltä Nassen kanssa. Niitä on noudatettava, jotta menestyy, vaikkei niissä omasta mielestä olisikaan järkeä.biologinalku kirjoitti:
Tapa on varmasti saanut alkunsa siitä, että nainen on heikompi, mutta minäkin voisin kyllä kyseenalistaa heikommuusajattelun. Jotkut naiset ehkä pitävät siitä, että heille avataan ovi, mutta toiset ehkä tulkitsevat sen heikompana pitämiseksi. Joistakin se on ehkä ihan kiva tapa, on ihan söpöä, että mies avaa oven, mutta ei se välttämättä tarpeellista olisi. Riippuu naisesta. Ja tietenkin jos henkilöllä on raskaita kantamuksia, hänelle tulee avata ovi.
Henkilökohtainen mielipiteeni oven avaamisesta toiselle ihmiselle on se, että ei se kovin tarpeellista ole. Jos esimerkiksi koulussa takanani tulee joku, kun menen ovesta, pidän hänelle hieman ovea auki niin, ettei se hänen nenänsä edessä kiinni lävähdä, mutta muuten en yleensä avaa ovea kenellekään. Oikeastaan sellaisia tilanteita ei vain tule: kaupan ovi aukeaa automaattisesti, virastoissa en käy, koulussa ei välttämättä tarvitse mielestäni olla niin viimeisen päälle kohtelias.
Yleisesti olen hyvistä tavoista ja kohteliaisuuksista samaa mieltä Nassen kanssa. Niitä on noudatettava, jotta menestyy, vaikkei niissä omasta mielestä olisikaan järkeä.Tilannekohtaista harkintaa varten olen keksinyt kolme sääntöä oven avaamisesta. Oven avaa
1. Hän, jolla on vähiten fyysisiä rajoitteita,
2. Hän, jolla on vähiten kantamuksia,
3. Hän, joka tulee ovelle ensimmäisenä,
4. Hän, jolla on avain.icepicked kirjoitti:
Tilannekohtaista harkintaa varten olen keksinyt kolme sääntöä oven avaamisesta. Oven avaa
4. Hän, jolla on avain.Itse en käsitä, miksi jonkun nykyaikana täytyi itse keksiä nuo säännöt. Niitten pitäisi olla itsestäänselviä, mutta ei siltä vaikuta.
Niitä oli muuten neljä...jokutyyppi19 kirjoitti:
Itse en käsitä, miksi jonkun nykyaikana täytyi itse keksiä nuo säännöt. Niitten pitäisi olla itsestäänselviä, mutta ei siltä vaikuta.
Niitä oli muuten neljä...Alun perin niitä oli tarkoitus olla kolme. Viides vielä:
5. Jos haluat, että ovi avataan sinulle, pyydä, perkele soikoon, äläkä jää vänisemään "huonotapaisesta nuorisosta."
Kaikilla ei ole aikaa leikkiä partiolaista, etsiä autettavia ja päätellä heidän epämääräisistä naamanvääntelyistään, minkä sortin apua he tarvitsevat.jokutyyppi19 kirjoitti:
Toki voin avata oven, KUTEN MYÖS TEKISIN SAMASSA TILANTEESSA OLAVALLE MIEHELLE. Toki vain, mikäli keskittymiskykyni riittää tajuamaan, että tuo tyyppi saattaisi tarvita apua...
Jos tulen joskus menestymään, teen sen luultavasti juuri radikaalilla, keinotekoisesti nykyistäkin pidemmälle viedyllä erilaisuudellani.Pidän vastauksestasi. Se on "sukupuolineutraali" ja edustaa kai jossain määrin miesasiaa. Ei minulla ole tuohon mussuttamista.
icepicked kirjoitti:
Kyseenalaistan vahvasti tuon heikommuusajattelun. Ei terve nainen nyt saatana mikään lasiastia ole ja osaa varmasti avata ovensa itse. Luultavimmin 190cm pitkä 90-kiloinen nainen on vahvempi kuin 150cm pitkä 45kg painava konttorirotta. Voin avata oven sille, joka sitä pyytää ja teititellä sitä, joka pyytää, mutten todellakaan oletusarvoisesti avaa ovea kenellekään, koska "arvon neiti on niin hento."
Trotski, oletko sekaisin? Naiset ovat keskimäärin kevyempiä kuin miehet. Meillä on myös vähemmän lihasmassaa suhteessa kehon painoon.
icepicked kirjoitti:
Tilannekohtaista harkintaa varten olen keksinyt kolme sääntöä oven avaamisesta. Oven avaa
4. Hän, jolla on avain.Tuo on oikeastaan täydellinen vastaus, en voi mussuttaa mistään.
nasse_seta kirjoitti:
Trotski, oletko sekaisin? Naiset ovat keskimäärin kevyempiä kuin miehet. Meillä on myös vähemmän lihasmassaa suhteessa kehon painoon.
Oven avaaminen ei silti liene suurimmalle osalle niin ylitsepääsemätön suoritus, että Penan, 45v konttorirotan, täytyy rientää auttamaan ah niin heikkoa neitokaista.
icepicked kirjoitti:
Oven avaaminen ei silti liene suurimmalle osalle niin ylitsepääsemätön suoritus, että Penan, 45v konttorirotan, täytyy rientää auttamaan ah niin heikkoa neitokaista.
No ei oven avaus sinänsä. Mutta yhdestä asiasta olen sinun ja JT:n kanssa eri mieltä. Te arvelette jotenkin, että menstetytte "omalla tyylillänne". Tässä JT:
"Jos tulen joskus menestymään, teen sen luultavasti juuri radikaalilla, keinotekoisesti nykyistäkin pidemmälle viedyllä erilaisuudellani."
Ei. Riippuu toki mitä menestyksellä tarkoitetaan, mutta kun lähdetään bisnesmaailmaan, työelämään, yliopistoihin, tutkimuslaitoksiin, kansainvälisiin yrityksiin, lobbaamaan, politiikkaan, minne tahansa - niin kokelaan on hallittava tietyt sinänsä järjettömät säännöt. Minä sanoin, että niissä ei ole järkeä, mutta niistä on tullut mittari, jolla katsotaan, että onko tyyppi hereillä ja onko sillä tilannetajua, tajuaako se hierakioita ja tajuaako se oman paikkaansa. Periaatteessa on se ja sama, kumpi menee ovesta ensin, mies vai nainen - mutta ryysääpä ennen naista Kevan lasiovista sisään, kun olet menossa työhaastettluun.
Tai kirjoita proffalle "Moi Hermanni". Et ole proffan suosikki, ja saat olla superlahjakas saadaksesi moisen "anteeksi".
Ei tää mun vika ole. En minä tätä keksinyt. Maailma toimii näin. Älkää mulle valittako. Selittäkää sen sijaan, että miksi juuri minä sain kymmenen hakijan joukosta juuri tämän vuokra-asunnon? Vaikka minulla on koirakin?
Se on vähän niin, että ota tai jätä.icepicked kirjoitti:
Alun perin niitä oli tarkoitus olla kolme. Viides vielä:
5. Jos haluat, että ovi avataan sinulle, pyydä, perkele soikoon, äläkä jää vänisemään "huonotapaisesta nuorisosta."
Kaikilla ei ole aikaa leikkiä partiolaista, etsiä autettavia ja päätellä heidän epämääräisistä naamanvääntelyistään, minkä sortin apua he tarvitsevat.Kysymys ei ole pelkästään ovista. Nyt puhutaan yleisellä tasolla.
nasse_seta kirjoitti:
No ei oven avaus sinänsä. Mutta yhdestä asiasta olen sinun ja JT:n kanssa eri mieltä. Te arvelette jotenkin, että menstetytte "omalla tyylillänne". Tässä JT:
"Jos tulen joskus menestymään, teen sen luultavasti juuri radikaalilla, keinotekoisesti nykyistäkin pidemmälle viedyllä erilaisuudellani."
Ei. Riippuu toki mitä menestyksellä tarkoitetaan, mutta kun lähdetään bisnesmaailmaan, työelämään, yliopistoihin, tutkimuslaitoksiin, kansainvälisiin yrityksiin, lobbaamaan, politiikkaan, minne tahansa - niin kokelaan on hallittava tietyt sinänsä järjettömät säännöt. Minä sanoin, että niissä ei ole järkeä, mutta niistä on tullut mittari, jolla katsotaan, että onko tyyppi hereillä ja onko sillä tilannetajua, tajuaako se hierakioita ja tajuaako se oman paikkaansa. Periaatteessa on se ja sama, kumpi menee ovesta ensin, mies vai nainen - mutta ryysääpä ennen naista Kevan lasiovista sisään, kun olet menossa työhaastettluun.
Tai kirjoita proffalle "Moi Hermanni". Et ole proffan suosikki, ja saat olla superlahjakas saadaksesi moisen "anteeksi".
Ei tää mun vika ole. En minä tätä keksinyt. Maailma toimii näin. Älkää mulle valittako. Selittäkää sen sijaan, että miksi juuri minä sain kymmenen hakijan joukosta juuri tämän vuokra-asunnon? Vaikka minulla on koirakin?
Se on vähän niin, että ota tai jätä.En sanonut haluavani menestyä.
nasse_seta kirjoitti:
No, sitten kaikki ok.
Työelämä, rakkauselämä... Paskaa. Eikö ihminen saa elää vapaana?
icepicked kirjoitti:
Työelämä, rakkauselämä... Paskaa. Eikö ihminen saa elää vapaana?
Kuka kieltää? Tässä puhuttiin vai siitä, mikä toimii.
Toki voi löytää vaihtoehtoisyhteisöjä tai vaihtoehtoisihmisiä tai jotain.
Mitä nyt on tapahtunut?
Ei mitään, jatkoin vain tuota kukkahattumulkkujen brändäystä. Vosix hankkii meille luotsina jotkin t-paidat, joissa lukee KUKKAHATTUmULKKU SUOMI 24:LLA?
nasse_seta kirjoitti:
Ei mitään, jatkoin vain tuota kukkahattumulkkujen brändäystä. Vosix hankkii meille luotsina jotkin t-paidat, joissa lukee KUKKAHATTUmULKKU SUOMI 24:LLA?
En voi. :( Ainahan niitä voi kuitenkin itsekin tehdä.
kurpizza kirjoitti:
En voi. :( Ainahan niitä voi kuitenkin itsekin tehdä.
Teen. Mulla on tuollainen UUDENMAAN SAIRAALAPESULA-niminen t-paita. Sihhen alla voisin laitta KUKKAHATTUMULKKU, ja sit meen sen kanssa flow-festareille.
Tuleeks kukaan mukaan?nasse_seta kirjoitti:
Teen. Mulla on tuollainen UUDENMAAN SAIRAALAPESULA-niminen t-paita. Sihhen alla voisin laitta KUKKAHATTUMULKKU, ja sit meen sen kanssa flow-festareille.
Tuleeks kukaan mukaan?En tiedä mitkä ne edes on ja ne ovat Helsingissä, joten tuskin.
"Jos esimerkiksi koulussa takanani tulee joku, kun menen ovesta, pidän hänelle hieman ovea auki niin, ettei se hänen nenänsä edessä kiinni lävähdä, mutta muuten en yleensä avaa ovea kenellekään."
Juuri noin minäkin teen. Ja tietenkin, jos toisella on kädet täynnä tms. Minullekaan ei tarvitse aukaista ovia, mutta automaattiovien aukaisusta olisin kiitollinen, koska onnistun ylipuolessa tapauksista kävelemään kameran eteen niin, ettei se huomaa.Ja sekin tilanne on nähty, että minä (fyysiset omanisuudet jo kuvailtu) yritän kantaa 25-kiloista multasäkkiä auton takakonttiin.
Yksikään mies eikä sen puolen nainenkaan tarjoudu auttamaan, kun oli kivempaa istua töllistelemässä tupakalla.
Nainen on heikompi.Siinä on vain se hankala juttu, että kaikki eivät välttämättä halua apua, joten auttamaan meneminen voi olla vähän noloa.
Mille osa-alueille tämä heikkous ulottuu ja mihin se vaikuttaa?
Kuten Bilse huomautti, kaikki eivät halua apua, joten jos haluaa apua, PYYTÄKÖÖN SITÄ.biologinalku kirjoitti:
Siinä on vain se hankala juttu, että kaikki eivät välttämättä halua apua, joten auttamaan meneminen voi olla vähän noloa.
Mites ois "tarttetko apua?"
Minulle ei ole juuri kukaan vastanut rumasti, kun olen apua tarjonnut. Kerran huolestuin, kun mies valkoisen kepin kanssa seisoi ison tien laidassa autojen välissä.
Menin siihen ja sanoin "Hei, voinko auttaa jotenkin?" Mies vastasi ystävällisesti, että häntä tulaan hakemaan juuri siitä kohtaa.
"Tarttetko apua"-kysymykseen olen monta kertaa (kymmeniä kertoja) saanut vastauksen "oi kiitos" tai "jos voisit" tai "no jos pitelet tosta" tai "kiitti" tai "kiitti kyl mä pärjään".
Yksi hieno rouva on itkenyt rintaani vasten, koska autoin hänet ylös liukoprtaissa liukastumisen jälkeen ja hän kysyi, että "saanko olla hetken tässä" (koska kaikki vain komentelivat ja säätivät että mihin hänen laukkunsa ja kävelykeppinsä siirretään". Ärähdin että rouvaa ei käsketä ja käyttäkää järkeä. Rouva oli hetken siis sylissäni. Hieno, selkeän sivistynyt, kulturelli ja älykäs nainen.
Olen myös havainnut petit mal-kohtauksen Stokkan kahvilassa. Kun potilas ei oikein tullut tähän hetkeen, kävelin hänen luokseen ja esitin yhden kysymyksen (koskien esinettä, johon hänen katseensa oli juuttunut). Nainen palasi hitaasti tähän hetkeen ja kiitti ensin siinä, ja erikseen vielä lähtiessään.
Yhden kerran muistan, että auttamistarjouksesta on tullut negatiivista palautetta. Hakaniemen ympyrätalon luona oli nainen maassa ja toinen itkemässä hänen vieressään. Ajoimme autolla ohi. Nousin kyydistä ja menin kysymään, että onko kaikki hyvin. Kello oli noin 11 illalla. Vastaus: "Meneh shinä shiitä mhuale öööörrh."
Mutta vastaus oli minullakin, ja se tuli aika kovalla äänellä karjuttua: TARKISTIN, ETTEI TEILLÄ OLE SAIRASKOHTAUSTA JA ETTÄ ETTE TARVITSE KIIREELLISTÄ APUA. JOS JOKIN KERTA SAATTE AIVOINFARKTIN JA MAKAATTTE SIINÄ KUSET HOUSUSSA KUTEN NYT, TOIVON SYVÄSTI, ETTÄ KAIKKI KÄVELEVÄT VAIN OHI."
Niin että ei se avun tarjoaminen niin vaikeaa ole, kunhan ei liioittele eikä ole tungetteleva. Oisko sosiaalisissa taidoissa jotain häikkää, jos tää on niin mahdottoman vaikeaa?icepicked kirjoitti:
Mille osa-alueille tämä heikkous ulottuu ja mihin se vaikuttaa?
Kuten Bilse huomautti, kaikki eivät halua apua, joten jos haluaa apua, PYYTÄKÖÖN SITÄ.No enhän minäkään ravintolassa ala erikseen PYYTÄMÄÄN ruokalistaa. Se tuodaan minulle eteen.
nasse_seta kirjoitti:
No enhän minäkään ravintolassa ala erikseen PYYTÄMÄÄN ruokalistaa. Se tuodaan minulle eteen.
Ravintolassa, jossa tarjoilijoiden pitää itsekin syödä muun työn ohella, ruokalistaa tuskin tuodaan kovin nopeasti.
- Boikottia
icepicked kirjoitti:
Ravintolassa, jossa tarjoilijoiden pitää itsekin syödä muun työn ohella, ruokalistaa tuskin tuodaan kovin nopeasti.
Suomalaiset ravintolat on maailman merkillisimpiä ja niitä kannattaisi boikotoida.Suomessa ravintolahenkilökunta on aina oikeassa ja aina asiakas väärässä.
Minäpä olin reipas ja päästin tutisevan mummon istumaan bussissa.
Samaan aikaan toinen penkkirivi vapautui, joten pääsin ikkunan viereen istumaan, koska luovuin käytäväpaikastani. XD Tuuri kävi.
Mutta jooh. Kaikki ei hoksaa tarjota apua, eivätkä suomalaiset yleensä kysy sitä. Kaupassakin vanhemmat mieluummin juoksevat ympäriinsä kiroillen ja hakien jotain juttua ja minä yleensä tajuan mennä kysymään myyjältä apua. =P- lkhubn
Avasin oven kouvolassa asuessa vanhalle pariskunnalle.Palkaksi sain hirveän mulkaisun.Ehkä kouvolalaisilla on luonne semmoinen,melko töykeää väkeä muutoinkin siellä,ja tunnen kyllä kouvolalaiset asuttuani siellä liki 50 vuotta.Kuitenkin pidän suomen töykeimpinä kaupunkeina lappeenrantaa ja mikkeliä,eikä ole kehumista lahdessakaan.
- ooce
Elämä on mitä on ja ihmiset perseestä.
octherunq
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34785