Salasanat muistitikulla

Sopiiko?

Kuljetan salasanojani mukana koulussa muistitikulla eräässä Word-tiedostossa. Miten vaarallista tämä on?

Kun avaan ko. tiedoston, pienennän sen, kopioin tarvitsemani salasanan ja suljen tiedoston heti.

11

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika vaarallista jos tikkua ei ole millään salattu.

• Aloittaja!

Tikkua ei ole salattu. Tiedosto on kuitenkin piilotettu, eikä sen päällä lue suoraan "Salasanat".

• Se ei riitä.

• Mistä salaus?

Mistä ominaisuuksien kohdasta salaus tehdään?

• Pitää olla Windows 7 ultimate tai Enterprice versio. Muuten ei onnistu. Tämä Bitlocker on helpoin salaustapa.

• Ahaa...

Ahaa... Entä miten vaarallista sitten on tallentaa ne asemalle, joka on koulun koneella vain omassa käytössä? Sanotaan nyt vaikka K-asemalle... Eli muut eivät näe tiedostoja, jotka minulla siellä on...

Aina kun lähden koneen äärestä, lukitsen tietokoneen, joten kukaan ei pääse tunnuksillani sisään.

Pitääkö minun vaihtaa niiden salasanat, jotka minulla muistitikulla on? Uskon kyllä, että kukaan ei ole ottanut tikkuani pois koneesta, kun en ole ollut paikalla...

• Koulun koneiden ylläpitäjät voivat nähdä tikun tiedostot ja jos tikku sattuu putoamaan ja häviämään niin salasanan saa helposti esille.

Koskaan ei voi olla varma mitä tikulle tehdään jos jätät sen koneeseen ilman vartiointia. Itselläni oli aikoinaan opiskelutikkuni suojattu tuolla Bitlockerilla ja sen tiedostot varmuuskopioituna kotikoneelle joten ei haitannut jos tikku unohtui koulun koneeseen.

• Entäs salasanat?

Miten tuo salasanan vaihtaminen? Vaihdanko vai annanko olla?

• Ne pitää vaihtaa niihin palveluihin missä ne ovat.

• taskudekooderi

Ei kovinkaan vaarallista. Nuo Word tiedostot ei yleensä aukea muilla, kun niillä koulun koneilla. Äärimmäisillä hakkereilla saattaa olla office kotikoneella, mutta sekin on jo varmaan yli kuukauden vanha joten ei enää aukea ilman päivitystä.

Salauksen voi kuulemma purkaa jollain openoffice-nimisellä takaovella.
      Sekään ei aina pysy mukana tahdissa, salasanasi voivat muuttua epämääräiseksi ascii/hex/binaarikoodiksi ihan taskussa.

• On se vaarallista ja aukee helposti vaikka olisivatkin salattuja salasanalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40