Karonkka

Nimetön

Hei:) Olisin kysynyt neuvoa pukeutumisessa. Ystävällä pian karonkka...

7

6517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen nimetön

Jos olet mies, niin puku tai frakki. Jos olet itse tohtori, niin frakki, mikäli se sopii. Jos et ole tai sinulla ei ole sopivaa frakkia, niin sitten tumma puku, jollet ole erittäin hyvä ystävä.

Jos olet nainen, niin iltapuku tai tasokas vastaava asukokonaisuus. Ei kuitenkaan mitään "vanhojentanssi-asua", jos et ole sisko tms. todella läheinen ystävä. Illan tähdeltä ei saa viedä tähteyttä.

• Nimetön

Unohdin tärkeimmän, olen siis nainen. Kiitos vastauksesta. Mutta... iltapuku siis...Apua. Ei tällaiselle pituusrajoitteiselle oikein iltapuku sovi. Toivottavasti en sitten varasta huomiota illan tähdeltä haahuillessani laahustaen...;)

• Porkkana
        Nimetön kirjoitti:

Unohdin tärkeimmän, olen siis nainen. Kiitos vastauksesta. Mutta... iltapuku siis...Apua. Ei tällaiselle pituusrajoitteiselle oikein iltapuku sovi. Toivottavasti en sitten varasta huomiota illan tähdeltä haahuillessani laahustaen...;)

Nyt en tarkastanut tätä mistään etikettikirjasta kun istun mikroluokassa, mutta itse olin hiljattain karonkassa, eikä siellä ollut iltapukua kenelläkään. Kutsussa luki "tumma puku" ja tulkitsin sen omassa tapauksessani tarkoittavan sitä mustaa jakkua ja pitkää (ei ollut nilkkoihin asti ulottuvaa) mustaa hametta jotka vaatekaapistani löysin. Tarkista, mitä kutsussasi lukee! Ja ota sitten selvää, mitä kutsusta löytyvä vaatetermi tarkoittaa. Kirjastosta löydät avun varmasti.

Karonkka on normaalisti iloinen tilaisuus, joten iloinen juhlamieli mukaan! :-)

• Nimetön

Kyllä helpotti. Kaapista löytyykin juuri mainitsemasi vaatekappaleet.
      Luulenpa juhlien olevan vapaamuotoisemmat,
      jos yhtään kaveriani tunnen.

• Ei-väitellyt

Karonkka saattaa kestää melko pitkään. Ota siis huomioon, että samaa asua voi joutua käyttämään varsinaisen karonkan ajan ja vielä aamuyön jatkot. Ei käsittääkseni ole harvinaista että tuo arvostettava akateeminen perinnejuhla päättyy vasta auringon noustessa.

• yksinkertaista

Hei,

Karonkkakutsussa pitäisi olla merkintä pukukoodista. Mikäli näin ei ole, se on juhla- tai tumma puku.

Naisen asun määrää siis miehen asu. Mikäli mies laittaa frakin, nainen laittaa JUHLAPUVUN, eli pitkän, avonaisen ja juhlavan, leveähalmaisen, juhlapuvun. Mikäli mies laittaa tumman puvun, nainen laittaa ILTAPUVUN, eli nilkka-pohjepituisen kapeamman, ja peittävämmän iltapuvun. Mikäli menet yksin, jälkimmäinen on varma vaihtoehto. www.teja.fi ja pukeutumisopas on hyvä sivu

• yksinkertaista

Niin ja jos kutsussa lukee musta puku EI SE TARKOITA NAISELLA MUSTAA PUKUA!!!! Naisen pukeutuminen menee miehen mukaan ja näin siis klo 18 alkavissa juhlissa iltapuku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe