Kaupungin vuokratonteilla vuosikausia puoli-ilmaiseksi asuneet pölhöt persut inisevät nyt, kun pitäisi lunastaa tontit omiksi tai maksaa tontin arvon mukaista vuokraa. Hävetkää purnaajat!
Vuokratonteilla asuvat inisevät
39
1316
Vastaukset
- Talo omalla tontilla
Kaupunki on nyt niin pahassa taloudellisessa kurimuksessa, että jokaisesta paikasta on yritettävä euroja repiä. Aivan oikein, että vuokraa nostetaan nykyaikaiselle tasolle tai sitten tontin vuokralaiselle on annettu mahdollisuus ostaa tontti itselleen edulliseen hintaan (75%) markkinahinnasta. Kaupunki ei ole nykyään enää mikään hyväntekeväisyysjärjestö joten toimenpide on täysin oikea eikä lainkaan kohtuuton.
- minä ja moni muu
Jaa, koskas ostit oman tonttis, ja paljollako???Jos vuokria vuokratonteilla nostetaan nykyaikaiselle tasolle, niin samallahan on nostettava joskus ammoin ostetun oman tontin hintaa näin jälkikäteen, sanon minä ja moni muu.
- surkea vertaus
minä ja moni muu kirjoitti:
Jaa, koskas ostit oman tonttis, ja paljollako???Jos vuokria vuokratonteilla nostetaan nykyaikaiselle tasolle, niin samallahan on nostettava joskus ammoin ostetun oman tontin hintaa näin jälkikäteen, sanon minä ja moni muu.
Vähän on järkeä. Kauppa on kauppa ja kun tehty niin sillä selvä.
- Musta tuntuu
Tässä joukossa ei ole yhtään omakotitalossa asuvia, siis jotka ovat tuota mieltä, Olette VUOKRALLA asuvia kunnan alamaisia. Ja "vahingonilo" on ainoa ilonne.Jos tuossa nyt voidaan vahingosta puhua. Monen on nyt vain pakko OTTOA tililtä herätellä. Se hieman kirpaisee. Iloitkaa, kunnes vuokrat nousevat- Alkaa toisenlainen narina.
- hahyyqqyy
Vähäjärkiset demarit yrittävät paikata pysäköintihallien ruttaamaa kanssa millä voivat paniikissa. Siinä kaikki maksut nousevat. Joskus kun kaupunkimme pääsee demarien syöpäkasvaimesta joka kurjistaa asukkaita, talous alkaa tervehtyä.
- miälenvikaista
Tarkoitat kokdem. Mitenhän kävisi jos ei maksaisi tontista? Eihän ritskukaan maksanut,tuskin purkaisivat taloa. Kun ei uskalla edes tolpasta ottaa sähköjä pois,valoaja. Turha puhua mistään turvallisuus valoista,heh heh.
- perskutarallaa
Ja sitten kun ostavat tontin omakseen niin seuraavana vuonna luukusta kolahtaa isompi kiinteistövero.
Ei kaupungin pidä ollakaan mikään hyväntekeväisyysjärjestö, muttei meidän kuulu olla mitään maaorjiakaan..- ei pitkätukka
Kun asia on sun mielestä noin vois kysästä sun mielipidettä Vanajanlinnan vuokran nostosta. Olisko pieni vuokrankorotus paikallaan?
- 1281.
Tyhmiä ovat ne, jotka eivät osta tonttia omikseen. Jos irtorahaa ei ole, niin pakkilainaa saa kyllä. Itse osti vuosi sitten 18 000 eurolla ja uusi hinta on aivan toista.
- omamaamansikka
Ja kun minä ostin -05 omakotitalon reilun 1500neliön tontilla kahden kilometrin päästä torilta olivat saman arvoiset talot suunnilleen saman hintaisia oli ne sitten vuokra- tai omistustontilla.
- Hölmöt
Juu ei sitä omaa tonttia voi myyntihintaan ujuttaa!
- Mistä tieto uusi hin
> Itse osti vuosi sitten 18 000 eurolla ja uusi hinta on aivan toista.
Siis myit jo hyvällä voitolla? Vai miten voit tietää "uuden hinnan"? - Kilometritehtaalle
Ai eikö hämeenlinnalaisilla ole enää varaa asua hämeenlinnassa? Kukapa olisi uskonut, etenkin vallitsevat asenteet ja talouden huomioonottaen. Erääthän ovat melko suorasukaisesti vihjailleet, että toiset voisivat vaikka lähteä lätkimäänkin.
Näin uudet tulijat saadaan sijoitettua mukavasti. - Tiina .L
Meidän 1100 neliön tontin arvoksi ,pankki laski 55000 e. puhutaan OK talosta eli paikasta riippuen,kannattaa ostaa tontti omaksi.
- Hieman yläkanttiin
No saahan pankki tai verottaja laskea mitä arvoja tahansa. Se on kuitenkin eri asia kuin se arvo, jonka paikkakunnalle muuttanut maahanmuuttajaperhe latoo seteleitä kouraasi.
- Tiina.L
Se oli kiinteistövälittäjän arvio,pankin lisälainalle. Eli 80% oikeasta arvosta.
Oma tontti kannatta,välillä jopa taloudellisesti. - Kulkia tien.
Scc tontti on maksettava kenolla- eikun keinolla millä hyvänsä. Kruunut ovat aina ottaneet talonpojilta. Historia toistaa itseään. Odottakaa vaan mitä vielä. Tontit on hoidettu vaaditulla tavalla aikanaan kuntoon, mutta kruunu ei ole vieläkään sovitulla, luvatulla tavalla toiminut loppuun asti, paitsi niillä uudemmilla alueilla, mm. Harvoila pantiin heti kuntoon ja moni paikka missä asuu silmäätekeviä. Hämmästytti mm. asfaltointi tuossa Aulangontien alapuolella, pikkupätkä, mistä oli kirjoituskin lehdessä. Taitaa asua vallan yhden talon kulkijat. Läpikulkutiet huutaa !!!
- Kädestä suuhun
Kuka hullu nyt on mennyt rakentaan talon kaupungin sosiaalitontille .Oma vika,paha moka. Syynä on ollut se , että vaimoväellä on jäänyt rahaa sisustamiseen ja ulkomaanmatkoihin ja itku on nyt kun pitäisi maksaa moiset kotkotukset.
- Omakotin kullan...
Kuinka monta " mokaa" asuu sitten sosiaalihuoneissa. Taloja vaaditaan koko ajan rakennettavaksi lisää. . Ne täällä taitavat heittääkin sitä lokaa ! Monet on maksaneet kituuttaneet oman talon. Onhan niitä tontteja jaettu ilmankin, Ojoisillakin niitä taitaa olla, jos sitä nyt ilmaiseksi voi sano. Rahatta kuitenkin. Ja miten on alkuperä asevelikyläsää ?
- Vuokralle Harikseen
Jos ei ole varaa maksaa nousevaa vuokraa tai ostaa tonttia omaksi niin sitten vaan pytinki myyntiin. Silloin on laskenut hiukan väärin omat mahdollisuudet omakotiasumiseen johon ei näköjään olekaan varaa kun kaupungin sosiaalitoimi ei enää annakaan mahdollisuutta lähes ilmaiseen asumiseen kaupungin omistamalla tontilla.
- Titi tyy sulle
Miten voit noin laskeskella. Talot on maksettu, asuttu vuosia, vuosikymmeniä. Ilman asumistukia, toisin on vuokralaisilla kunnan ja VVO:n taloissa. Asunnot on maksanut minä, hän se, joka asuu omassa kodissa, siis verovaroin ja maksamme vielä monet asumistuetkin. Hariskin on .... Laskepa uudelleen.
- Sammaa mielipuolta
Oikein sanot, Vuokralle Hariksee. Asia on just noin.
- Kyllä ilmaistakin on
> kaupungin sosiaalitoimi ei enää annakaan mahdollisuutta lähes ilmaiseen
> asumiseen
Kyllähän kaupungin sosiaalitoimi näyttää antavan hyvinkin monille mahdollisuuden ihan ilmaiseen asumiseen. Huvittaa välillä kun samassa rapussa saattaa joku maksella parinsadantonnin kämppävelkaa ja viereisessä ovessa asustellaan puolueen jäsenkirjalla veloituksetta. - Miami Vice
Mä tiedän ainaskin yhden, jonka ei tarvitse koskaan maksaa tonttiaan ja nyt se on silti sille vuokrattuna vaik maailman tappiin.
- Autiotalon tonttiko
Tarkoitatko autiotalon tonttia? Eikö firman hallituksen jäseniä ole tavoitettu? Kaupungilla ainakin näyttää kävelevän vastaan.
- Haaste takaluukkuun
Kaupungilla on siis saatavia itseltään, koska kaupungin edustajan aikanakin saatavia syntyi?
- Meidän saatavat
Ei tietenkään vaan kaupunkilaisille on kertynyt saatavia kaupungin vastuuhenkilöiltä. "... on tehtävässään osoitettava vastuullisuutta, noudatettava huolellisia ja taitavia menettelytapoja... jne."
- Paitsi HPK-naiset
Mitään tuollaista ei olla aikoihin kyllä saatu.
- Kaupunki kaupunkilai
> Mitään tuollaista ei olla aikoihin kyllä saatu.
Se on varmasti myös hieman kaupunkilaisista itsestään kiinni. KH:n seiskan perään olisi laitettava haastemiehet ja korvausvaatimus.
Tuskin he itse itseään haastaa oikeuteen vastaamaan vahingoista. - Osamaksu tontti
Tässäkään ei ole mitään ihmeellistä, jo pari vuosikymmentä sitten päivitettiin vuokrat päivän hintaan, kun vuokrasopimukset oli katkolla.
Pitäisi kämppää hankkiessa huomioida vuokratontin ja oman ero, välittäjä ei sitä tee.- Ajatus vain
Tähän odottaakin nyt rehellisyyttä välittäjilta, sillä ostajan tulee tietää se todellinen tontin vuokra. Se ei ole se, mikä myynti-ilmoituksessa nyt ilmaistaan. Varokaa ostajat ! Jos nyt ostaa vuokratontilla olevaa taloa, lulisi olevan edullista, että vanha omistaja lunastaa ensin tontin ja myy sitten talon omalla tontilla.
- Mulla myös
Missä päin sun vuokratonttisi sijaitsee?
- ihmettelevä
mulla on vielä 37 vuotta vuokrasopimusta jäljellä niin miksi minun pitäisi muuttaa laillista sopimusta ??????
- Vanha juttu
Ei tarvikkaan, mutta ne kellä se on juuri loppumassa olisi pitänyt asia tajuta jo aiemmin..., asia kun ei ole uusi.
- Kauaskantoisesti
Kuka ostaa kallistuneella vuokralla talosi. Kuka ostaa puolet kalliimmalla hinnalla tonttisi taloineen. Voit tuosta vaikka lähteä pohtimaan, miksi.
- Hyvinvointi maksaa
> Kruunut ovat aina ottaneet talonpojilta.
Ei nämä ole kruunuja. Vaan kourallinen meluisia demuja tai kokkarikikkareita. Paljon melua ja paljon kulua.
Veikkaanpa, että samat tai paremmat "palvelut" olisi mahdollista tuottaa puoleen hintaan. Hyvinvointi nääs maksaa.
Mutta kenen? - Ex OK nyk. Krs-talo
Oma tontti on vähän kuin auton lisävarusteet. Autoa ostaessa kun ladataan herkuilla niin kirvelee mutta kun myydään 300 000km:n jälkeen niin ei höysteillä mitään arvoa. Ei niitä hintaan voi ujuttaa !
- SijaintiSijainti
Sitten kun miljoona km ja 50 v, onkin sen tontin arvo saman verran tai enemmän kuin sillä "polttopuuvarastolla" siinä päällä...
20 v kohdalla ei ole oikein mitään eroa samanlaisilla taloilla vierekkäin, jos toinen on omalla ja toinen vuokratontilla.
- -57 asti asunut jo
Ei täällä valta kukaan muu kun vuokrakerrostalo häiriköt. Mitä puututtu ihmisten asioihin,vuokrankorotus maksetaan tai tontti lunastetaan omaksi. Suurimmalla osalla,varsinkin vanhenpien OK talo elueiden ,tontti ollut oma. Joillain alusta asti ja kaupungin toimista johtuen vuokratontti.
Miksi OK talosta pitäisi muuttaa lähiön kerrostalo asukkaaksi? Vieläpä vuokralle,erikoisia mielipiteitä teillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358