Nyrkkeily on epä terveellistä

Uimari.

Nyrkkeily on keskenkasvuisten harrastus, joilla on pää umpiluuta. Terveydelle erittäin vaarallista. Vaikka he usein väittävät toisin. Ei se mitään vaarallista ole ei minullakaan mitään vikaa vikaa ole, vaikka olen saanut koviakin iskuja suoraan pää pää päähän.

17

4126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikerin-silmä

No hyvä että sinä harrastat uintia niin säilyy henki ja terveys.

• nyrkkeilijä

ja millähän perusteella?!!! Vituttaa ku tommoset paskat alkaa selittään jotaki asiasta mistä ei tiedä paskan vertaa!

• tumppu

...kysyy hän: mitä sinä tiedät pääosumien vaikutuksista?

-T

• evander

Selvästi on osumaa otettu, ei muuten _voi_ kirjottaa epäterveellistä sanaa väärin..

• ***-fabio

..siina missa uintikin.
      Voidaan sanoa, etta nyrkkeily oli aikoinaan (ja on vielakin) epaterveellilen laji, mikali ei kayta paasuojaa&hyvaksyttyja hanskoja.

Nyrkkeily on urheilulaijina monipuolinen, ja hyvan reenin jalkeen sen tuntee joka lihaksessa.

Kisatasolla ja varsinkin raskaalla sarjalla tulee kieltamatta murtuneita leukaluita yms, mutta pitaa pitaa mielessa, etta kohtuus kaikessa.

-nyrkkeilija/harrastaja

• Nyrkkipaja

Turha kai väittää, ettei esim. monen sadan ottelukokemus näkyisi joissain entisissä huippunyrkkeilijöissä. Ennen suojat olivat huonompia, eikä ammattilaiset käytä nykyisinkään pääsuojia.

Nyrkkeilyäkin voi harrastaa monella eri tasolla ja tavalla. Ei kaikkien tarvitse välttämättä otella satoja otteluita. On kuntonyrkkeilyä, joka mielestäni on oikein terveellinen laji.

Kyllä niitä aivotärähdyksiä saa ihan tarpeeksi esim. jääkiekossa, jenkkifutiksessa, kun tosissaan pelataan.

Itse olen aikoinaan harrastanut hieman kilpanyrkkeilyä. En kertaakaan menettänyt tajuntaani, aika vähän osumaa muutenkin tuli. Useamman aivotärähdyksen olen kuitenkin saanut muista lajeista, esim. laskettelusta ja luistelusta.

Näin minun mielestäni...

• jujutsuka

nyt sen terveellisempää? Itse en uimarina vittuilisi varsinkaan nyrkkeilijöille. Sekin on aika epäterveellistä luulisin, vaikkei sitä missään terveysoppaassa yleensä erikseen ole mainittukaan. Olisiko nyt kuitenkin käynyt niin, että kiireessä olisit hypännyt pää edellä, tyhjään altaaseen muutaman kerran. Katso silloin tällöin, että siellä on vettäkin, ennen kuin hyppäät pulikoimaan, se voi käydä myös terveyden päälle pitkällä aika jänteellä.

• ad-hd

Niin 80-luvulla tehtiin saksassa(ent, Länsi-Saksa) pitkäaikaistutkimus nyrkkeilijöistä.Otoksena oli 250 ns. tavallista tallajaa ja saman verran kilpanyrkkeilijöitä -otoksessa ei havaittu mitään merkittävää erillaisuutta, pieni ero oli tosin ns. tavallisten haitaksi, joten -SORI VAAN...
      Pidin joskus kyseistä asiasta mm. väittely tuokion Urheiluopistossa... ;)

• Ali

Futareilla on todettu samoja oireita kuin ammattilaisten raskaansarjan kehärääkeillä. Varsinkin topparit saavat keskimääräistä enemmän tärähdyksiä päähän. Voi itse kokeilla joskus pistää päätä väliin maalivahdin avauspotkuun...

Onhan nyrkkeily varmasti uintia vaarallisempaa kilpatasolla, mutta on lajikin asteen verran miehisempi :)

• joka lajin höylä

Voihan uidessakin tulla kramppi jalkaan ja sitten vajoaa kuin kivi ja vetää vettä henkeen...vaarallista! Ja se jatkuva kloorialtaassa lilluminenkaan ei kovin terveellistä voi olla jos vaaleat hiuksetkin muuttuu vihertäväksi! Mutta onhan uinti hyvää ja suht turvallista kuntoilua, huippu-urheilijat on asia erikseen. Kaikkea kohtuudella...

• Jaakkima

kun et muista edes kielioppisääntöjä. Yhdys sana virhe kertonee omaa kieltään. Tiesitkö muuten, että suomenkielisessä lauseessa tulee olla verbi?

Oletko siis nyrkkeillyt vai kolauttanut pääsi altaan pohjaan =)

• paavo

Kyllähän sen mike tysonistakin näkee että nyrkkeilyssä tulee päähän liikaa iskuja, kun alkaa ottelutovereiden korvia syödä :/. Menis ennemmin vaikka mäkkäriin.

• joperi
        paavo kirjoitti:

Kyllähän sen mike tysonistakin näkee että nyrkkeilyssä tulee päähän liikaa iskuja, kun alkaa ottelutovereiden korvia syödä :/. Menis ennemmin vaikka mäkkäriin.

kuten otsikko kertoo niin tilastojen mukaan suurimmat loukkaantumisriskit ja näin ollen epäterveellisimmät lajit oli vuonna 2003 seuraavat.1.amerikkalainen jalkapallo 2.jääkiekko 3.laskettelu/lumilaitailu 4.eur jalkapallo 5.NYRKKEILY 6.salibandy 7.koripallo. joten ennen kuin kirjoittelee niin ottaa asioista selvää.

• Taas tuollainen provokaatio! Nykyään esim. amatöörinyrkkeilyssä on esim. pää niin hyvin suojattu, että pahoja aivovammoja on vaikea saada. Näköjään kirjoittaja elää vielä 1880-l. maailmassa, jossa nyrkkeiltiin paljain nyrkein ja ilman hammassuojia. Suosittelen, että käyt lähimmällä salilla seuraamalla treenausta ja käyt katsomassa matseja. Suosittelen jopa sitä treenausmuotona muita urheilumuotoja tukemassa.

• swedu

Thorpe on 3 vuotta harrastanut nyrkkeilyä koska kokee sen harjoitusmuotoja pahaiten auttavan uimisessa.
      Tyson taas oli katu tappelija jo pojasta ja puri vastustajilta pahempiakin ruumiinosia irti jo nuorena. Nyrkkeily sai miehenalun rauhoittumaan mutta menestys toi sitten pojalle lisää harmia.

• ali

Jokaisel on omat mieli piteensä. Ja sen verran voin sanoo et syöminenkin on vaarallista siihen hän voi vaikka tukehtuu kun nielaisee väärään kurkuun ja tukehtuu. jos nyrkkeilys menettää tajunnan niin ei se mitään vaarallista ole sen jälkeen saat vaan ottelu kieltoa. entäs jos oot uimassa ja menetät tajuntas. niin siinnei enää ottelu kielto riitä vai mitä mieltä oot

• swedu

Näin se on, miesten laji tämä nyrkkeily, neidit pysykööt altaassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe