Ympäristötekniikka kokemuksia?!?

kouluaetsimässä

Millaista opiskelu on? Mitä eroja eri yliopistojen välillä?? Millaisia työtehtäviä tällä koulutuksella saa??

Olen itse miettinyt tty:lle hakemista, mutta varalle myös lappeenranta ja oulu. Olisi kiva kuulla erityisesti kokemuksia oulussa opiskelusta, koska ihmettelin miksi sinne on niin alhaiset pisterajat??

Mutta siis kaikenlaisista kokemuksista olisi kiva kuulla, myös muistakin kouluista!

6

3949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että silleen

Ympäristötekniikasta pääsee tai joutuu pääosin vain tutkijaksi ja väitöksen jälkeen työttömäksi, sillä teollisía tai julkisen puolen työpaikkoja ei nykyisellään kaikesta alan hypestä huolimatta ole.

Onhan se muuten makean vihreä opiskeluala...

• näin vaikka

Asiantuntijoita ympäristötekniikasta tarvitaan aina. Kunhan valitsee suuntautumisensa hyvin ja innostusta riittää, niin töitä löytyy.

Jos et ole Tampereelta päin, suosittelen hakemaan Aaltoon ja Lappeenrantaan ennen TTY:tä.

• aloittajahlbfty

Tampereelta päin olen, en tiedä uskallanko hakea aaltoon kun sinne tuntuu olevan niin vaikea päästä. Lappeenrannasta ja oulusta ei oikein ole minkäänlaista kuvaa muuta kuin mitä niiden nettisivuilta saa.

• ymte

Itse olen Lappeenrannan ympäristötekniikalta ja tällä hetkellä vuosikurssilaisista lähes kaikki ovat yksityisellä sektorilla töissä. Kunnan vesihuollossa on yksi tyyppi, yksi jatkoi tutkijana yliopistolla ja yksi on työttömänä.

Koulutus oli mielestäni hyvä ja suuntautumisvaihtoehdot ovat järkevät. Jos Aalto pelottaa, LUT on hyvä vaihtoehto. :)

• mmtteeii

Oulussa ympäristötekniikka sis. aikoinaan lakkautetun raksaosaston "vesipuolen" jne. Ympäristötekniikan koulutuksen sisältöä kannattaa katsoa, painottuu eri asioihin eri kouluissa. Lpr:ssa taitaa olla nimenomaan teollisuuteen keskittynyt, muissa vaihtoehdot laajemmat. Oulussa työpaikan löytyminen voi olla hankalaa, voi näkyä pisterajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2534
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      285
      2237
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      144
      1194
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      993
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      898
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      830
    8. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71
      815
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    10. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    Aihe