Terve.
Olis ongelma apachen kanssa.
Asensin apachen ihan kunnollisesti koneelle, ja se jopa toimiikin. Pääsen ykköskoneellani siis katsomaan sivuja, mutta kun kysyin kaveriani käymään sivuilla, hän ei päässyt sinne. Toinen kaverini taas sitten pääs.
Kaikki kaverit jotka pääs, heillä on dna kaapelimodeemi. Muut jotka eivät pääse, niillä on eri yhteys. Apachekone on siis tuon kaapelimodeemin päässä kiinni.
http://212.149.208.168/
Tuossa "sivujen" osoite. Sivulla pitäs lukea: Testi, ja otsikkona "Jee!"
Mikäköhän on vikana, kun toiset ei pääse sivuille, ja toiset taas pääsee?
Tässä on pätkä apache httpd.conf tiedostosta:
ServerType standalone
ServerRoot /etc/httpd
#ServerName localhost
#LockFile /etc/httpd/httpd.lock
PidFile /var/run/httpd.pid
ScoreBoardFile /etc/httpd/httpd.scoreboard
ErrorLog logs/error_log
LogLevel warn
ResourceConfig /dev/null
AccessConfig /dev/null
DocumentRoot /var/www/html/
Keksiikö joku, missä vika on? Kiitoksia hänelle joka keksii vastauksen..
Apache kuntoon
14
700
Vastaukset
- Apassit
Tarkasta että palomuuri sallii yhteyden oton. Onko sulla xp ja sp2? Jos niin tarkasta myös sp:n palomuuri että sekin sallii yhteyden oton.
- humoristi
et tainnu lukee minkä otsikon alla tää kysymys oli???
"Onko sulla xp ja sp2?"
LOL =) - Nimetön
tuo ei ole xp:llä vaan linuxilla, mandrake 10.0.
- vaan..:)
Onko tuo Apache muka toimiva? Jos ette ole huomanneet, niin nämä suomi24:n sivut toimii Apachella.
- Phioner
kyllä tuo minulla ainakin toimii siltä osin, että näköjään kaikki melkein samasta hostista pääsevät katsomaan tota sivua. veikkaan että jokin asetus vaan kuseepi, mutta mikä...
- Inssi
"... nämä suomi24:n sivut toimii Apachella."
Myöskin yli 37 miljoonaa muuta web-serveriä eli ylivoimainen enemmistö maailman n. 50 milj. web-servereistä ja suhteellinen osuus on ollut viimeaikoina kasvamaan päin.
Mielestäni tuo on merkki "jonkinasteisesta" toimivuudesta.
Siihen että jokin yksittäinen sivu takkuaa joskus riippuu niin monesta muusta asiasta, päällimmäisenä tietysti serverillä ajettava sovellus.
- vaan
olisi DNA estänyt ulkopuolisilta pääsyä verkkoonsa eli niillä on palomuuri suojaamassa omaa verkkoaan. Ainakin oireet on samanlaiset.
- Nimetön
voihan se olla niinkin. Lähetin dna:lle viestiä että onko niillä joku tiedonesto portissa 80, mut eipä ole vielä tullut vastausta. saakohan tota apachea mihinkään muuhun porttiin, ja jos saa, niin mitenkä?
Nimetön kirjoitti:
voihan se olla niinkin. Lähetin dna:lle viestiä että onko niillä joku tiedonesto portissa 80, mut eipä ole vielä tullut vastausta. saakohan tota apachea mihinkään muuhun porttiin, ja jos saa, niin mitenkä?
Listen portti
http://httpd.apache.org/docs/bind.html
- Piru
pingiin eli on julkinen IP ainakin.
Nyt on joko kpyllä tai sulla se portti kiinni kpyn ulkopuolisista osotteista.
Tonkin voi kyllä kiertää hankkimalla dynaamisen nimipalvelun (ilmainen) netistä. dns2go oli ainakin sellainen, että sinne sai ilmoittaa myös portin.
Pistät sitten apachen sellaiseen porttiin, jonka kpy sallii. dns2go sitten vaan ohjaamaan porttiin 80 tulevat pyynnöt sun koneelle apachen porttiin - kyllästys
taitaa olla juuri tuo dna:n esto. itselläkin oli jokin aika sitten ongelmana tuo ettei dna päästänyt ulkopuolisia portista 80.
portin voi vaihtaa httpd.confista hyvin helposti. muista vain käynnistää apache conffin muokkaamisen jälkeen.- Phioner
vaihdoin portiksi 8080, elikkä laitoin siihen httpd.conf tiedostoon rivin Port 8080. Mutta kuinka saan tämän portin nyt "käyttöön"? eli siis miten ton apachen sais bootittua, ei auttanu järjestelmän uudelleen käynnistäminen (= portti ei vaihtunu). Mitenkäköhän sen nyt sais vaihettua, ja mitkä on kelvollisia portteja?
- Phioner
Phioner kirjoitti:
vaihdoin portiksi 8080, elikkä laitoin siihen httpd.conf tiedostoon rivin Port 8080. Mutta kuinka saan tämän portin nyt "käyttöön"? eli siis miten ton apachen sais bootittua, ei auttanu järjestelmän uudelleen käynnistäminen (= portti ei vaihtunu). Mitenkäköhän sen nyt sais vaihettua, ja mitkä on kelvollisia portteja?
noniin, sainpas vaihdettua sen portin nytten 8080:ksi, ja nyt kavereillanikin toimii tuo. kiitoksia kaikille vastanneille
Phioner kirjoitti:
vaihdoin portiksi 8080, elikkä laitoin siihen httpd.conf tiedostoon rivin Port 8080. Mutta kuinka saan tämän portin nyt "käyttöön"? eli siis miten ton apachen sais bootittua, ei auttanu järjestelmän uudelleen käynnistäminen (= portti ei vaihtunu). Mitenkäköhän sen nyt sais vaihettua, ja mitkä on kelvollisia portteja?
Ja seuraavaksi kerraksi vain tiedoksi, ettei boottia todellakaan tarvita tällaisten pikkuasioiden takia. Useimmiten monissa distribuutioissa Apache-pakettien mukana tulee joku skripti, joka käynnistää Apachen uudelleen, esim. /etc/init.d/httpd restart.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481